Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

EU odchodzi od doplat na poziomie kraju, ale kombinuja cos z ogolnounijna

 

Pomysłodawcą jest rząd Niemiec, kraju który jest największym producentem samochodów w EU i jednocześnie, gdzie nastąpiła największa zapaść w sprzedaży BEV. Chcą ugrać dwie pieczenie na jednym ogniu.

Czytaj "każdy dba o swoje interesy"

Edytowane przez marko
  • Upvote 1
Opublikowano

faktem jest, ze VW zainwestowal mld w technologie BEV, ktora im sie nie zwraca, ale to nie wynika tylko i wylacznie z braku sprzedazy BEV, bo ta ogolnie w VW jest niska i trzyma sie na poziomie ok 10% calkowitej sprzedazy. problem to spadek sprzedazy i brak jej rentowanosci globalnie . szczegolnie w Chinach

 

image.thumb.png.eca1dd62618db2fce1dcf18aa34b2a8e.png

 

problem VW z BEV wiadomo, ze wynika glownie z ceny , a ta wynika z kosztow produkcji, ale tez produkty VW sa najzwyczajniej przestarzale. szczegolnie w kwestii infotainment. 

Opublikowano
44 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

produkty VW sa najzwyczajniej przestarzale. szczegolnie w kwestii infotainment. 

Co jak co, ale Infotainment mocno został poprawiony w ubiegłym roku przez koncern VW. W tej chwili jest jednym z szybszych i stabilniejszych. Przestarzałe to są systemy japońskie ;)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Właśnie 239tys. Tesli zostało wezwanych do serwisu z powodu problemów z oprogramowaniem.

Różnica między Teslą, a chińskimi markami jest taka, że Amerykanie potrafią bardzo dobrze w marketing.

Godzinę temu, Seeba03 napisał(a):

Co jak co, ale Infotainment mocno został poprawiony w ubiegłym roku przez koncern VW. W tej chwili jest jednym z szybszych i stabilniejszych. Przestarzałe to są systemy japońskie ;)

Są za to bardzo stabilne. Do niemieckich systemów nie jestem w ogóle przekonany. Nawet proste radia bez wyświetlacza potrafią się wysypywać bez powodu :E

Edytowane przez marko
Opublikowano
7 godzin temu, marko napisał(a):

Właśnie 239tys. Tesli zostało wezwanych do serwisu z powodu problemów z oprogramowaniem.

To nie wyklucza, że Tesla nie jest nowoczesna. Zresztą recalle zdarzają się wszędzie

Opublikowano
9 godzin temu, Seeba03 napisał(a):

Co jak co, ale Infotainment mocno został poprawiony w ubiegłym roku przez koncern VW. W tej chwili jest jednym z szybszych i stabilniejszych. Przestarzałe to są systemy japońskie ;)

Patrząc po problemach nowego Superba to śmiem wątpić, aby była różnica :) 

Opublikowano

rynek Chinski jest mniej konserwatywny niz sie reszcie swiata wydawalo. Wystarczy obejrzec targi automotive w Chinach. Na stoiska VW i innych marek EU nikt nie podchodzi, bo wyglada to najzwyczajnej biednie. W pelni wyposazone, komfortowe, swiecace, z wielkimi ekranami produkty Chinskie, az ociekaja technologiami i mutmiediami. Dla mnie ten styl jest zbyt krzykliwy, ale technologicznie, robi to wrazenie. a, ze Chiny to inna mentalnosc, kultura i ogromny rynek, to efekt mamy jaki mamy. Oczywiscie polityka tez swoje tutaj dolozyla

Opublikowano
9 godzin temu, marko napisał(a):

Są za to bardzo stabilne. Do niemieckich systemów nie jestem w ogóle przekonany. Nawet proste radia bez wyświetlacza potrafią się wysypywać bez powodu :E

Przez rok w A3 mi się nic nie zawiesiło, nie zacięło, ani nawet nie zalagowało.

Opublikowano
15 godzin temu, marko napisał(a):

Ja bym zapytał inaczej: co nie jest przestarzałe?

Właśnie jestem w trakcie trzeciego dnia jazd Teslą Y, KIA EV6, BYD SEAL U, Tavascanem, MG HS, Nissanem Qashqai, KIA Sportage Formentorem i Terramarem.

 

W pełni podtrzymuję to, co pisałem w poprzedniej wiadomości - japońskie i koreańskie systemy są strasznie przestarzałe w swojej formie i działaniu. Tesla bajerami robi robotę, ale jakość wykonania samego auta pozostawia sporo do życzenia. Tu widać, że założenie miało być z goła przeciwne względem pozostałych aut - karoseria i cała reszta ma być wyłącznie dodatkiem do oprogramowania i ficzerów.

 

Najbardziej ciekaw byłem chińskich marek. Jeszcze daleka droga przed nim. Co nie zmienia faktu, że w niektórych aspektach potrafią być blisko marek dotychczas znanych. BYD ma o dziwo niezłą jakość wykonania wnętrza, z kolei prowadzenie to jedna wielka pomyłka. Przy nieco ciaśniejszym zakręcie tak mi zaczął przodem wyjeżdżać, że zrobiło mi się lekko cieplej - a jechałem w zgodzie z przepisami. MG trochę gorzej w jakości wnętrza, ale patrzymy przez pryzmat auta zdecydowanie tańszego względem konkurencji. Niemniej multimedia to na razie hmmm… lipa. Błędy w tłumaczeniu, brak jakiejkolwiek responsywności, funkcje porozrzucane losowo po menu.

 

No i na szarym końcu Nissan ze swoimi archaizmem w każdym możliwym polu. Jakim cudem takie auto tak dobrze się sprzedaje. Ani to nie jeździ dobrze, ani nie wygląda - po prostu działa, ale jakiegoś pozytywnego odbioru zero. Radość użytkowania i jazdy żadna. 

Opublikowano
15 minut temu, Seeba03 napisał(a):

No i na szarym końcu Nissan ze swoimi archaizmem w każdym możliwym polu. Jakim cudem takie auto tak dobrze się sprzedaje

No chyba ostatnio już nie sprzedaje, skoro musieli się zmergować z Hondą

Opublikowano (edytowane)

Na ogół to jest tak w kwestii oprogramowania że jest Tesla i reszta, ta reszta służy do odpalenia android auto / car play ;)

 

2 godziny temu, michaelius33 napisał(a):

Jest coś tańszego circa 100-110k z dobrym zasięgiem ?

Z używek bardzo dużo modeli, Tesla model 3 LR bez problemu. Z wyprzedaży 2024+dotacja to też spory budżet 

Edytowane przez Wu70
Opublikowano

Ja tam lubiłem dawne konfiguratory VAGa gdzie dało się wyklikać w wyposażeniu to, co się chciało mieć w samochodzie. Pamiętam jeszcze czasy jak w konfiguratorach było A4 B6. Można było sobie wziąć np. tylko radio 2DIN, system Bose, Bixy i elektryczne fotele z pamięcią (z tapicerką jaką się chciało!). Teraz takie kombo czyli odpowiednik dzisiejszych reflektorów matrycowych + dobre audio + kamerki 360 + elektryczne fotele tylko w topowej wersji, ze wszystkimi bajerami i pakietami. Po co milion dodatkowych opcji jak zależy tylko na 4?

  • Upvote 1
Opublikowano
54 minuty temu, trepek napisał(a):

Po co milion dodatkowych opcji jak zależy tylko na 4?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi ;)

 

i masz rację, jako nastolatek uwielbiałem sobie konfigurować auta, na które i tak nie było mnie stać :E

  • Like 1
Opublikowano
4 godziny temu, Seeba03 napisał(a):

Właśnie jestem w trakcie trzeciego dnia jazd Teslą Y, KIA EV6, BYD SEAL U, Tavascanem, MG HS, Nissanem Qashqai, KIA Sportage Formentorem i Terramarem.

 

W pełni podtrzymuję to, co pisałem w poprzedniej wiadomości - japońskie i koreańskie systemy są strasznie przestarzałe w swojej formie i działaniu. Tesla bajerami robi robotę, ale jakość wykonania samego auta pozostawia sporo do życzenia. Tu widać, że założenie miało być z goła przeciwne względem pozostałych aut - karoseria i cała reszta ma być wyłącznie dodatkiem do oprogramowania i ficzerów.

 

Najbardziej ciekaw byłem chińskich marek. Jeszcze daleka droga przed nim. Co nie zmienia faktu, że w niektórych aspektach potrafią być blisko marek dotychczas znanych. BYD ma o dziwo niezłą jakość wykonania wnętrza, z kolei prowadzenie to jedna wielka pomyłka. Przy nieco ciaśniejszym zakręcie tak mi zaczął przodem wyjeżdżać, że zrobiło mi się lekko cieplej - a jechałem w zgodzie z przepisami. MG trochę gorzej w jakości wnętrza, ale patrzymy przez pryzmat auta zdecydowanie tańszego względem konkurencji. Niemniej multimedia to na razie hmmm… lipa. Błędy w tłumaczeniu, brak jakiejkolwiek responsywności, funkcje porozrzucane losowo po menu.

 

No i na szarym końcu Nissan ze swoimi archaizmem w każdym możliwym polu. Jakim cudem takie auto tak dobrze się sprzedaje. Ani to nie jeździ dobrze, ani nie wygląda - po prostu działa, ale jakiegoś pozytywnego odbioru zero. Radość użytkowania i jazdy żadna. 

Ale w czym są lepsze te niemieckie VAG-owskie infotainmenty?

Tym, że wszystkie funkcje trzeba wyklikać na tablecie?

 

Przesiadłem się na konserwatywnego w infotainmencie Japończyka i jestem bardzo zadowolony. Nic mnie tak nie wkurzało w poprzednim aucie jak grzebanie w tym infotainmencie. 

Jak coś ustawiłem raz to tak 4 lata jeździłem :)

 

To ma tylko muzykę odtwarzać. I to z CartPlaya :E 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Ale w czym są lepsze te niemieckie VAG-owskie infotainmenty?

Tym, że wszystkie funkcje trzeba wyklikać na tablecie?

Responsywność, rozdzielczość, atrakcyjność dla oka, bardziej intuicyjny układ menu / podmenu z możliwościami personalizacji.

 

I nie chodzi stricte o VAG-owskie Infotainmenty, a fakt mocnego odstawania japońskich systemów względem jakiegokolwiek innego. Ok, może te systemy działają i są względnie niezawodne, ale oczy bolą jak się z tego korzysta. Z drugiej strony helloł, mamy lata 20-ste XXI wieku, a moduły Inforozrywki u niektórych zatrzymały się jakieś 15 lat temu.

 

Zapewne dlatego mnie to tak kłuje w boku, bo jestem cholernym gadżeciarzem i lubię sobie coś przeklikać, czy się jakimiś opcjami pobawić, spersonalizować sobie to i owo. Z uwagi powyższe, Tesla mnie kupuje swoim odjechanym podejściem do tematu :E

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Seeba03 napisał(a):

Zapewne dlatego mnie to tak kłuje w boku, bo jestem cholernym gadżeciarzem i lubię sobie coś przeklikać, czy się jakimiś opcjami pobawić, spersonalizować sobie to i owo. Z uwagi powyższe, Tesla mnie kupuje swoim odjechanym podejściem do tematu :E

Spoko. Tylko jak sobie jadę i chcę coś zmienić, to sobie po prostu klikam odpowiedni przycisk i się coś dzieje. A nie muszę raz celować palcem w odpowiednie miejsce na ekranie, a potem jeszcze doszukiwać się kolejnych elementów do kliknięcia. Jakieś kilka tygodni temu dostałem auto zastępcze. Kurde, patrzę na deskę, wszystko dotykowe i za cholerę nie mogę nic znaleźć. Po kilku minutach przeszukiwania co gdzie jest, włączyłem sobie muzykę. Na kierownicy oczywiście praktycznie wszystkie przyciski dotykowe. Co piąty zakręt, to niechcący coś przestawiam tymi przyciskami. Nie wspominając o tym, że na koniec dnia jak to wszystko zgaśnie, to brakuje jeszcze żeby ktoś się tam zrzygał.

To tak jak teraz posrana moda na kuchnie: wszystko pochować po szafkach, bo minimalizm taki piękny. A przyjdzie coś zrobić, to kurde wielka procedura się robi. I bulisz jak debil za coś z czego nie da się normalnie korzystać. No ale takie teraz modne.


Jedyna fajna rzecz, to "hej mercedes". To ja w Nissanie sobie Alexy używam, też gada, tyle że nie po niemiecku, ale to akurat dla mnie nie problem.

34 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Z tą responsywnoscia to bym nie przesadzał - przynajmniej się nie wiesza i nie resetuje :E

 

a no i car play (czyli cały infotainment który potrzebuje) działa lepiej w Japończyku. W VAGu co chwilę szalał :) 

Cii... nie umiesz z tego korzystać. Tak jak ja :E 

 

Jedyny ból do japońskich aut jaki mi pozostał, to brak bezprzewodowego android auto. Bo do 4 szyb w AUTO to wreszcie dorośli :E

Edytowane przez marko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...