Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Ja nie bronie 4090, a 5090 sobie kupie jak mi sie zachce. Nie zabraknie dla mnie. Staram sie po prostu na to obiektywnie patrzec. Tyle i az tyle. Natomiast jak zwykle najwiecej cisna po 4090 wlasciciele paździerzy.

Bo liczą że pazdzierz, zmienią na 4090 za 3500 :E. Nie będąc złośliwym, fajnie by było jakby tak pykło. Ale szansę raczej słabe na to. 

Opublikowano

Też nie bronie 5080, stwierdzam fakty. 30Gbps vs 28Gbps(różnica 7% na korzysc 5080) , 360W vs 287W (różnica 25% na korzyść 5080). Zatem to nie jest tak, że 5080 jest połową 5090....
5090 bedzie miał tzw limit max 600W dalej nie wzbije (czyli 4% wiecej) 5080 Pewnie będą szły 400W moze i wiecej (450W). Zatem będzie miał o wiele wyzsze taktowania, szczególnie przy pełnym obciążeniu. Natomiast jakby nV rzeczywiscie wypuściła 5080 z TDP np 285W to raczej mrane szanse na przeskoczenie 4090...

Opublikowano (edytowane)

@areczek1987

Ale kto sie przejmuje? Mam siedziec cicho i nie wypowiadac sie na forum? Zaraz wylacze sygnature i nikt mi takich glupot nie bedzie pisal. Traktuje to jako zabawe i jak sie okaze, ze 5080 bedzie szybszy to zawalu nie dostane, a jak bedzie jednak troche wolniejszy to bedzie oznaczalo tylko, ze dobrze to przeliczylem. Z 5090 nie ma takiej zabawy, bo jest bezdyskusyjnie najszybszy. Jestem bardzo ciekaw jak sobie poradzi z chlodzeniem 5090FE.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Też nie bronie 5080, stwierdzam fakty. 30Gbps vs 28Gbps(różnica 7% na korzysc 5080) , 360W vs 287W (różnica 25% na korzyść 5080). Zatem to nie jest tak, że 5080 jest połową 5090....
5090 bedzie miał tzw limit max 600W dalej nie wzbije (czyli 4% wiecej) 5080 Pewnie będą szły 400W moze i wiecej (450W). Zatem będzie miał o wiele wyzsze taktowania, szczególnie przy pełnym obciążeniu. Natomiast jakby nV rzeczywiscie wypuściła 5080 z TDP np 285W to raczej mrane szanse na przeskoczenie 4090...

Pcie zgodnie ze specyfikacją dokarmi 75W a można za nią wyjść. Pytanie czy warto ;)

9 minut temu, DżonyBi napisał(a):

@areczek1987

Ale kto sie przejmuje? Mam siedziec cicho i nie wypowiadac sie na forum? Zaraz wylacze sygnature i nikt mi takich glupot nie bedzie pisal.

Podaj suche liczby wedle siebie jak będzie się kształtować wydajność tej 5080 na tle 4090. Mój wpis od którego się zaczęło był za stawianiem kogoś innego. Nie oceniaj tylko podaj swoje. Taka zabawa by nie było nudno.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
31 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Ja nie bronie 4090, a 5090 sobie kupie jak mi sie zachce. Nie zabraknie dla mnie. Staram sie po prostu na to obiektywnie patrzec opierajac sie na tym co wiemy. Tyle i az tyle. Natomiast jak zwykle najwiecej cisna po 4090 wlasciciele paździerzy.

Krótki staż masz i nie wiesz że tu głównie cisną Ci co nigdy tego nie kupią albo nie grają w daną grę;)

  • Upvote 2
Opublikowano
4 minuty temu, skypan napisał(a):

Zastanawia mnie dlaczego sprzętowo RTXy serii 4000 potrafią wygenerować jedną klatkę więcej ale 2 lub 3 już nie ? Nie potrafią bo czym  wtedy było by się chwalić w RTX 5000.

@sideband o tym pisał i nie jest to programowa sztuczka. 

3 minuty temu, SmogSmok napisał(a):

Bo to jest zblokowanie programowy by seria 5000 lepiej wyglądała na slajdach. 

Bzdura

Opublikowano
7 minut temu, Voodoo2 napisał(a):

Co Wy w tym astralu widzicie? Desingiem nie grzeszy, a znając Asusa to będzie ćwierkac jak ptaszki latem 

No najładniejszy jest i najbardziej przemyślany ze wszystkich co do tej pory pokazali.

Opublikowano
20 minut temu, Phoenix. napisał(a):

o tym pisał i nie jest to programowa sztuczka. 

Wspomniał o

 

"że nowa generacja ma dodatkowo w krzemie sprzętowy framepacing.

Bez odpowiedniej wydajności bez FG i stabilnego frametime FG to wielkie G. Pomijając artefakty przy x4 to NV pokazuje FG przy DLSS P by przyzwoicie działało"

 

Tu nie chodzi o jakąś kłótnię tylko wyjaśnienie. Może jakiejś odpowiedzi nie zobaczyłem więc jak by co proszę o uzupełnienie. Przy pierwszym FG siłą rzeczy musiał pojawić się framepacing. Przy jednej generowanej klatce na pewno będzie mniejszy niż przy trzech. OK Jak podeszli do tego przy serii 4000 ? Co odpowiada za prawidłowe wyświetlanie klatek (framepacing) w RTX 4000 ? Sprzętowe rozwiązanie czy programowe ? A może to zlali i nic z tym nie robią w RTX 4000  bo nie można ? Serie poniżej RTX 4000 nie posiadają sprzętowego wsparcia do FG i tam to rozumie dlaczego nie ma FG a tym bardziej MFG. Może seria 4000 dała by radę z 2 wygenerowanymi klatkami ?

Opublikowano
6 minut temu, ODIN85 napisał(a):

No najładniejszy jest i najbardziej przemyślany ze wszystkich co do tej pory pokazali.

Kwestia gustu, wiadomo, mi nie przypadła. Do boleści ceglasta bryła, pasek rgb rodem tych chińskich podpórek i ten wentylator na backplate, który nie wiadomo czy coś wniesie. Ale suprim za to bardziej w moim guście za to. 

Mój target to WATERFORCE WB, ale pewnie za 5080 beda krzyczeć 7,5k - także srednio 

Opublikowano

Bez względu na to, czy to ściema, czy nie, czas solidnych zysków z generacji na generację minął i Jensen to wie, dlatego teraz każda kolejna generacja będzie miała jakiś "booster" na wyłączność.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...