Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ehhh, co zrobić, temperatury i tak trzyma zajebiste. Tak tak,  pisałeś, chodziło mi o te naklejki (szczególnie tą większą) na samej dupce karty. Mogliby ją wlepić na bok karty od strony mobo, złącza PCI-ex poprostu, ale to drobny szczegół, karta i tak świetnie wygląda. 

Edytowane przez Fenrir_14
Opublikowano
Godzinę temu, MarcoSimone napisał(a):

Ale to nie jest karta do 4K.

A to z jakiego powodu ?

 

Godzinę temu, MarcoSimone napisał(a):

A 4K z DLSS-Q czyli de facto 1440p, będzie potrzebować 24GB?

Włączenie DLSS, RT/PT MFG pozera pamięć jak głupie.

55 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Brakuje do szczescia PTM na rdzeniu :D Samo gpu plomb nie ma.

A skąd wiesz ze nie ma fabrycznie ? :D

Opublikowano

@Kadajo

Pamietaj o tym, że do poprawnego działania MFG, potrzeba bodajże coś w okolicach 60 kl/s.

Już teraz na 3440x1440 DLSS-Q w CP2077 ze wszystkim na maxa i z RT/PT, starcza ledwo na okolice 60 kl/s i nieco więcej. Zależnie od lokalizacji.

W 4K 5080 24GB mi się nie przyda.

  • Upvote 1
Opublikowano

Dziś ci się nie przyda, pogadamy za rok.

Nie mowie ze karta potrzebuje 24GB, ale powinna mieć przynajmniej 20GB.

Już dziś bez problemu w 4K można zapchać 16GB pamięci i ubić tym samym wydajność której inaczej by nie brakowało.

 

To jest podobna sytuacja jak było z RTX 4070 Ti 12G vs 16GB

  • Upvote 1
Opublikowano

Tutaj są bieglejsi ode mnie w temacie uzytkownicy ale zdaje się, że karty które dostawały więcej pamięci ponad swój lvl wydajności, nie zdążyły nawet błysnąć dzięki tej pamięci.

Może rozwój MFG to zminia.

 

Ogólnie to za te hajsy co NV sobie życzy, to 24GB powinno być od razu albo te 20....

Opublikowano

Tu raczej chodzi o to ze RTX 5080 w 4K będzie się zapychał coraz częściej z tylko 16GB pamięci a jest to na tyle wydajna karta żeby sobie w tej rozdzielczości radzić, wreszcie po mocnym OC zbliża się do 4090.

Chyba nikt mi nie napisze ze RTX 4090 to nie jest karta do 4K.

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, MarcoSimone napisał(a):

Ale to nie jest karta do 4K.

A 4K z DLSS-Q czyli de facto 1440p, będzie potrzebować 24GB?

Grając w 4K z DLSS na jakość w Indianie oraz w Domie (ten sam silnik) co jakiś czas wywalało błąd brak pamięci dla MFG co powodowało jego wyłączenie. Od razu było widać i czuć, że MFG został wyłączony. W Indianie często pomagało na początku (danej sesji grania) z altabowanie do windowsa. Jednak po kilku wczytaniach (zmiana obszaru czy wczytanie zapisu) trzeba było resetować grę.

 

Na razie to jedyne gry w których miałem jakieś problemy za małym 16GB VRAMem.

13 godzin temu, MarcoSimone napisał(a):

Już teraz na 3440x1440 DLSS-Q w CP2077 ze wszystkim na maxa i z RT/PT, starcza ledwo na okolice 60 kl/s i nieco więcej. Zależnie od lokalizacji.

W 4K 5080 24GB mi się nie przyda.

Ja jak wspomniałem gram w 4K. W CP przy 5080 dla PT nie mam 60 stałych klatek i to przy DLSS zbalansowany. Gram z tego powodu "tylko" z RT. W tym przypadku z MFGx4 gra mi się przyjemnie. Gra wypłaszczyła mi się ze 2 razy (raz był przed wypłaszczeniem efekt małego FPS w mapie). Więc dla CP 16GB VRAM jest wystarczający (mam wgrany tylko mod od tekstur).

 

 

12 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

A tak szczerze, jak będziesz się nudził, to zrób UV z zachowaniem stockowej wydajności.
Ciekawi mnie jakie temperatury i pobór realnie np. w takim cyberpunku.

Jak się odbija od PL to może zrobić lekkie UV i próbować zwiększyć zegar bardziej niż przy samym OC.

 

Edytowane przez Kabor
  • Thanks 1
Opublikowano
2 godziny temu, Kabor napisał(a):

Grając w 4K z DLSS na jakość w Indianie oraz w Domie (ten sam silnik) co jakiś czas wywalało błąd brak pamięci dla MFG co powodowało jego wyłączenie. Od razu było widać i czuć, że MFG został wyłączony. W Indianie często pomagało na początku (danej sesji grania) z altabowanie do windowsa. Jednak po kilku wczytaniach (zmiana obszaru czy wczytanie zapisu) trzeba było resetować grę.

 

Na razie to jedyne gry w których miałem jakieś problemy za małym 16GB VRAMem.

Ja jak wspomniałem gram w 4K. W CP przy 5080 dla PT nie mam 60 stałych klatek i to przy DLSS zbalansowany. Gram z tego powodu "tylko" z RT. W tym przypadku z MFGx4 gra mi się przyjemnie. Gra wypłaszczyła mi się ze 2 razy (raz był przed wypłaszczeniem efekt małego FPS w mapie). Więc dla CP 16GB VRAM jest wystarczający (mam wgrany tylko mod od tekstur).

 

 

Jak się odbija od PL to może zrobić lekkie UV i próbować zwiększyć zegar bardziej niż przy samym OC.

 

Dzięki Bro za opinię. Czyli te 24GB Tobie by się przydao jak widać :)

3 godziny temu, Wyhylylybymy napisał(a):

Jest i ona 🥰😍 ale bydle! Waga chyba , 3.5kg. Pora na testy w BF 6 i nowej mafi ;)

MVIMG_20250814_114249.jpg

MVIMG_20250814_114609.jpg

MVIMG_20250814_115050.jpg

Jeszcze moment a GPU do PC będzie mia rozmiar PS5 :hihot:

 

Przedniej zabawy Bro!

Opublikowano
3 godziny temu, Wyhylylybymy napisał(a):

Jest i ona 🥰😍 ale bydle! Waga chyba , 3.5kg. Pora na testy w BF 6 i nowej mafi ;)

MVIMG_20250814_114249.jpg

MVIMG_20250814_114609.jpg

MVIMG_20250814_115050.jpg

Piękna ta karta, a w tej generacji ładniejsza od Suprima, jak dla mnie... Miłego użytkowania!

Opublikowano
17 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Oczywiście ze DLSS tez ci zabiera vRAM. Za darmo ten DLSS nie jest.

Nie jest tak.Od zawsze włączenie DLSS skutkowało mniejszym zapotrzebowaniem na VRAM.Przecież obraz jest renderowany w niższej rozdzielczości,a później sklalowany so wyższej.

FrameGenerator,tak.Tu zapotrzebowanie na VRAM potrafi znacząco wzrosnąć,ponieważ generwane dodatkowe klatki,muszą być gdzieś przechowywane.I jest to VRAM w karcie graficznej.

Po drugie,przecież ty to wszystko wiesz,tylko z DLSS się machnąłeś

  • Upvote 2
Opublikowano
3 minuty temu, X360 napisał(a):

z DLSS się machnąłeś

DLSS Transformer juz nie obniza znaczaco zapotrzebowanie na vram jak stary DLSS i o to mu zapewne chodzilo. 

Roznice miedzy DLSS a natywka sa wrecz marginalne juz w kwesti vram.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...