maras2574 889 Opublikowano Piątek o 09:04 Opublikowano Piątek o 09:04 @galakty Nie, multi już dawno nie grałem, jak i w samo ACC, po prostu odpaliłem i pojeździłem trening żeby się odstresować 1
galakty 3 303 Opublikowano Piątek o 09:05 Opublikowano Piątek o 09:05 Oj rajdy mocno nerwy psują, ja mam wyłączone uszkodzenia bo bym w życiu nie dojechał, ale nie znam tras kompletnie, pewnie jakbym objechał 20-30 razy to już lepiej by było.
huudyy 2 837 Opublikowano Piątek o 13:54 Opublikowano Piątek o 13:54 5 godzin temu, galakty napisał(a): Ufff a myślałem że jeżdżę jak debil wypadając co chwilę z toru Dla mnie największy problem to to, że trzeba skręcać dużo szybciej niż się wydaje... Jednak torowe wyścigi uczą zupełnie innego zachowania. mi się wczoraj riga nie chciało podłączać i odpaliłem na klawiaturze ciekawe doświadczenie, polecam. /s
KiloKush 607 Opublikowano Sobota o 10:20 Opublikowano Sobota o 10:20 W dniu 21.11.2025 o 10:05, galakty napisał(a): Oj rajdy mocno nerwy psują, ja mam wyłączone uszkodzenia bo bym w życiu nie dojechał, ale nie znam tras kompletnie, pewnie jakbym objechał 20-30 razy to już lepiej by było. Myślę, że musisz zmienić taktykę. W rajdach trzeba jeździć na 90% z zachowaniem marginesu błędu. To nie lap racing gdzie wygrywa najlepszy czas okrążenia. W rajdach ważniejsze żeby nie stracić sekundy niż oszczędzać 0.1s na każdym zakręcie. 1
zozolek 312 Opublikowano Sobota o 13:02 Opublikowano Sobota o 13:02 Jeździ się świetnie, auta zachowują się jak powinny, droga hamowania na szutrze jest jaka jest 😁 z 200 km/h nie zatrzymamy się w 2s jak w superaucie. Czekam na nowe OS, oby nas miło zaskoczyli i dodawali regularnie nowe odcinki. 1
MaxxGroo 26 Opublikowano Sobota o 15:25 Opublikowano Sobota o 15:25 (edytowane) 5 godzin temu, KiloKush napisał(a): Myślę, że musisz zmienić taktykę. W rajdach trzeba jeździć na 90% z zachowaniem marginesu błędu. To nie lap racing gdzie wygrywa najlepszy czas okrążenia. W rajdach ważniejsze żeby nie stracić sekundy niż oszczędzać 0.1s na każdym zakręcie. Dobrze powiedziane, Tak samo w race są setup na qualy i setupy na wyścigi - pierwszy mocno agresywny i drugi zbalansowany - na cały wyścig. Jednak, żeby potrafić jeździć na przysłowiowe 90%, trzeba trochę pojeździć i zapamiętać trasę. Jest taki schemat - gdy pierwszy raz jedziemy jakąś trasę potrafimy dojechać do końca, lub zrobić lepszy czas, niż przy kolejnych próbach, to dlatego że pierwszy raz jedziemy bardziej zachowawczo "na 90 procent " Jak się pewne mechanizmy zrozumie, to jest łatwiej. Edytowane Sobota o 15:26 przez MaxxGroo 1
galakty 3 303 Opublikowano Sobota o 15:28 Opublikowano Sobota o 15:28 2 godziny temu, zozolek napisał(a): Jeździ się świetnie, auta zachowują się jak powinny, droga hamowania na szutrze jest jaka jest 😁 z 200 km/h nie zatrzymamy się w 2s jak w superaucie. Czekam na nowe OS, oby nas miło zaskoczyli i dodawali regularnie nowe odcinki. Ja byłem przerażony jakie hamulce są "słabe" na asfalcie, rozumiem szuter ale wziąłem tego hjundaja i na tarmacu było słabo mimo wszystko.
zozolek 312 Opublikowano Sobota o 16:01 Opublikowano Sobota o 16:01 30 minut temu, galakty napisał(a): Ja byłem przerażony jakie hamulce są "słabe" na asfalcie, rozumiem szuter ale wziąłem tego hjundaja i na tarmacu było słabo mimo wszystko. Hmm, dodane są bandy na 150 100 i 50m przed cornerami . Na 100 z reguły rozpoczynam hamowanie i zawsze wyrabiam. Żeby zacząc urywać czas potrzeba kilkaset x zrobić odcinek, wtedy pamiec mięsniowa wjeżdża i zbijamy te 10-20m później.
Zas 287 Opublikowano Sobota o 16:37 Opublikowano Sobota o 16:37 (edytowane) To chyba mało realne, w prawdziwych rajdach nie mają tylu przejazdów zapoznawczych?... I tyle z waszej symulacji, nagle się okazuje, że V-Rally 4 ma więcej wspólnego z rzeczywistością, kto tam przejdzie jakaś trasę więcej niż 2-3 razy? Edytowane Sobota o 21:37 przez Zas
KiloKush 607 Opublikowano Sobota o 16:45 Opublikowano Sobota o 16:45 7 minut temu, Zas napisał(a): To chyba mało realne, w prawdziwych rajdach nie maja tylko przejazdów zapoznawczych?... I tyle z waszej symulacji, nagle się okazuje, że V-Rally 4 ma więcej wspólnego z rzeczywistością, kto tam przejdzie jakaś trasę więcej niż 2-3 razy? Dlatego IMHO kierowcy rajdowi>F1
galakty 3 303 Opublikowano Sobota o 16:46 Opublikowano Sobota o 16:46 Kierowcy rajdowi to jacyś kosmici, popylać 200 km/h przez las to trzeba mieć ostro nasrane... 1 2
zozolek 312 Opublikowano Sobota o 17:08 Opublikowano Sobota o 17:08 Przecież obok siedzi pilot i zna dany os na pamiec. To praca zespołowa, kierowca jedzie 200 bo wie że może. Każdy kierowca F1 zgniecie najlepszego z WRC . ODWROTNIE nigdy.
Kadajo 7 396 Opublikowano Sobota o 17:19 Opublikowano Sobota o 17:19 Kierowcy F1 przecież tez znają tory po których jada. Różnica tutaj jest taka, że na WRC latasz w powietrzu itp. i przez większość trasy nie widzisz trasy na sekundę przed zakrętem itp. Dlatego potrzebny jest pilot który mówi, do czego się zbliżasz. Co i tak daje im jaja ze stali, bo idź z kumplem który ci będzie mówił co jest przed tobą i zobaczymy czy też będziesz jechał 200km/h A na torze i tym samym samochodem nie będziesz miał już takich oporów nawet samemu żeby się rozpędzić do 200 km/h jak widzisz gdzie jedziesz Tez uważamy ze kierowcy WRC to jacyś metahuman, że potrafią cm od drzew tak zapitalać i zachować zimna krew 4
raul_ole 153 Opublikowano Sobota o 17:23 Opublikowano Sobota o 17:23 (edytowane) WRC Skill > F1 nawet kierowcy F1 o tym mówią. Pilot przed osem jedzie trasą w ruchu publicznym tylko 3 razy i zapisuje ja na kartce. Przykładem jest Kubica. Zobacz sobie jego onboardy Edytowane Sobota o 17:27 przez raul_ole 3 1
galakty 3 303 Opublikowano Sobota o 17:27 Opublikowano Sobota o 17:27 17 minut temu, zozolek napisał(a): Przecież obok siedzi pilot i zna dany os na pamiec XD No pilot zna, a kierowca leci 160 km/h w powietrzu i wie że za chwilę zakręt 4 60, no super... F1 to z przepaską na oczach by pewnie przejechali, tam się jedzie pamięcią mięśniową.
zozolek 312 Opublikowano Sobota o 19:09 Opublikowano Sobota o 19:09 Myślę, że nikomu nie należy umniejszać jaj, bo każdy z nich ma jak u byka. F1 na spa przy +300 km/h czy 160 na trylince z fińską hoopką - to trzeba mieć skilla.
zozolek 312 Opublikowano Sobota o 19:17 Opublikowano Sobota o 19:17 5 minut temu, j4z napisał(a): Jedni i drudzy pier***nięci. Sa jeszcze motocyklisci i ich coroczny wyscig uliczny z top speed +300. Tam chyba jest srednia ilosc zgonów w każdym wyścigu - jeśli dobrze kojarzę 😄
NotQuite 80 Opublikowano Sobota o 20:28 Opublikowano Sobota o 20:28 3 godziny temu, Zas napisał(a): To chyba mało realne, w prawdziwych rajdach nie maja tylko przejazdów zapoznawczych?... I tyle z waszej symulacji, nagle się okazuje, że V-Rally 4 ma więcej wspólnego z rzeczywistością, kto tam przejdzie jakaś trasę więcej niż 2-3 razy? No niby nie, tylko że niektórzy robią w tym już po kilka-kilkanaście lat. Więc właśnie ci ze stażem wygrywają, dziwny zbieg okoliczności. A robienie odcinka specjalnego po raz trzechsetny jak masz cały spamiętany na 99% to jest śmiech i nie ma to za wiele wspólnego z realiami.
Zas 287 Opublikowano Sobota o 21:56 Opublikowano Sobota o 21:56 (edytowane) Mnie to najbardziej rozwala, że oni cokolwiek rejestrują i zapamiętują ze wskazówek pilota! Niby im więcej szczegółów, tym szybciej i pewniej możesz pojechać, ale ja autentycznie mam we współczesnych grach WRC problem z "pełnym, realistycznym pilotem", bo przetwarzam ledwie początek sekwencji, potem już nie nadążam/wyłączam się. "80, prawy siedem długi środkiem do lewy sześć krótki i 120, niewidoczny prawy trzy otwarty do prawy cztery wąsko... A nie można jak w starych Colinach? Prawy siedem do lewy sześć i 120 niewidoczny prawy trzy do prawy cztery? Wtedy to jestem w stanie to zapamiętać i sobie wyobrazić, zanim minę pierwszy/drugi, a nie ostatni zakręt z serii. W WRC jest w teorii większy margines błędu w pewnych aspektach tzn. chyba trochę na czym innym polega szybki przejazd. Nie musisz idealnie wbić się w każdy apex i możesz zahaczać pobocze, o ile opanujesz wóz. Fakt, sam mam czasem wrażenie, że na tle WRC jazda po torze to w pewnym sensie bułka z masłem, wystarczy być autystykiem zdolnym przejechać 500 okrążeń, by nauczyć się każdego ruchu na pamięć... no ale w grach jakoś mi to k... nie wychodzi i dalej kosmici z leaderboardów są 3-5-7 sec. przede mną, a przecież "to nic takiego, widzisz gdzie jedziesz, wystarczy pamięć mięśniowa". Edytowane Sobota o 21:59 przez Zas
galakty 3 303 Opublikowano Niedziela o 10:19 Opublikowano Niedziela o 10:19 15 godzin temu, zozolek napisał(a): Sa jeszcze motocyklisci i ich coroczny wyscig uliczny z top speed +300. Tam chyba jest srednia ilosc zgonów w każdym wyścigu - jeśli dobrze kojarzę 😄 Isle of man... Jeden błąd i w sumie giniesz. W rajdówce czy F1 jednak ryzyko zgonu dużo mniejsze. Kubica idealny przykład na F1 i rajdy
tekkno 27 Opublikowano Niedziela o 10:53 Opublikowano Niedziela o 10:53 13 minut temu, galakty napisał(a): Kubica idealny przykład na F1 i rajdy Kubica to jeden z wyjątków potwierdzających regułę 17 godzin temu, zozolek napisał(a): Każdy kierowca F1 zgniecie najlepszego z WRC . ODWROTNIE nigdy. że nie każdy kierowca F1 pojedzie w rajdzie i zgniecie. Czy do zgniatania pasuje Stroll ? Wielu innych też miało by mentalny problem z jazdą inną niż torowa. F1 to biznes gdzie dostają się wybrańcy, nie ci wszyscy co by się nadawali, tylko ci w których zainwestowano. Do rajdów przeciwnie, garną się zapaleńcy, zaczynający często od szrotów. I gdy się okaże że są odpowiednio stuknięci żeby zapitalać na maksa, dostają szanse w fabrycznych zespołach. Bo ile na świecie jest szans na utrzymanie się cały rok w dobrze finansowanym zespole? 1
j4z 936 Opublikowano Niedziela o 11:31 Opublikowano Niedziela o 11:31 Kolega jeździł w rajdach i wcale nie jest tak łatwo zdobyć sponsora, a koszta dla zwykłego człowieka też są ogromne.
NotQuite 80 Opublikowano Poniedziałek o 18:43 Opublikowano Poniedziałek o 18:43 Eee całe rajdy to jest trudny fach. W szczytowym WRC rozwalisz auto 2-3 razy i możesz nie dokończyć kontraktu w jednym sezonie. @ZasKlasyczne przeładowanie informacjami. Mi wystarczy 5 right, 50, crest, don`t cut, water itd. Na czym polega przejazd, powiem Ci. Nie znasz trasy, ufasz pilotowi jak mówi open 200 long straight to lecisz na pałę i czekasz na slow, 3 right i dopiero wtedy hamujesz. Ufoki znają technikę jazdy. Sporo z nich ściga się w realu takimi samymi autami co w grze. Oprócz tego mogą znać jeszcze każdy metr toru w najdrobniejszych szczegółach. Gdybyś to skopiował 1:1 zbliżyłbyś się do nich na .3s na okrążeniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się