Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 minuty temu, userKAMIL napisał(a):

Ja czekam do wieczora i Fantasy jest mi jednak dużo bliższe niż średniowiecze. Wiec raczej wszystkie siły przerobowe na ten tytuł przerzucę. 

🤔😉

 

Screenshot-20250213-124226-Samsung-Inter

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
18 minut temu, Stjepan napisał(a):

Szczególnie recenzje GOL, IGN, PPE, Eurogamer, to są recenzje na prawdę gówno warte.

To też, choć i tam zdarzają się dobre teksty. Problem w tym, że większości serwisów brakuje konsekwencji, a co za tym idzie - wiarygodności. Potrafią sensownie ocenić jeden tytuł, aby jakiś czas później zbłaźnić się przy kolejnym. Nawet pamiętając o tym, że za teksty odpowiadają różni autorzy, zbyt często nic się nie trzyma kupy.

12 minut temu, Fatality napisał(a):

Oceny użytkowników na metacritc do jedyny wyznacznik jakości jak chcesz "na szybko" sprawdzić czy coś jest dobre lub nie. Recenzje są o kant dupy roztłuc od wielu lat.

Chyba, że właśnie wjechał wspomniany review bombing, albo komuś coś zwyczajnie nie pasuje. :E Metacritic to niestety w większości przypadków ściek, bo opinię może tam sobie napisać każdy. To już więcej sensu mają recenzje na Steamie, gdzie tylko faktyczni właściciele gry mogą dodać recenzje.

Opublikowano
48 minut temu, Vulc napisał(a):

 Metacritic to niestety w większości przypadków ściek, bo opinię może tam sobie napisać każdy. 

Yep, gry Nintendo dostające 0 za bycie exclusivem na Switcha to tam norma.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Vulc napisał(a):

To już więcej sensu mają recenzje na Steamie, gdzie tylko faktyczni właściciele gry mogą dodać recenzje.

Tak, dodatkowo do średniej ocen liczą się tylko opinie wystawione przez ludzi, którzy kupili grę bezpośrednio na Steam, a nie kluczyki aktywowane z innych źródeł. Więc developer nie może sobie podbić oceny rozdając klucze kolegom - ich recenzje będą widoczne na liście do przeczytania, ale nie wpłyną na wynik gry.

 

Dla mnie oceny graczy na Steam to jedyna w miarę wiarygodna i spójna baza ocen gier. Choć nadal trzeba brać pod uwagę, że zdarzają się kontrowersje, review bombing, czasem większość negatywów dotyczy dawno rozwiązanych problemów technicznych. A w przypadku starszych gier bywa, że dużo pozytywów pochodzi od ludzi, którzy grali w te gry będąc dzieckiem i wynika po prostu z nostalgii. :)

Edytowane przez some1
Opublikowano

Mogliby to bardziej rozbudować, ponieważ na Steam dostępne są jedynie opcje "łapki w górę” lub "łapki w dół”, bez możliwości wystawienia oceny pośredniej. Ponadto, opcja oceny powinna być dostępna po dłuższym czasie gry, a nie już po 30 minutach, jak ma to miejsce u niektórych użytkowników.

Opublikowano
50 minut temu, some1 napisał(a):

Tak, dodatkowo do średniej ocen liczą się tylko opinie wystawione przez ludzi, którzy kupili grę bezpośrednio na Steam, a nie kluczyki aktywowane z innych źródeł. Więc developer nie może sobie podbić oceny rozdając klucze kolegom - ich recenzje będą widoczne na liście do przeczytania, ale nie wpłyną na wynik gry.

 

Dla mnie oceny graczy na Steam to jedyna w miarę wiarygodna i spójna baza ocen gier. Choć nadal trzeba brać pod uwagę, że zdarzają się kontrowersje, review bombing, czasem większość negatywów dotyczy dawno rozwiązanych problemów technicznych. A w przypadku starszych gier bywa, że dużo pozytywów pochodzi od ludzi, którzy grali w te gry będąc dzieckiem i wynika po prostu z nostalgii. :)

A liczy tych co zwrócili po 2h?

Opublikowano
Godzinę temu, Lypton napisał(a):

Yep, gry Nintendo dostające 0 za bycie exclusivem na Switcha to tam norma.

To już w ogóle wyższy poziom upośledzenia (sorry, innego słowa aktualnie nie mam), ale i też nic niespotykanego w internecie. Dlatego jestem za bardziej restrykcyjnymi systemami oceniania. Może być na przykład powiązanie z platformą cyfrową i wystawiasz ocenę jak na któreś z nich masz daną grę. Nadal daleko tutaj od ideału (choć i tak nie sposób go tutaj osiągnąć), ale przynajmniej ograniczeniu uległyby tego typu cyrki. Ze Switchem akurat byłoby trudno, tam gry się chyba na żadnej liście nie pojawiają. Do tego produkcje ograne w abonamentach, ale tutaj można sprawdzić choćby po osiągnięciach.

41 minut temu, some1 napisał(a):

Dla mnie oceny graczy na Steam to jedyna w miarę wiarygodna i spójna baza ocen gier. Choć nadal trzeba brać pod uwagę, że zdarzają się kontrowersje, review bombing, czasem większość negatywów dotyczy dawno rozwiązanych problemów technicznych. A w przypadku starszych gier bywa, że dużo pozytywów pochodzi od ludzi, którzy grali w te gry będąc dzieckiem i wynika po prostu z nostalgii. :)

Jasne, żaden system nie będzie idealny, jak ktoś kupi grę tylko po to, żeby później ją zmieszać z błotem (lub w drugą stronę), praktycznie nie da się temu przeciwdziałać. Ale przynajmniej jest jakiś sensowny fundament. ;)

27 minut temu, Jaycob napisał(a):

Mogliby to bardziej rozbudować, ponieważ na Steam dostępne są jedynie opcje "łapki w górę” lub "łapki w dół”, bez możliwości wystawienia oceny pośredniej. Ponadto, opcja oceny powinna być dostępna po dłuższym czasie gry, a nie już po 30 minutach, jak ma to miejsce u niektórych użytkowników.

Tak, to na pewno by pomogło, ja bym tam dał nawet godzinę. No, ale ich platforma, ich zasady. System ocen mógłby być inny, albo obecny lepiej wyjaśniony. O ile nic się nie zmieniło, wygląda tak:

 

https://www.reddit.com/r/Steam/comments/ivz45n/what_does_the_steam_ratings_like_very_negative_or/

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, lamparcicho napisał(a):

Słaba optymalizacja, czyli niespójna liczba klatek na sekundę, zwłaszcza na bardzo mocnych PC, problemy z wydajnością na XSX"

Wejdź na eurogamera tam:

„Gra powstała na Unreal Engine 5, ale od razu uspokajam - optymalizacja jest bardzo dobra, a wszystko działa płynnie przez 90% czasu gry i tylko w miastach zdarzają się spadki płynności. Na Xbox Series X mamy do dyspozycji 3 tryby graficzne: jakość w 30 klatkach przy 4K z włączony ray tracingiem, wydajność w 60 klatkach i 1800p bez ray tracingu, oraz tryb zrównoważony dostępny wyłącznie na ekranach 120 Hz - tu zagramy w 40 FPS przy 4K i z włączonym śledzeniem promieni”

 

Edytowane przez userKAMIL
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Czyli jak zwykle trzeba będzie sprawdzić samemu i ocenić ;) 

 

https://futurebeat.pl/newsroom/recenzja-techniczna-avowed/za2c669

 

Ciekawe "smaczki" :E :

 

Avowed działa na silniku Unreal Engine 5. Czy to widać? To zależy. Są elementy zrealizowane lepiej, a niektóre gorzej

 

- Z kolei Ray Tracing jest wdrożony, ale jego zaobserwowanie jest dosyć… wymagające. To bardziej taka kameralna forma tej technologii, która pozwala nieco wygładzić cienie oraz światło rzucane przez różne obiekty.

 

- Niestety bez względu na wybór ustawień zauważalny był stuttering (krótkie, nieregularne zacięcia w płynności gry), widoczny zwłaszcza przy nagłych ruchach postaci oraz na terenie miast, gdy kolejne dzielnice się doczytywały.

 

- Część osób z redakcji miała także problem z kompilacją shaderów, która odbywa się przy uruchomieniu gry – niestety zwykle kończyło się wyrzuceniem do pulpitu.

 

W sumie u mnie procedura dla UE5 jest prosta - zmiana presetu z Epic na oczko niższy daje największego boosta i tak pewnie zrobię plus DLSS Q i ogień :D 

Edytowane przez lamparcicho
Opublikowano (edytowane)

Polski Eurogamer 6/10


 

Cytat

 

Plusy:

+ Przepiękna oprawa graficzna i udźwiękowienie

+ Bogaty i rozbudowany świat znany z Pillars of Eternity

+ Duże półotwarte obszary działają lepiej od typowego otwartego świata

+ Przystępna i całkiem przyjemna rozgrywka

Minusy:

- Cała gra sprawia wrażenie wtórnej, odtwórczej i mało oryginalnej

- Bohaterowie, dialogi i historia nie angażują, brak im duszy

- Przeciwnicy to „gąbki” na obrażenia, a gra wymaga odrobinę za dużo grindu

- Mocno uproszczone elementy RPG oraz bardzo ograniczone odgrywanie roli

- Okazjonalne błędy blokujące progresję i niedopracowana polska wersja językowa

- Obsidian Entertainment stać na wiele więcej

 

edit: a tu zagraniczny EG:
 

 

:E 

Większość recenzji, które przeczytałem, zachwala piękną oprawę graficzną, wciągającą fabułę i satysfakcjonujący system walki. Często wspomina się także o skalowaniu przeciwników, czego nie znoszę w grach.

Edytowane przez Jaycob
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

Ogolnie opinie raczej pozytywne tylko bugi sa

Opinie raczej pozytywne, ale w pierwszym filmiku gość kończy słowami "nie mogę jej polecić", natomiast w drugim mówi, że to "dobra gra na przeczekanie, ale już raczej do niej nie wróci". ;) Gamespot pisze o mało interesującej fabule, słabych postaciach, chwalona jest głównie walka. Do tego jakieś konkretne problemy ze skalowaniem przeciwników i rozwojem postaci. Pomijając opinie śmiesznych portali, które nawet nie zajmują się stricte recenzowaniem gier, na pierwszy rzut oka gra wygląda na mocnego średniaka. Z aspiracjami, ale bez iskry. Idealny materiał do Game Passa. Nie dziwię się, że próbują łowić ludzi na wczesne dostępy, gra kokosów nie zarobi.

Edytowane przez Vulc
  • Like 3
  • Upvote 1
Opublikowano

Szkoda, że z tych opinii wyłania się obraz, że dawne najsilniejsze strony Obisidiana (fabuła, dialogi, skill checki etc.) są listowane w kategorii wad. Zobaczymy co powiedzą gracze.

eaaxxr2x7xie1.png.3486540612bb490e1d637307c11d4904.png

 

 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...