Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak dla przypomnienia i żeby nie narzekać na NV 

rekonstrukcja/skalowanie obrazu w grach jest od wielu wielu latach ... za sprawą konsol. 

Nvidia tylko ten proces przekształciła w inne podejście. 

Opublikowano
2 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

Już spieszę z odpowiedzią. Kupiłeś 4090? Część się teraz zastanawia czy brać od ciebie tą kartę szybszą w normalnym rasterze od nadchodzących 5080 czy może iść w nową. Masz zapas pamięci większy jak i wszystkiego innego w powerlimicie. Najgorzej teraz wyglądają te niższe bo tam niby jesteś na tym samym tylko pytanie co to warte. Mimo wszystko to te trzymają cenę mocniej niż najwyższy póki co top i obydwie w większym stopniu stoją :E

Już ci nie będę wciskał kitu że przerobowość też ma swoją cenę jak czas tego co coś innego robi niż gra. Zakładając że wydajność na wat się nie rusza nawet. Trudne?

I to jest to wytłumaczenie ?

:hmm:

  • Upvote 1
Opublikowano

Reksontrukcja/skalowanie same w sobie przecież nie jest złe w tym przypadku. Wręcz przeciwnie.

Ale nie jako podstawa tworzenia gier :D

 

Zamiast pracować i uzyskiwać jak najlepsza jakość to nagle wpadli na pomysł jak zyskać "akceptowalna jakość" jak najniższym kosztem własnym :E

  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, skypan napisał(a):

I to jest to wytłumaczenie ?

:hmm:

Nie wiem czego ty oczekujesz? Powinieneś się skupić na ostatnich zdaniach najbardziej. Oni te karty nazywają pro i tak powinny być kupowane(te za grube tysiące). To powinno iść do profeski a nie do polskiego spawacza co sobie bez kompleksów chce na wieczór pograć bez bulu zada że za 2 lata połowę lub mniej warte...

Problem jest że się ludzie chyba pogubili i dobrobyt lub inne dysfunkcje grają rolę.

  • Confused 1
Opublikowano
10 minut temu, Vulc napisał(a):

Zrozumiałem tylko "kupiłeś 4090"? To chociaż daj znać. Kupiłeś?

Też nic z tego nie zrozumiałem. 

Teraz, skypan napisał(a):

@areczek1987

Aaaaaaaaaaa. To dlatego robią konferencje dla graczy gdzie pewnie paru spawaczy siedzi na widowni. Teraz kumam.

Spawaczy? A ja myślałem że o malarzach mowa.

Opublikowano
2 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

A roznica miedzy 4090 a 5090 w PT to bedzie 30% %-) Moze z czasem sie poglebi ale to z czasem.

Dokładniej przeanalizowałem sobie miejscówkę z testu 5090 w CP PT i wychodzi mi bliżej 40% w 4k.

 

Ale dalej jest to bida jak na skok w PT. W rastrze będzie mniej. Dla przypomnienia patrząc na testy ppc z 3090 na 4090 w CP2077 skok w rastrze 4k był na poziomie ~73%. A jeśli chodzi o PT to skok wyniósł ~110% :E

Opublikowano
26 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Tak dla przypomnienia i żeby nie narzekać na NV 

rekonstrukcja/skalowanie obrazu w grach jest od wielu wielu latach ... za sprawą konsol. 

Nvidia tylko ten proces przekształciła w inne podejście. 

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Nie ma znaczenia ze DLSS jest lepszy, na PC miałeś lepszą jakość obrazu, którą teraz DLSS niszczy i dodatkowo zaczynamy być do niego zmuszani.

To nie konsole stały się lepsze... To PC został ściągnięty do ich poziomu :hihot:

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, skypan napisał(a):

@areczek1987

Aaaaaaaaaaa. To dlatego robią konferencje dla graczy gdzie pewnie paru spawaczy siedzi na widowni. Teraz kumam.

Znaczy ten facet na scenie idiota czy ty tego w jakim kontekście on to mówi nie rozumiesz?

Piszemy o tych "more GPU" chyba. Tobie chyba nie szkoda że 4060 spadnie gdzieś na wakacje jak wyjdzie ta półka lub Intelowi się nie ogarnie produkcja.

 

Prześledź jak się zmienia msrp na przestrzeni ostatnich lat i może przy dobrych wiatrach patrząc z szerszej perspektywy i wspomagając się o wiedzę o inflacji na jej przestrzeni może ogarniesz.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
2 minuty temu, lukadd napisał(a):

Dokładniej przeanalizowałem sobie miejscówkę z testu 5090 w CP PT i wychodzi mi bliżej 40% w 4k.

 

Ale dalej jest to bida jak na skok w PT. W rastrze będzie mniej. Dla przypomnienia patrząc na testy ppc z 3090 na 4090 w CP2077 skok w rastrze 4k był na poziomie ~73%. A jeśli chodzi o PT to skok wyniósł ~110% :E

Mnie w miejscu gdzie gdzie koleś miał 28fps to mam 22fps tylko to jest inny build CP ;)

Skoro INT jest liczone w tym samym czasie to Ci mówię od razu będą rozbieżności większe wydajności między grami i miejscami testowymi ;)

Te magiczne 1.8x dla RT Core może wymagać zmian w samej grze by kop wzrósł w RT lub dotyczy stricte wykorzystania Mega Geometry.

Opublikowano
5 minut temu, areczek1987 napisał(a):

Znaczy ten facet na scenie idiota czy ty tego w jakim kontekście on to mówi nie rozumiesz?

Gdybym był na widowni to moja reakcje była by prosta: Co on pi....doli. Identyczna jaką dałem tu na forum. Bez żadnej ideologii czy kontekstu.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, skypan napisał(a):

Gdybym był na widowni to moja reakcje była by prosta: Co on pi....doli. Identyczna jaką dałem tu na forum. Bez żadnej ideologii czy kontekstu.

Nie rozumiem co cię boli te "the more GPU you buy, the more money you save". Może powinieneś kiedyś pojechać i tak krzyknąć to może nie jak na scenie to w kuluarach by ci wytłumaczył.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano (edytowane)

@sideband, chyba przegapiłeś jeden z ostatnich slajdów. 😁 Nie ma osobnych jednostek INT tylko teraz jedna i druga połowa może liczyć albo INT albo FP32 a nie jak do tej pory, że tylko połowa partycji była FP32/INT a druga tylko FP32.

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
10 minut temu, Kadajo napisał(a):

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Zresztą tutaj nie chodzi tylko o samych producentów kart, ale i postępujące lenistwo developerów. Skalery zadomowiły się już na dobre, więc nie trzeba się specjalnie pocić przy dopieszczaniu produktu końcowego. MFG wydaje się tutaj naturalną ewolucją tych rozwiązań, wyciskania jeszcze więcej z tego samego. A jakość renderowanego obrazu czy zwroty "czysty raster", dla wielu przeciętnych graczy to rzeczy obojętne lub zwyczajnie nieznane.

Opublikowano
4 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Jesli przy MSRP €999 - €1 679,90 za kartę AiB to w miarę normalna cena, to ja jestem

Ty cały czas mylisz funty z euro i są do tego różnice w podatku VAT w poszczególnych krajach EU. MSRP w euro na Słowacji za 5080 FE to jest ~1215euro

 

Tu naprawdę nie ma co się dziwić, że sklepy mogą wystawiać z najniższej półki chłodzeniami karty AIB 100-200 euro drożej, a może też ich nie być za wiele na stocku, bo producenci mają lepsze marże na tych topowych modelach.

Więc ~450euro więcej dopłaty za takiego "topowego" Astrala premierowo to wydaję się jak najbardziej realne względem MSRP FE ;)

 

Ogólnie Asus jest drogi. Tańsze będą wszelkiego rodzaju Pality, Zotac, PNY etc.

Opublikowano
4 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

Może powinieneś kiedyś pojechać i tak krzyknąć to może nie jak na scenie to w kuluarach by ci wytłumaczył.

Jak bym był inwestorem to takie teksty może puszczać. A jestem końcowym użytkownikiem i w tym kontekście znasz moje zdanie.

Opublikowano
23 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Jakości obrazu w bitwie NV vs ATI było więcej (chociażby słynne optymalizacje w sterownikach aby jak najwięcej 3dmarków zebrać). Optymalizacja w sensie zaniżanie jakości obrazu.

Dzisiejsza jakość obrazu ? Ja serio nie analizuje każdej klatki czy coś tam się zrobiło. Ostatnio wróciłem trochę do Warzone. Mam ustawione maks detali - gra ciągnie 120 fps. Odpalę FG i mam 200 (monitor 240 hz). I serio szukałem jakiegoś ale, żeby coś jakość zleciała. Coś jakiś artefakt. Ale na złość nic się nie pokazało. 
Jedną z najbardziej ogrywanych gier od kilku lat to CP2077 - dzięki rozwiązaniom NV mamy jakość grafiki dużo dużo wyższą niż oferują konsole. W maks detalach DLAA + FG mam ~ 70 fps.  Do takiej gry w sam raz.

 

Opublikowano
19 minut temu, sideband napisał(a):

Mnie w miejscu gdzie gdzie koleś miał 28fps to mam 22fps tylko to jest inny build CP ;)

Skoro INT jest liczone w tym samym czasie to Ci mówię od razu będą rozbieżności większe wydajności między grami i miejscami testowymi ;)

Te magiczne 1.8x dla RT Core może wymagać zmian w samej grze by kop wzrósł w RT lub dotyczy stricte wykorzystania Mega Geometry.

Ja w miejscu gdzie miał 30 mam 23-24.

Ale ogólnie patrząc na jego średnią fps gdzie tam chodził i zmieniał kamerę dolatuję mi pod 40% w średnim fps.

 

I oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że to inny build. Ale jeśli chodzi o natywne 4k nie powinno być jakichś specjalnych różnic.

 

Bardziej w DLSS-Q gdzie testował i różnice wychodziły mi na poziomie ~30 - 35%  mnie to zastanawia jakie będą zmiany bo tam miał włączone transformer dla DLSS.

Opublikowano
1 minutę temu, SebastianFM napisał(a):

@sideband, chyba przegapiłeś jeden z ostatnich slajdów. 😁 Nie ma osobnych jednostek INT tylko teraz jedna i druga połowa może liczyć albo INT albo FP32 a nie jak do tej pory, że tylko połowa partycji była FP32/INT a drug tylko FP32.

To nawet nie jest tak jak piszesz dlatego wklejałem tekst od ziomeczka to co NV wrzuca u siebie w swoich schematach blokowych to uproszczenie żebyś za dużo nie wiedział ;) 

Poza tym nie pisałem nic o osobnych jednostkach INT. Maxwell nie ma osobnych jednostek INT, ale ma jednostki SIMD32, które liczą FP/INT równocześnie z tą samą wydajnością. 

Jak nic nie będzie w white paper to jak ktoś zrobi głęboką analizę to wyjdzie jaka jest konstrukcja i zmiany oraz stosunek FP do INT ;)

 

Opublikowano
7 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Jakości obrazu w bitwie NV vs ATI było więcej (chociażby słynne optymalizacje w sterownikach aby jak najwięcej 3dmarków zebrać). Optymalizacja w sensie zaniżanie jakości obrazu.

Dzisiejsza jakość obrazu ? Ja serio nie analizuje każdej klatki czy coś tam się zrobiło. Ostatnio wróciłem trochę do Warzone. Mam ustawione maks detali - gra ciągnie 120 fps. Odpalę FG i mam 200 (monitor 240 hz). I serio szukałem jakiegoś ale, żeby coś jakość zleciała. Coś jakiś artefakt. Ale na złość nic się nie pokazało. 
Jedną z najbardziej ogrywanych gier od kilku lat to CP2077 - dzięki rozwiązaniom NV mamy jakość grafiki dużo dużo wyższą niż oferują konsole. W maks detalach DLAA + FG mam ~ 70 fps.  Do takiej gry w sam raz.

 

Znaczy się ja pisałem stricte o DLSS. FG nie pogarsza obrazu samo w sobie, może co najwyżej generować artefakty, ale wiadomo im więcej natywnych FPS tym mniej tego będzie widać.

Co do DLAA to już bardziej, chociaż dużo zależy od gry, ale zrób sobie eksperyment: użyj DLDSR do wygenerowania dwa razy wyższej rozdzielczości i porównaj to potem z DLAA w natywnej.

 

Teoretycznie najlepszą jakość, jaką dziś można uzyskać na PC (jeśli mamy kartę NV) to połączenie DLDSR z DLSS lub DLAA, niestety input lag leci w kosmos. Ale jakość obrazu jest fenomenalna.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • putin i sami rosjanie są nieobliczalni. Ja miałem na myśli, że wojska natowskie - polskie, amerykańskie, francuskie wchodzą na Ukrainę i strzelają do rosjan. Miałem dokładnie to na myśli pisząc o 3WŚ. Nie uzbrojenie, nie specjaliści - dokładnie to. Wtedy Chiny mogłyby dać zgodę. Ale właśnie ten scenariusz by mógł ocalić Ukrainę, a nie półśrodki. No i jak się okazuje sankcje są blamażem świata zachodniego...   Wszyscy wiedzą jakie mam zdanie na temat korpo, ale możliwe jest też to, że za parę(naście) lat wyjdzie, że korpo omijały te sankcje bo rosja to tak ogromny rynek, że tego nie byli w stanie odpuścić. Są i byli podróżnicy w Moskwie czy małych dziurach w rosji i mówili i pokazywali, że półki w Moskwie czasami lepiej zaopatrzone niż w Warszawie... Więc jakie sankcje?
    • Dziś przejechałem się dość sporo MG HS Hybrid+ kuzyna. Zaskoczyło mnie jak dobrze w środku spasowane wszystko jest. No nie jedna inna marka mogłaby wziąć przykład.. Wrażenie że jazdy? Całkiem spoko, naprawdę nic większego do zarzucenia nie mam.. Jedyne co mnie irytowało to tablet I wszystko ustawiane z poziomu komputera.
    • Może się uda w 2027 Sam zacząłem z pół roku temu ale powiedziałem o nie nie. Gra nie zajac , nie ucieknie . Poczekajmy z rok!
    • ^   moze po prostu wezniesz della bez piwota i do niego dokupisz ramie krecone do biurka?     jesli denerwuje cie OSD w samsungu to mozesz sterowac programem (Samsung Display Manager) zwrociles juz te monitory? jesli nie to jak ustarwiles barwy w nim?  
    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...