Katystopej 983 Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca W dniu 7.03.2025 o 23:53, lokiju napisał(a): Jak podchodzicie do cenników w serwisach rowerowym? Zauważyłem, że w jednym z moich rowerów mam urwaną szprychę więc sprawdziłem w cenniku lokalnego serwisu ile kosztuje wymiana(20 zł). Wybrałem się na miejsce a, że był duży ruch a ja już korzystałem z ich usług to udało się dogadać na gębę. Pan, który miał naprawiać rower stwierdził, że byłoby mu wygodniej jakbyśmy zdjęli koło. Dlatego też podniosłem rower i razem je zdemontowaliśmy. Sama naprawa przebiegła sprawnie tylko cyrki zaczęły się dopiero jak miałem zapłacić. Okazało się, że mam zapłacić 40 zł bo zostało zdemontowane koło i kaseta. Stwierdziłem, że nie będę płacił za zdejmowanie koła bo to nie było konieczne i zrobiliśmy to razem. Zresztą płacenie za to, że musiała być zdjęta kaseta też wydaję się mocno dyskusyjne. W końcu wymieniając szprychę trzeba się z tym liczyć. Po coś ten cennik jest. To nie była duża kwota ale jakieś zasady obowiązują. Moim zdaniem tak się nie robi w stosunku do swoich klientów. I zdaję sobie sprawę, że na gębę takich rzeczy się nie robi. Jednak już korzystałem z tego serwisu i myślałem, że będzie ok. Niedoprecyzowany cennik. Gdybyś usługa była wpisana na 40zł i zaniósł byś im koło bez kasety, a obok Ciebie gościa z kołem z kasetą skasowali by tak samo jak Ciebie bez kasety wtedy znowu byś miał pretensje, że czemu tyle samo zapłaciłeś jak mniej roboty
Wodzu 52 Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca Kolejny argument usprawiedliwiający zakup drogiego roweru do kolekcji - wczoraj odebrałem rower z przeglądu rocznego/posezonowego i zapłaciłem prawie 40% mniej niż przy starym rowerze. Nie było nic do roboty z wyjątkiem czystej konserwacji.
jagular 669 Opublikowano 13 Marca Opublikowano 13 Marca (edytowane) Wrócimy do tematu za rok, dwa Ja nie wiem, czy się chwaliłem, ale ostatnio zajrzałem do łożysk supportu w Madone. Ponieważ rower przejechał w toksycznym, wilgotnym klimacie prawie 1.5 roku, spodziewałem się pierwszych oznak korozji, zwłaszcza po przeciwnej do zębatek stronie. A tu nic. Wydaje mi się że to może być związane z innym standardem sterów - poprzedni rower miałem na sterach pressfit i może one mają gorsze tolerancje, albo uszczelki się szybciej zużywają. Łożyska sterów jednak oczywiście zaczęły rdzewieć już po paru tygodniach... Edytowane 13 Marca przez jagular
Wodzu 52 Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca Na pewno z biegiem czasu zaczną wyłazić od czasu do czasu grubsze naprawy, ale chodzi też o takie kwestie - powiedzmy - eksploatacyjne, typu potrzeba centrowania kół, luzy na sterach, syf w łożyskach, itp. Tutaj po całym sezonie nic. Zakładam, że za ten stan rzeczy odpowiadają podzespoły lepszej jakości. No i kwestia wymiany linek i pancerzy oraz jakieś regulacje przerzutek w przypadku di2 odpadają - to duuuży plus elektronicznego osprzętu.
resi 4 Opublikowano 21 Marca Opublikowano 21 Marca Takiego cudaka sobie sprawiłem do jazdy za niecały 1000zl. 2 1
Wodzu 52 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Super, teraz tylko jeździć! To Twoje początki na szosie?
resi 4 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Nie. Jestem z pclaba. Chciałem prostą szose. Waga i hamulce w Płaskopolsce mają małe znaczenie. Wchodzi opona 32c na spokojnie chociaz założyłem 28c poki co bo i tak obręcz 15mm szerokości tylko. Pozycja wygodna. Do zwykłej jazdy bez ustawek i zawodów jest ok. Edytowane 23 Marca przez resi
Vulc 2 191 Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca No i za tysiaka jest maszyna, można zwiedzać i robić łydę. Elegancko.
indexinfio 180 Opublikowano 26 Marca Opublikowano 26 Marca Jakie błotniki polecacie do roweru MTB 26"? Kupiłem Kellys Knight, ale mi tylny w terenie odleciał. Nie wytrzymało połączenie dwóch elementów. Wcześniej nabyłem Simpla Raptor. Miałem problemy z montażem przedniego więc korzystałem z Kellys, a potem jako tylny zamontowałem Simplę. Obecnie opuszcza się na koło i dokręcanie nie pomaga.
cervandes 67 Opublikowano 26 Marca Opublikowano 26 Marca Idę na rowerek wczoraj, na nierównościach coś mi zaczyna się tłuc w ramie. Coś jak pancerze przy wewnętrznym prowadzeniu, ale z 4x głośniej. Zalany łzami kręcę dalej, bo wszystko wydaje się działać normalnie. W domu okazało się, że nie wyjąłem łyżki z bidonu. Początki demencji. 1
Vulc 2 191 Opublikowano 26 Marca Autor Opublikowano 26 Marca Ale przyznaj, wspaniałe uczucie ta świadomość, że nie będziesz musiał rozkręcać całego roweru aby znaleźć źródło.
babayaga 136 Opublikowano 26 Marca Opublikowano 26 Marca Mi 2x skrzypiało, myślałem że support do wymiany. Okazało się że to jarzemko sztycy, a za drugim razem pedały spd, ale wystarczyło posmarować sprężyny.
jagular 669 Opublikowano 1 Kwietnia Opublikowano 1 Kwietnia W pewnym sklepie internetowym zobaczyłem coś ciekawego: możliwość kupna rowerów Van Rysel. I nie, nie jest to Decathlon W Decathlonie te rowery można kupić czysto teoretycznie. No i popatrzyłem na ceny...no, solidnie. Widać że jadą na fali pro teamu. Znacząco droższe od jakichś tam Treków itd.
ernorator 154 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Chciałeś napisać tańsze. Najdroższy propeletonowy Van Rysel jest za niecałe 10000 euro, Trek peletonowy zaczyna się od 61000 pln.
jagular 669 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Patrzyłem na wersję z Ultegrą di2. £1000 więcej za Van Rysela niż za Treka. Do cen s-works czy treka slr z egzotycznych wycieniowanych odmian karbonu jeszcze oczywiście nie dotarli - patrząc na taki kierunek to już rzeczywiście są tańsi. Patrząc na kampanię internetową, wygląda to na pełnoskalowe, na wypasie wejście w rynek, więc może wkrótce będą rozpoznawalni na równi z "tradycyjnymi" markami.
ernorator 154 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Ale ten Van Rysel za 10k jest na ramie z proturu więc to tak +-SLR i S-works Edytowane 2 Kwietnia przez ernorator
jagular 669 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Doczytałem: są na karbonie high modulus, czyli to wersja "dopieszczona"/premium w stosunku do przeciętnych materiałów. W takim przypadku to masz rację. Ewentualnym chętnym chyba pozostaje przeczekanie sezonu żeby ktoś inny sprawdził, jak Decathlon będzie się zachowywać w przypadku problemów, jak będzie z trwałością pod amatorskimi tyłkami i jeżeli wszystko będzie ok, to będą to atrakcyjne rowery. 1
ernorator 154 Opublikowano 5 Kwietnia Opublikowano 5 Kwietnia W dniu 1.04.2025 o 13:44, jagular napisał(a): W pewnym sklepie internetowym zobaczyłem coś ciekawego: możliwość kupna rowerów Van Rysel. I nie, nie jest to Decathlon W Decathlonie te rowery można kupić czysto teoretycznie. No i popatrzyłem na ceny...no, solidnie. Widać że jadą na fali pro teamu. Znacząco droższe od jakichś tam Treków itd. No u mnie stoi do kupienia cała wataha, tylko te 39999 mnie onieśmiela. Są 4 różne wersja, najtańsza 19999, wszystko na bateryjkach.
jagular 669 Opublikowano 5 Kwietnia Opublikowano 5 Kwietnia Ja nie mieszkam w cywilizacji, a i jak byłem w Deca we Wrocławiu to też nie widziałem
Vulc 2 191 Opublikowano 6 Kwietnia Autor Opublikowano 6 Kwietnia Zależy który Deca, we Wrocławiu jest kilka. Byłem wczoraj w Koronie, stał tylko czarny na bateryjkach. Ładne są te ramy, przykuwają wzrok. Malowanie też niczego sobie w tym wyżej.
Katystopej 983 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia (edytowane) Przesiadka po 16 latach z Krossa Level A6. Dopiero go przywiozłem, w sobotę pierwsza jazda bo póki co piździ Brałem pod uwagę głównie nowe Eskery 5.0, 6.0 i zeszłoroczny 7.0, gdzieś tam z tyłu głowy Felt Breed 30 a decyzja zapadła w zasadzie w jeden dzień jak pojechałem obczaić go do Decathlonu. Edytowane 8 Kwietnia przez Katystopej 1
resi 4 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Nowe aluminiowe eskery dziwnie dla mnie wyglądają, a te przewody główce ramy gdzie główka robi się baloniasta średnio wyglądają. Te są zachowawcze, ale raczej ok z wyglądu. Cena do jakości raczej też ok tym bardziej, że początek sezonu.
babayaga 136 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Tak się zastanawiam, znacie jakiegoś twórcę na internetowego, który w miarę rzetelnie ocenia i testuje rowery szosowe. Nie jest to marketingowa papka z opisem i samymi zaletami, ale coś dokładniejszego i porównania do innych szos, którymi jeździł w podobnym pułapie cenowym. Czy może wszystkie szosy w cenie około 20k są do siebie na tyle podobne, że kup pan co się najbardziej podoba z wyglądu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się