Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spoko, ale 3/4 zajebistości grania w 3D wymaga

- stałego zablokowanego framerate'u (60fps na małym ekraniku może być na chwilę, na większym 72-75Hz, Na dłużej to 90Hz by się przydało. Na większych to 90 jako minimum i na dużych lub przy graniu z bliska to dla niektórych nawet 90 może być mało

- a to dlatego, że oczywiście tylko i wyłącznie tryb low persistence. W sample-and-hold z 3D zostają jakieś ochłapy.

 

W takiej kulawej formie jak na video wyżej, to będzie popierdółka, która skończy jak ta w telewizorach dekadę temu.

 

Natomiast jeśli za dekadę czy dwie zobaczycie handhelda z jakimś MicroLEDem zo superjasności, to polecam potraktować to poważnie. Taki sprzęcik szczególnie z wyświetlaczem w formie okularów, to już będzie zupełnie inne 3D i się nie zdziwcie jak nagle w ciągu kilku lat nawet mainstream się w końcu do 3D przekona. Wielu ignorantów będzie wtedy na pewno drapać się po głowie i mówić/pisać "no ale jak to? Były trzy podejścia do tego wcześniej i nigdy się nie przyjęło. Czemu teraz?!" ;)

 

  • Odpowiedzi 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, VRman napisał(a):

Jeśli chodzi o gry na PS2 to monitor CRT nie wystarczy. 

DMC1-3 na nawet na monitorze CRT będą wyglądać źle i nie będzie ukrywania tych braków, pod ukrywanie których developer celował robiąc grę na telewizory. 

Liczyłem na to, że do gier z ery 480i / 480p wystarczy, szczególnie że mój model ma optymalną rozdzielczość 800x600, a max to 1280x960 lub coś podobnego.
Nadal wygląda inaczej niż TV CRT, a próbowałem sprawdzić wodospad w Sonic i jest lepiej niż na LCD, a taki Resident Evil 2 jest spójniejszy, niż na obecnych ekranach. Na moim TV shadery lubią się partolić oraz wszystko mam na matrycy VA, więc tutaj pewnie małe smużenie + rozdzielczość w ruchu robią swoje. Rondo of Blood z przeglądarki wyglądało zdecydowanie lepiej na CRT.

Sprawdzę tego "shaderglass", może spisze się na moim TV.
Edit. Dobra to przenoszę się ;) 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
Spoiler

A na monitorze może spróbuj? 

Z wodospadem w Sonicu to inna sprawa, choć przyznam, że mnie trochę zaskoczyło że piszesz, że jest na monitorze CRT tak jak być powinno. Chodzi o tę pseudo-przezroczystość, tak?

 

Na TV z małą rozdzielczością nie da rady tego zrobić porządnie. Ludzie piszą, że przydaje się 4K, a minimum 1440p, ale to też ponoć wymaga niezłego sprzętu. 

 

Co do shaderglassa, to chyba filtry będę podobne. 

 

Mi chodzi o plastykę obrazu TV CRT i to, jak lekkie rozmycie przykrywało w naturalny sposób braki. Na monitorze CRT nawet w 800x600 możesz widzieć więcej niżbyś chciał.

Odpaliłem sobie na YT jak ta gra wygląda bez shadera w 4K i matko bosko częstochosko - tragedia po prostu. Z uroku gry jaką pamiętam na TV CRT nie zostało prawie nic. Wszystko wyglada jakoś tak sterylnie, po gałąch walą braki w geometrii, teksturach itp. 

Z shaderglassem wygląda lepiej, ale to jeszcze nie to, choć tu winny będzie raczej mój monitor który do tego się nie nadaje. 1440p by się bardzo przydało albo 4K i lepszy kontrast i jasność.

 

Dobra, bo robimy offtop w wątku offtop. Jak coś to przenieśmy do wątku retro, tamten też nie jest ogólnie o retro tylko o grach mających 18+, ale pytałem czy można i pozwolili. ;)

Opublikowano (edytowane)

Taka informacja. Niedawno temu EA wyłączyło usługi sieciowe w kilkunastoletnich grach Codemasters jak DiRT 3 czy GRID 2. Przyznam, że tutaj nie było zdziwienia, te gry mają swoje lata. Jednakże po cichaczu wyłączono również RaceNet dla DiRT 4 wydanego w 2017 r. Nigdzie nie było o tym wspominane. Sam się dziwiłem dlaczego nie działa, gdyż nadal gram i w miarę regularnie brałem udział w zawodach społecznościowych. Problem jest poruszony na forum Steam: KLIK. Szkoda Codemasters w łapach EA...

Edytowane przez Pawelek6
  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)

Spoko, czyli wychodzi na to, że już od trzech lat gra miała nie działać.

 

P.S. Jednak nie zmienia to faktu, że gra nie jest na tyle stara aby już ją wyłączyć, 8 lat dopiero. 

Edytowane przez Pawelek6
Opublikowano
6 godzin temu, PaVLo napisał(a):

AI-bert Wokulski oraz Iza Łęcka to boty AI na ppe %-), dobrze mi to wyjaśniono 

 

Więc uważajcie na ich "newsy" :boink:

 

Screenshot_2025-11-25-12-11-21-922_com.opera.browser-edit.thumb.jpg.2fb0d8d09f0cc420f8f3c1009eb09bd2.jpg

 

 

 

Założyłem już dawno wątek do ciśnięcia beki z tego gównoportalu, a ten debil co udaje newsmana ostatnio w treści newsa całego prompta dla AI wpierdolił :lol2:

 

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
    • Ktoś pozjadał wszystkie rozumy i zapomniał spalić te kalorie.  
    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...