Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 godziny temu, jankooo napisał(a):

ooo matko ale ty wykastrowałeś tego swojego rtx... czemu tak mu obciąłeś taktowanie?

Na upalne lato jeden profil zimny cichy i wykastrowany jak znalazł, ale tu widzę, że zrobiony na szybko i to na wysokim napięciu nie mam pojęcia dlaczego. Do 2650mhz -2700 mhz wystarcza 850mv nawet na przeciętnej sztuce.

5070 ti profil 2-850mv.jpg

  • Upvote 1
Opublikowano
9 minut temu, ronaldo864 napisał(a):

Na upalne lato jeden profil zimny cichy i wykastrowany jak znalazł, ale tu widzę, że zrobiony na szybko i to na wysokim napięciu nie mam pojęcia dlaczego. Do 2650mhz -2700 mhz wystarcza 850mv nawet na przeciętnej sztuce.

 

To jest wydajność poniżej fabrycznej... UV ma sens i to nawet duży żeby polepszyć kulturę pracy ale nie kosztem wydajności. Tu ludzie czekają na wersje SUPER aby miały 5% lepszą wydajność a Wy na własne życzenie robicie wersje BIEDA poniżej fabryki... To mnie dziwi

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego wersja bieda? Jeżeli pozwala mi na stałe 60 czy 90 klatek, a przy tym na napięciu 0,8v pracuje stabilnie i bierze np. 120W - to tylko cieszyć michę :E komputr w całości z 230W bierze. PS5 Pro wersja wpizdusuperb :D 

Ja jestem graczem starej daty - grałem w "filmowych" 24 fpsach na voodoo, później rivie tnt2, pierwszych geforcach - 60 fps - ale stałe - to dla mnie bajlando.

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Qrdello napisał(a):

Na szybko. Patrząc po tym jak stabilny jest na 0,95v to obstawiam ze 3ghz powinien w okolicach 0,9 łyknąć. 
U mnie low-profile to będzie 2,5ghz@0,8v. I tak na codzień mam locka na 60 klatek i 90 - teraz zdjęty bo testy.

Nie wiem czy jest sens robienia UV na zime. Sporo gier i tak malo w bierze jeszcze masz FG i DLSS. Szkoda ze nie mozessz sciagnac tego benchmarka 
MonsterHunterWildsBenchmark16_10.202511_11_44.thumb.png.7a163065bb595bc11f9cdaaddef7d307.png

Na max OC w takim tescie wszystko wymaxowane z RT DLSS Q i FG, bierze srednio 235-240W. Takze nie rozumiem tego zafascynowania UV. Ok jak gdzies w kotlowni komputer stoi albo jest goracy dzien. Ale teraz to takie sobie rozwiazanie

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
5 minut temu, Qrdello napisał(a):

Ja jestem graczem starej daty - grałem w "filmowych" 24 fpsach na voodoo, później rivie tnt2, pierwszych geforcach - 60 fps - ale stałe - to dla mnie bajlando.

Nie Ty jeden i też miałem Rive TNT2 ale wersja bieda z dopiskiem M64:D Ja po prostu chce korzystać ze sprzętu na 100 a nawet 101% jeśli da się to sensownie ogarnąć

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Gość się nie zna i Ty też  się nie znasz. Wartość powinno się liczyć x10 bo AI

 

Eksperci z DF mówią, że RT/PT to przełom i postęp największy w historii gier. A to  i tak nic przy tym, co niesie AI, bo to taka rewolucja, że w sumie to PS5 by trzeba porównać do grania w kółko i krzyżyk na piasku a jeszcze do połowy tego skoku by nie doskoczyło. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
48 minut temu, VRman napisał(a):

Gość się nie zna i Ty też  się nie znasz. Wartość powinno się liczyć x10 bo AI

 

Eksperci z DF mówią, że RT/PT to przełom i postęp największy w historii gier. A to  i tak nic przy tym, co niesie AI, bo to taka rewolucja, że w sumie to PS5 by trzeba porównać do grania w kółko i krzyżyk na piasku a jeszcze do połowy tego skoku by nie doskoczyło. 

Ty sobie żarty robisz?

Opublikowano
1 godzinę temu, tomcug napisał(a):

Co Ty wiesz o premium, niby 9800X3D, a do tego miernota 4070 Ti :hihot:

Śmieją się z @Kadajo xD Dał się sprowokować z wymianą 10700F na 9800X3D, to i da się z 4070ti na 5080/5090 - to tylko kwestia czasu.
Utrzymanie statusu premium wymaga poświęceń i człowiek nie zasłoni się pierwszym lepszym chłodzeniem noctua aby przykryć większe braki. 
W Polonezie też można mieć alufelgi z Lamborghini :smiech:

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Przypomnialo mi sie SLI i jak to zle działało, i sprawdzilem jak to wyglada z tym FG i opoznieniami. 

11111.thumb.jpg.698c10fcc7e2b4dc9972001e660ff374.jpg
 

4k  PT+ ultranightmare
ASDFGH.jpg.5be3a7c60b78c95660269ea700c0453d.jpg

 

 

Grałem 2x na quality w 4k odchył 0.5fps wiec raczej jest dosc dobrze. 

MFGx3 jest dosc przyjemne. Wydajnosc ta podstawowa jest ok, nie spada znacznie miedzy fgx2 a fgx3. Jest i tak zdecydowanie lepiej jak 60fps VRR. Moze kogos to zaciekawi, fps sprawdzlem capframeX.
 

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano

Ktoś posiadający rtx5060 / 5060ti może sprawdzić Silksong lub RE5 (AA x4,fixed benchmark) w 1440p i zobaczyć pobór karty przy 60fps?
Zarządzanie zasilaniem ustawione na normalne w panelu sterowania.
Jestem ciekaw jak bardzo poprawili to w Blackwell i czy zejdzie <20w.  Może być zaraz potem test w 180fps w RE5.
Gtx1650super robił 34w 60fps oraz 80w przy nieutrzymanych 180fps oraz ~28w we Silksong.
RTX3060ti ciągnął 54w, ~90-135w(<100w przy PL na 47%) oraz 30w.

Opublikowano (edytowane)

msi vanguard 5090, 2925 mhz 0,950v, 2970mhz 0,975V, 3040 mhz 1.00V, 3100 mhz na 1,25V,  ktoś sklejał na v/f AB takie rzeczy? w jedną krzywą v/f? edit: nie chodzi o numerki a raczej o to czy można posklejać v/f curve ze stabilnych 0,950V. 0,975V, 1,000V, 1025V, 1,050V. 

edit: Można ;) W zadnym wypadku nie jest to wyjątkowa karta, ale jest wyjątkowo wydajna ;DDD

Edytowane przez b1ela5
Opublikowano
1 minutę temu, Smalec napisał(a):

Pany adminy będzie gala z @Kadajo:E

To będą walki z kabelkologią czy co?:hihot:

 

2 godziny temu, maxmaster027 napisał(a):

sprawdzilem jak to wyglada z tym FG i opoznieniami.

Tu niby laga nie widać ale ja mając mniej niż +/-80FPS to MFG bym nie włączył. Może kwestia gry bo nie mierzyłem ale przy bazowych 60 fps wyczuwam większego laga

Opublikowano
8 minut temu, jankooo napisał(a):

Tu niby laga nie widać ale ja mając mniej niż +/-80FPS to MFG bym nie włączył. Może kwestia gry bo nie mierzyłem ale przy bazowych 60 fps wyczuwam większego laga

Powiem Ci tak, Bo juz nie wiem do czego to porownac. Jestes w salonie, zona wychodzi z psem na spacer, puszczasz baka z ulga, idziesz po dezodorad cyk po problemie, po 30 min wracaja, pies warczy czuje pierda, zona mowi ze ladnie pachnie. To ze pies czuje pierda nie oznacza ze smierdzi. Innymi slowy to ze wyczuwasz wiekszego laga jak pies pierda to dlatego ze jestes na to wyczulony. Normalnie jak kiedys grales i nikt Ci o tym nie powiedzial z triple buffering etc to nie bylo problemu, dopiero teraz takie porownywanie i gdzie za duzy lag gdzie za maly po chwili i tak sie przyzwyczajasz. 

  • Haha 3
Opublikowano

@maxmaster027

Nie. To wręcz odwrotnie. To, że ktoś "nie czuje" nie znaczy, że tego input lagu nie ma. Poza tym jest to kwestia w której nawet nie zauważanie problemu nie oznacza, że nie wpływa on negatywnie na doznania z gry.

FG/MFG ze 60fps moim zdaniem nie nadaje się do grania na myszce, a przy graniu na padzie nadal jest to widoczna wada. "Reflexy" też nie są bez wad. 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli to wszystko jest prawdą, a jest i to bez wątpienia, to nie ma głupiego gadania, jest tylko 5090 i potem długop dlugo nic. Za drogo, ale jaki jest wybór? ;DDD Kto nie ma miedzi ten w domu siedzi ;D Czekam już powiem szczerze na 6090?

Edytowane przez b1ela5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...