Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez przesady, wygląda naprawdę spoko. Czuć powiew świeżości, mimo podobieństw do innych gier tego rodzaju.

 

Spoiler

wink-eye-wink.gif.361e30e9d2bcf119ae0d9c3a717749e0.gif

 

Tak na serio, nie powiedzieli jeszcze chyba nic o mechanice, ale czego się można spodziewać, tajemnicą nie jest.

  • Odpowiedzi 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ToA faktycznie wygląda na inny setting ale to i tak klon, tym razem DMC.

 

Stellar Blade może zapożycza pewne rozwiązania ale i tak robi je po swojemu. Koreańczyków jednak nie dotyczy problem wypuszczania gier które wyglądają jak z generatora jak to jest w przypadku Chińskich produkcji. 

Opublikowano
3 godziny temu, DITMD napisał(a):

I co z tego, że jest klonem, nie będziesz w nią grał z tego powodu? Jeśli te gry będą dobre, to nie robi to dla mnie żadnej różnicy. 

Od gier wymagam jednak jakieś oryginalności. A te chińskie klony są raczej bardziej z wartością ujemną niż dodatnią. Przykład z Wuchang Fallen Feathers patch 1.5 jest szczególnie dobitny i smutny zarazem. 

Opublikowano
4 godziny temu, DITMD napisał(a):

I co z tego, że jest klonem, nie będziesz w nią grał z tego powodu? Jeśli te gry będą dobre, to nie robi to dla mnie żadnej różnicy. 

Problem w tym, że coraz częściej zwyczajnie nie są. Jak weteran (mogę chyba tak powiedzieć) Soulsów, mam duży problem wciągnąć się w te produkcje, które często bezmyślnie kopiują mechaniki z gier From Software, nie dając nic od siebie. Obecnie ogrywam Wuchang, a raczej męczę, bo nie mam zamiaru owijać w bawełnę - to jest zwyczajnie przeciętna gra. A mimo to każdy chce mieć swoje Soulsy za wszelką cenę.

Opublikowano
39 minut temu, DITMD napisał(a):

Wymagasz jakiejś oryginalności, a wcześniej wspominasz Stellar Blade? Która jest praktycznie klonem Nier Automaty? Każda gra coś zapożycza, kopiuje od innych.

Nier było inspiracją, ale Stellar Blade dużo brakuje do klonu Automaty. Gameplay nawet nie jest zbliżony.

 

Tu nie chodzi o to że te Chińskie gry "coś" zapożyczają. Chodzi o to że to chamski kopiuj wklej od innych gier. W jednej wymienili protagonistę na małpę, w drugiej na laskę i dali chiński klimat podczas gry cała reszta to soulsy. 

Opublikowano
2 godziny temu, Vulc napisał(a):

Problem w tym, że coraz częściej zwyczajnie nie są. Jak weteran (mogę chyba tak powiedzieć) Soulsów, mam duży problem wciągnąć się w te produkcje, które często bezmyślnie kopiują mechaniki z gier From Software, nie dając nic od siebie. Obecnie ogrywam Wuchang, a raczej męczę, bo nie mam zamiaru owijać w bawełnę - to jest zwyczajnie przeciętna gra. A mimo to każdy chce mieć swoje Soulsy za wszelką cenę.

Jak na pierwszą grę tego studia wyszło im naprawdę spoko, a nawet z przeciętnych tytułów można czerpać frajdę. Design poziomów moim zdaniem zamiata większość soulslike’ów. Teraz ogrywam Lies of P i eksploracja w tej grze nawet w połowie nie jest tak satysfakcjonująca, idzie się jak po sznurku.

2 godziny temu, Zdzisiu napisał(a):

Nier było inspiracją, ale Stellar Blade dużo brakuje do klonu Automaty. Gameplay nawet nie jest zbliżony.

 

Tu nie chodzi o to że te Chińskie gry "coś" zapożyczają. Chodzi o to że to chamski kopiuj wklej od innych gier. W jednej wymienili protagonistę na małpę, w drugiej na laskę i dali chiński klimat podczas gry cała reszta to soulsy. 

Wukong to nie soulsy, Wuchang jest soulslike. Gry się różnią, a że mają podobny setting, to już inna sprawa. Grając w Stellar Blade czuć DNA Automaty, podobny setting, muzyka, fabuła, nawet walka z tymi wszystkimi mignięciami, nie mówiąc o kadrowaniu niektórych scen wprost wziętym z Niera.

  • Upvote 1
Opublikowano

Powód blokady jest jest nie istotny. Operatorzy płatności w ogóle nie powinni mieć wglądu w dane za co się płaci, nie mówiąc już o przetwarzaniu tych danych i decydowaniu komu świadczą takie usługi. Zwłaszcza przy obecnej agendzie likwidacji gotówki.

To bardzo niebezpieczny proceder i reakcja społeczeństwa jest na to zdecydowanie zbyt słaba.

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)

Jakby faktycznie chodziło o "wspólne dobro" to powinno być inaczej. Wszystko niech można kupić, ale skoro służby i tak mają w rękach narzędzia totalnej inwigilacji, to niech do kupujących mody o mocno popieprzonych treściach, wybierają się służby. I niech robią testy psychologiczne i sprawdzają co policja znalazła w domu i na kompie. 

 

Od zwykłego obywatela który chce sobie pograć z modem jaki mu się podoba, w grze za którą zapłacił - wara. 

 

Społeczeństwo można chronić skutecznie bez nakładania społeczeństwu smyczy i bez srania na podstawowe wartości jak wolność i prywatność.

Pełna kontrola w przypadku cyfrowego pieniądza to oddawanie zbyt potężnej władzy grupom ludzi, którzy - jak uczy historia - praktycznie nigdy nie potrafią się oprzeć pokusie wykorzystania takich narzędzi do własnych celów, które to - co znowu potwierdza historia - zazwyczaj są szkodliwe dla społeczeństwa. 

 

 

Edytowane przez VRman
  • Upvote 3
Opublikowano
@j4z Krótko i po ludzku: “chat control” to potoczna nazwa projektu rozporządzenia UE o zwalczaniu wykorzystywania seksualnego dzieci online (CSAR, 2022/0155).

- Co zakłada: obowiązki dla platform/komunikatorów, by wykrywać, zgłaszać i usuwać CSAM; mogą być wydawane “nakazy wykrywania” na konkretne usługi.
- Kontrowersja: potencjalne skanowanie po stronie klienta (client‑side scanning) przed szyfrowaniem, co de facto obchodzi E2EE i budzi obawy o prywatność/masowe błędy.
- Stan prac: PE w XI 2023 przyjął wersję mocno chroniącą E2EE (zawężone skanowanie). W Radzie trwają targi; mówi się o najwcześniejszym głosowaniu 14.10.2025 i potem trilogach PE‑Rada‑KE. Finalny kształt jeszcze nie jest pewny.
- “Służby”: nakazy trafiają do dostawców usług, ale raporty idą do EU‑Centre/organów ścigania. To nie jest ustawa “o grach/PC”, tylko o komunikacji/plikach w usługach online.

Czy przez to nie warto budować mocnego PC? Spokojnie, to nie dotyczy Twojego GPU/frametimes—to regulacja komunikatorów/chmury. PC buduj jak planowałeś; ewentualne skutki odczujesz raczej w aplikacjach E2EE/udostępnianiu plików, nie w wydajności w grach. 😐

Źródła:
- Procedura 2022/0155 (EUR‑Lex, oficjalnie): https://eur-lex.europa.eu/procedure/EN/2022_155
- Strona KE o projekcie (oficjalnie): https://home-affairs.ec.europa.eu/policies/internal-security/protecting-children-sexual-abuse/legal-framework-protect-children_en
- Legislative Train (PE – podsumowanie i przebieg): https://www.europarl.europa.eu/legislative-train/theme-promoting-our-european-way-of-life/file-combating-child-sexual-abuse-online?sid=7801
- Artykuł o możliwych terminach w Radzie (kontekst medialny): https://www.euronews.com/next/2025/08/08/return-of-chat-control-something-is-rotten-in-the-state-of-denmark

Chcesz, to rozpiszę różnice PE vs Rada i technikalia (CSS vs E2EE) w dłuższym poście.

gpt-5-2025-08-07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...