Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości ;)

 

TO MI zarzucano coś używając tego info. Na labie, ze 2 lata temu, pisząc, że się nie znam, że obniżenie rozdzielczości wcale nie musi wpływać TYLKO na GPU. 

To ma jednak jakąś logikę - skoro np. wiemy, że geometrii nie potrzebujemy więcej, bo i tak jest np. poniżej 1 piskela, to można to uciąć. Na pewno jakieś gry z takim mechanizmem są. Albo były kiedyś. Raczej są.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

asasin origins miał niby inny poziom detali w wielordzeniowym cpu

Tak gadali po forach ale z tym samym to bez roznicy przecie

z rozdzielczością nie ma to nic wspólnego

7 minut temu, VRman napisał(a):

że obniżenie rozdzielczości wcale nie musi wpływać TYLKO na GPU. 

jesli wykonasz taki sam test dla gpu to % pozostanie wiec bez znaczenia

Edytowane przez janek25
Opublikowano
10 minut temu, VRman napisał(a):

Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości ;)

Sprawdzałem masę gierek, nie znalazłem takiej, w której wydajność CPU by się znacząco zmieniała. W zdecydowanej większości przypadków 0 różnicy, np. tutaj masz AC Mirage:

assassins_creed_mirage_rtx_4080_720p_9b2

assassins_creed_mirage_rtx_4080_1440p_fe

Na forum Laba wrzucałem też zrzuty w Dragon's Dogma 2, ale przepadły. Oczywiście są nieliczne gry (np. tytuły na CryEngine), gdzie wydajność CPU delikatnie się obniża ze wzrostem rozdzielczości, ale to i tak są groszowe różnice.

Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

CE to i tak pomijalne i tak GPU staje się wąskim gardłem. Ile tam było z 2% już nie pamiętam ;)

jak juz to odwrotnie on zawsze wystepuje w testach narzutu

 

2 minuty temu, sideband napisał(a):

Ile tam było z 2% już nie pamiętam ;)

do 10

Opublikowano
19 minut temu, janek25 napisał(a):

do 10

Chyba w snach to jeszcze sam testowałem Tomcug pisał, że nie ma różnicy to wrzuciłem, że jest tylko kosmetyka;)

Jak wrócę to sprawdzę ponownie to akurat szybki.

 

9 minut temu, tomcug napisał(a):

Dokładnie, szczególnie PT %-)

Ale liczy się fakt żeby ktoś nie pisał, że nie ma wpływu. Bez DXR jak sprawdzałem parę lat wstecz było 1.46x do przodu wydajność. Trzeba by sprawdzić jeszcze raz czy obecnie się coś nie zmieniło akurat sterowniki też mogą grać rolę i dorzucać coś od siebie.

Opublikowano
Godzinę temu, VRman napisał(a):

Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości ;)

To najwyzszy czas przed lustrem sobie powiedziec, ze przesadziles z natlokiem informacji. Sam przyznales - to tylko Twoje hobby, zero praktyki. Tomka pouczasz w testach, Sida w sterownikach, a mokre sny o konsolach opisujesz must have, bo inaczej kasztan. A jak zapytalem o prosta rzecz - czy brales udzial kiedykolwiek w tworzeniu BOMu na jakikolwiek produkt elektroniczny... cisza i tego powinienes sie trzymac w niektorych kwestiach, bo pozniej farmazony typu - 3nm daje tylko 10%!!! Wzledem czego i co realnie to zmienia, cisza. Jakas wartosc wyjeta uj wie skad, powtarzana w kazdym miejscu bez sensu, tworzy posty bez wiekszego sensu, a sciana tekstu nie sprawi nagle, ze ta wartosc ma sens.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

A mam takie pytanie .

Czy na ostatnich sterach amd  rx 9070xt czy 7900xt radeon nie ma juz takiego duzego narzutu wzgledem nvidii w grach dx11  jak rok czy 5,10 lat temu??

Coś sie polepszyło?zmieniło?

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, tomcug napisał(a):

Na pewno wtedy, kiedy wychodził Battlefield Bad Company 2, AMD było z przodu ze sterownikami.

Miałem wtedy radka. Pamiętam jak był problem ze sterami AMD gdy mapy bardzo długo się wczytywały. Czasami jak się już wczytało to pierwsze mcomy były już zdobyte. Dopiero w jakimś patchu lub nowych sterach to poprawili. Więc moim zdaniem AMD nie było, aż tak do przodu w tej gierce ;-).

Edytowane przez Kabor
Opublikowano

Muszę powiedzieć że wydanie FSR4 bokiem nieoficjalnie to jedyna opcja aby "nadrobić" zaległości i aby ten upscaler działał na każdej grze. Bo sory, ale nie ma szans aby AMD przekonało producentów starych gier aby wrzucili tam nowy FSR. Ba, w takim Alan Wake 2, dość nowej grze, mamy tylko FSR2 bez frame gena, więc o czym tu mówimy. A dzięki optiscalerowi mogłem w tej gierce uruchomić FSR4 - coś czego wydawcy gry nigdy nie zrobią. Albo Control który ma tylko DLSS co było zawsze niezrozumiałe dla mnie bo gra miała tony updejtów, a i tak nigdy nie dodali FSR. To teraz niech się pocałują, już nie muszą :D

Opublikowano

Myślę że Remedy po prostu nie lubi FSR i to bardzo. Cyberek ok, no bo jak już wydawali patche bo to przynajmniej wgrali nowe DLSS/FSR. A w Control, to wydawali ciągle updejty i nawet DLSS 3.7 oraz nowe detale Ultra a FSR nawet 1.0 nie dadzą. Jeśli to tak łatwe jak podmiana pliku DLL no to to mówi samo za siebie. Leniuchy xD

Opublikowano

Instalujesz swapera i znowu masz apke w systemie, która ściąga jakieś syfy. Ja używam NPI i to tylko sterownik grafiki decyduje o tym, co ma być. Ja tak wolę :)  To działa dla wszystkich gier, lub dla wybranych przez użytkownika. 

Opublikowano
28 minut temu, leven napisał(a):

która ściąga jakieś syfy

Jakie ?? 

Nie uzwyam apki nvidia tak jak nigdy nie instalowalem GE, swapper 2 klikniecia i mam pliki podmienione oraz wybor presetu. Program prosty jak drut. Czego chciec wiecej ?? ;) 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, leven napisał(a):

Swaper ściąga z internetu pliki na bieżąco. Jak lubisz, to why not.

Nie pliki tylko plik ktory ma podmienic i to ty decydujesz o tym, nic samo nie sciaga, no faktycznie klopot :hihot: I to jest ten twoj syf, plik DLSS to syf ?? :hahaha:  Ty uzywales tego programu czy tylko tak pitolisz takie glupoty byle cos napisac bo widac pojecia zadnego nie masz nt tego programu i jak dziala. 

13 minut temu, leven napisał(a):

Jak lubisz, to why not.

Nie lubie jak ktos pisze takie glupoty jak Ty ;) 

No ale nic madrego po tobie spodziewac sie nie mozna, ta jak to pierdololo gdzie nie odrozniasz alokacji vram od realnego zapotrzebowania i pieprzysz glupoty.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...