Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm... ostatnio podmieniałem DLSS w Wieśku na najnowszy. Zaraz wrzucę poprzednią wersję i zobaczę co jest grane :) 

 

 

27 minut temu, Crew 900 napisał(a):

Weź wywal te nvidia app. Ja w ogóle z tego syfu nie korzystam. Czysty sterownk plus nvidia inspector.

Nie korzystam z NV App. Tylko sterownik + NPI.

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Crew 900 napisał(a):

Weź wywal te nvidia app. Ja w ogóle z tego syfu nie korzystam. Czysty sterownk plus nvidia inspector.

Trochę chyba takie urban legends powtarzane dla zasady. Kto sprawdził realne wady tego? I kiedy? Mam zainstalowane. W autostarcie wyłączone. Odpalam raz na kwartał jako fanaberię. Nie zaobserwowałem obiektywnych minusów posiadania. Oprócz oczywiscie bycia lamą, bo prawdziwy pcmr przecież nie używa takich śmieci.  ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Haha 1
Opublikowano

Może właśnie przez OC karty. Spróbuj zrobić drugi profil na nieco mniejszym OC i potestuj przez jakiś czas w Wiedźminie. Przy nowych sterownikach i DLSS 4 gry bywają kapryśne i może wydawać się że wszystko jest OK, ale coś się właśnie wykrzacza

Opublikowano

Obojętnie, czy gram na defaultowych ustawieniach karty, czy na UV/OC to ten strim jest zawsze aktywny.

No i dzisiaj mnie zszokowała ilość zajętej pamięci Vram w jaskini, gdzie zdobywa się set kota.

I to tylko w 1440p :E

2.jpg

Opublikowano

No to nie wiem, może cos jest skopane w sterownikach? Spróbowałbym jeszcze przywrócić domyślny profil dla Woedzima w Nvidia Profile Inspector, odinstalować sterowniki za pomocą DDU żeby wszystko wyczyścić i zainstalować na nowo. I bez zmieniania czegokolwiek w sterownikach pod Wiedzmina uruchomić wtedy (oczywiście wywalić też ten folder Streamline). 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ale nic nie jest skopane 5060ti to też nie jest jakaś super grafika. Są obszary gdzie gpu jest drenowane i nic z tym nie zrobisz bo już widzę tutaj idziemy w jakieś szaleństwo.

 

U mnie w 1440p  2560x1440p jest ciągle 99% użycia GPU.

 

 

 

 

Edytowane przez Crew 900
Opublikowano

Warto włączyć według Was zrobić 'RTX ON' w W3? Szykuję się do drugiego przejścia po latach.

W Cyberpunku dużo światełek to nawet mniej wprawne oko coś zobaczy.

Opublikowano
23 minuty temu, Jacob7 napisał(a):

Warto włączyć według Was zrobić 'RTX ON' w W3? Szykuję się do drugiego przejścia po latach.

W Cyberpunku dużo światełek to nawet mniej wprawne oko coś zobaczy.

RTX robi robotę w wiedźminie 3. Jednak w 4K nawet RTX 4090 klęka - bez FG maximum 90 klatek. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

@tgolik U mnie przy 1080p i DLSS Quality 3060 Ti powinno dać radę. Nadal jest problem z wyciekiem vramu?

@galakty 3060 Ti w 1080p jeszcze sobie jakoś radzi pod warunkiem DLSS.

Ostatnio zdziwiłem się, że na High w Nobody Wants to Die 60 fps jest niemożliwe do uzyskania bez upscallera.

Edytowane przez Jacob7
Opublikowano
31 minut temu, Jacob7 napisał(a):

 

Ostatnio zdziwiłem się, że na High w Nobody Wants to Die 60 fps jest niemożliwe do uzyskania bez upscallera.

Nobody jest żarłoczne jeśli chodzi o VRAM. W zeszłym roku, w Mielnie, grałem sobie na lapku z RTX3050 ti w różne gry w tym w W3, AC : Mirage czy CP 2077. Nobody był jedyną niegrywalną grą, na jaką natrafiłem (2-5 fps w niektórych miejscówkach.)

Opublikowano
10 godzin temu, tgolik napisał(a):

RTX robi robotę w wiedźminie 3. Jednak w 4K nawet RTX 4090 klęka - bez FG maximum 90 klatek. 

 

 

możesz coś więcej gdzie według Ciebie robi robotę?, ja jakiś czas temu zacząłem grać wersję Next Gen na 3080 ale przestałem, ostatnimi czasy nabyłem nowe GPU, chyba robiłem dwa podjazdy, ale nie pamiętam gdzie ten RTX tam robi robotę. pozdr 

Opublikowano (edytowane)

Odważyłem się pyknąć w W3 w 4K z DLSS równowaga  + FG i ?  Jest ponad 60fps na 5060ti 16GB Vrqm :P

RT na max fkors. Przy 3060ti 8GB nie było mowy o graniu w 1440p z RT, a teraz 2160p z RT i lata jak ta lala.

Edytowane przez leven
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Oby skośnooki szef zielonych nie popsuł nadziei graczy z średniej półki i nie wydał kart pokroju 6060ti 12GB :E Minimum 16GB+ nawet dla paździerza 6060ti.

1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

16GB mało do 4K ? Szok i niedowierzanie :D

 

Ploty chodzą ze PS6 będzie miało 24GB pamięci, pewnie jakieś 20 będzie dla GPU ;)

24 GB do 2160p za niedługo będzie wymogiem, co by  dropów nie było przez zapchany Vram :E

Edytowane przez leven
Opublikowano

Ale to chyba na ostrych modach. Mam HD Reworked oraz 34 inne mody głównie na grafikę i tekstury i w 4K łyka mi 5.5 GB VRAM.

 

Gram w wersję old-gen.

2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

16GB mało do 4K ? Szok i niedowierzanie :D

 

Ploty chodzą ze PS6 będzie miało 24GB pamięci, pewnie jakieś 20 będzie dla GPU ;)

Pytanie kiedy PS6, albo bardziej kiedy gry z PS6 na PC. Stawiam, że wtedy nikt o 16 GB VRAM nie będzie nawet pamiętał :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Ile potrwa PL2 w Twoim przykładzie? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w sekundach, bo zależy od fizycznej reakcji procesora, taktowania, napięcia i chłodzenia. Przy dobrym chłodzeniu (>250 W), procesor może utrzymywać PL2 nawet dłużej niż „Tau”, bo algorytm liczy średnią, a chwilowe szczyty nie spowodują natychmiastowego zejścia. Jeśli obciążenie jest stabilne na 250 W → średnia rośnie → po pewnym czasie (ok. 1–2× Tau) algorytm zacznie redukować moc w kierunku PL1. tylko Szacunkowo: Tau krótsze (np. 125) → PL2 zaczyna schodzić szybciej, średnia reaguje szybciej → może spaść do PL1 w kilkudziesięciu sekundach. Tau dłuższe (np. 253) → algorytm reaguje wolniej → PL2 może trwać znacznie dłużej, nawet >100 s, zanim moc spadnie w kierunku PL1, mimo że średnia z Tau zaczyna być wyższa od PL1.   Najlepiej robić samemu tety i się przekonać, bo każdy krzem cpu, cooler, konfiguracja, obciążenie itd jest inne.
    • Dla mnie to kolejny skok na kasę Iana Bella. Koleś zawsze obiecuje złote góry. Później mało materiałów reklamowych ale wygląda to całkiem ok. A do premiery jest tak szybko, że nikt się nie zdąży połapać, że to przypudrowany gniot i hajs się zgadza. 
    • @janek25 Tau Ci się tu trochę z PL1/PL2 zlewa, więc rozbijmy to na części pierwsze 😉 - 125 / 253 W – to są PL1 / PL2 (TDP / short turbo). - Tau – to zupełnie osobny parametr w sekundach (np. 28 s, 56 s), a nie „125/253”. Załóżmy więc „książkowy” przypadek Intela: - PL1 = 125 W - PL2 = 253 W - Tau = 56 s - Obciążenie ~250 W non‑stop - Chłodzenie realnie ogarnia >250 W (czyli nie wchodzisz w limit temperatury, tylko w limity mocy). ### Co się wtedy dzieje? 1. Na starcie testu CPU idzie ~250 W (okolice PL2). 2. Algorytm liczy średnią moc z „okna czasowego” Tau: - dla stałych 250 W średnia rośnie wg wykładniczej krzywej. - moment, kiedy średnia dojdzie do PL1 (125 W) wypada mniej więcej po: - t ≈ Tau * ln(2) ≈ 0,7 * Tau - przy Tau = 56 s → ~40 sekund. 3. Około tych kilkudziesięciu sekund CPU zacznie powoli zrzucać zegary, żeby średnia nie przekraczała PL1. 4. Po kilku Tau (3–5×Tau, czyli ~3–5 minut) ustali się na mocy bliskiej PL1, czyli okolice 125 W, o ile BIOS faktycznie szanuje limity Intela. ### A co z chłodzeniem 250 W+? Jeśli: - BIOS ma PL1=125, PL2=253, Tau=56 _i nie są podniesione_, - chłodzenie wyrabia, to i tak długoterminowo zejdzie do ~125 W – bo to wymusza algorytm PL1+Tau, a nie termika. Żeby 250 W „leciało wiecznie”, musi być: - PL1 = PL2 = 253 W albo - PL1 mocno podbite powyżej 125 W albo - Tau ustawione na mega wysokie + „fabryczne OC” płyty (co większość Z690/Z790 robi: PL1=PL2, Tau=max/unlimited). --- Czyli odpowiadając wprost na Twoje pytanie dla scenariusza *czysto po spec Intela*: - przy 125/253 i Tau=56 s oraz stałych 250 W: - po ~40 s algorytm zacznie ściągać moc, - po kilku minutach ustali się mniej więcej w okolicach PL1 ≈ 125 W, - chłodzenie 250 W+ tylko gwarantuje, że nie ograniczy Cię temperatura, ale nie znosi PL1/Tau. Jak podasz, jaka to dokładnie płyta i jakie masz faktycznie wpisane PL1/PL2/Tau w BIOSie, mogę Ci powiedzieć, czy Twój CPU w ogóle „zna” te 125/253, czy jedzie „na chama” PL1=PL2 🙂 gpt-5.1-2025-11-13
    • czyli ile bedzie trwał Tau jeśli jest 125/253 i obciążę 250 wat?do ilu spadnie po jaki  czasie jesli chłodzenie jest 250w+?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...