Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, VRman napisał(a):

Słusznie Sideband zauważył:

FG kosztuje czas. Czyli zwiększa lag. Zaniża wydajność. 

Dlatego w grze gdzie masz 100fps po włączeniu FG 2x i 3x nie osiągasz 200 i 300fps a mniej.

 

Co do responsywności:

Czy to odczujesz to zależy od tego jak developer zrobił grę i od tego ile masz klatek.

Oczywiście, że przy 500fps fake klatek nie będzie tragedii, ale nie zakrzywiajmy rzeczywistości: FG kosztuje, pogarsza responsywność i jakość obrazu ruchomego. Czy proponowany kompromis jest atrakcyjną alternatywą to niestety kwestia indywidualna. 

 

 

edit:

 

ehehehe, "fachofcy" w akcji :E

 

 

Koleś mówi o artefaktach w ruchu i pokazuje jak testuje... z włączonym motion blurem :hahaha:

To nie jest tak. Żadnego czasu nie kosztuje wiecej X2 vs X3 vs X4 tutaj chodzi o to, że czesc CUDA po prostu zajmuje sie generowaniem FPS, stąd też niższe zuzycie energii na X3 wzgledem X2, ale tylko troche, 3-5W. Natomiast juz okolo 10 lub wiecej W jest mniej na x4. Poniewaz gdy CUDA zajmuja sie generowaniem fps jakas tam czesc GPU to po prostu ta czynnosc zabiera mniej energii anizeli generowanie obrazu gry poprzez rendering. Dlatego jak na X4 masz przeznaczone wiecej Vram wiecej CUDA, to masz nizszy FPS bazowy poniewz CUDA zajmuje sie w wiekszym stopniu FG ale tez masz nizsze zuzycie energii. Pisalem juz o tym tutaj X4 razy. W kółko powtarzac to samo. Na X3 wzgledem X2 jest bardzo podobnie energetycznie dlatego ten tryb po prostu jest tak dobry.

Opublikowano

Wytłumacz jak nie kosztuje więcej czasu skoro bazowe FPSy spadają... A potem generujesz fejkowe klatki które mają artefakty. I jak to jest SUPER rozwiązanie bo masz X3 a nie X2 więc 4090 to gorsza karta xDxD 

Opublikowano
5 minut temu, galakty napisał(a):

Wytłumacz jak nie kosztuje więcej czasu skoro bazowe FPSy spadają... A potem generujesz fejkowe klatki które mają artefakty. I jak to jest SUPER rozwiązanie bo masz X3 a nie X2 więc 4090 to gorsza karta xDxD 

Ale tutaj chodzi tylko o to, że FPS bazowy spada, stąd jest wyzszy lag. I to wszystko. 

Poza tym na przykładzie gry najnowszej DOOM

 

2560x1440 DLLS Q
Licza MB które potrzebuje GPU
8238MB
8924 x2
9065
9206 x4

3440x1440 DLAA
10176MB
11182 x2
11371
11560 x4

Im wyższa rozdzielczosc tym wiecej generator FPS alokuje pamieci ram od GPU.

Opublikowano
6 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Ale tutaj chodzi tylko o to, że FPS bazowy spada, stąd jest wyzszy lag. I to wszystko. 

Poza tym na przykładzie gry najnowszej DOOM

 

2560x1440 DLLS Q
Licza MB które potrzebuje GPU
8238MB
8924 x2
9065
9206 x4

3440x1440 DLAA
10176MB
11182 x2
11371
11560 x4

Im wyższa rozdzielczosc tym wiecej generator FPS alokuje pamieci ram od GPU.

Jeszcze się okaże, że przy grach, które w tych rozdzielczościach wezmą 15,5 giga vramu, mfg x3 czy x4 zadusi kartę ze względu na ograniczenie ilości pamięci 8:E

Opublikowano
18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Jeszcze się okaże, że przy grach, które w tych rozdzielczościach wezmą 15,5 giga vramu, mfg x3 czy x4 zadusi kartę ze względu na ograniczenie ilości pamięci 8:E

 Tobie wszystko trzeba udowadniac.

4k wszystko wymaxowane w 1 DLSS Performance x2, w 2gim DLSS Quality x3 masz 13.3GB w uzyciu ramu
 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a):

bo motion blur powoduje znikanie nóżek , całkowite lub częściowe?

eheheh forumowi "fachowcy" w akcji :E

Ale co ci po artefaktach albo ich braku jak i tak guzik widać.

 

47 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

To nie jest tak. Żadnego czasu nie kosztuje wiecej X2 vs X3 vs X4

Chodziło mi o FG ogólnie, a nie o 2x vs. 4x. Tutaj zresztą da się coś pozmieniać. 

 

47 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

 

tutaj chodzi o to, że czesc CUDA po prostu zajmuje sie generowaniem FPS, stąd też niższe zuzycie energii na X3 wzgledem X2, ale tylko troche, 3-5W. Natomiast juz okolo 10 lub wiecej W jest mniej na x4. Poniewaz gdy CUDA zajmuja sie generowaniem fps jakas tam czesc GPU to po prostu ta czynnosc zabiera mniej energii anizeli generowanie obrazu gry poprzez rendering.

Przecież nikt odwiedzający ten temat nie potrzebuje wyjaśnień tak prostych rzeczy ;) 

47 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Dlatego jak na X4 masz przeznaczone wiecej Vram wiecej CUDA, to masz nizszy FPS bazowy poniewz CUDA zajmuje sie w wiekszym stopniu FG ale tez masz nizsze zuzycie energii. Pisalem juz o tym tutaj X4 razy. W kółko powtarzac to samo. Na X3 wzgledem X2 jest bardzo podobnie energetycznie dlatego ten tryb po prostu jest tak dobry.

Ja kompletnie ignoruję co piszesz do innych o poborze energii bo mnie ten temat zupełnie, kompletnie nie interesuje i przez wypowiedzi wszystkich na ten temat zazwyczaj scrolluję tak, że aż się kółko w myszce grzeje. ;)

Mam potężną niedowagę, więc mi ciepło nie przeszkadza. Jestem pół głuchy więc szum też nie bardzo. A już rachunki za prąd niższe o 5zł/miesiąc zupełnie wcale. 

 

Napisałem, że nie dodaje wydajności jak napisał Sideband, a wręcz zabiera, bo po prostu musi to przeliczyć. Cudów nie ma. Teoretycznie możnaby zrobić osobny sub-system do tego i liczyć na podstawie klatek jakie już zostały wyrenderowane - bez wpływu na to jak pracuje cała reszta GPU, ale póki co działa to na innej zasadzie. I z tego czy innego powodu ilość klatek przed załączeniem FG będzie wyższa niż po. 

Edit: z tego co widziałem, 10-20% idzie się walić po włączeniu, bo z 100fps robi się np. 170 w FG 2x.

 

Oczekuję, że to się jednak w przyszłości poprawi z tego czy innego powodu (pewnie z tego powodu, że całą architekturę GPU pod to skonfigurują, skoro tak chcą cisnąć na PT :/ )

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
1 minutę temu, Karro napisał(a):

moze być,jeszcze nikt nie spotkał

Jak to nikt nie spotkał, wystarczy zobaczyć co się dzieje z kartami które mają 8GB lub 12GB pamięci. To samo będzie przy 16GB i nawet 24GB jak przelejesz.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem, może. Nie uważam za rozsądne marnować choćby sekundy mojego życia na oglądanie jakiejkolwiek gry z jakimkolwiek motion blurem :E

Naprawdę nie interesuje mnie czy FG działa super idealnie czy nie, jeśli mowa o grze z MB włączonym.

To trochę jakby analizować czy but uwiera przy chodzeniu po płynnej lawie. ;)

 

edit: Tak trochę półżartem to napisałem i pewnie zaraz ktoś zarzuci, że "to twoja sprawa, a nie krytykuj recenzenta" ale moim zdaniem ktokolwiek kto robi artykuł czy filmik z testem FG, a opiera się na grze z MB, ten się zwyczajnie ośmiesza. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie wiem, co te filmiki mają udowadniać w kontekście tego o czym pisałem 8:E

"Jeszcze się okaże, że przy grach, które w tych rozdzielczościach wezmą 15,5 giga vramu, mfg x3 czy x4 zadusi kartę ze względu na ograniczenie ilości pamięci"
No, ze gry półki co w 4k i DLSS Q/B działaja dobrze vramu starcza, a co bedzie za jakis czas to nie wiem. Natomiast Do 4k i DLSS Q w takim doomie na maxymalnych ustawieniach nie vram jest problemem tylko wydajnosc. 

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano (edytowane)

W doomie fps na 16gb ssie. Na dlss zbalansowany ladnie ucina min fps, dopiero na wydajnosc min fps skacza do gory ;) 

 

 

oDMNSPK7.jpg

3wkWypFL.jpg

No chyba, ze cos poprawili ale od tamtego momentu gierki nie wlaczalem.

Edytowane przez Phoenix.
  • Sad 1
Opublikowano
36 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

No widzisz, wydajności mam więcej vramu z górką, jakoś mniej mnie martwi, czy mi vrmau mała ilość nie skasuje tych fejkowych klatek  

DOOM The Dark Ages PC - RTX 4090 - Path Tracing Update Test - 4k Max Settings - R7 7800X3D

 gdzie tam tez lipa na 4k DLSS quality , trzeba grac z 4k DLSS performance x2

Opublikowano

WTF? To nie może być prawda. 1440p i problemy z kartami z 16GB? :E

 

Nie to, żebym chciał kiedykolwiek włączać RT w grze z gatunku, w którym 300+fps się mocno przydaje, ale kurde, bez przesady.

 

Chyba to poprawili albo coś innego było nie tak, bo przecież o czymś takim to by trąbili na kanałach typu hardware unboxed.

 

Przecież tu mowa o natywnej 1080p... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...