galakty 3 312 Opublikowano 30 Września Opublikowano 30 Września Nowe silniki do ICE to dzisiaj też spory koszt, często się nie opłaca tego robić. To nie czasy 1.9 TDI na pompie gdzie słupki tanie jak barszcz były. 1
SuLac0 353 Opublikowano 30 Września Autor Opublikowano 30 Września dokladnie o tym pisze. jak kolega z xtrailem pojedzie na serwis po dzwonie, dostanie rachunek, to zaplacze, ze to nie byla "tylko " bateria czasy, ze ICE naprawialo sie mlotkiem i drutem, dawno minely. widac nie dla wszystkich.
galakty 3 312 Opublikowano 30 Września Opublikowano 30 Września Jedynie tyle że ICE jak dostanie w tył to silnika wymieniać nie trzeba, a BEV prawdopodobnie tak i to z każdej strony poza przodem ewentualnie Łatwiej uszkodzić i koszty wyższe, ale sama wymiana silnika spalinowego dzisiaj to nie jest tania sprawa. Tutaj wyszło chyba 37k za wymianę silnika, no totalna głupota w starym aucie: 1
SuLac0 353 Opublikowano 1 Października Autor Opublikowano 1 Października https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/skad-bierze-sie-niechec-do-aut-elektrycznych-wyniki-badania-zaskakuja/yt3eejx?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2 Być może opinie na temat napędu elektrycznego byłyby lepsze, gdyby kierowcy aut spalinowych byli bardziej otwarci na informacje o pozytywnych zmianach w napędach zeroemisyjnych. 3
some1 536 Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października Cytat Przy okazji badania udało się wychwycić jeszcze jedną ciekawostkę. Użytkownicy modeli spalinowych niemal całkowicie pominęli dwie kluczowe zalety aut elektrycznych. Pierwszą z nich jest możliwość ładowania akumulatora w domu, a druga, wynikająca z tej pierwszej, że koszty użytkowania pojazdu ładowanego w domu są znacznie niższe (wskazało na to 63 proc. badanych kierowców pojazdów elektrycznych) niż samochodów spalinowych. Niesamowite! Ludzie, którzy nie mają możliwości ładowania akumulatora w domu, nie wskazują tego jako zaletę
LYCONE 125 Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października Pisałem w ogólnym, ale tu więcej osób w temacie. Wpadł mi do głowy szatański pomysł, ale po kolei. Jeździłem dzisiaj Kia EV 229KM RWD, jeździło się super. Samochód jest duży i szeroki i jeździ się świetnie. Pomyślałem, że może sprzedać Tarraco, dołożyć parę złotych i kupić EV6 GT AWD (585 KM i pełne wyposażenie, łącznie z szyberdachem). Auto do kręcenia się w okół komina, ładowanie z domu, mam PV. Są jakieś wady? 2
SuLac0 353 Opublikowano 1 Października Autor Opublikowano 1 Października ztcw glowny problem hy/kia to modul ICCU, ktory zarzadza m.in. ladowaniem aku 12V. byla na to akcja serwisowa, tak wiec to pierwsze bym sprawdzil. przy okazji gwarancje i wszsytkie inne akcje
LYCONE 125 Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października (edytowane) 2 minuty temu, SuLac0 napisał(a): ztcw glowny problem hy/kia to modul ICCU, ktory zarzadza m.in. ladowaniem aku 12V. byla na to akcja serwisowa, tak wiec to pierwsze bym sprawdzil. przy okazji gwarancje i wszsytkie inne akcje Gwarancja do 2032 roku, więc myślę, że spoko. Zakup planuje na max 5-6 lat od teraz. Będzie to sprzedawalne po tym czasie? Edytowane 1 Października przez LYCONE
DjXbeat 488 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 13 godzin temu, SuLac0 napisał(a): ehhh Mówi o olbrzymi "hejcie" z jakim się spotkał po zakupie elektryka i komentarze pod materiałem to tylko potwierdzają. Zadowolony użytkownik, który ma wywalone na głupotę komentujących
SuLac0 353 Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października (edytowane) troche przeplacil za ta 3 ze stanow i z zablokowanym ladowaniem na SC. ale jak mu to nie robi roznicy. teraz ma 3, zapowiedzial, ze kolejne to tez bedzie tylko BEV - tesla S. pewien jestem, ze szybciej niz mu sie wydaje, zmieni sie narracja dot "auta spalinowego tylko na trasy" w wiekszosci przypadkow tak to sie konczy - wpada BEV z dobrym zasiegiem i szybkim ladowaniem, wylatuje ICE a "hejt". no coz, nie on pierwszy i nie ostatni Edytowane 2 Października przez SuLac0
larry.bigl 452 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje?
LYCONE 125 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 38 minut temu, larry.bigl napisał(a): Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje? Jak masz JDG to zdecydowanie leasing
SuLac0 353 Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października zalezy od konkretnych warunkow, ale ogolnie leasing konsumencki/osoba prywatna lub wynajem dlugoterminowy. juz wiekszosc producentow ogarnia to we wlasnym finansowaniu, wiec najlepioej pytac bezposrednio w salonie.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 3 godziny temu, LYCONE napisał(a): Jak masz JDG to zdecydowanie leasing No z tym sprzedawaniem na VAT to średnio 3 godziny temu, larry.bigl napisał(a): Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje? Bez działalności to gotówka albo najem + wykup. Ale musisz policzyć na konkretnych przykładach. 1
galakty 3 312 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Tak czy siak trzeba bezpośrednio uderzać do dealerów, znajomy mi mówił ostatnio że spoko promocje robią i często coś w cenie dają, ale to nie na otomoto 2
DjXbeat 488 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) @marko Tesla z rekordowym wynikiem za Q3 2025. Prawie 497 tyś dostarczonych aut to o 7% więcej niż w poprzednio rekordowym Q3 2024 gdzie dostarczyli 473tyś aut. Q3 względem Q2 2025r to wzrost o 30%. Wzrost o 13% względem przewidywań analityków. Edytowane 3 Października przez DjXbeat
BEM.22 20 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października W dniu 1.10.2025 o 20:54, LYCONE napisał(a): Gwarancja do 2032 roku, więc myślę, że spoko. Zakup planuje na max 5-6 lat od teraz. Będzie to sprzedawalne po tym czasie? Brać nie pytać , jeździć, obserwować . Tak poważnie EV6 AWD super autko , tak na 95% roku nic lepszego niepotrzebne .
SuLac0 353 Opublikowano 3 Października Autor Opublikowano 3 Października https://wysokienapiecie.pl/113769-pozar-elektryka-w-garazu-opanowany-w-13-minut-kg-psp-szkoli-z-niego-strazakow/ "Co więcej, wszystkie raporty dotyczące trzech największych pożarów garaży w ostatniej dekadzie w Europie jednoznacznie stwierdziło, że największych zagrożeniem dla rozprzestrzeniania się ognia były auta spalinowe, ze względu na zjawisko „rozlewających się pożarów paliw” (ang. running fuel fires), "
BEM.22 20 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października SuLac0 Z tymi pożarami to można pisać na oba fronty Dane statystyczne firm ubezpieczeniowych mówią wyraźnie, że na 1000 elektryków , Hybryd i Benzyniaków to hybrydy palą się najczęściej , potem benzynka i na końcu 2x rzadziej od benzynki typowe elektryki . Zakładam ze w tych danych nie rozróżniano baterii NMC / LFP bo te drugie się nie palą prawie w ogóle . Dodatkowo palące się elektryki w 75 % to były auta, w których coś ktoś grzebał , sprowadzane z USA ze zmienianymi wtyczkami czy inwerterami . Reasumując nowy EV delikatnie użytkowany ma szansę spłonąć 3x rzadziej niż kilkuletnia benzynka . 1
marko 714 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 19 godzin temu, DjXbeat napisał(a): @marko Tesla z rekordowym wynikiem za Q3 2025. Prawie 497 tyś dostarczonych aut to o 7% więcej niż w poprzednio rekordowym Q3 2024 gdzie dostarczyli 473tyś aut. Q3 względem Q2 2025r to wzrost o 30%. Wzrost o 13% względem przewidywań analityków. No, w USA właśnie skończyły się dopłaty do EV.
DjXbeat 488 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 39 minut temu, marko napisał(a): No, w USA właśnie skończyły się dopłaty do EV. Tam gdzie nie ma dopłat Tesla zaczyna wprowadzać obniżki rzędu 4000-5000 USD dla modeli 3/Y.
LYCONE 125 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października W dniu 2.10.2025 o 14:24, GordonLameman napisał(a): No z tym sprzedawaniem na VAT to średnio Nie ma JDG to odpada. Ale VAT to nie problem, szczególnie w przedziale 7 lat. 36 msc leasing, wykup, darowizna, sprzedaż bez VAT i podatku po 6 msc lub 3 latach jak nowe przepisy wejdą.
Cappucino 222 Opublikowano 4 Października Opublikowano 4 Października 17 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Tam gdzie nie ma dopłat Tesla zaczyna wprowadzać obniżki rzędu 4000-5000 USD dla modeli 3/Y. Czyli potwierdza się, że dopłaty to zło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się