Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć! Zdarzyło wam się kiedyś, by otrzymać taką paczkę? Chodzi o duże firmy. Byłem w szoku jak otworzyłem przesyłkę z dyskiem za 700 zł... Nie było też tej plastikowej osłony na dysk. Taki rozszarpany przyszedł. Pozostaje mi czekać na reakcję, ale nie kwapią się coś z odpowiedzią... Że też ktoś nie miał wstydu by to wysłać...

IMG_20250925_065434.jpg

IMG_20250925_065423.jpg

IMG_20250925_065412.jpg

IMG_20250925_065402.jpg

IMG_20250925_065457.jpg

IMG_20250925_065513.jpg

Edytowane przez error1983
Opublikowano
26 minut temu, error1983 napisał(a):

Pozostaje mi czekać na reakcję, ale nie kwapią się coś z odpowiedzią...

Ale tylko w takim opakowaniu przyszło czy jeszcze w cos zapakowane?. Jeśli w takim a ty widziałeś stan paczki to po co odbierałeś?, trzeba było spisać protokół szkody z kurierem albo zgłosić to w paczkomacie / punkcie. 

  • Upvote 2
Opublikowano

Avans i te wszystkie sieciówki RTV/AGD to jest takie dno od dawna, że jak masz zaoszczędzić 10 czy 20zł to lepiej olać.

Nawet w morele (ale tylko od nich) czy x-cum masz towar fest zapakowany jeśli chodzi o drobnicę.

Jak mi ze 2 lata temu przyszła paczka z SSD to pomyślałem, że chyba coś pomylili zanim wyciągnąłęm paczkę z paczkomatu i poczułem wagę. Dysk w kartonie jak po butach. To samo jest w X, zamawiałem niedawno jakieś karty pamięci, karton chyba na 100 takich kart, a kupiłem 2 :E 

Opublikowano (edytowane)

Tak się kończy prawo do zwrotu w ciągu 14 dni. Co mają zrobić jak taki zwrot dostają? Oddać pierwszemu kupującemu pieniądze, a sprzęt wyrzucić do śmietnika? Ustawa powinna chronić sprzedającego przed takimi sytuacjami. 

 

Pierwszy kupujący tak naprawdę mógł odesłać to w pudełku po butach, a i tak by otrzymał pełen zwrot. 

Edytowane przez michasm
  • Upvote 2
Opublikowano
7 minut temu, Camis napisał(a):

Ale tylko w takim opakowaniu przyszło czy jeszcze w cos zapakowane?. Jeśli w takim a ty widziałeś stan paczki to po co odbierałeś?, trzeba było spisać protokół szkody z kurierem albo zgłosić to w paczkomacie / punkcie. 

Przyszło do paczkomatu opakowane z wierzchu dobrze w solidne pudełko. Otworzyłem po 5 dniach bo wtedy znalazłem czas.

Opublikowano
4 minuty temu, huudyy napisał(a):

Zrób testy sprzętu, jak działa to bym nie robił dramy, tylko zostawił odpowiednią recenzję. 

 

Masz szczęście że to 'tylko' SSD, a nie HDD, telefon czy obiektyw. 

Dysk działa, po włożeniu dopiero dostępny z poziomu menadżera dysków po utworzeniu i formacie. Jednak niesmak zostaje bo wolałbym w oryginalnym pudełku otrzymać z zaklejonym miejscem do otworzenia, a nie rozwalone, nawet komuś się nie chciało jako tako pokleic...

Opublikowano

@error1983 IMO pretensje wyłącznie do ustawodawcy. Nie do sklepu.  

 

Prawo do zwrotu powinno zawierać zapis, że zwracać można wyłącznie towar w oryginalnym opakowaniu, które zostało naruszone w minimalnym stopniu pozwalającym na oględziny towaru, oraz takim stanie, aby nadawał się do odsprzedaży. Czyli wszystkie blistry itp. nie dało by się zwracać. 

  • Upvote 2
Opublikowano

Tak, to prawo jest rodem z lat 200x, gdzie faktycznie przez internet kupowało się "kota w worku".

I teraz jest źródłem nadużyć, np. ludzi, którzy "wypożyczają" sobie RTX-y po 10k, co miesiąc innego... :) 

Opublikowano

Ja rozumiem przecięta plombę na opakowaniu, jakoś trzeba sprawdzić sprzęt, ale tak poszarpane i zniszczone opakowanie nie powinno podlegać zwrotowi. Brakuje tak tego plastikowego nazwijmy to wieka. 

Opublikowano

@error1983 moim zdaniem towar w takim stanie nie powinien podlegać zwrotowi, ale logika swoje, a prawo swoje. Wystarczyło napisać, że zwrot możliwy tylko w przypadku gdy opakowanie jest na tyle schludne na ile to możliwe i takiej sytuacji by nie było. Wciąż dla sklepów większym problemem są opakowania, których po prostu nie da się użyć ponownie, a sprzęt jest drogi. Np. lodówka. 

Teraz, caleb59 napisał(a):

To wygląda jak dysk po zwrocie, sprawdź jakimś programem ile godzin pracy ma nabite.

To jest w sumie dobry trop. Zwracamy sprzęt może być otwarty w celu oględzin, ale nie może być używany. Jak jest sprawny to bym się nie bawił w zwrot, ale jak tam jest kilkadziesiąt godzin to możesz zadać obniżenia ceny. Będziesz miał sprawny towar trochę taniej. 

Opublikowano
38 minut temu, michasm napisał(a):

Prawo do zwrotu powinno zawierać zapis, że zwracać można wyłącznie towar w oryginalnym opakowaniu, które zostało naruszone w minimalnym stopniu pozwalającym na oględziny towaru, oraz takim stanie, aby nadawał się do odsprzedaży. Czyli wszystkie blistry itp. nie dało by się zwracać. 

To już byłaby bzdura. Czyli co, sprzętu zapakowanego w jednorazowy blister nie da się zwrócić?

A jakby był zafoliowany? Albo w papierze, który trzeba rozerwać? Co to znaczy "nadawał do odsprzedaży", gdzie jest granica?

 

Sprzedawca ma prawo potrącić przy zwrocie za ponadnormatywne zużycie samego sprzętu. Ale nie ma nic do opakowania, towar można odesłać nawet w worku na śmieci, byle by był dobrze zabezpieczony.

 

Odsprzedaż sprzętu po zwrocie to już zmartwienie sklepu i trzeba to kalkulować prowadząc działalność na dużą skalę. Tutaj jak widać rżną głupa i przerzucają problem na kolejnego nabywcę, zamiast wstawić do outletu.

  • Like 1
Opublikowano
9 minut temu, some1 napisał(a):

Odsprzedaż sprzętu po zwrocie to już zmartwienie sklepu i trzeba to kalkulować prowadząc działalność na dużą skalę. Tutaj jak widać rżną głupa i przerzucają problem na kolejnego nabywcę, zamiast wstawić do outletu.

Dokładnie, sklep tutaj całkowicie zawalił i ja bym to zwrócił. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Camis napisał(a):

Sklep nie powinien tego w ogóle sprzedać jako towar nowy tylko np z outletu. 

Czyli powinien na tym stracić? 

Stracić powinien ten kto w takim stanie towar zwrócił. 

Ludzie powinni zwracać sprzęt w takim stanie jaki chcą otrzymać kupując towar nowy. 

Jakby tam była jedynie plomba rozcięta to Nikt by nie miał pretensji. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano

Tak, przepis powinien zostać zaktualizowany. Bo co innego kupić przez internet i odesłać produkt nieużywany a co innego kupić, otworzyć, potestować i zwrócić. W zależności od stopnia zużycia danego towaru powinien zostać potrącany % z wartości początkowej ceny i o tyle mniej zwracane kupującemu. A taki produkt później powinien trafiać na outlet albo być wyraźnie oznaczony, że używany a nie sprzedawany jako nowy.

Opublikowano
1 minutę temu, trepek napisał(a):

W zależności od stopnia zużycia danego towaru powinien zostać potrącany % z wartości początkowej ceny i o tyle mniej zwracane kupującemu.

Taki przepis już jest.

 

7 minut temu, michasm napisał(a):

Jakby tam była jedynie plomba rozcięta to Nikt by nie miał pretensji.

Na pewno. :hihot:

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, blabla123 napisał(a):

Avans i te wszystkie sieciówki RTV/AGD to jest takie dno od dawna, że jak masz zaoszczędzić 10 czy 20zł to lepiej olać.

Nawet w morele (ale tylko od nich) czy x-cum masz towar fest zapakowany jeśli chodzi o drobnicę.

Zamawiałem dziesiątki paczek z awans, electro i oleole na allegro, zawsze przychodziło nowe i dobrze zapakowane. Co innego z x cuma, zamówione dwa razy i raz przyszło niekompletne, pomijam wysokie ceny. O tym jak wygląda obsługa gwarancyjna u nich czy na morele  można tutaj sporo znaleźć, ale raczej nic dobrego.

3 godziny temu, huudyy napisał(a):

Gdzie kupowałeś? To wygląda jakby jakiś pies się do tego dobrał :E

Mi wygląda na jakiś towar z outletu o czym świadczy taśma klejąca. Wątpie, aby z premedytacją takie coś zapakowali jako nowe.

Jeśli było inaczej, zakładasz spór na allegro, powinni przyjąć bez szemrania.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
3 godziny temu, michasm napisał(a):

Czyli powinien na tym stracić? 

Stracić powinien ten kto w takim stanie towar zwrócił. 

No takie jest prawo że klient może zwrócić z potarganym albo bez opakowania.

"twarde prawo ale prawo"

Opublikowano
6 godzin temu, michasm napisał(a):

Tak się kończy prawo do zwrotu w ciągu 14 dni. Co mają zrobić jak taki zwrot dostają? Oddać pierwszemu kupującemu pieniądze, a sprzęt wyrzucić do śmietnika? Ustawa powinna chronić sprzedającego przed takimi sytuacjami. 

 

Pierwszy kupujący tak naprawdę mógł odesłać to w pudełku po butach, a i tak by otrzymał pełen zwrot. 

To znaczy, prawo do zwrotu niech sobie będzie, ale na Boga, kiedy ja coś kupuje orginalne pudełko często rozrywam na strzępy. Na szczęście dla innych ludzi ze zwrotów praktycznie nie korzystam. Przy zwrocie z istotnie uszkodzonym oryginalnym pudełkiem lub jego brakiem powinna być potrącana część wartości na poczet rabatu dla kolejnego klienta. Ewentualnie sklep może tak sobie skalkulować cenę, aby rekompensować utratę wartości po niechlujnym zwrocie.  Tylko że wtedy nikt tego nie kupi, bo cena..."i tak to się kręci, pobudka, marsz do robity, akordy nadgodziny bez wolnych sobót" i tak dalej.

 

Autorowi zostaje spróbować załatwić sobie rabat jeśli sprzęt jest ok. Albo zwrot 14 dni🤣

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...