Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spoko news. Pisarski raczej ma info pewne i bajek by nie wymyślał. Zobaczymy. Nintendo swego czasu szukało tłumaczy i testerów z językiem PL, więc kropki się łączą same.

 

Swoja drogą to jest kpina, aby w 2025 roku elektronika użytkowa nie miała do wyboru w menu języka polskiego. 

Opublikowano (edytowane)

Kpina, choć nie jest to niestety nic niespotykanego. Przykładowo czytniki Amazon Kindle też nie mają języka polskiego, a firma jest przecież obecna na polskim rynku od lat, łącznie z odpaloną bodajże 4 lata temu stroną. Absurd w dobie wszelkiej maści chińskiego sprzętu, który język polski ma od dawien dawna.

 

Jeśli NS2 ma dostać język polski, to logicznym wydaje się, że dostanie go również Switch Jedynka. Ręki jednak uciąć sobie nie dam. To jest Nintendo, tego nie ogarniesz. 

Edytowane przez Vulc
Opublikowano

Dorwałem bananzę i... no jest chęć na jeszcze jednego i kolejnego banana... 🍌

Póki co 1-2h, początek prosty, powoli pojawiają się elementy typowe dla platformówek, więc jestem spokojny, że się rozkręci zabawa. 👍

Opublikowano

To był moim zdaniem najgorszy duży direct ever. Wszyscy wiedzieli, że pokemony i Metroid będą mieć niedługo premierę. Poza tym Mario remaster po 40usd sztuka albo Galaxy 1 i 2 na kartridżu za 70usd xD i fire emblem za rok. Nic więcej nowego i dużego nie ma, o upgradzie dla xeno chyba trzeba zapomnieć. Lipa. 

Opublikowano (edytowane)

Fire Emblem: Fortune’s Weave kupuję na premierę, z tego co widzę mamy tutaj do czynienia z kontynuacją Three Houses, a to moja ulubiona odsłona (ponad 250h).

Ale to za rok.

A teraz w co grać? I dlaczego jak napisał kolega wyżej, nic w temacie Xeno? 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano
48 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Fire Emblem: Fortune’s Weave kupuję na premierę, z tego co widzę mamy tutaj do czynienia z kontynuacją Three Houses, a to moja ulubiona odsłona (ponad 250h).

Ale to za rok.

A teraz w co grać? I dlaczego jak napisał kolega wyżej, nic w temacie Xeno? 

Fire emblem jest świetne, th bardzo mi się podobało, engage też. Problem jest właśnie w tym, że ta gra wyjdzie dopiero za rok. Po metroidzie będzie taka posucha że szkoda gadać.

Co do Xenoblade to albo w ogóle nie będzie upgrade albo będzie lepszy już tylko rozdzielczość w górę. 

Opublikowano (edytowane)

Najnowsza aktualizacja Donkey Kong Bananza wersja 2.0.0 (wydana 12 września 2025 r.):

 

- dodano obsługę płatnego DLC DK Island i Emerald Rush.

Jeśli jeszcze nie ukończyłeś głównej gry, możesz udać się na Wyspę DK, rozmawiając ze Squawksem w Warstwie Wyścigowej.

Jeśli ukończyłeś główną grę, możesz udać się na Wyspę DK, uderzając w Warp Gong po tym, jak usłyszysz od Starszego o „Próbie Bananzy”.

Po dotarciu na wyspę DK możesz zagrać w Emerald Rush, rozmawiając z Void Kongiem.

 

- liczba możliwych do przechowywania żetonów Banandium została zwiększona z 9999 do 99999.

 

- wprowadzono również kilka innych zmian i rozwiązano kilka problemów, aby ulepszyć rozgrywkę.

 

Pojawiło się też free demo w sklepie Nintendo.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)

Wypełnia się powoli worek ale mniejszymi grami na 2026. Nie zapowiedzieli nic "dużego" stricte od Nintendo na 2026. Ja liczę, że jeszcze będzie Direct z zapowiedziami w tym roku, ponieważ pierwszy kwartał 2026 wygląda na pusty a Nintendo lubi mieć 1-2 "swoje" gry miesięcznie. Nawet jeśli to remaster czy "mniejsza" gra. Tak czy siak brak nadal zapowiedzi jakiegoś grubego bangera czy dwóch na 2026. Chociaż niektórzy za takie uważają Fire Emblem i Yoshi ale ja nie.

 

2025 (exy)

 

Super Mario Galaxy 1 + 2

Pokemon Legends: Z-A

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

Kirby Air Riders

Metroid Prime 4: Beyond

 

2026 (exy)

 

Mario Tennis Fever

Yoshi and the Mysterious Book

Fire Emblem: Fortune's Weave

Super Mario Bros. Wonder Switch 2 Edition

Pokemon Pokopia

The Duskbloods

Pokemon Champions

Tomodachi Life: Living the Dream

Splatoon Raiders

Professor Layton and the New World of Steam

Rhythm Heaven Groove

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Henryk Nowak napisał(a):

Czyli z dużych gier za które ludzie pokochali Nintendo na 2026 mamy fire emblem albo nic. Nie ma to jak dobry marketing 😁

Patrząc na sprzedaż ludzie kochają Mario Tennis i Yoshiego ponieważ ostatnie odsłony sprzedażą zniszczyły ostatniego Fire Emblem Engage.

 

Wcześniejsza odsłona Fire Emblem: Three Houses przegrała sprzedażą niedużo z Mario Tennis Aces ale jednak przegrała, wygrała za to wyraźnie z Yoshi's Crafted World.

 

Podsumowując, patrząc na wynik Fire Emblem Engage - "miłość fanów" jest bezpieczniejsza przy nowym Mario Tennis i Yoshim.

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano (edytowane)

Łatka mówiąca, że konsole Nintendo są dla dzieci nie wzięła się znikąd. Właśnie do najmłodszych są skierowane takie gry jak Mario Tennis i szczególnie yoshi. Niemniej są tutaj też gracze tacy jak my, dojrzali, bo to nie dzieci w wieku 5-10 lat śledzą directy. Dla nas poza Fire Emblem nie ma niczego dużego. Myślę, że sukces Switcha wziął się z tego, że dorośli zaczęli go kupować, dla nich też powinno coś być w menu. 

Edytowane przez Henryk Nowak
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, Henryk Nowak napisał(a):

Myślę, że sukces Switcha wziął się z tego, że dorośli zaczęli go kupować, dla nich też powinno coś być w menu. 

W te rejony już nie wejdę co jest "dla dorosłego" a co nie. Taka dysputa jest dla mnie za mocna przy konsolach Nintendo. Sram na łatki i szufladki. 

Opublikowano
16 minut temu, Henryk Nowak napisał(a):

Łatka mówiąca, że konsole Nintendo są dla dzieci nie wzięła się znikąd. Właśnie do najmłodszych są skierowane takie gry jak Mario Tennis i szczególnie Niemniej są tutaj też gracze tacy jak my, dojrzali, bo to nie dzieci w wieku 5-10 lat śledzą directy. Dla nas poza Fire Emblem nie ma niczego dużego. Myślę, że sukces Switcha wziął się z tego, że dorośli zaczęli go kupować, dla nich też powinno coś być w menu. 

Zgadzam się. Przy takiej polityce robienia gier dla 10 latków, za uja pana nie wiem po co takie serie jak Fire Emblem czy Xenoblade marnują się na tym handheldzie. 

  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano
14 minut temu, Tankietka napisał(a):

W te rejony już nie wejdę co jest "dla dorosłego" a co nie. Taka dysputa jest dla mnie za mocna przy konsolach Nintendo. Sram na łatki i szufladki. 

Można mieć wywalone na łatki i szufladki ale Yoshi's crafted world I ten nowy dopiero zapowiedziany to ewidentnie gry dla dzieci i to niedużych. Pomijając już stylistykę jest jeszcze jeden aspekt który sprawia, że starsi będą się nudzić w grach z serii yoshi - one są cholernie łatwe, nie ma w nich żadnego, absolutnie żadnego wyzwania. 

6 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Zgadzam się. Przy takiej polityce robienia gier dla 10 latków, za uja pana nie wiem po co takie serie jak Fire Emblem czy Xenoblade marnują się na tym handheldzie. 

No właśnie, zamiast kuć żelazo póki gorące i wydawac nową Bayonetta, astral chain, Xenoblade itp mamy tam zalew gier dla dzieci. I nagle między tym wszystkim w przyszłym roku wyjdzie nowa gra od from software :E

Na switchu były i gry dla dzieci i dla dorosłych, ale konsola miała można powiedzieć dwa lineupy. Teraz wygląda to tak jakby był lineup dla dzieci a dla dorosłych wrzucali czasem jakaś gierkę na odpierdziel. Dla kogo będzie ta gra od from? Na pewno nie dla ludzi grających w yoshiego :E

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...