Qrdello 826 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Godzinę temu, galakty napisał(a): O tak, najlepiej Francuza za PureTech pod maską, zasmakuje super motoryzacji Jak 508 to tylko w dieslu. Tu się zgodzę. Puretech jak i niektóre , małolitrażowe TCe w renault to szukanie problemów. Jednakowoż disle i tu i tu są ok. W PSA jedynym mankamentem disli po 2015 r. jest adblue 2
Kyle 200 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 26 minut temu, bergercs napisał(a): Nie jestem fanem hybryd - to co zaoszczędzisz na paliwie, może potem wtopić na obsłudze serwisowej. Też nie jestem fanem hybryd. Nie jestem też fanem turbosprężarek. Po prostu im większa komplikacja tym gorzej. Jednak mamy takie realia, że wywindowane przez UE normy spalania dla nowych aut, powodują konieczność stosowania przez producentów czy to rozwiązań hybrydowych, czy turbo. Z dwojga złego preferuję hybrydę. Natomiast najgorsze co może być to hybryda+turbo. 1 1
marko 714 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Ja tak tylko wtrącę: może Duster albo Jogger? 1
GordonLameman 8 431 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 1 minutę temu, marko napisał(a): Ja tak tylko wtrącę: może Duster albo Jogger? Duster w sumie jest dość mały. Jest takiej wielkości jak C4. 1
marko 714 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Nadal zostaje Jogger. Świeżak, prosty, niechińczyk (dla mnie to ogromna zaleta), a i z LPG można wziąć. Wiadomo, wnętrze bez szału, osiągi też. No ale jak ktoś nie robi tym wielkich przebiegów? 1
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) Szukałem dokładnie tego samego rok temu. Radzę się zastanowić, czy nie warto pomyśleć o zwiększeniu budzetu o jakieś 20-30tys i wziąć coś nowego a nie 10 letnie coś, co będzie wymagać kosztów. W tym budżecie i wymaganiach nie ma praktycznie nic sensownego, w szczególności silniki Edytowane 26 Października przez Petru23 1 1
Pawllos 23 Opublikowano 26 Października Autor Opublikowano 26 Października 3 minuty temu, Petru23 napisał(a): Szukałem dokładnie tego samego rok temu. Radzę się zastanowić, czy nie warto pomyśleć o zwiększeniu budzetu o jakieś 20-30tys i wziąć coś nowego a nie 10 letnie coś, co będzie wymagać kosztów. A Ty na co się zdecydowałeś ?
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) 21 minut temu, Pawllos napisał(a): A Ty na co się zdecydowałeś ? Miał być Kornado KGM, ale stanęło na najmie długoterminowym forda kugi FHEV za 100tys więcej ale ja nie idę na kompromisy także dopasiony jest. Dzisiejsza motoryzacja nie napawa mnie optymizmem w perspektywie kilku lat użytkowania, wolę spłacić utratę wartości i wziąć coś nowego. Nie wiązać się na stałe, mieć furtkę jak np ruskie wjadą albo robota znów pryśnie (jak w pandemii) Ale w okolicach 100tys można już w czym wybierać. Mając kapitał 50-60tys przy wpłacie własnej wychodzą nas śmieszne miesięczne koszty. Bigster, Kornado, nawet podstawowa Kuga się znajdzie jakaś w okolicach 100tys. Chińczyki pomijam chociaż MG bym się aż tak jej obawiał. Edit https://kgm-auto.pl/gotowe-do-odbioru?model=1 Idzie jeszcze urwać z oferty przy bezpośrednich negocjacjach LPG może dorzuca za free albo rabat dadzą. Edytowane 26 Października przez Petru23
Pawllos 23 Opublikowano 26 Października Autor Opublikowano 26 Października No niestety ale nie dam 100 k za samochód. Tak jak napisałem 60. Te 70-75 powiedzmy że zaakceptuję. Ale nie dołożenie 40k do pierwotnego budżetu.
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) @Pawllos Rozumiem doskonale. Będziesz musiał troszkę zejść z założeń w tym z rocznika i kwestii silnikowych. Ma rynku wtórnym dominują praktycznie same uturbione słoiki po ogórkach konserwowych. Wielkością auta również nie grzeszą, jak nie mało miejsca z tyłu to kufer jak w kompakcie. Ciekawy ale nudny jest fiat tipo. Miałem niedawno jako zastępcze. Zaskakująco dużo miejsca w środku, dynamika powiedzmy rodzinna i spalanie w pełni akceptowalne. Byłem bardzo miło zaskoczony. Kilkulatka z dobrym wyposażeniem i niskim przebiegiem da się ogarnąć, o ile nie mamy awersji do włoszczyzny Na pewno polecam obejrzeć, aby mieć jakiś pkt odniesienia w poszukiwaniach. A za 79tys masz nowego ZS MG. Chyba najmniej chiński Chińczyk. Grubo bym się zastanowił czy wydać nawet te 75tys na używkę czy nowe. Poza tym co sensownego znajdziemy nawet w tym budżecie do 5lat? Idź, oglądaj. Im więcej tym lepiej. Edytowane 26 Października przez Petru23 1
Kyle 200 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 57 minut temu, Pawllos napisał(a): No niestety ale nie dam 100 k za samochód. Tak jak napisałem 60. Te 70-75 powiedzmy że zaakceptuję. Ja prędzej bym dał 100k za nowy samochód, niż 60k za używkę, nie wspominając już o 70-75k za używkę. 1
Pawllos 23 Opublikowano 26 Października Autor Opublikowano 26 Października Panowie, z największą przyjemnością przyjmę od Was te 40 tysięcy i dorzucę do budżetu. Mam określony budżet i nie dorzucę do niego 40 tysi. A za 70 nic nowego, spełniającego jakieś moje wymagania nie dostanę. 1 4
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) @Pawllos daj nr konta, niech wpłacają. Ja swoje 10zl też przeleje Przykładowa oferta. Prosty silnik bez turbo (jak na dzisiejsze standardy), wygodny, rodzinny, dobrze wyposażony. W budżecie w roczniku. Ale znów dynamika czysto "rodzinna" https://www.olx.pl/d/oferta/kia-carens-1-6gdi-135km-eu6-7-osob-navi-bogata-wersja-bardzo-zadbany-CID5-ID17RxOl.html Edytowane 26 Października przez Petru23 1
galakty 3 306 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Kia zdecydowanie lepiej w dieslu, przynajmniej pojedzie jak człowiek, spali mniej, osprzętu eko zbytnio nie ma, proste silniki. 1
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) 5 minut temu, galakty napisał(a): Kia zdecydowanie lepiej w dieslu, przynajmniej pojedzie jak człowiek, spali mniej, osprzętu eko zbytnio nie ma, proste silniki. Zatem w dieslu niechaj będzie. Ale ogólnie w tym budżecie to ciekawa opcja. Dziwią mnie tylko przebiegi w okolicach 60-80tys. Mało jak na diesla, gdzie jak patrzyłem swojego czasu to 150tys to był jeden z niższych przebiegów. Tak to koło 170tys km miały, co wydaje się być też rozsądne. Diesla kupuje się do przelotów długich a nie ma 10-15tys rocznie. Edytowane 26 Października przez Petru23 1
galakty 3 306 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Ja robię 8k rocznie więc realne Czasami lepiej dobrego diesla kupić, niż badziewną benzynę. 1
Qrdello 826 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października U mnie to zależy, ale mam do miasta benzynę z micrze - to głównie Żonka jeździ - a ja na trasy i podjazdy mam disla. Jak jeździmy tylko po mieście to nawet 10k nie robię rocznie. Jak wypadają nam takie wakacje jak w tym roku - czyli przelot z Wrocławia na Mazury, później Jarosławiec, Wrocław, podkarpacie-łódzkie-Wrocław - to w ciągu miesiąca 5k potrafię zrobić Generalnie jazda po dużym mieście to głównie stanie w korku i tutaj benzyna sprawdzi się lepiej. Szybciej w niej wydmuchasz nagar, szybciej się nagrzewa, szybciej w zimie startuje. Natomiast ma to też swoje wady. Taka micra z 1.3 kompresor potrafi spalić 9-10l na podjazdach. Jak jedziemy w weekend kawałek dalej to piątkę pali. Coś za coś. 2
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) 17 minut temu, galakty napisał(a): Ja robię 8k rocznie więc realne Czasami lepiej dobrego diesla kupić, niż badziewną benzynę. Każdy badziewny silnik nie jest wart zachodu. A te dominują na rynku wtórnym. I dziwi mnie podejście do diesli jako bezawaryjnych silników. Koszty utrzymania są wysokie, do tego zazwyczaj te auta 5-6 letnie idą na handel bo się koszty szykują. Inaczej rozchodzą sie z polecenia lub mają wysokie ceny, zbyt wysokie. Edytowane 26 Października przez Petru23 1
galakty 3 306 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 11 minut temu, Qrdello napisał(a): Generalnie jazda po dużym mieście to głównie stanie w korku i tutaj benzyna sprawdzi się lepiej. Szybciej w niej wydmuchasz nagar, szybciej się nagrzewa, szybciej w zimie startuje. Ogólnie zgoda, ale jak mam halę garażową to mniej to dokucza Zostaje problem nagaru i DPF, ale wolałbym 100x bardziej diesla i wymienić DPF niż się pchać w PureTecha 10 minut temu, Petru23 napisał(a): Koszty utrzymania są wysokie A co dziś nie jest wysokie? Poza wolnossakami i hybrydą? TSI tanie? Tam też jak coś poleci to grube tysiące wychodzą 1
Qrdello 826 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Też startuję z garażu, więc to taki punkt ogólny. Niemniej w mieście - szczególnie zakorkowanym - diesel jednak się męczy. Mój dpf wypala się przykładowo co 100-150km po mieście. Jak pojeżdżę po trasie to 2x rzadziej. To już samo to
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 1 minutę temu, galakty napisał(a): Ogólnie zgoda, ale jak mam halę garażową to mniej to dokucza Zostaje problem nagaru i DPF, ale wolałbym 100x bardziej diesla i wymienić DPF niż się pchać w PureTecha A co dziś nie jest wysokie? Poza wolnossakami i hybrydą? TSI tanie? Tam też jak coś poleci to grube tysiące wychodzą Może i dlatego autor jak i ja, oraz wielu innych stara się unikać małych silników z turbo niezależnie od rodzaju paliwa. Dlatego choćby wziąłem 2,5l w Hybrydzie a nie uturbioną kosiarkę. W dieslu wtryski czy ogólne niedogrzane na krótkich odcinkach + cała eko otoczka w postaci EGR czy innych zielonych badziewi Ja nauczyłem się kalkulować bo jestem z 13-go i każde używane auto zapadło mi w pamięć... Jak mnie stać (a 60-70tys mając to mnie stać) to wolę wziąć nowe. Różnice na raty zamiast później na mechanika. W bajeczki o wymienianych rozrzadach, olejach itp już znam. W szczególności od handlarzy, którzy przecież zarobić muszą i to nie 1tys na aucie A mając rodzinną firmę usługowa, z której handlarze korzystają od lat to jakieś tam info mam.
galakty 3 306 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 2 minuty temu, Petru23 napisał(a): Dlatego choćby wziąłem 2,5l w Hybrydzie a nie uturbioną kosiarkę. A to jest spoko rozwiązanie, ale nie te pierdółki 1.6-1.8 w hybrydzie tylko właśnie coś większego. Dlatego przykro mi że Camry taka brzydka w środku jest, bo wydaje się sensownym autem dla rodziny.
Petru23 249 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października (edytowane) 5 minut temu, galakty napisał(a): A to jest spoko rozwiązanie, ale nie te pierdółki 1.6-1.8 w hybrydzie tylko właśnie coś większego. Dlatego przykro mi że Camry taka brzydka w środku jest, bo wydaje się sensownym autem dla rodziny. Jak zdałem kuge poprzednia to pierwsze co to lokalnych handlarzy poszedł kontakt, o auto z polecenia tak ok 30-40tys na początek. Dosłownie dwa auta sprzed przygotowania wizualnego. Załamałem się jak je zobaczyłem. Dlatego budżet skoczył o drugie tyle ale nie że względu na rocznik ale stan. A mając 70-80tys to już nowe MG mnie korciło a nie 10-letnia corolla kombi w stanie właściwym ale z korbami z tyłu i jednak mała. Stanęło tak jak stanęło. Mondeo/fusion w Hybrydzie można szukać z 2.0 bez turbiny. Będzie w budżecie. https://www.motohybryda.pl/silniki/4518-silnik-2-0-16v-hybrid.html Edytowane 26 Października przez Petru23
galakty 3 306 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października 1 minutę temu, Petru23 napisał(a): Jak zdałem kuge poprzednia to pierwsze co to lokalnych handlarzy poszedł kontakt, o auto z polecenia tak ok 30-40tys na początek. Dosłownie dwa auta sprzed przygotowania wizualnego. Załamałem się jak je zobaczyłem. Dlatego budżet skoczył o drugie tyle ale nie że względu na rocznik ale stan. Hehe skąd ja to znam, chciałem wymienić teraz auto w budżecie 40k i jak zobaczyłem przebiegi identyczne jak w obecnym to odpuściłem i stwierdziłem że za rok w przedziale 70-80k.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się