bleidd 477 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Wszystko wszystkim ale akurat w kategorii napęd/silnik to BEV nie ma porównania do ICE, zwłaszcza w obecnych czasach gdzie spalinówki są zduszone i zmulone pod kątem optymalizacji spalania (a więc w konsekwencji emisji). Ja się nauczyłem żyć z lagiem w mojej A3 i zaczynam "przyspieszać" sekundę przed faktycznym zamiarem wykonania manewru ale normalne to to nie jest. Można przywoływać przykłady V8 ale większość osób nie będzie V8 jeździć. 2
galakty 3 312 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Dlatego pisałem, to nie wina spalinówek samych w sobie tylko tego co z nimi zrobiono. A jak już porównujemy coś do Tesli, to może Lexusa LFA a nie Mondka w dieslu Tam też reakcja jest sekundowa?
GordonLameman 8 432 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 8 minut temu, galakty napisał(a): Dlatego pisałem, to nie wina spalinówek samych w sobie tylko tego co z nimi zrobiono. A jak już porównujemy coś do Tesli, to może Lexusa LFA a nie Mondka w dieslu Tam też reakcja jest sekundowa? Czemu chcesz porównywać auto za 45k dolarów vs auto za 400k dolarów?
DjXbeat 488 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) 18 minut temu, galakty napisał(a): A jak już porównujemy coś do Tesli, to może Lexusa LFA a nie Mondka w dieslu. Nie wiem czy nie zauważyłeś ale ja złapałem się z Chargerem 6.4l Hemi a i tak został w tyle ze startu i prędkości Auta o podobnej mocy 366kw vs 362kw bo cena za nowego chargera prawie x2 względem TM3 LR. Edytowane 8 Września przez DjXbeat
galakty 3 312 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 8 minut temu, GordonLameman napisał(a): Czemu chcesz porównywać auto za 45k dolarów vs auto za 400k dolarów? Bo porównuje Mondeo do elektryka o ponad 2x większej mocy? Nie ja zacząłem 6 minut temu, DjXbeat napisał(a): Nie wiem czy nie zauważyłeś ale ja złapałem się z Chargerem 6.4l Hemi a i tak został w tyle ze startu i prędkości Auta o podobnej mocy 366kw vs 362kw I to w końcu ma jakiś sens porównywać, same straty na napędzie i zmianie biegów wyjaśniają różnicę (a waga pewnie podobna) 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 7 minut temu, galakty napisał(a): Bo porównuje Mondeo do elektryka o ponad 2x większej mocy? Nie ja zacząłem ALe za to byłyby podobnej cenie Gdyby Mondeo nie ubili.
DjXbeat 488 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 6 minut temu, galakty napisał(a): Bo porównuje Mondeo do elektryka o ponad 2x większej mocy? Nie ja zacząłem A linijkę wcześniej porównałem Toyote 90hp do Mondeo 210hp. Tego już nie zauważyłeś, tylko Mondek vs elektryk rzucił się w oczy ? Napisałem wyraźnie, że „Po kilku miesiącach jazdy jak wsiadłem ponownie do Mondeo to miałem wrażenie, jak by to auta miało z 50hp. Nie jedzie, nie przyspiesza, brak dynamiki. Oczywiście jest kwestia przyzwyczajenia organizmu i tu nie ma znaczenia rodzaj napędu ale już różnica w mocy”
galakty 3 312 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Nie było argumentu ceny tylko moc i osiągi Niestety ale przez normy i księgowych ceny są jakie są, niedługo nowe spalinówki z salonu przestaną mieć sens, chyba że tylko do okresu leasingowania i następne, bo serwisować później ten cały cyrk i osprzęt dookoła to dramat. Ale pewnie i w elektrykach coś wprowadzą jak się okaże że zbyt długo bezawaryjnie jeżdżą. Teraz, DjXbeat napisał(a): A linijkę wcześniej porównałem Toyote 90hp do Mondeo 210hp. Tego już nie zauważyłeś, tylko Mondek vs elektryk rzucił się w oczy ? Zaraz 50 HP wygra z 210HP, elektryk ma moc!!!!!
bleidd 477 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 35 minut temu, galakty napisał(a): Dlatego pisałem, to nie wina spalinówek samych w sobie tylko tego co z nimi zrobiono. Trochę tak ale jest jak jest i już z tym nic nie zrobimy. Trzeba zestawiać to co jest z tym co jest. Dla mnie w EV największa kula u nogi to będzie zasięg w tańszych autach. Obecnie tańsze auta -> mniejsza moc, gorsze wyposażenie/wykończenie/wyciszenie ale nie każdemu to jest potrzebne do szczęścia, kupując spalinówkę za 5k albo 500k masz porównywalny zasięg, dojedziesz wszędzie tak samo, w tym samym czasie. W EV tanie auto będzie mieć mizerny zasięg, trzeba będzie dopłacać do wyższych modeli chociaż ani większe auto / mocniejsze / bardziej prestiżowe nie będzie do szczęścia potrzebne. 2
galakty 3 312 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września No niestety ale w EV zasięg oznacza dużą baterię, duża bateria oznacza dużą masę, to oznacza duży silnik. I dlatego mamy ciężkie SUVy które mają super osiągi. Skalowanie jest nieuniknione. Bierzesz Corsę 1.0 i dojedziesz wszędzie, tankowanie co 300-400km i heja. Elektrykiem w zimie zrobisz pewnie 150km i dłuższe ładowanie o ile ładowarka będzie dostępna... Dlatego póki co jak są dopłaty to tylko bogaci kupują EV, mają domy i instalację fotowoltaiczną.
IceMan 103 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Widzę że non stop wojna ICE vs BEV Każde ma swoje + i - , nie ma ideału i pewnie nigdy nie będzie. Ale wróćmy do BEV. Potrzebuję ładowarkę sieciową 3.7kW. W przyzwoitej cenie jest AmperePoint 499 i GreenCell 899zł. Jest sens dopłacać do lepszej marki ? Tych AmperePoint trochę na allegro sprzedali i widać oceny pozytywne. Ta tańsza ma nawet więcej ustawień jeśli chodzi o moc ładowania 8,10,13,16A , a GreenCell tylko 10,16A.
DjXbeat 488 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 2 godziny temu, galakty napisał(a): Zaraz 50 HP wygra z 210HP, elektryk ma moc!!!!! Zacytuję drugi raz - może w końcu zrozumiesz całe zdanie. Cytat „Po kilku miesiącach jazdy jak wsiadłem ponownie do Mondeo to miałem wrażenie, jak by to auta miało z 50hp. Nie jedzie, nie przyspiesza, brak dynamiki. Oczywiście jest kwestia przyzwyczajenia organizmu i tu nie ma znaczenia rodzaj napędu ale już różnica w mocy” Przesiadając się z Mondeo 210hp do Toyoty 90hp również stwierdzałem, że auto nie jedzie pomimo, że kiedyś było dla mnie mocne. To samo będzie przy przesiadce z elektryka/spalinowego 500hp na diesla 200hp. A co do Mondeo Mk5 Kombi 2.0TDCI @210HP miało 8.1s do 100km/h a Corsa E 136HP w trybie sport ma 7.8s do 100km/h. Corsa lżejsza o 130kg.
marko 714 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Kłóćcie się jak chcecie, ale silnik spalinowy, choćby to było V16, nie ma startu do silnika elektrycznego, jeśli chodzi o czas reakcji i elastyczność. To są dwa różne światy. Wystarczy pooglądać wykresy z hamowni, by wiedzieć, że dalsza dyskusja nie ma sensu.
SuLac0 353 Opublikowano 8 Września Autor Opublikowano 8 Września od momentu wcisniecia gazu, czy kiedy faktycznie zacznie przyspieszac? 46 minut temu, IceMan napisał(a): Potrzebuję ładowarkę sieciową 3.7kW. W przyzwoitej cenie jest AmperePoint 499 i GreenCell 899zł. wiecej niz 10A obciazalnosci dlugotrwalej na zwyklym gniazdku (czyli ponad 2kW), teoretycznie sie da, ale praktycznie zalezy od przekroju przewodu, jego ulozenia, jakosci samego gniazda i czy to jest dedykowany obwod, czy przypadkiem nie wisi na tym jeszcze pralka itd bez weryfikacje tego podchodzenie do 3.7kW jest imo troche ryzykowne. chyba , ze piszemy o gniazdku "kempingowym" albo green'up.
IceMan 103 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 32 minuty temu, SuLac0 napisał(a): od momentu wcisniecia gazu, czy kiedy faktycznie zacznie przyspieszac? wiecej niz 10A obciazalnosci dlugotrwalej na zwyklym gniazdku (czyli ponad 2kW), teoretycznie sie da, ale praktycznie zalezy od przekroju przewodu, jego ulozenia, jakosci samego gniazda i czy to jest dedykowany obwod, czy przypadkiem nie wisi na tym jeszcze pralka itd bez weryfikacje tego podchodzenie do 3.7kW jest imo troche ryzykowne. chyba , ze piszemy o gniazdku "kempingowym" albo green'up. W garażu mam gniazdko 16A i nic więcej tam nie będzie podłączone na czas ładowania.
SuLac0 353 Opublikowano 8 Września Autor Opublikowano 8 Września wieksza regulacja A daje wiecej mozliwosci dopasowania w razie czego. jeden i drugi to chinczyk, wiec jak opinie sa ok, jest tam jakas gwarancja w PL, to brac tansze. sprawdz jescze "kompatybilnosc", bo z tym roznie moz byc
kubikolos 1 324 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września brac tansze (one sa i tak drogie), z ladowania na 1 fazie i tak nie bedziesz schodzil do 500W wiec 8-10A szkoda zachodu nie miales takiej razem z autem?
IceMan 103 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 44 minuty temu, kubikolos napisał(a): brac tansze (one sa i tak drogie), z ladowania na 1 fazie i tak nie bedziesz schodzil do 500W wiec 8-10A szkoda zachodu nie miales takiej razem z autem? mam ale 10A tylko
8V32 PcLab 247 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) To nawet nie jest ładowarka, tylko "ogranicznik prądu pobieranego z gniazdka" EVSE wysyła sygnał (impuls PWM), który informuje auto: jaki może pobrać prąd np. 10 A, 13 A, 16 A Samochód decyduje, ile faktycznie pobierze – ale nigdy nie przekroczy limitu podanego przez EVSE Jeśli EVSE ustawi 25% PWM (ok. 250 µs HIGH / 750 µs LOW) → samochód wie, że może pobrać max 16 A W sumie taką ładowarkę można zrobić na andruino :) Skoro masz już 10A to może, poszukaj stałe 16A powinna być tańsza Edytowane 8 Września przez 8V32 PcLab
IceMan 103 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września 11 godzin temu, 8V32 PcLab napisał(a): Skoro masz już 10A to może, poszukaj stałe 16A powinna być tańsza 499 pln to i tak nie jest dużo, więc nie będę już raczej kombinować. 1
DjXbeat 488 Opublikowano 14 Września Opublikowano 14 Września Jutrzejszy wyjazd elektrykiem na Mazury. Same postoje na ładowanie 3
crush 3 575 Opublikowano 14 Września Opublikowano 14 Września Czy Ty tu próbujesz flexować 300km? I żeby nie było, ja nie z kultu benzyny, jak coś działa w konkretnych scenariuszach to działa... Ale bez jaj. 1
DjXbeat 488 Opublikowano 14 Września Opublikowano 14 Września Nie. Zwyczajnie obalam mit, który często powtarzają ludzie, że w EV co 200-250km muszę się zatrzymać na godzinną sesję ładowania
crush 3 575 Opublikowano 14 Września Opublikowano 14 Września A jak dzień wcześniej nie zatankujesz to co? Tu bardziej chodzi o to, że na benzynie nie musisz mieć takiej mapki w ogóle. Ale o tym było już 100x więc bez sensu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się