Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

Nie patrz na wykresy tylko tekst gdzie jest średnio 508W z PT. To nie ważne zaraz pojawi się test na techpowerup będzie wiadomo ile wsysa.

na tekst nie patrzyłem mało idzie z tego zrozumieć :E

Opublikowano
Cytat

image.png.04702076f797f06d7e67b09050171333.png

Fajny i wiarygodny test, nie ma co ;)

W Hogwart's Legacy też nagle wywaliło nowej karcie ponad +50% w 99%.

Mimo wszystko widać, że jest straszna lipa i okolice 20-30% to będzie norma w większości. Szkoda. Liczyłem mimo wszystko na kilka gier ze +35-40%.

Opublikowano

A co do temperatur (67) to one są przy 478W. Dużo ciekawsze będą temperatury przy 575W + porównanie ile wzrosła temp CPU chłodzonego powietrzem jak te powyżej 70 zacznie na niego dmuchać.

Opublikowano
8 minut temu, VRman napisał(a):

Druga sprawa, to co to za kropki w "native"? Znowu jakiś geniusz nazywa TAA "natywną" :/

TAA to jest rendering natywny z wygładzaniem TAA, czy się geniuszom z "FuckTAA" podoba, czy nie ;) W Cyberpunku nawet nie można tego wyłączyć w menu, nie wiem jak w plikach.

  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, cichy45 napisał(a):

Podobne wzrosty były chyba między keplerem i maxwellem który był na tym samym procesie 28 nm. 

Raczej z Pascala na Turinga gdzie tylko dodali RT i tensory.

Maxwell miał spore wzrosty bo Kepler był uniwersalny do gier i obliczeń a w Maxwellu zrobili gpu czysto pod gry.

970 spokojnie łapał 780

 

Opublikowano
5 minut temu, cichy45 napisał(a):

Całe wzrosty wydajność wziął się praktycznie tylko ze wzrostu poboru energii. Nawet szyna 512 bitów tutaj prawie nic nie daje. Karta szybsza o tyle o ile więcej papu zje.

Raczej ile CPU na to pozwoli. Te wszystkie szyny i inne cuda jakoś nic nie dają. To co tak na prawdę blokuje wydajność ?

Opublikowano
1 minutę temu, PaVLo napisał(a):

Cyberpunk 2077 po aktualizacji do najnowszej wersji ma nowe numerki bibliotek DLLS :woot:

Nie pamiętam, aby wcześniej były takie numerki

Zrzutekranu2025-01-23135419.png.c2ca98fd06dfb3c08a18052e24a03f8e.png

Daj znać jak z jakością obrazu, czy faktycznie jest zauważalna różnica w porównaniu do DLSS 3.8?

Opublikowano

Teraz Cyberpunk ma 310.1.0.0 wersję pliku dlss i 2 pozostałe.

Użycie nowej techniki w Cyberpunku zjada sporo vramu i zabiera trochu fps na moim bieda edition RTX. Praktycznie kaplica.

 

1. z nowym bajerem DLSS balance. RT tylko odbicia, i ustawienia optymalizacyjne z DF.
obraz.png.388cd17d41b6e77f30a429c3f29fc361.png

 

2. Stara metoda
obraz.png.d9e42079ba973197aabc0c309479a4da.png

 

Wygląda na tak samo, jak w przypadku RR to nie jest nic dobrego dla starych kart, zresztą zabawa z suwakami w grze spowodowała dropy fpsów, i już takiego fpsu jak wyżej nie doświadczyłem, zapewne zapchany vram.

 

3.Zresztą włączenie RR spowodowało drop do 46fps i czekałem aż się ustabilizuje ale nic, tak zostało.

obraz.png.8464906dd6a9553b519b4ff4333d3091.png

 

Chwilę polatałem po dzielnicy dodatku i zaczęły się problemy z vramem. :cenzura: Dlatego potrzeba nowej karty.


 

  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

Przecież powinien móc wam wysłać ten plik dll i można sobie go wkleić do dowolnej gry z DLSS :E
Z resztą zaraz ktoś o wsadzi na techpowerup.

Teraz ma być opcja zrobić podmianę z poziomu aplikacji Geforce

Opublikowano (edytowane)

@tomcug

Natywna to natywna. A że w większości nowych gier natywna jest nieosiągalna, bo po wyłączeniu TAA obraz jest "popsuty" (noise, understampling) i że czasem się nawet nie da, to inna sprawa. 

Na tym filmiku natywna nie ma nawet napisu "police", tylko jakieś kropki. IMHO jak porównywać to w 100% "fair" albo wcale.  Jak tu jest coś posiekane przez "TAA pass" to przyklejanie temu "native" nie ma sensu. Może "default". Albo "normal" by tam pasowało, bo wiem o co Ci chodzi, że Cyberpunkt lepszej "natywnej" nie da rady. 

 

11 minut temu, cichy45 napisał(a):

W plikach można taa wyłączyć ale psuje to RT.

 Jak to wymuszenie TAA OFF psuje RT? 2 lata temu na FuckTAA czytałem dyskusję i oglądałem screeny, że to właśnie pomaga na ohydne piksele wynikające z undersamplingu: RT pomaga bo cienie nie są robione z tym undersamplingiem, tylko wydajności wtedy brakuje. Podobnie pisali o Doomie. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

@Reddzik
RR nie działa przypadkiem tylko z PT? Cyberpunk i tak przeważnie zapycha 8GB, gdy włączy się RT, tym bardziej że z każdym otwarciem mapy zaczyna cieknąć pamięć.
Podejrzewam że wszystko może rozbijać się o wydajność rdzeni Tensor, jeśli to nie problem starych sterowników.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
2 minuty temu, tomcug napisał(a):

Ustaw tekstury na średnie, chyba że już masz.

Mam Wysokie, zobaczę czy to coś poprawi sytuację. Ale zawsze miewałem takie problemy z Cyberem, wystarczyło pobawić się suwakami w opcjach i pograne, trzeba było wpierw ustawić, zresetować grę i wtedy już broń Boże nie ruszać inaczej gra się krzaczy no niskich fpsów.

Opublikowano
1 minutę temu, VRman napisał(a):

@tomcug

Natywna to natywna. A że w większości nowych gier natywna jest nieosiągalna, bo po wyłączeniu TAA obraz jest "popsuty" (noise, understampling) i że czasem się nawet nie da, to inna sprawa. 

Na tym filmiku natywna nie ma nawet napisu "police", tylko jakieś kropki. IMHO jak porównywać to w 100% "fair" albo wcale.  Jak tu jest coś posiekane przez "TAA pass" to przyklejanie temu "native" nie ma sensu. Może "default". Albo "normal" by tam pasowało, bo wiem o co Ci chodzi, że Cyberpunkt lepszej "natywnej" nie da rady. 

 

 Jak to wymuszenie TAA OFF psuje RT? 2 lata temu na FuckTAA czytałem dyskusję i oglądałem screeny, że to właśnie pomaga na ohydne piksele wynikające z undersamplingu i ktoś pisał, że właśnie włączenie RT pomaga bo cienie nie są robione z tym undersamplingiem, tylko wydajności wtedy brakuje. Podobnie pisali o Doomie. 

Porównują z tym co 99% ludzie używać jako natywnej czyli TAA bo tak niestety są gry pisane.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...