Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
55 minut temu, Gret napisał(a):

po jednej generacji to wnioskujesz i to na tym samym procesie?

Ta tendencja się utrzymuje od więcej niż jednej generacji. A jak myślisz, że na kolejnych, coraz droższych procesach technologicznych, będzie lepiej, to obawiam się, że jesteś w błędzie. Produkcja u TSMC jest bardzo droga i to nie przypadek, że RTX 5080 jest mega przycięty względem 5090, który też nie przez przypadek podrożał względem 4090.

Opublikowano
46 minut temu, SebastianFM napisał(a):

Według NVIDIA to RTX 5080 ma być o 33% wydajniejszy od RTX 4080 w Far Cry 6 z włączonym RT.

FC specjalnie dali by ludzie się głowili. Ta gra się dziwnie skaluję :E

 

Ale w Szczurach 2 jest trochę więcej RT, i tam jest 35% na 5080 względem 4080.

 

Więc ogólnie ja obstawiam wzrost w rastrze na 5080 względem 4080 w okolicach 20-25% średnio.

  • Like 1
  • Sad 1
Opublikowano
10 minut temu, tomcug napisał(a):

Ta tendencja się utrzymuje od więcej niż jednej generacji. A jak myślisz, że na kolejnych, coraz droższych procesach technologicznych, będzie lepiej, to obawiam się, że jesteś w błędzie. Produkcja u TSMC jest bardzo droga i to nie przypadek, że RTX 5080 jest mega przycięty względem 5090, który też nie przez przypadek podrożał względem 4090.

tendencja niskich wzrostów się utrzymuje? 3090 i 4090 miały ogromne wzrosty, to teraz się zapowiada praktycznie zerowy wzrost. 

Opublikowano
18 minut temu, Gret napisał(a):

tendencja niskich wzrostów się utrzymuje? 3090 i 4090 miały ogromne wzrosty, to teraz się zapowiada praktycznie zerowy wzrost. 

Nie chodzi mi stricte o topowe modele, a głównie o niższe, które w serii RTX 40 są bardzo mocno cięte względem topowego wariantu (m.in. ze względu na koszt produkcji). Teraz w serii RTX 50 przepaść między xx90 a xx80 się jeszcze bardziej powiększyła, a kolejnych, coraz droższych litografiach nie widzę nadziei, żeby miało być inaczej. Dlatego właśnie potrzebne są dopalacze, bo inaczej by nie było hasła RTX 5070 = 4090.

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

Czy te układy są cięte ? Nie wiem 

5080 - wykorzystuje pełny rdzeni z 84 SM  (nic nie zostało przycięte). 

Rożnica wielkości rdzenia 103 a 102 czy jest duża ? Może i jest ale cofnijmy się w czasie przed Erę RTX 

1080 - pełny GP104 2560 rdzeni CUDA
Titan - pełny GP102 3840 rdzeni CUDA

Co stanowiło 50 % różnicy miedzy modelami rdzeni. Tyle że w tamtym okresie technicznie nie dali rady nic większego zbudować ponieważ GP100 ma taką samość ilość CUDA.

Opublikowano
34 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Jak bedzie white paper architektury do gier to bedzie mozna cos wiecej sie dowiedziec, a poki co wiem tyle co i ty ;)

Czyli na obecną chwilę stwierdzanie, że nie można dać MFG do kart 4000 bo nie ma sprzętowego (nowego wsparcia) jest tak samo wiarygodne jak to, że nie dali bo zablokowali to programowo. Choć osobiście ta druga opcja dla mnie jest bardzie prawdopodobna.

Opublikowano
1 minutę temu, skypan napisał(a):

Czyli na obecną chwilę stwierdzanie, że nie można dać MFG do kart 4000 bo nie ma sprzętowego (nowego wsparcia) jest tak samo wiarygodne jak to, że nie dali bo zablokowali to programowo. Choć osobiście ta druga opcja dla mnie jest bardzie prawdopodobna.

Interpretuj to sobie jak ci wygodnie, dla mnie jak cos nie ma wparcia sprzetowego to po prostu go nie ma  i nie dyskutuje ;)  Ludzie tak samo spekulowali o wlaczaniu FG na starszej generacji ale jak to zwykle bywa wszystko pozostalo tylko na dymyslach i spekulacji, a na to mi szkoda czasu, zeby pisac co by bylo gdyby :D Te dorobione klatki nie biora sie tez z powietrza i spzret musi byc do tego przystosowany.

3 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Ktoś mi powie jaki jest sens dyskusji czy coś zadziała na 40, skoro działa tylko na 50 i nic w tej kwestii się nie zmieni?

Zaden, ale lepiej spekulowac i pisac jak to nvidia w konia robi i sztucznie blokuje :lol2: To taka sama gadka jak o postarzaniu sterownikow.

Opublikowano

Bez dopalaczy raczej uderzają już w ścianę. 

Trzeba pamiętać że pierwszego Avatara obrabiali cyfrowo ponad 2 lata. Gdzieś byłą informacja ile potrzebowali minut ja obliczenie jednej klatki filmowej. 

11 minut temu, bofff napisał(a):

w klikuletniej grze 

ta gra jest (jak się nie pomylę) najbardziej naszpikowana technologicznie ficzerami związanymi z RT. 

Edit - pomyliłem się Portal RTX całościowo jest liczony przez PT. Tylko że to gra dosyć zamknięta w pomieszczeniach.  

  • Upvote 1
Opublikowano
18 minut temu, bofff napisał(a):

już odkładając na bok co będzie, co  nie

14.8  vs 17.4 fps...

w klikuletniej grze 

za 5-7k pln

kurtyna

Nie spodziewaj się niczego innego od 3nm i niższych procesów. Jak dobijemy do 35-40 FPS w tej, już będzie 10 letniej grze to będzie wszystko. Resztę klatek będziesz musiał wygenerować sztucznie. 
 

  • Confused 1
  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, TheMr. napisał(a):

Nie spodziewaj się niczego innego od 3nm i niższych procesów. Jak dobijemy do 35-40 FPS w tej, już będzie 10 letniej grze to będzie wszystko. Resztę klatek będziesz musiał wygenerować sztucznie. 
 

2-3nm da nam większy wzrost wydajności.

Edytowane przez Doamdor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...