Skocz do zawartości

Intel Raptor Lake - 13/14 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, wallec napisał(a):

Jeżeli testujesz gdzieś 2minuty to 56 sekund jest wyższy PL.

Z tego co pamiętam, ten TAU to w ogóle jest specyficznie używany do kalkulacji (przy PL1=125W, PL2=253W, TAU-56s, to podobno przy mocy 253W czas trwania wydzielania takiej mocy jest krótszy niż 56s). Nie wiem, czy nawet @tomcug kiedyś o tym nie pisał.

 

Także trzeba przyznać, że Intel to wie jak komplikować te specyfikacje (np. właściwie to po co zrobili do i9K profil nonExtremeConfig i ExtremeConfig ... ?).

10 minut temu, wallec napisał(a):

Niektóre testy dzięki tym 56s zmieszczą się w całości w wyższym limicie, dlatego Intel tak to wymyślił żeby lepiej wypadać.

... np. pojedynczy przebieg w Cinebench R23 multicore w połączeniu z jakimś wyższym modelem 14 generacji. Ten PL1 i PL2 wymyślone przez Intel to też zbędna komplikacja. Cykle nagrzewania i chłodzenia (znaczne różnice temp.) przyśpieszają degradacje. Także wyobraźmy sobie jak ktoś kupi i9 14900 (PL1=65W, PL2=219W, TAU=28s) i posadzi to pod chłodzeniem BOX - niezłe strzały taki CPU będzie przyjmował, jak ktoś będzie go solidnie obciążał.

Opublikowano

Box to pewnie więcej nie utrzyma jak 80wat wiec moze w pl2 byc wpisane 100000. Bez różnicy. Kiedyś Pl2 Intel gwarantował ale nie dzisiaj o czy pisali już z 8 lat temu. Po drodze wataże rosły a CPU były z pastą więc po prostu było to niemożliwe 

Opublikowano
59 minut temu, tomcug napisał(a):

Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W.

Nadal jest chaos z tymi ustawieniami. Jedne płyty ustawiają domyśłnie zgodnie ze spec, a inne PL1=PL2=4KW. ... i to jeszcze zależy od wersji BIOS (im nowsze BIOS tym większe prawdopodobieństwo, że będzie wg. spec).

Teraz, janek25 napisał(a):

Box to pewnie więcej nie utrzyma jak 80wat wiec moze w pl2 byc wpisane 100000. Bez różnicy.

Masz na myśli moc stałą. Natomiast moc chwilowa to jeszcze inna bajka. Tak czy inaczej przy BOX + Cinebench multicore + i9 14900 bez problemu zobaczysz strzał w 100 stopni C i kto wie, kto wie, może na chwilę nawet do tych 219W doleci.

Opublikowano
35 minut temu, wallec napisał(a):

Niektóre testy dzięki tym 56s zmieszczą się w całości w wyższym limicie, dlatego Intel tak to wymyślił żeby lepiej wypadać.

I to jest właśnie to, o czym pisałem. Takie nastawy są tylko po to, żeby sztucznie podbić wynik w krótkich testach. Przykładowo benchmark kodowania wideo z krótkim zwiastunem jakiegoś filmu, PL2 napompuje wynik, ale przy dłuższej konwersji np. jakieś 30 minutowego materiału już nic nie pomoże %-)

  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...