Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Umpero napisał(a):

A wiesz, że w tym mobo podłączając dysk nvme grafa współdzieli z nim złącze PCIE i dla grafy zostaje PCIE 5.0 x8 czyli masz PCIE 4.0 x16 ? %-)

Skad to info?

Wg instrukcji zadne gniazdo M.2 nie ma wplywu na pierwsze gniazdo od GPU.

 

 

Spoiler

Screenshot_20241206_165154_Samsung Notes.jpg

 

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
1 godzinę temu, Umpero napisał(a):

Do 1440p 5090?
To raczej overkill.
Mój 3080 Ti sobie spokojnie radzi w tej rozdziałce...

 

mam nieco inne zdanie ;)

1 godzinę temu, Alek_M napisał(a):

Myślę, że to całkiem dobrze napisane, bo jak 4090 w natywnej 4k nie radzi sobie bez rozmydlaczy, to 5090 powinna spokojnie poradzić sobie w 1440p.

Tak właśnie myślę

2 godziny temu, JeRRyF3D napisał(a):

Bez ulepszaczy... żadnych?
Przypuszczam, że wątpię.

Poniżej jest wykres bez ulepszaczy w natywnej 1440p.

Jeśli RTX 5090 będzie lepszy przynajmniej o 50% w RT (a myślę ,że więcej) od 4090 , to powinno być OK.

Takie czasy  :E

 

 

Zrzut ekranu 2024-12-06 171423.png

Opublikowano (edytowane)

10k+ za karte, zeby grac w ~60fps w rozdzielczosci 1440p. Juz nawet gpu sprzedane. Takie rzeczy tylko na ithardware.

 

Lepiej bys wyszedl na ekranie 4K z dlss Q. Obraz lepszy jak natywne 1440p na ekranie 2.5k.

Edytowane przez DżonyBi
  • Upvote 5
Opublikowano
49 minut temu, lukadd napisał(a):

No jasne, że sobie radzi w 1440p.

 

Na samym steam jest grubo ponad 100k gierek. Ile z nich nie pójdzie na takim 3080Ti w 1440p 60fps+?

Pewnie jakoś poniżej 0,5%.

A nawet jeśli wziąć pod uwagę tylko gry nowe to może ~1-2% i to głównie tych największych gniotów zwykle nie wartych nawet tracenia czasu na ogrywanie będzie miało problemy.

 

I co z tego, że w Indianie nie możesz wyłączyć RT. Jak ta gra lata już w przedpremierowym buildzie w 4k bardzo spoko z RTGI :E

 

W Stalkerze bez grama RT masz 2 x mniej klatek jak w tej grze z GI robionym za pomocą RT :E

 

 

A gdzie podziało się PT/FRTR? :hmm:

Opublikowano
14 minut temu, Send1N napisał(a):

Co to jest za wynalazek?  

Cooler Master Qube 500 Flatpack z bocznie zainstalowanym AIO Arctic 280mm :). Wiem czerwony wentyl tam pasuje jak..... Ale z obu stron i tak nie mam szyby więc tego nie widać :E

  • Thanks 1
Opublikowano
Godzinę temu, JacekRTX napisał(a):

Nie chce mi się przekopywać tematu, czy ktoś wie jaki nowe karty będą miały interfejs PCIex 4.0 czy 5.0 ?

5.0

1 godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

Aha, to tak się bawimy :D

Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie.

Ale tam sterylnie.
Co to za buda, że żaden pyłek kurzu tam nie zawitał?

Opublikowano
3 minuty temu, Umpero napisał(a):

 

Ale tam sterylnie.
Co to za buda, że żaden pyłek kurzu tam nie zawitał?

Jak pisałem wyżej, Cooler Master Qube 500, a mikro kurz jest (chociaż ze 2 miesiące nie przedmuchiwałem budy), tylko ledwo widoczny. Buda jest cała ofiltrowana, nawet śledzie z tyłu mają nałożoną siatkę magnetyczną. W budzie zrobiłem pozytywne ciśnienie, czyli więcej wentyli wpycha powietrze niż je wyciąga, a to powoduje, że powietrze do obudowy nie jest zasysane przez każdą szczelinę, tylko tam gdzie są wentyle i filtry :).

Opublikowano
3 godziny temu, Eltik napisał(a):

ja juz to gdzies pisalem. zapomnijcie w najblizszych latach o 4k 60fps+ bez ulepszaczy z RT na katach z serii 90, jesli 5090 bedzie lykac bez DLSS i FG gry w 1440p z PT to bedzie dobrze. Cos czuje ze po Outlaws, a teraz indiana jones bedzie coraz wiecej gier w ktorych nie bedzie mozna wylaczyc RT. Oczywiscie za jakies 15 lat RT na zadnej karcie nie bedzie robilo wrazenia jak dzis np HBAO ktore kiedys masakrowalo

Ja to mógłbym się założyc, że już nigdy 4k 60FPS+ bez DLSS i FG nie będzie możliwe w grach AAA ;) 

Opublikowano
31 minut temu, galakty napisał(a):

Ja to mógłbym się założyc, że już nigdy 4k 60FPS+ bez DLSS i FG nie będzie możliwe w grach AAA ;) 

Spokojnie ogarniemy taki poziom, jakość oświetlenia ma swoje granice a GPU cały czas zwiekszają moc. To tylko kwestia czasu:)

Kiedyś każdy myślał, że nigdy nie będzie GPU, które ogarnie Crysisa w 1080p:D

Opublikowano
W dniu 5.12.2024 o 07:08, galakty napisał(a):

Stawiam że 2-3 lata i DLSS/FSR zacznie być natywną techniką AA i nie będziesz miał nawet opcji wyboru, tylko skalowanie (Native, Quality, może Double Native czy coś takiego)

Podejrzewam że raczej nie. Obecnie gry w 1080 po włączeniu tych "upiększaczy" wyglądają po prostu słabo. Zresztą i tak trzeba około 50-60 fps w native aby był sens te ficzery uruchomić.

  • Confused 1
Opublikowano

W 4K DLSS ma największy sens - w takim RDR2 najlepszy efekt AA miałem właśnie na DLSS Q.

 

Rozdzielczość 1080p to już dawno przeżytek, skoro nawet przy 1440p z DLSS Q czasami to słabo wygląda (np. Diablo 4).

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Tankietka napisał(a):

Ja to bym sobie kupił 5080 ale tutaj prognozy fachowców, że to będzie kupa i tylko 5090, więc już sam nie wiem. 

Właśnie też nad tym myślę

Opublikowano

Skoro seria 5000 nadal będzie w 5nm to mam nadzieję, że w  6000 doczekamy się  3nm.

Wtedy taki przeskok z 5070ti na 6080 miałby dla mnie jakiś sens bo pewnie byłoby 50%+ do wydajności.

 

Wiem, że to sporo czasu, ale lubię spoglądać w przyszłość;)

Opublikowano
W dniu 5.12.2024 o 17:38, Totek napisał(a):

RT ma nieograniczone zapotrzebowanie na moc, można w paczach do gry dodawać coraz większą ilość promieni i wymagania mogą rosnąć w nieskonczoność. RT to święty graal.

Nie bardzo nawet pewnych efektów nie da się uzyskać za pomocą RT. Co innego PT, ale i tak będą mieszane techniki i będzie wykorzystywane m.in mapowanie fotonów czy śledzenie fotonów.

Opublikowano
17 godzin temu, GAZuOOT napisał(a):


Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie. 

Ryzykant z ciebie :D oby nie było pusto przez najbliższe 2-3 lata :lol2:

  • Haha 9
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Kartofel napisał(a):

@sideband a RT / PT to jest to samo co Lumen i MegaLights w Unreal engine?

 

 

Nie RT / PT, to pewne sposoby liczenia światła generalnie / globalnie w sofcie.
Lumen i ML to wewnętrzne tricki / narzędzie w samym Unrealu.

  • Upvote 1
Opublikowano
21 godzin temu, GAZuOOT napisał(a):

Aha, to tak się bawimy :D

Kurde, po sprzedaniu 4090 jakoś pusto się zrobiło w kompie. 

 

Oj tam tylko praktycznie połowa miejsca w środku :E

3 godziny temu, Totek napisał(a):

Ryzykant z ciebie :D oby nie było pusto przez najbliższe 2-3 lata :lol2:

Życie na krawędzi 8:E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...