Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) @Stjepan Valhala 20M Odyssey 10M Origins 10M Mysle ze dla AC:S 8M jest mozliwe, pewnie nie w miesiac ale w rok, potem bedzie zysk... I tak ogolnie firma upada, albo bedzie sprzedana albo sprzeda jakies IP Ubisoft revenues decline 31.4% to €990m Firm also experienced a 51.8% drop in net bookings during its third quarter Edytowane 18 Marca przez Roman_PCMR
j4z 941 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 20 minut temu, ODIN85 napisał(a): W którąś tam część piraci grali wcześniej niż legitni Do czasów x360 włącznie tak było w większości gier.
musichunter1x 1 315 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) 40 minut temu, Roman_PCMR napisał(a): @Stjepan Valhala 20M To była suma graczy, która odpaliła tą grę na przestrzeni lat... Oczywiście było to po dodananiu do PS Plus Edytowane 18 Marca przez musichunter1x Literówka
Isharoth 597 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 13 minut temu, GordonLameman napisał(a): Nie mogę uwierzyć, że ta gra mogłąby kosztować 400 mln $. 7 minut temu, michaelius33 napisał(a): To są normalne stawki w AAA teraz. Super tani Wukong kosztował 70 baniek a to powstawało po Chińskich stawkach za roboczo godzinę. Plus te 400 to tak naprawdę 250 developerka reszta to marketing. Może i dziś normalne, ale w takim razie patologia stała się normą. W większości przypadków nie widzę uzasadnienia takiego budżetu. Nie wnosi on wręcz nic dobrego do gry, a jest jedynie dowodem na kiepskie zarządzanie projektem i wydatkami w studiu. Może gdyby gry nie szły w stronę pseudorealizmu i nie udawały że są filmami, tylko skupiały się bardziej na dobrym gameplayu, to wyglądałoby to nieco lepiej. Jest pewna granica, gdzie nawet jeśli pieniądze nie są marnotrawione, to dalsze ich pakowanie w to żeby np. było więcej szczegółów w grze, przynosi wymierne skutki i przez większość graczy i tak nie zostanie docenione. Bo to nie jest najważniejsze żeby były super dopieszczone animacje, czy koniowi kurczyły się jaja na mrozie (RDR 2 ). A już szczególnie uwielbiam jak niektórzy wydawcy tłumaczą się że produkcja gier jest teraz bardzo droga *chlip chlip*, więc płać biedaku 80 ojro za niedorobiony, zabugowany produkt z bezużytecznymi DLC, bo inaczej będą mieli ciężko i rynek gier upadnie To ja już wolę zapłacić taką samą cenę za mniejsze gry, targetowane pod konkretny typ odbiorców, niż kolejnego odgrzewanego kotleta przygotowanego dla mas. 2
GordonLameman 8 449 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 31 minut temu, michaelius33 napisał(a): To są normalne stawki w AAA teraz. Super tani Wukong kosztował 70 baniek a to powstawało po Chińskich stawkach za roboczo godzinę. Plus te 400 to tak naprawdę 250 developerka reszta to marketing. Ale i tak przy sprzedaży na poziomie 7-8 milionów sztuk na premierę wyjdą na swoje co jest realne. Nie no serio, to nie wydaje się możliwe 30 minut temu, Roman_PCMR napisał(a): @GordonLameman Oplaty dla firm konsutingowych typu Sweet Baby Inc (firma droga twojemu sercu ) poszlo pewnie 100M 50M to oplata dla psychologow dla snow flakow Reszta poszla na catering vegetarianski i szkolenia genderowe Rzucanie takich liczb z nie ma sensu. Nie mogę się dogrzebać do sprawozdania finansowego Sweetbaby Inc., ale jedna strona wskazuje, że ich obrót wynosił w 2021 poniżej 5 milionów dolarów I przestań mi tu imputować co jest drogie mojemu sercu. Póki co, to Ty się zachwycałeś grą, którą oni konsultowali
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 17 minut temu, musichunter1x napisał(a): To była suma graczy, która odpaliła tą grę na przestrzeni lat... Oczywiście było to po dokonaniu do PS Plus E tam. Daj jakies potwierdzenie. Valhalla wyszla w covid, ludzie w domach siedzieli i grali w gry Teraz, GordonLameman napisał(a): I przestań mi tu imputować co jest drogie mojemu sercu. Póki co, to Ty się zachwycałeś grą, którą oni konsultowali ja ci nic nie amputuje poprostu jestes znany na forum z bronienia lewackich schizofrenii paranoidalnych
ODIN85 3 502 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 17 minut temu, Isharoth napisał(a): Może i dziś normalne, ale w takim razie patologia stała się normą. W większości przypadków nie widzę uzasadnienia takiego budżetu. Nie wnosi on wręcz nic dobrego do gry, a jest jedynie dowodem na kiepskie zarządzanie projektem i wydatkami w studiu. Może gdyby gry nie szły w stronę pseudorealizmu i nie udawały że są filmami, tylko skupiały się bardziej na dobrym gameplayu, to wyglądałoby to nieco lepiej. Jest pewna granica, gdzie nawet jeśli pieniądze nie są marnotrawione, to dalsze ich pakowanie w to żeby np. było więcej szczegółów w grze, przynosi wymierne skutki i przez większość graczy i tak nie zostanie docenione. Bo to nie jest najważniejsze żeby były super dopieszczone animacje, czy koniowi kurczyły się jaja na mrozie (RDR 2 ). A już szczególnie uwielbiam jak niektórzy wydawcy tłumaczą się że produkcja gier jest teraz bardzo droga *chlip chlip*, więc płać biedaku 80 ojro za niedorobiony, zabugowany produkt z bezużytecznymi DLC, bo inaczej będą mieli ciężko i rynek gier upadnie To ja już wolę zapłacić taką samą cenę za mniejsze gry, targetowane pod konkretny typ odbiorców, niż kolejnego odgrzewanego kotleta przygotowanego dla mas. Patologia to jest 12zł za kostkę masła a nie 400mln za Asasina
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) @ODIN85 Macie w Polsce drozej niz w UK. Ale kto bogatym zabroni Edytowane 18 Marca przez Roman_PCMR
Lypton 953 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) 15 minut temu, GordonLameman napisał(a): Nie no serio, to nie wydaje się możliwe Możliwe. https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2021/04/transcript-2020-results.pdf#page=1 Cyberpunk 2077 kosztował, łącznie z marketingiem, ok. 400 mln dolarów. A to było przed doje**ną inflacją i w tańszej Polszy. Cytat On the next slide so number 7 you can see that the scope of the project was naturally reflected in the size of its overall budget of 1.2 billion zlotys. 55% of that was spent on direct development costs plus the studio’s overhead expenses allocated to this project. The rest is the total marketing and communication budget covered by both CD PROJEKT and our physical distribution partners. Edytowane 18 Marca przez Lypton 1
GordonLameman 8 449 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 4 minuty temu, Lypton napisał(a): Możliwe. https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2021/04/transcript-2020-results.pdf#page=1 Cyberpunk 2077 kosztował, łącznie z marketingiem, ok. 400 mln dolarów. A to było przed doje**ną inflacją i w tańszej Polszy. No dobra, ale C2077 jest dużo bardziej skomplikowany świat. Chociaż biorąc pod uwagę inflację... Nie no jak AC tyle ma kosztować to niech lepiej tych AC nie robią.
musichunter1x 1 315 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) 20 minut temu, Roman_PCMR napisał(a): E tam. Daj jakies potwierdzenie. Tam gdzie pada 20 milionów to piszą o liczbie graczy oraz było wspomnienie w ciągu dalszym o PS Plus. Ubi bardzo kręci z cyframi, bo nie można znaleźć liczb również odnośnie Ubisoft+. Z AC:S będzie również niejasno. Edytowane 18 Marca przez musichunter1x
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) @musichunter1x z tym kreceniem liczbami to masz racje. Tutaj przyklad z mirage: Pisza ze biggest New Gen launch ale nie daja konkretnej liczby...tylko jakies wartosci z tylka Edytowane 18 Marca przez Roman_PCMR
Vulc 2 191 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Akurat to jest znana praktyka. Jak nie ma konkretnego mięsa, czyli liczby sprzedanych kopii w określonym przedziale czasu, po prostu nie ma się czym chwalić. Wtedy wyciąga się jakieś statystyki z tyłka aka ile razy postać skręciła w lewo, a ile w prawo. Podaje się procenty sprzedażowe porównując do poprzednich odsłon, gdzie te cyfry często też mówią tyle co nic. Budżet 400 milionów przy tak obszernym projekcie od nadal dużego gracza, nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem. A że widać spory recykling assetów, to też nic nowego. W równie tasiemcowym CoD jest to samo. Zresztą Ubi od lat słynie z fatalnego zarządzania, sporo informacji wypłynęło na światło dzienne w tej kwestii. Paradoksalnie elementy DEI mogą nie mieć aż tak wyraźnego udziału w kosztach całościowych. Podobnie jak BioWare, francuski developer jest w rozsypce od dłuższego czasu. 1
lukadd 2 912 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 1 godzinę temu, Stjepan napisał(a): Musieli by 8 mln sprzedać w miesiąc, co jest niemożliwe. Przy budżecie 400mln, to minimum 8 baniek, jak nie ~10mln sprzedanych i to, aby wyjść na zero Ubi na czysto nie dostaje 70dolców za grę. Dobrze będzie jak im zostanie $40 za sztukę. Steam ich kroi 20-30%, Sony podobnie ~30% za kopie. Do tego jeszcze podatek, wiadomo w różnych rejonach inny, w EU średnio ~20%. W PL 23% od ceny gry leci VAT dla państwa itd. 1
Stjepan 2 376 Opublikowano 18 Marca Autor Opublikowano 18 Marca 2 minuty temu, J4Z66 napisał(a): A to nie jest AAAA jak Outlaws? Skull & Bones to było AAAA.
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) @J4Z66 Pomylilo ci sie z Skull and Bones PS ciekawe czy xazax sie w temacie pomyli i zacznie grac za 5 min w assasina Tak wynika z opisu. Chyba ze embargo na recki schodzi razem z mozliwoscia grania.... Edytowane 18 Marca przez Roman_PCMR
ODIN85 3 502 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 9 minut temu, Stjepan napisał(a): Skull & Bones to było AAAA. Callisto Protocol raczej
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) www.youtube.com/watch?v=5vkwvA1bPPE&ab_channel=Ubisoft Leci wlasnie live jak ktos chce Edytowane 18 Marca przez Roman_PCMR
Reddzik 2 768 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca (edytowane) Dodam, że ikony zapożyczone z Valhalli, tak samo mapa jest bardzo podobna na pierwszy rzut oka, niektóre animacje widzę podobne. Oni tyle wydali na grę gdzie częściowo zrobili kopiuj wklej zapożyczone assety z poprzedniczki? Edytowane 18 Marca przez Reddzik 1 2
JeanPepin 333 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 32 minuty temu, Roman_PCMR napisał(a): @J4Z66 Pomylilo ci sie z Skull and Bones PS ciekawe czy xazax sie w temacie pomyli i zacznie grac za 5 min w assasina Tak wynika z opisu. Chyba ze embargo na recki schodzi razem z mozliwoscia grania.... no przecież ma kopie swoją to kto mu zabroni grać w momencie gdy embargo spada ?
Roman_PCMR 866 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca @JeanPepin Embargo na recki spada razem z embargiem na granie live?
Tomek1623 266 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Teraz, Roman_PCMR napisał(a): @JeanPepin Embargo na recki spada razem z embargiem na granie live? Tak, ale max 20h do premiery.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się