Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, generalnie z tymi sondami w tym aucie są problemy, co kilka tyś km walą check. W 2019 miałem wymienianą 3x każda po chwili wywalała błąd. Btw: 1100zł sobie życzą za wymianę w ASO. 

Opublikowano

kat raczej jest. chyba że go pod marketem ktoś wyciął i coś wspawał :P

reszta do sprawdzenia ale podejrzewam że po prostu padła, na forum qq wyczytałem że soft coś świruje i przy wymianie sondy trzeba też zaktualizować kompa. 

Opublikowano

 025803002M zastąpiła

0 258 030 161

oraz

0 258 030 313 /czyli xx313 wychodzącą bezpośrednio po OE olać/

 

Może poprawili coś - więc spróbować  025803002M i jeśli jest szansa wgrać najnowsze oprogramowanie do auta (sam nie znam nikogo od japońców).

Opublikowano

Panowie jakie świece teraz warto kupować? Słyszałem, że NGK z allegro, które mam mogą być podróbami bo po 8 tys. km mam takie objawy:

- trochę nie równo chodzi na biegu jałowym

- przy około 3 tys obrotów pod obciążeniem szarpie

- check engine się nie świeci

- jak jadę wolno to jest ok

 

Do Saaba 2.8T z LPG. Zależy mi na jak najlepszych i najbardziej trwałych świecach.

Opublikowano
13 godzin temu, Krzysiak napisał(a):

dziś za kapcia na alu 18" zapłaciłem całe 20 PLN, koło zawiozłem więc cena obejmowała tylko zdjęcie opony z felgi, załatanie jej,

gdzie takie ceny ? w KrK ?

 

 

462559089_1105563464389024_7957841334353431087_n.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, bergercs napisał(a):

Jaki model/rok/kod silnika?

9-3 XWD 2008, kod silnika ten  późniejszy po liftingu, 280 KM. To może też być cewka zapłonowa. Numer OE 12629037

 

Tylko jakiej firmy bo OE nie widzę Delphi, NGK?

To chyba ta sama cewka co w Alfach Brera, 159 3.2V6

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
Godzinę temu, KiloKush napisał(a):

9-3 XWD 2008, kod silnika ten  późniejszy po liftingu, 280 KM. To może też być cewka zapłonowa. Numer OE 

 

Tylko jakiej firmy bo OE nie widzę Delphi, NGK?

To chyba ta sama cewka co w Alfach Brera, 159 3.2V6

Mam chyba jeszcze kilka sprawnych cewek z Z28NET na próby, oryginały produkowane przez Delphi :) 

Z doświadczenia z tym silnikiem, sugeruje wymieniać od razu wszystkie.

Też miałem LPG w tym silniku i świece NGK irydowe dobrze się sprawdzały.

 

Polecam podłączyć się też na dobrą diagnostykę, bo podobne objawy może dawać rozciągający się łańcuch rozrządu, który był problematyczny w Oplach z Z28NET 255KM i 280KM.

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, baQus napisał(a):

Mam chyba jeszcze kilka sprawnych cewek z Z28NET na próby, oryginały produkowane przez Delphi :) 

Z doświadczenia z tym silnikiem, sugeruje wymieniać od razu wszystkie.

Też miałem LPG w tym silniku i świece NGK irydowe dobrze się sprawdzały.

 

Polecam podłączyć się też na dobrą diagnostykę, bo podobne objawy może dawać rozciągający się łańcuch rozrządu, który był problematyczny w Oplach z Z28NET 255KM i 280KM.

No właśnie to może być to. Czekam na machanika na 22 listopada, dożyję :E ? z 300 km do tego czasu zrobię

Opublikowano
48 minut temu, KiloKush napisał(a):

No właśnie to może być to. Czekam na machanika na 22 listopada, dożyję :E ? z 300 km do tego czasu zrobię

Raczej tak, jeśli nie masz zauważalnych spadków mocy, nie jest jeszcze źle :D 

Opublikowano
W dniu 12.11.2024 o 13:14, Petru23 napisał(a):

Znam juz cenę. Ok 500zl i 800zl, jeśli sanki trzeba zrzucać. 

Zamówiłem Sachs, bo w zestawie daje kule czy tam sworzeń w przeciwieństwie do no luk. 580zl w lokalnym sklepie, wolałem nie stawiać na szali kilku duch dla zakupu z allegro.

W przyszłym tygodniu operacja.

 

 

Cytuję siebie aby zachować ciągłość wypowiedzi. 

 

Bylem teraz na dwóch stacjach diagnostycznych, aby rzucili "okiem" na sprzęgło, czy aby na pewno do wymiany. Dwukrotnie stwierdzono, że sprzęgło bardzo dobrze się zachowuje. Także... Szukam dalej.

Opublikowano
5 minut temu, KiloKush napisał(a):

Dzięki wielkie. Skąd tyle wiesz o tych silnikach :D?

2012-2014 miałem VC OPC, która zrobiłem 60 tys. km.

Forum Vectra Klub Polska było całkiem aktywne w tamtym czasie, w większości edukowałem się na podstawie problemów innych użytkowników :) 

U mnie było wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, ale po wymianie cewek ustało.

Opublikowano
2 minuty temu, baQus napisał(a):

Forum Vectra Klub Polska

kiedyś fora samochodowe ( a przy nich kluby ) były bardzo aktywne, tematy, posty uporządkowane, podobnie jak tutaj. Teraz fora są martwe, wszystko przeniosło się na FB gdzie posty giną w tłumie, co 2 dni pytania o to samo. Na szczegółowe DiY nie ma co liczyć,  skany błedów, zrzuty z etki czy eTK, tunerzy też siedzieli i  konkretnie doradzali, bo wiedzieli że się do nich podjedzie, popularne były grupowe  chiptuningi. A teraz, zwróć uwagę, to pretensje na pw, a na forum 2 posty dziennie, a kiedyś kilkaset, pisze przez pryzmat jednego z największych w swoim czasie for/klubów, na którym byłem od samego początku, audi a3.

  • Like 1
  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Katystopej napisał(a):

Coś czuję, że z tą Mazdą od Petru będzie historia jak z C-Maxem 8:E\


A co tam się działo niby z tym Cmaxem oprócz tego, że wymagał remontu?

 


@Petru23masz jeszcze Fordzia czy poszedł gdzieś dalej?

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, mimuszek napisał(a):

kiedyś fora samochodowe ( a przy nich kluby ) były bardzo aktywne, tematy, posty uporządkowane, podobnie jak tutaj. Teraz fora są martwe, wszystko przeniosło się na FB gdzie posty giną w tłumie, co 2 dni pytania o to samo. Na szczegółowe DiY nie ma co liczyć,  skany błedów, zrzuty z etki czy eTK, tunerzy też siedzieli i  konkretnie doradzali, bo wiedzieli że się do nich podjedzie, popularne były grupowe  chiptuningi. A teraz, zwróć uwagę, to pretensje na pw, a na forum 2 posty dziennie, a kiedyś kilkaset, pisze przez pryzmat jednego z największych w swoim czasie for/klubów, na którym byłem od samego początku, audi a3.

Dodaj do tego jeszcze "handlarzy" co sprzedają często psujące się części w chorych cenach np. w do 9-3 są to lusterka fotochromatyczne i cup holder w cenie X2 jak na OLX i allegro. A no i handlarzy co sprzedają używane części jako igła a przychodzi syf. I jeszcze takich co nie wysyłają części. Do niczego są te grupy na FB. Szukajaka Facebookowa też nic nigdy nie może znaleźć.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
27 minut temu, huudyy napisał(a):


A co tam się działo niby z tym Cmaxem oprócz tego, że wymagał remontu?

 

No właśnie to się działo :E Szukał dziury w całym jak pamiętam, wymieniał cewki na używane a skończyło się na zrobieniu głowicy i gniazd zaworowych.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, huudyy napisał(a):


A co tam się działo niby z tym Cmaxem oprócz tego, że wymagał remontu?

 


@Petru23masz jeszcze Fordzia czy poszedł gdzieś dalej?

 

Max powiedzmy, że troszkę spleśniał w środku. Fotele dwa z tyłu i część tapicerki. Gdzieś szyba musiała być odchylona. I silnik chyba do remontu był to wolałem sprzedać i kupić coś innego.

Max musiałby być potraktowany jak po powodzi. Wszystko ze środka do wywalenia, cała tapicerka. Gdyby nie to - remontowałbym.

 

IMG_20241015_095747643_HDR.thumb.jpg.f8028ace5849cb1883c51db942207b9a.jpg

IMG_20241015_095754859_HDR.thumb.jpg.a0c85d7724c736b0835048a5e768698e.jpg

 

I nie, z mazda raczej nie będzie jak z maxem. Po prostu szukam dziury w całym (przy maździe dziwnie to brzmi) bo nie wierzę, że tylko tyle było trzeba zrobić co zrobiłem. Ja nie mam takiego szczęścia po prostu ;)

 

Każdy mówi, że autko ok a to co mnie nie pasuje... 3 lata woziłem tyłek nowym, niegłupim autem. Chyba zamiast do mechanika to do psychologa powinienem się zgłosić. Albo do psychiatry 8:E

 

 

Edit

7 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Panowie jakie świece teraz warto kupować? Słyszałem, że NGK z allegro, które mam mogą być podróbami bo po 8 tys. km mam takie objawy:

- trochę nie równo chodzi na biegu jałowym

- przy około 3 tys obrotów pod obciążeniem szarpie

- check engine się nie świeci

- jak jadę wolno to jest ok

 

Do Saaba 2.8T z LPG. Zależy mi na jak najlepszych i najbardziej trwałych świecach.

Właśnie kupowałem siwece do LPG. Producent nie wskazuje kompatybilnych do Twojego silnika? Na stronie Denso pokazało mi 4 rodzaje z czego dwa Irydowe. Wziąłem te do gazu

IMG_20241113_154050849.jpg

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, KiloKush napisał(a):

Dodaj do tego jeszcze "handlarzy" co sprzedają

dokładnie, jestem na grupach a3/s3 czy esy/ rsy, pq35 ( buda golfa7 - octavia, scirocco, golf, a3, leon itd ) i to co się dzieje, w ogóle nie wysyłają, robią ludzi w uja za przeproszeniem na non stopie, na forach to było bardzo marginalne. Pamiętam jak człowieka oszukał drugi forumowicz z zagłebia handlarzy koło Kalisza, ten mu przelał za coś, ten mu nie wysłał, to było coś drogiego, typu zderzak z eski.. to inni mieszkający w tamtej okolicy pojechali i zrobili mu wjazd, oddał wszystko.. tak się ludzie trzymali, zloty ogólnopolskie kilkudniowe z 1/4 mili ,  to se juz ne vrati

1 godzinę temu, KiloKush napisał(a):

Do niczego są te grupy na FB. Szukajaka Facebookowa też nic nigdy nie może znaleźć.

otóż to, albo wiem że pisałem i za parę dni tego nie ma, a nikt nie usuwał, pewnie nie pzreszło jakichś standardów FB

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...