Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem szczerze, że bardziej od migotania (które da się ograniczyć mocno nakładając limit fps) to bardziej frustrujący jest gamma shift w ciemnych grach na który ciężko coś poradzić.

Opublikowano
18 godzin temu, Sirias napisał(a):

Powiem szczerze, że bardziej od migotania (które da się ograniczyć mocno nakładając limit fps) to bardziej frustrujący jest gamma shift w ciemnych grach na który ciężko coś poradzić.

Zmniejsz jasnosc do 50%, a na migotanie nic nie poradzisz taka Ci sie wersja trafiła. No u mnie jest ok. I zaskoczony jestem że komus migoce. 

Opublikowano
54 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

Zmniejsz jasnosc do 50%, a na migotanie nic nie poradzisz taka Ci sie wersja trafiła. No u mnie jest ok. I zaskoczony jestem że komus migoce. 

Nie wiesz o czym mówisz zarówno jeżeli chodzi o migotanie jak i zmianę gammy w zależności od odświeżania. Nie ma to nic wspólnego z konkretną sztuką tylko wszystkie WOLED tak mają.

Gammę można skorygować pod konkretne odświeżanie, ale to i tak rzeźba.

Opublikowano
17 minut temu, sideband napisał(a):

Nie wiesz o czym mówisz zarówno jeżeli chodzi o migotanie jak i zmianę gammy w zależności od odświeżania. Nie ma to nic wspólnego z konkretną sztuką tylko wszystkie WOLED tak mają.

Gammę można skorygować pod konkretne odświeżanie, ale to i tak rzeźba.

ACha no ja mam QD OLED i nie migoce, obraz jest ok, natomiast w TV na LCD bardzo migotalo a bylo 120hz i wlasnie szczegolnie z VRR na szarym tle. Wiec to pewnie zależy jaki oled i w jakiej technologii

Opublikowano
2 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

ACha no ja mam QD OLED i nie migoce, obraz jest ok, natomiast w TV na LCD bardzo migotalo a bylo 120hz i wlasnie szczegolnie z VRR na szarym tle. Wiec to pewnie zależy jaki oled i w jakiej technologii

QD migotają znacznie mniej i do tego brak zmiany gammy w zależności od odświeżania ;)

Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

QD migotają znacznie mniej i do tego brak zmiany gammy w zależności od odświeżania ;)

A no wlasnie to by sie zgadzalo. A jaka zalete maja WOLED w takim razie? Bo to chyba to ze maja diode biała i lepsza biel czyli pewnie wieksza jasność okupiona najwyraźniej migotaniem

Opublikowano

1) Brak problemu rozjaśnienia czerni gdy pada na matrycę światło.
2) Brak kropki kwantowej, bo niektórzy mają bóle głowy z jej powodu (niezależnie czy QOLED czy LCD z kropką kwantową)

Opublikowano
6 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

A no wlasnie to by sie zgadzalo. A jaka zalete maja WOLED w takim razie? Bo to chyba to ze maja diode biała i lepsza biel czyli pewnie wieksza jasność okupiona najwyraźniej migotaniem

Teoretycznie wyższa żywotność na wysokich jasnościach.

Biały piksel dają wyższą jasność, ale zarazem psuje kolory w HDR przy najwyższych jasnościach. Nie ma nic do jakości bieli.

Stricte w bieli nie ma większych różnic tylko w QD brak polaryzatora powoduje, że praktycznie nie zmienia się pkt bieli w zależności od kąta patrzenia i na większym ekranie WOLED z polaryzatorem będzie miał przekłamania bieli ;) Brak polaryzatora powoduje problemy z czernią kiedy światło pada bezpośrednio na ekran każde rozwiązanie ma plusy i minusy.

Nie wiem czy Tandem rozwiązał problem color bandingu jeżeli nie to dochodzi jeszcze color banding na WOLED.

 

Opublikowano
2 minuty temu, sideband napisał(a):

Nie wiem czy Tandem rozwiązał problem color bandingu jeżeli nie to dochodzi jeszcze color banding na WOLED.

O muszę sprawdzić po robocie, bo na 1gen nawet pulpit Windowsa oryginalny miał banding 

Opublikowano

Pany, cały czas zastanawiam się nad ponownym zakupem OLED od MSI :hmm:, ale tym razem w tej nowszej wersji 322URX.

Jest niezła promocja na MediaExpert i z ratami od maja wyszło by koło 3900, zamiast 4199 :hmm:.

 

https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/monitory-led/monitor-msi-mpg-322urx-qd-oled-31-5-3840x2160px-240hz-0-03-ms-gtg

 

Tylko czy za chwilę firmy nie ogłoszą nowszych modeli i zostanę ze starym, gdy w tej cenie będzie świeży :heu:

 

Opublikowano

CURX to zakrzywiony, a takiego nie chcę, zwłaszcza, że OLED ma takie kąty widzenia, że mija się to z sensem.

Za to 312URX, można mieć faktycznie za 3500-3600, ale jak brać to chyba już nowszy z DP 2.1 i oficjalnym wsparciem dla Nvidia Gsync :hmm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...