Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, PaVLo napisał(a):

Grałem z AF+RTSS, jedynie właśnie mam na stałe blokadę FPS i Vsync ze sterownika, w grze już nie muszę tego przestawiać

Nie rozumiesz na wczesnych łatkach wszystko działało ;) Teraz od pewnego momentu w grze gra zaczyna się sypać z AF/RTSS.

Do tego zrobiłem test RTSS wyłączony(OSD wyłączone, limiter itd...) tylko proces działa w tle wejdę do gry zminimalizuje ją i wyłączę AF to gra się sypie od strzała to o czym mowa :E Raczej nie znajdziesz drugiej takiej gry, która robi takie cyrki.

Sprawdzane na tej samej platformie co kiedyś jedynie zmienił się monitor także tutaj do gadania może mieć HDR, który i tak jest zwalony ;)

Edytowane przez sideband
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, ODIN85 napisał(a):

To teraz zagraj.

Tego dotyczy cała ta dyskusja:E

Grę skończyłem miesiąc temu i poleciała, ale z tego co widzę grałem z najnowszą łatką i śmigało 🤔

10 minut temu, sideband napisał(a):

Nie rozumiesz na wczesnych łatkach wszystko działało ;) 

Dołożyli nowe efekty i wsparcie dla nich i niestabilne systemy się sypią 😃 
Czasem sterowniki dźwięku potrafią wywalać gry lub konflikty przerwań (bolączka wcześniejscych systemów)

Edytowane przez PaVLo
Opublikowano (edytowane)

Sterownik od dźwięku wywala grę w dzisiejszych czasach gdzie nie ma jakiekolwiek akceleracji na poziomie karty? To już trzeba być geniuszem żeby popsuć tak sterownik.

Co dźwięku to ta gra tez jest zwalona i trzeba bawić się w zmianę próbkowania inaczej dźwięk trzeszczy/pierdzi etc i nigdy tego nie poprawili :lol2: 

Konflikty powiązane z systemem i przerwaniami to się skończyły wraz WinXP ;) 

Bez urazy opowiadasz bajki o niestabilnych systemach i nowych efektach w grze :E  Zacznijmy od tego, że ta gra od premiery miały problemy ze stabilnością tylko później to ogarnęli. Patrząc na to co robią z Part2 to wiem, że oni nie wiedzą co robią :lol2:

Poza tym to jest jedna z nielicznych gier gdzie nawet nie można podmienić bibliotek DLSS gra się sypie od strzała. Problemem jest gra, a nie system/sterowniki etc.

Podejrzewam, że brak DLSS v4 w nowym patchu wynika z tego, że gra się sypała dlatego odstąpili od implementacji :lol2: 

 

Edytowane przez sideband
Opublikowano

Sprawdzę czy został folder z grą i zobaczę na których bibliotekach ogrywałem, ale pamiętam, że zmieniałem.

Nie wiem czemu jedni nie mogą grać, a inni(ja) kończą bez jakiś problemów, mimo nowego sprzętu 🤔

 

Opublikowano (edytowane)

Żadne Afterburnery czy Wasze ustawienia nie mają tu nic do rzeczy. Gra rzeczywiście zaczęła się sypać, po godzinie grania od zainstalowania wysypała się na pulpit z okienkiem errora gotowego do wysłania. Masakra i pomyśleć, że jakiś czas temu zrobiłem całą grę bez problemu. Gówno leci u mnie z dysku i już nigdy do niej nie wracam - szansa, że oni to naprawią jest obecnie ZEROWA.

 

Wysypała się dokładnie jak napisał @sideband - w momencie robienia autosejwa przy przejściu do kolejnej lokacji.

Edytowane przez caleb59
Opublikowano
4 godziny temu, caleb59 napisał(a):

Żadne Afterburnery czy Wasze ustawienia nie mają tu nic do rzeczy. Gra rzeczywiście zaczęła się sypać, po godzinie grania od zainstalowania wysypała się na pulpit z okienkiem errora gotowego do wysłania. Masakra i pomyśleć, że jakiś czas temu zrobiłem całą grę bez problemu. Gówno leci u mnie z dysku i już nigdy do niej nie wracam - szansa, że oni to naprawią jest obecnie ZEROWA.

 

Wysypała się dokładnie jak napisał @sideband - w momencie robienia autosejwa przy przejściu do kolejnej lokacji.

U mnie zrobiło robotę cofnąłem się do felernych miejsc grałem 90min i zero problemów. Od czasu wyłączenia kolejne 3h poszło do końca gry bez crashy.

Chyba, że limiter + LLM ze sterownika ma jakiś wpływ, ale wątpię.

 

Opublikowano (edytowane)

Ja gram na czysto, bez żadnych UV/OC,Afterburnerów, bez grzebania w sterowniku i innego kombinowania. 1080p, max detale, DLAA, bez limitu fps - w tych samych warunkach ogrywałem grę drugi raz jakiś czas temu i było wszystko OK od początku do końca - te nowsze aktualizacje, które w między czasie pojawiły się musiały coś namieszać. Dwójkę ograłem również bez ani jednego problemu czy crasha a grałem od premiery.

 

Tak przy okazji zauważyłem tez, że kompilacja shaderów w obecnej wersji gry leci za długo względem czasu kiedy to ogrywałem drugi raz, tutaj też musiało się coś zmienić. Za pierwszym razem na premierę oczywiście była katastrofa ale to inna sprawa. Tak na marginesie to nigdy, nawet na premierę i obecnie też gra nie wysypała mi się na etapie kompilacji shaderów co już samo w sobie jest sukcesem. :E

Edytowane przez caleb59
Opublikowano

Wysypywanie się podczas kompilacji shaderów to zawsze był problem stabilności CPU/MEM mnie nigdy od samego początku nie sypnęło się podczas kompilacji. Ta gra potrafiła grzać jak wygrzewacze to pseudo stabilne jednostki sypały się ;)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, samsung70 napisał(a):

ja się już chyba pogubiłem z tymi remasterami, 

przeciez TLOU1 na PC, wyglądała obłędnie na PC z w 4K , więc co tutaj musiało zostać zremasterowane? :D

Nie ma żadnego remastera na PC, cos sie pogubiłeś ;)

 

Remaster byl na konsole, a potem zrobili remake i zmienili nazwę na TLoU Part 1 i ta wersja jest wypuszczona na PC i jest to wersja "ostateczna". W sensie ze nie ma nic nowszego i nic nie było remasterowane od czasu wydania na PC

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
11 minut temu, sideband napisał(a):

Wysypywanie się podczas kompilacji shaderów to zawsze był problem stabilności CPU/MEM mnie nigdy od samego początku nie sypnęło się podczas kompilacji. Ta gra potrafiła grzać jak wygrzewacze to pseudo stabilne jednostki sypały się ;)

1ka gniecie cepa "tradycyjnie", ale 2ka to ewenement i mam CAŁY CZAS 100% na wszystkich jajkach (w 1ce nie).

Opublikowano

Dziękuję za opinie. Tak się właśnie zastanawiałem jak ta gra jest odbierana. To jest moje pierwsze przejście, drugie podejście - kiedyś grałem w ramach jakiejś usługi streamingu Sony, słabo to wyglądało, nie wkręciło mnie totalnie, dotarłem do Billa i na tym skończyłem. Teraz jednak zawziąłem się i... jest bardzo średnio. Kompletnie nie rozumiem fenomenu tej gry. Podoba mi się oprawa, atmosfera, klimat opowieści i przywiązanie do detali, ale fabuła, gameplay i cała ta tak wielokrotnie omawiana relacja Ellie i Joela jakoś tak nieszczególnie. Możliwe że przegapiłem moment, że w 2013r. ta gra naprawdę robiła mega wrażenie, ale teraz czuję że od 2 dni pcham tą historię już tak trochę z rozpędu, żeby zobaczyć jak to się skończy. Wczoraj akurat był chyba najlepszy motyw do tej pory, kiedy trafiłem na Henry'ego i Sama, wrażenie robiła też historia z notatek z kanałów i tych dzieci. 

  • Like 1
Opublikowano
Teraz, ODIN85 napisał(a):

Ale pewnie T2 bardziej.

Trudno powiedzieć. Oba filmy widziałem wielokrotnie, ale wieczorem w zaciemnionym pokoju chyba zawsze wybrałbym T1, ze względu na znacznie bardziej mroczny klimat i tą bardzo specyficzną ścieżkę dźwiękową.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...