DjXbeat 492 Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia 4 godziny temu, DżonyBi napisał(a): Jestesmy na forum komputerowym wiec nawiaze tez do tego. Kupujac karte graficzna nie patrzylem ile bede mial fps w przecietnej grze, a patrzylem ile bede mial w najbardziej wymagajacych z PT. To nawiazanie do tego dlaczego patrze na spalanie zima (czyt. chlodne dni) przy szybkim przemieszczaniu sie. I znając życie w te chłodne dni zrobisz dłuższą trase lub dwie a cały sezon zimowy stanowi zapewne 1/4 lub nawet 1/6 rocznego przebiegu Ja w zimę zrobię ~4tys km a pozostałym okresie 20-25tys
SuLac0 354 Opublikowano 8 Sierpnia Autor Opublikowano 8 Sierpnia 4 godziny temu, DżonyBi napisał(a): Elektryk wokol komina tak, w trasy nie. opinia jak opinia. kazdy ma swoja 4 godziny temu, DżonyBi napisał(a): Mozemy zatoczyc kolo calej dyskusji. Elektryki bez dotacji nie sa atrakcyjne. j.w. pojecie "atrakcyjnosci" jest bardzo indywidualne. dotacja moze, ale nie musi byc tutaj jednym z jej wyznacznikow. dla jednych BEV nie jest atrakcyjny z jakis tam pwowodow, a dla innych jest jedynym sensownym wyborem. bez znaczenia ile km sie robi i ile to kosztuje
galakty 3 337 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 16 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Po raz enty zwracam uwagę że nie ma takich tras gdzie przejedziesz z taką stałą prędkością cały dystans. Zawsze będziesz zwalniał! Na esce nie ma problemu jechać ze stałą prędkością 130-140 km/h, oczywiście musisz czasem zwolnić bo ktoś jedzie lewym pasem wolniej, ale bez problemu od razu przyspieszasz. Co w tym dziwnego? Pomijam że to niezgodne z kodeksem.
bleidd 485 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 17 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Po raz enty zwracam uwagę że nie ma takich tras gdzie przejedziesz z taką stałą prędkością cały dystans. Zawsze będziesz zwalniał! Tym gorzej, bo potem trzeba przyspieszać. Im dłużej trzymasz stałą prędkość tym lepiej. 17 godzin temu, DjXbeat napisał(a): lub z gniazdka za 0.77gr/kW. A gdzie są takie ceny? Bo u mnie jest 1.17zł / kW. Edytowane 9 Sierpnia przez bleidd
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 47 minut temu, galakty napisał(a): Na esce nie ma problemu jechać ze stałą prędkością 130-140 km/h, oczywiście musisz czasem zwolnić bo ktoś jedzie lewym pasem wolniej, ale bez problemu od razu przyspieszasz. Co w tym dziwnego? Pomijam że to niezgodne z kodeksem. Wyobraź sobie że latam eskami cały czas i na 18tys km nigdy nie utrzymałem stałej prędkości więcej niż przez kilka km. Zawsze było zwalnianie i przyspieszanie i tak w kółko. Trasa Grodzisk Mazowiecki-Poznań czyli trasa autostradowa A2 gdzie jest 140km/h. Odcinek 300km i moja średnia prędkość z tej trasy wyszła 117km/h i powrót 112km/h. 34 minuty temu, bleidd napisał(a): Tym gorzej, bo potem trzeba przyspieszać. Im dłużej trzymasz stałą prędkość tym lepiej. Przy zwalnianiu masz odzysk energii i to spory Z reguły staram się jeździć z maksymalną dozwoloną prędkością ale jak widzę że na lewym pasie się korkuje i ludzie podjeżdżają pod tylek, migają światłami, co chwilę auta przyhamowują mocno to zwyczajnie prawy pas jest bezpieczniejszy do jazdy. 34 minuty temu, bleidd napisał(a): A gdzie są takie ceny? Bo u mnie jest 1.17zł / kW. PGE taryfa G12W w strefie nocnej prąd ze wszystkimi podatkami, składkami, dystrybucją kosztuje 0.77gr. W strefie dziennej 1.21zł. Edytowane 9 Sierpnia przez DjXbeat
bleidd 485 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 48 minut temu, DjXbeat napisał(a): PGE taryfa G12W w strefie nocnej prąd ze wszystkimi podatkami, składkami, dystrybucją kosztuje 0.77gr. W strefie dziennej 1.21zł. To kicha, 99% mojego normalnego zużycia jest w dzień.
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) Ja mieszkam kilka kilometrow od S7. W lewo mam na Gdansk, w prawo na Krakow. Pomijajac, ze teraz za Plonskiem robia S7 w kierunku Warszawy to latam od lat S7 polnoc poludnie, latam tez czesto kierunek przed Kutnem na A1 i potem S8 na Wroclaw, latam jak pisalem wyzej Via Baltica (S61) gdzie wlatuje Lomza lub Stawiski i lece w strone Suwalk w swoje rodzinne strony. Jezdze tez czasem do Poznania przez Torun (kawalek obwodnica A1) - Bydgosz S10 - Gniezno S5, az przed Poznan na A2. Wszedzie mozna zapier.. non-stop. W zeszlym roku jechalem dolem Polski od Gor Stolowych az po Bieszczady. To samo. Katowice minalem nie wiem kiedy. Ogien, ogien i jeszcze raz ogien. Argument, ze w Polsce nie da sie rozpedzic i trzeba caly czas zwalniac jest tak naciagany jak szelki w starych i za ciasnych kalesonach. BTW: Generalnie jezeli chodzi o region polnocno-wschodni to szybkich ladowarek jest tam jak na lekarstwo. Chcecie to sie bawcie tymi aplikacjami, ladujcie sie w roznych taryfach, rozporstowujcie kosci za stodola Zenka, bo akurat tam jest ladowarka max. 20kW i planujcie trasy pod ladowarki. Odbijajcie sie od stacji, bo akurat dluga kolejka jest i jedzcie do kolejnej jak emeryt. Ja mam 43 lata i doszedlem do wniosku, ze nie potrzebuje tego wszystkiego, zeby zaoszczedzic pare zlotych. Mam elektryczka na przepalania nadwzyki z wlasnej produkcji i w sumie nie potrzeba mi nic wiecej, a w trase biore spaline. Jak trzeba to zap.., czasem na spontana gdzies skrece, szukam czesto punktow widokow. Nie musze sie zastanawiac czy mi zasiegu starczy, czy jest tam gdzie sie podladowac. Mam to wszystko w rzyci. Tutaj koncze swoje dyskusje na temat elektrykow. Edytowane 10 Sierpnia przez DżonyBi
SuLac0 354 Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia 18 godzin temu, DżonyBi napisał(a): Ja jezdze po Polsce wdluz i wszerz, a najczesciej S7 i S8. Czasem Via Baltica(E67) od wyskosci Lomzy do Suwalk. Mozna leciec 140-150 na tempomacie non-stop, a jak widze, ze moge pocisnac wiecej to i 160-170 lece. Ostatnio do Gdanka tak lecialem. 14 minut temu, DżonyBi napisał(a): Wszedzie mozna zapier.. non-stop. W zeszlym roku jechalem dolem Polski od Pienin az po Bieszczady. To samo. Katowice minalem nie wiem kiedy. Ogien, ogien i jeszcze raz ogien. drogi publiczne, czy jedziesz ICE, czy BEV nie sa dla "zapiedr..czy". reszty juz nawet nie chce mi sie komentowac.
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 140-150 to predkosc przelotowa i mozna ja spokojnie utrzymac na polskich drogach szybkiego ruchu. Edytowane 9 Sierpnia przez DżonyBi
SuLac0 354 Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia jasne. "jade szybko, ale bezpiecznie" . nie mamy o czym pisac.
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 8 minut temu, DżonyBi napisał(a): 140-150 to predkosc przelotowa i mozna ja spokojnie utrzymac na polskich drogach szybkiego ruchu. Jesli masz 3 pasy jak w stronę Katowic lub jedziesz w środku nocy gdzie ruch jest zerowy. Ja zawsze staram się jechać z maksymalną, dozwoloną prędkością i na autostradach cisnę 140km/h. Edytowane 9 Sierpnia przez DjXbeat
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) No tak, porozmawiamy teraz o tym, ze elektryk jest tez bezpieczny, bo nie pojedziesz nim szybko, bo szkoda zasiegu. Ta dyskusja zmierza donikad. Edytowane 9 Sierpnia przez DżonyBi
Katystopej 988 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 26 minut temu, DżonyBi napisał(a): Katowice minalem nie wiem kiedy. Ogien, ogien i jeszcze raz ogien. Chyba nocą w pierwszy dzień świąt 1
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) Druga polowa sierpnia 2024, godziny popoludniowe, moze akurat mialem szczescie. Tamtedy nie jezdze czesto, ale tam gdzie pisalem, ze jezdze czesto to moge dac reke uciac, ze mozna jechac szybko i rowno. Nie sa to krotkie i nieznaczace odcinki w Polsce. Edytowane 9 Sierpnia przez DżonyBi
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 4 minuty temu, Katystopej napisał(a): Chyba nocą w pierwszy dzień świąt Przez py py py Pyrzowice też tnie 150-160 Edytowane 9 Sierpnia przez DjXbeat 1
Katystopej 988 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 3 minuty temu, DjXbeat napisał(a): Przez py py py Pyrzowice też tnie 150-160 W Piekarach na A1 jak dociśnie do 170 to nie będzie potrzebował samolotu z Pyrzowic 1 1
SuLac0 354 Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia kazde auto jest bezpieczne. problem zawsze siedzi za kierownica
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia Smiejcie sie, ale wtedy przejachalem tamtedy bardzo szybko i sprawnie. W te wakacje jade juz w innym kierunku.
DjXbeat 492 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 19 minut temu, Katystopej napisał(a): W Piekarach na A1 jak dociśnie do 170 to nie będzie potrzebował samolotu z Pyrzowic Ten odcinek to ja 80-90km/h zawsze pokonuje bez względu na to czym jadę. Nie raz tam widziałem jak auta dosłownie podskakiwały. Tył odrywał się od nawierzchni 😂
Wu70 739 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) 2 godziny temu, bleidd napisał(a): To kicha, 99% mojego normalnego zużycia jest w dzień. G12W to są też weekendy, święta i 2h w dzień. Generalnie do końca roku każdemu opłaca się G12W bez zmiany nawyków bo jest zamrożona cena energii a dystrybucja ma ogromną różnicę. 2 godziny temu, DżonyBi napisał(a): Chcecie to sie bawcie tymi aplikacjami, ladujcie sie w roznych taryfach, rozporstowujcie kosci za stodola Zenka, bo akurat tam jest ladowarka max. 20kW i planujcie trasy pod ladowarki. Odbijajcie sie od stacji, bo akurat dluga kolejka jest i jedzcie do kolejnej jak emeryt 2 godziny temu, DżonyBi napisał(a): Ogien, ogien i jeszcze raz ogien Utknąłeś w strefie własnych wyobrażeń. Myślisz że się odbijam od ładowarek i szukam 20kW za stodołami? Normalnie jeżdżę tak jak lubię, nie tracę czasu na ładowanie/tankowanie bo mam zawsze gotowe auto, niczego nie muszę planować bo 77kWh wystarcza na ~97% moich małych tras a pozostałe 3% ogarnia max +1 ładowanie. Po prostu bym go nie kupił gdybym jeździł co chwilę na europejskie trasy de->pl Całe Twoje wywody sprowadzają się do tego że nie możesz pojąć że ludzie nie latają każdego dnia po 1000km, ogniem. Nie wiem czy są jakieś wiarygodne dane na ten temat ale z Yanosika średnia jest bardzo niska. A Yanosika używa w wiadomym celu więc może to są kierowcy od ognia Edytowane 9 Sierpnia przez Wu70 1
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) Chyba zesmy sie nie zrozumieli. Ogien, ogien to mam na mysli uwaga! jazde zgodnie z przepisami na autostradzie, ktora wynosi 140km/h. Ja sobie lece wtedy predkoscia GPS 147km/m co daje ponad 155km/h na liczniku. Na ekspresowce jade adekwatnie mniej, ale utrzymuje zawsze gorny limit. Czasem jak widze, ze moge jak jest dluga prosta, wiem kto jedzie za mna i przede mna to sobie pocisne troche wiecej. Taki dynamiczny styl jazdy na drogach szybkiego ruchu jest zabojczy dla zasiegu auta elektrycznego. Samo zyzycie kW jest chore wtedy i kloci sie z idea ekonomicznej, i zielonej jazdy. Co do Yanosika to na co mi on w takich warunkach? Skoro jade z pelna kontrola zgodnie z przepisami na granicy lub czasem gdy wiem, ze moge troche szybciej. W swoim zyciu mam nalate tyle, ze wiem co robie i nie jestem zadnym piratem. Zeby wszyscy tak ogarniali jazde samochodem to bylbym spokojny na drodze. Natomiast jak jade pipidowami to zalacze go czasem, nie dlatego zeby grzac, ale czasem czlowiek sie zapomina i leci na ograniczeniu znacznie przekraczajac predkosc. Ograniczenia i panowie policjanci potrafia stac w bardzo specyficznych miejscach, ktore nie maja nic wspolnego z bezpieczenstwem. Mam kolege, ktory zbiera jakies tam punkty i podzczas korzystania stara sie jezdzic tak, ze pelna szklanka wody postawiona na blacie na zakrecie sie nie wyleje. Moze Wy tez zbieracie jakies punkty i wymieniacie na darmowe kW. Nie obchodzi mnie to. Natomiast niektore wasze argumenty za elektrykami wsadzcie wreszcie tam skad wyjeliscie. Dziekuje za uwage. Szerokosci i bezpiecznej jazdy! Edytowane 9 Sierpnia przez DżonyBi
SuLac0 354 Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia 8 minut temu, DżonyBi napisał(a): Chyba zesmy sie nie zrozumieli. Ogien, ogien to mam na mysli uwaga! jazde zgodnie z przepisami na autostradzie, ktora wynosi 140km/h. Ja sobie lece wtedy predkoscia GPS 147km/m co daje ponad 155km/h na liczniku. Szerokosci i bezpiecznej jazdy! malo smieszny zart. chyba tylko bawi jednoski na poziomie moralnym i intelektualnym majtczakow i innych zakow.
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia (edytowane) Dodam jeszcze, ze na 90-tce tez jezdze predkoscia GPS 97 co daje ~105 predkosci licznikowej. 😮 Czasem troche szybciej, bo 110-120 licznikowe 😱 Edytowane 9 Sierpnia przez DżonyBi
lukadd 2 915 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia U mnie też ~147-148 licznikowe to ~140 na gps. 150 gps to ~158 licznikowe i spokojnie można tak sunąć po polskich autostradach na tempomacie na odcinkach gdzie nie ma większego ruchu. Na co dzień i tak jeżdżę po niemieckich autostradach. Ale zwykle też dość spokojnie jak jadę w trasę, ~140-160 po gps na odcinkach bez limitu.
DżonyBi 1 971 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia Chlopaki sa teraz "eco" i zapomnieli jak sie normalnie jezdzi w trasie po szybkich drogach. Teraz jestesmy dla nich piratami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się