SebastianFM 344 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego 17 minut temu, Send1N napisał(a): 1% lows wyciągnie ci z tego ile przez nawet sekundę będzie najmniej klatek i taka wartość już zostanie do momentu aż nie zrestartujesz OSD lub gry, wystarczy wolne wczytywanie terenu/tekstur przez hdd i masz wyciągnięty najniższy fps z tego momentu, polecam zainstalować na nowym dysku nowy system (inny niż w11 24h2) i grę + przestać "grać w lowsy" wyłączyć osd i cieszyć się graniem. 1% Low FPS i inne statystyki są obliczane na podstawie ostatnich czasów klatek z określonego przedziału czasu a nie od początku uruchomienia gry. W CapFrameX dla tych statystyk wyświetlanych podczas gry można nawet ustawić jaki to ma być czas, domyślnie jest 20 sekund. 1
Send1N 4 196 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Sporo ludzi ma problem w grach z gorszą wydajnością/stutteringiem na 24h2 względem starszych wersji, mnie akurat to nie spotkało ale tematów jest cała masa w necie... druga sprawa że chyba nie zamierzasz po zmianie dysku trzymać systemu na hdd i tylko gry instalować na tym m2?
Keller 728 Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego Teraz, Send1N napisał(a): Sporo ludzi ma problem w grach z gorszą wydajnością/stutteringiem na 24h2 względem starszych wersji, mnie akurat to nie spotkało ale tematów jest cała masa w necie... druga sprawa że chyba nie zamierzasz po zmianie dysku trzymać systemu na hdd i tylko gry instalować na tym m2? Nie wiem jeszcze. System przecież może mi wolno chodzić, o gierki chodzi 1
Send1N 4 196 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego 2 minuty temu, SebastianFM napisał(a): 1% Low FPS i inne statystyki są obliczane na podstawie ostatnich czasów klatek z określonego przedziału czasu Faktycznie, wyleciało z głowy że tak jest mój błąd 1
tom36816 77 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego 1 godzinę temu, Keller napisał(a): SSD zamówiony - hejterzy niech się cieszą Kioxia G2. Dobra decyzja Będziesz Pan zadowolony
Keller 728 Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego Teraz, tom36816 napisał(a): Dobra decyzja Będziesz Pan zadowolony Jak nie padnie w miesiąc co ludzie piszą o SSDkach. Jak przetrwa jakiś czas to potem niby chodzi. Ale SSD to mało, dalej trzeba kombinować.
VRman 2 642 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, Send1N napisał(a): sprowadzając porządne procesory do poziomu amd FX A to moja wina, że tak mocno zostały z tyłu? Jak piszę do autora wątka, a za długi tekst, to po prostu nie czytaj go wcale. A jak zamierzasz się do niego odnieść to warto przeczytać całość. Nie wiem po co starasz się włożyć mi w usta jakieś kompletne głupoty jak ta insynuacja, że polecę 9800x3d do 6600. Wątek jest o 1% lows. Tutaj procesor się liczy. Na kartę, jaką ma, nawet nie patrzę, bo nie jest istotna dla tematu. Zresztą zawsze można ją zmienić i to chyba jest oczywiste. 1 godzinę temu, Send1N napisał(a): 1% lows wyciągnie ci z tego ile przez nawet sekundę będzie najmniej klatek i taka wartość już zostanie do momentu aż nie zrestartujesz OSD lub gry, wystarczy wolne wczytywanie terenu/tekstur przez hdd i masz wyciągnięty najniższy fps z tego momentu, polecam zainstalować na nowym dysku nowy system (inny niż w11 24h2) i grę + przestać "grać w lowsy" wyłączyć osd i cieszyć się graniem. Nie mąć mu w głowie. Sam nie korzystam, bo jak pisałem, nie potrzebuję programu, który mi powie to, co sam od razu widzę natychmiast na ekranie. Dlatego nie znam się na programach monitorujących. Jednak nawet ja wiem, że są takie, które pokazują te lows liczone tylko w jakimś okresie czasu, bo są aktualizowane w górę i w dół w miarę upływu czasu. To znaczy, że to co opisałeś nie dotyczy każdego softu, albo nie wiedziałeś, że się da to ustawiać na "realtime" lub "worst ever" Końcówką kompletnie kulą w płot. Co prawda mikroprzycięcia odczują tylko posiadacze monitorów, które ich w ruchu nie przykryją innymi wadami, a więc niewielu graczy póki co, ale wydajność w 1% lows bardzo mocno pokrywa się z częstotliwością i uciążliwością przycinek takich, że ludzie na LCD 60Hz VA z 2005r. by spokojnie je odczuli. I to nie tylko widać, ale właśnie też czuć. To naprawdę obniża komfort grania, a akurat wchodzimy w erę, gdzie wymagania odnośnie CPU skaczą. Nawet na 9800x3d jest czasem trudno trzymać choćby głupie 60, o 120 czy 240fps nie mówiąc. Za 2 lata wyjdzie PS6 i i tak autor wątka będzie musiał kupić coś ala 7800x3D lub lepszy, bo inaczej sobie nie pogra nawet w 40fps. To co zbiera baty za tragiczną optymalizację zazwyczaj też właśnie wisi na procu, może z wyjątkiem gier typu Alan Wake 2 z Path tracingiem na max. W Stalkera 2 nawet na 5800x3d nie pograsz bez spadków poniżej 60fps. Teraz wyszedł jakieś Monster Hunter i znowu optymalizacja tragiczna, choć jak z procem to nie wiem, bo nie interesuje mnie ta seria za bardzo i widziałem przypadkiem jakieś testy. Zależnie od tego w co się gra. Jeden przez rok nadzieje się na jedną grę, gdzie będzie miał przycinki przez CPU, a inny się nadzieje w 90% gier w jakie zagra. Nie miałeś tego problemu to fajnie. Ale inni mogą mieć inne wymagania, grać w inne gry. 1 godzinę temu, Keller napisał(a): - a może mają freesync/gsync i tego nie czuć jak spowalnia Na przycinki na aż sekundę żaden g-sync nie pomoże. To pomoże jak np. masz 60 i spadnie do 45. Na V-sync odczujesz. Na G-sync raczej nie. Albo ze 120 na 70. Bez g-sync możesz odczuć taki spadek (szpilkę 1% lows) a z g-sync nie. Ale już spadek ze 100 do 30fps to coś, na co g-sync będzie tak skuteczny jak rozpięta w oknie pajęczyna w obronie przed lecącą kulą do kręgli. Jak chodzi o te wielkie spadki lows, to pomijając oczywiście te wynikające z rzeczy, których się nie da obejść, np. źle napisany kod gry, streamujący w tle albo kompilujący sobie pół sekundy shadery w grze na Unreal Engine, to zmiana proca nie powinna być potrzebna. I po ponownym przeczytaniu tekstu wątka jedna sprawa: Lows z natury zawsze będą sporo niższe od AVG. W przypadku nowoczesnych architektur, które robią co mogą, żeby obliczenia buforować, kompresować i przewidywać, średnia ilość klatek może sobie odfrunąć naprawdę daleko w niektórych przypadkach. Mogę polecić spoglądanie na słupki z lows w testach na Gamer Nexus i Hardware Unboxed. W 95+% testy są przeprowadzone poprawnie, pozbawione anomalii, a jeśli test w danej grze nie może być wykonany poprawnie, to oni o tym powiedzą, w przeciwieństwie do mniej kumatych i mniej profesjonalnych youtuberów. Z taką wolną kartą w przypadku problemów z lows i podejrzeniem karty lub proca, możesz spróbować wymusić jakąś śmieszną rozdzielczość np. 360p i zobaczyć jak gra chodzi w ten sposób. I to bez FSRa bo liczenie tego też może trochę potrwać. PS. Zanim Send1N napisze, że radzę grać w 360p - nie, nie radzę. Ale do sprawdzenia na szybko co się stanie jak maksymalnie odciążysz jeden z podzespołów, się nada. Edytowane 10 Lutego przez VRman
Keller 728 Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego (edytowane) Znaczy ja już sprawdzałem na rodziałce 1024x768 i było to samo, nawet max fps się nie zwiększył co jest dziwne. No nie wiem, może syf w windowsie, mimo że nic tu nie grzebię. Edytowane 10 Lutego przez Keller
Send1N 4 196 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego @VRman już poprawiłem się co do wyciagania 1% low wyżej co z resztą SebastianFM zauważył
VRman 2 642 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Aha, no to sorry. Pisałem jeszcze tego nie widząc.
sideband 1 784 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego A te dalej męczą wyniki z frametime pomimo, że programowy pomiar nadaje się tylko do śmietnika
Send1N 4 196 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Męczy to autor przez te wartości nie może normalnie funkcjonować
Keller 728 Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego 10 minut temu, Send1N napisał(a): Męczy to autor przez te wartości nie może normalnie funkcjonować I wy razem ze mną nie możecie, bo komentujecie. No ale ja widzę, że pomiar się zgadza z tym co czuję na myszce i są spowolnienia. Gdyby nie było, to bym to olał, a szczególnie w walkach to czuć i niezbyt fajnie się biega i celuje w takich warunkach. Lowsy niskie są dobre jak się gra w strategie, a nie akcje. 1
sideband 1 784 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego 16 minut temu, Send1N napisał(a): Męczy to autor przez te wartości nie może normalnie funkcjonować Bo sobie nie zdaje sprawy jak programowy pomiar frametime jest mało wiarygodny. Niektórzy myślą, że to coś nowego tylko już starym frapsem można było to robić i presentmon(riva, capframex oraz inne gui) dokładnie robi to samo tylko ma obsługę niskopoziomowych API. Nawet wersja presentmon-a zmienia wyniki i działają różnie także w zależności od buildu windy. W zależności od konfiguracji - GPU, CPU SMT on/off itd potrafi takie bzdury pokazywać, że głowa mała. 2
SebastianFM 344 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) @sideband, a ty znowu to samo. Wytłumacz mi jedno, jak taki pomiar może być mało wiarygodny skoro odczytywane są zdarzenia (events) z systemu operacyjnego, każde rejestrowane z bardzo dokładnym znacznikiem czasowym? 🙂 Zdarzenia rejestrowane przy każdym wywołaniu funkcji Present przez grę. PresentMon, używany przez CapFrameX czy FrameView, tylko odczytuje te zdarzenia. Samemu też je można bez problemu odczytać, nawet bez dodatkowego programu. PresentMon to mógł mieć błędy w kodzie przy obliczaniu opóźnienia itp. a na pewno nie przy czasach kolejnych klatek. Kod źródłowy programu jest dostępny. RTSS nie odczytuje zdarzeń tylko hook'uje funkcję Present też dzięki temu ma dokładny czas każdego wywołania tej funkcji. Za pomocą NVIDIA Nsight Systems można sprawdzić nie tylko czasy kiedy gra skończy renderować każdą klatkę ale również kiedy klatka zostanie wyrenderowana przez GPU a także wyświetlona. Opowiadasz bzdury, że nie da się tego dokładnie zmierzyć. Najwyżej przyznajesz, że ty tego nie potrafisz. Edytowane 11 Lutego przez SebastianFM 1
Qrdello 836 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego W dniu 2.02.2025 o 05:27, Keller napisał(a): Wy to w ogóle badacie? Szczerze, nie. Dopóki nie widzę wyraźnego szarpania lub nie powoduje to na myszce dziwnego lagowania to co do zasady nie dotykam A niskie 1% i 0.1% może powodować dosłownie wszystko włącznie z wolnym lub zapchanym dyskiem albo jakąś aplikacją w tle do monitorowania ... 1
sideband 1 784 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego 2 godziny temu, SebastianFM napisał(a): @sideband, a ty znowu to samo. Wytłumacz mi jedno, jak taki pomiar może być mało wiarygodny skoro odczytywane są zdarzenia (events) z systemu operacyjnego, każde rejestrowane z bardzo dokładnym znacznikiem czasowym? 🙂 Zdarzenia rejestrowane przy każdym wywołaniu funkcji Present przez grę. PresentMon, używany przez CapFrameX czy FrameView, tylko odczytuje te zdarzenia. Samemu też je można bez problemu odczytać, nawet bez dodatkowego programu. PresentMon to mógł mieć błędy w kodzie przy obliczaniu opóźnienia itp. a na pewno nie przy czasach kolejnych klatek. Kod źródłowy programu jest dostępny. RTSS nie odczytuje zdarzeń tylko hook'uje funkcję Present też dzięki temu ma dokładny czas każdego wywołania tej funkcji. Za pomocą NVIDIA Nsight Systems można sprawdzić nie tylko czasy kiedy gra skończy renderować każdą klatkę ale również kiedy klatka zostanie wyrenderowana przez GPU a także wyświetlona. Opowiadasz bzdury, że nie da się tego dokładnie zmierzyć. Najwyżej przyznajesz, że ty tego nie potrafisz. Ty mnie nie ucz co i jak działa Jakby dało się coś kasy wyciągnąć ze złożenia FCAT-a to bym to zrobił inaczej nie będę wykładał sporo siana żeby komuś coś udowodnić co zostało udowodnione na pclabie w artykule. A więcej nie będę się produkował i tak na tym forum, ponieważ znikają posty więc nie warto klepać więcej jak dwa zdania.
VRman 2 642 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego Co to znaczy znikają posty? W dyskusję wchodzić Wam nie chcę, ale o co chodzi z tymi postami?
Send1N 4 196 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego Pewnie pomylił się że jest w temacie Blackwell'a a tam jak odejdziesz od forum na 5 minut to i tak wszystko przepada pod toną spamu o niczym 1 1
Keller 728 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego Dostałem informację ze sklepu (zrobiłem zwrot), że u nich procesor (5700X3D) również nie działa i się resetuje komputer (Cache Hierarchy Error). Zaleciłem im wyłączenie oszczędzanie energii PCI-E w planie zasilania Windows, ciekawe czy przetestują. Moje rozwiązanie opisałem tutaj
Adikon 140 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Ja też się nie będę mądrował na temat capframex itp., ale wtedy, kiedy mam ścięcie w grze to na wykresie właśnie w tym samym momencie widać skok. Ja mam serio gdzieś te wykresy, ale to jedyny sposób, żeby jakoś to pokazać innym... Edytowane 11 Lutego przez Adikon 1
Send1N 4 196 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego A w tym momencie jak capframex to rejestruje to wykres w latencymon jest w normie? sprawdzałeś to?
Keller 728 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego O co tu biega? REPORTED HARD PAGEFAULTS _________________________________________________________________________________________________________ Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution. NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit. Process with highest pagefault count: cyberpunk2077.exe Total number of hard pagefaults 27 Hard pagefault count of hardest hit process: 21 Number of processes hit: 4
Send1N 4 196 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Może być problem że zapchałeś te 16gb ramu a pagefile jest ustawiony na dysk systemowy czyli twój niezawodny HDD (win standardowo zaczyna korzystać z pamięci wirtualnej po zajęciu 80% pamięci ram) Edytowane 11 Lutego przez Send1N 1
Keller 728 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Jak zwykle przydałby się ktoś inny kto testuje na SSD, bo może każdy ma takie komunikaty jak używa pagefile No i nie, jest ustawiony na dysk D, czyli tam gdzie gierki. Plus The highest measured SM BIOS interrupt or other stall was 159 microseconds. This is considered poor behavior. Your system may have difficulty handling multimedia in real-time and may be subject to unexpected stutters and unresponsive behavior. More info.. Ale to akurat gdy miałem włączonego Cybera i włączyłem WhySoSlow (analiza). Po wyłączeniu brak błędów, więc może tak ma być, kto tam wie. 12 minut temu, Send1N napisał(a): (win standardowo zaczyna korzystać z pamięci wirtualnej po zajęciu 80% pamięci ram) Kij wie, bo teraz zrobilem test przy wlączonym tylko firefoxie i np. skakaniu an strony jak youtube i było użycie vram 6gb. I też: Process with highest pagefault count: firefox.exe Total number of hard pagefaults 79 Hard pagefault count of hardest hit process: 68 Number of processes hit: 8 Może to prędzej problem, że system zamiast korzystać z ramu, to leci na pagefile za ostro. Edytowane 11 Lutego przez Keller
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się