marko 715 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) Tylko to nie wynika z tego, że masz ładunek na aucie, tylko bo jedziesz jak debil... Tak samo jak jedziesz 130kmh z przyczepką. Twoja głupota, nie przyczepki Edytowane 2 Września przez marko 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 2 minuty temu, marko napisał(a): Tylko to nie wynika z tego, że masz ładunek na aucie, tylko bo jedziesz jak debil... Tak samo jak jedziesz 130kmh z przyczepką. Twoja głupota, nie przyczepki Oj wynika wynika, potwierdzil to nawet forumowy myśliciel 8% wiecej , przy 35metrach to prawie 3 metry i mowimy o 100km/h co dla ciebie bylo pierwszym powodem na nie , przy 130 bedzie wiecej ja pusto, a co za tym idzie wiecej na pełno, nie mówiąc o zmianie charakterystyki auta 1
Tornado3 333 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Godzinę temu, GordonLameman napisał(a): sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem temat dotyczył tylko hamowania więc co moment obrotowy ma wspólnego z hamowaniem ?
galakty 3 332 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 20 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Chyba że z naprzeciwka zjedzie ci inny tir Serio? To teraz gadamy o sytuacji TIR vs TIR? Co ma do tego Dacia? 19 minut temu, Cappucino napisał(a): Owszem, ale gdy z czyjegoś powodu będziemy zmuszeniu do uniknięcia kolizji a na drodze będzie drzewo, większa masa tu nie pomoże, wręcz przeciwnie. Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? 2 minuty temu, Tornado3 napisał(a): temat dotyczył tylko hamowania więc co moment obrotowy ma wspólnego z hamowaniem ? Bo moment obrotowy też hamuje? Wiesz jak wyglądają wyścigi? Redukują biegi jak najszybciej się da bo to zmniejsza drogę hamowania. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) @Tornado3 Nie wie , ale tak napisali w ulotce Edytowane 2 Września przez SylwesterI.
GordonLameman 8 454 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 5 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Oj wynika wynika, potwierdzil to nawet forumowy myśliciel 8% wiecej , przy 35metrach to prawie 3 metry i mowimy o 100km/h co dla ciebie bylo pierwszym powodem na nie , przy 130 bedzie wiecej ja pusto, a co za tym idzie wiecej na pełno, nie mówiąc o zmianie charakterystyki auta To wciąż zatrzyma się i metr szybciej niż Ty w dusterze. icoteras.jpg 2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Nie wie , ale tak napisali w ulotce Ty za to nic nie wiesz 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 2 minuty temu, galakty napisał(a): Bo moment obrotowy też hamuje? Wiesz jak wyglądają wyścigi? Redukują biegi jak najszybciej się da bo to zmniejsza drogę hamowania. Zalecasz tę technikę w awaryjnych sytuacjach?
galakty 3 332 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września W automacie? Tak. W manualu? Nie ma czasu. 1 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 1 minutę temu, GordonLameman napisał(a): To wciąż zatrzyma się i metr szybciej niż Ty w dusterze. icoteras.jpg Ty za to nic nie wiesz No nie bardzo bo ja nie jeżdżę zapakowanym autem pod korek 130km/h. Porownaj sobie drogi hamowania 100m Dacia 100/110 vs 130 xtrail 1
marko 715 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Moment. To po to się kupuje duże rodzinne auto, żeby jeździć nim na pusto? 2
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 4 minuty temu, galakty napisał(a): W automacie? Tak. W manualu? Nie ma czasu. Polecane hamowanie awaryjne silnikiem, coraz lepsze wywody tu widzę.
GordonLameman 8 454 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Teraz, SylwesterI. napisał(a): No nie bardzo bo ja nie jeżdżę zapakowanym autem pod korek 130km/h. Porownaj sobie drogi hamowania 100m Dacia 100/110 vs 130 xtrail A marko napisal, że jeździ? Skoro zachowa dłuższy dystans - to i tak by zdążył. Wymyślasz bardzo dużo żeby się czepiać innych. Kolejne auto ci gnije czy co?
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Teraz, marko napisał(a): Moment. To po to się kupuje duże rodzinne auto, żeby jeździć nim na pusto? Nie no, ty kupujesz o to żeby załadować pod korek +dach +hak i 130km/h
GordonLameman 8 454 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 2 minuty temu, marko napisał(a): Moment. To po to się kupuje duże rodzinne auto, żeby jeździć nim na pusto? Jeszcze w zeszłym roku jeździł autem z przegniła podłogą a teraz poucza innych o bezpieczeństwie na drodze. Paradne I pewnie jeździł tym berlingo na pusto!!! Edytowane 2 Września przez GordonLameman
marko 715 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września W tym X-Trailu hamują Ci też silniki elektryczne na obu osiach. Nawet jadąc z górki nie da się tym autem po prostu żeglować. Auto samo zwalnia, z górki. 1
galakty 3 332 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 6 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Polecane hamowanie awaryjne silnikiem, coraz lepsze wywody tu widzę. Ty udajesz czy o co chodzi? Do zwykłego hamowania dokładasz hamowanie silnikiem, co zresztą większość automatów robi. Chyba nie myślałeś że hamowanie silnikiem zamiast układem hamulcowym? Wysiadam, nie dam rady. 1
trepek 1 356 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Podczas hamowania awaryjnego hamuje zarówno hamulec jak i silnik. Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda? 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 15 minut temu, trepek napisał(a): Podczas hamowania awaryjnego hamuje zarówno hamulec jak i silnik. Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda? awaryjne tylko pedał w podłogę, korzyści z większego silnika sa tracone przez większą jego masę, a co za tym idzie masę całkowitą auta. Malo tego widzialem testy jakiegoś merca który miał krótszą drogę hamowania z 1.3tce niz z 2 litrowym dieslem. Testy testami, ale porównanie poszczególnych wyników tez jest tylko orientacyjne, w autach za 250k pln producenci dają inne opony niz w autach za 100k pln, a jakie sobie kierowca wsadzi to juz inna sprawa. To samo z tarczami i klockami. Tylko nieogar totalny bedzie sie śmiał z faktu jakości opon na drogę hamowania. Edytowane 2 Września przez SylwesterI. 1
GordonLameman 8 454 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a): Tylko nieogar totalny bedzie sie śmiał z faktu jakości opon na drogę hamowania. To na jakich oponach masz auto? Zobaczymy czy są bezpieczne czy bezpieczeństwo jest tylko wymówką, żeby poobrażać ludzi w necie https://www.autoexpert.ro/test-stabilitate-10-suv-uri-mici-probleme-pentru-dacia-duster-si-ford-ecosport/6/ Ostatnie miejsce w teście hamowania. Twój model. "Bezpieczeństwo" i wyobraźnia Edytowane 2 Września przez GordonLameman 1
Cappucino 222 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 2 godziny temu, galakty napisał(a): Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? Ale pisałeś o wpadnięciu na lżejsze auto, a trzeba brać poprawkę na to, że można trafić na auto o zbliżonej lub większej, masie, drzewo, mur, czołg itp. 2 godziny temu, trepek napisał(a): Podczas hamowania awaryjnego hamuje zarówno hamulec jak i silnik. Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda? To zależy jaki kto ma odruch. Po za tym, jak masz koła zablokowane to co daje hamowanie silnikiem? Cytat Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda? Jaki luz? Jedna na sprzęgle druga na heblach jak ktoś ma taki odruch.
trepek 1 356 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 10 minut temu, Cappucino napisał(a): jak masz koła zablokowane to co daje hamowanie silnikiem? Nie można dopuścić do zablokowania kół bo współczynnik tarcia dynamicznego jest znacznie niższy od statycznego. Inaczej mówiąc - opona będąca w poślizgu "klei" gorzej, niż na swojej granicy przyczepności. 11 minut temu, Cappucino napisał(a): Jaki luz? Jedna na sprzęgle druga na heblach jak ktoś ma taki odruch. To jest nieprawidłowe podejście bo możesz wtedy nie używać całej dostępnej mocy hamowania pedałem z powodu jego niedostatecznego naciśnięcia. Stąd też producenci aut widząc to (oraz na podstawie różnych obserwacji, wypadków etc) opracowali system (nazwany różnymi odmianami słów Break Assist), który wykrywa prędkość naciskania pedału hamulca i jeśli ona jest duża a pedał hamulca nie byłby naciśnięty w 100%, break assist aktywuje całą moc hamulcy niezależnie od stopnia naciśnięcia hamulca. 1
Cappucino 222 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 1 minutę temu, trepek napisał(a): Nie można dopuścić do zablokowania kół bo współczynnik tarcia dynamicznego jest znacznie niższy od statycznego. Inaczej mówiąc - opona będąca w poślizgu "klei" gorzej, niż na swojej granicy przyczepności. No od tego jest abs. Cytat To jest nieprawidłowe podejście bo możesz wtedy nie używać całej dostępnej mocy hamowania pedałem z powodu jego niedostatecznego naciśnięcia. Zgadza się, dlatego pisałem o odruchu, nawyku. Raz miałem podobną sytuację na autostradzie i lewa noga sama poleciała na sprzęgło.
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 6 godzin temu, galakty napisał(a): Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? Przeoczyłem ten post, gwoli ścisłości mówiłem, że te brakujące 3 m nie pozwolą na uniknięcie kolizji. 8 godzin temu, SylwesterI. napisał(a): To wlasnie nazywa sie brakiem wyobraźni 3 metry na dohamowaniu daje ci czas i wieksze szanse na odbicie w bok i ominięcie przeszkody. Jedziesz dalej inni maja problem
GordonLameman 8 454 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 21 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Przeoczyłem ten post, gwoli ścisłości mówiłem, że te brakujące 3 m nie pozwolą na uniknięcie kolizji. A co z tymi 4,2m, które duster hamuje gorzej niż X-Trail? To już nieistotne? Po załadowaniu dałoby to wciąż 1m przewagi Nissana. Czyli bezpieczeństwo jest ważne czy nie jest? Edytowane 2 Września przez GordonLameman 1
marko 715 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września BTW. Jeśli auto ma ładowność powiedzmy 500kg i mam te bzdurne 200kg ładunku (bo ktoś się uparł że ładunek waży dokładnie tyle ile maksymalna dopuszczalna ładowność), to jaką różnicę w drodze hamowania zrobi mi, czy wsadzę ten ładunek do bagażnika czy na dach / hak? Bo w sumie ciągle się o to kłócicie. Ja bym rzekł, że te rowery na haku fajnie dociskają tylną oś i przód tak nie nurkuje przy ostrym hamowaniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się