TheMr. 2 602 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) Przestałem używać opon lato/zima jakieś 10 lat temu. Do firmy również leci głównie wielosezon, bo jak sie policzy koszt zmiany opon razy 100 samochodów to wychodzi fajna suma mimo upustów za flotę po 3 latach, a co tyle mniej więcej wymiana jest opon. W tym sezonie nie miałem wyjścia i musiałem kupić Micheliny CrossClimate 2 i trochę słabsze są na deszczu przy mojej mocy silnika i napędzie, ale pewnie byłyby dobre przy mniejszej mocy i 4x4. Na zachodzie PL śniegu w ciągu roku jest może z 5 dni obecnie, a główne moje kierunki wyjazdów to ciepłe kraje, ale nawet tam wielosezon po prostu szybciej się zużywa ale właściwości trzyma prawie jak letnia, różnica dwóch metrów przy hamowaniu to żadna różnica Edytowane 3 Października przez TheMr. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października W przeciwienstwie do alfy i omegi gordona, ktory pracuje zdalnie, auto w garazu, a przy 10'C powietrza twierdzi ze jest najbezpieczniejszy na letnich, pewnie ze tak, w garażu
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a): W przeciwienstwie do alfy i omegi gordona, ktory pracuje zdalnie, auto w garazu, a przy 10'C powietrza twierdzi ze jest najbezpieczniejszy na letnich, pewnie ze tak, w garażu No i? Jeżdżę w góry, muszę mieć naprawdę dobre opony zimowe. Jeżdżę do Włoch i Austrii latem, gdzie jest ciepło i bardzo ciepło. No, ale nie wybrałem tak jak Ty, więc to zły wybór, co? Dalej nic nie rozumiesz. Nie dziwi mnie to
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października @TheMr. To sie nie liczy, nie jeździsz co 2 dzień w Alpy
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 8 minut temu, TheMr. napisał(a): Przestałem używać opon lato/zima jakieś 10 lat temu. Do firmy również leci głównie wielosezon, bo jak sie policzy koszt zmiany opon razy 100 samochodów to wychodzi fajna suma mimo upustów za flotę po 3 latach, a co tyle mniej więcej wymiana jest opon. W tym sezonie nie miałem wyjścia i musiałem kupić Micheliny CrossClimate 2 i trochę słabsze są na deszczu przy mojej mocy silnika i napędzie, ale pewnie byłyby dobre przy mniejszej mocy i 4x4. Na zachodzie PL śniegu w ciągu roku jest może z 5 dni obecnie, a główne moje kierunki wyjazdów to ciepłe kraje, ale nawet tam wielosezon po prostu szybciej się zużywa ale właściwości trzyma prawie jak letnia, różnica dwóch metrów przy hamowaniu to żadna różnica I spoko. Ja nie namawiam do zmiany tego - co pisałem kilkukrotnie. I totalnie rozumiem te argumenty. Sam do drugiego auta na pewne będę chciał wielosezonowe. Edytowane 3 Października przez GordonLameman
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 1 minutę temu, GordonLameman napisał(a): No i? Jeżdżę w góry, muszę mieć naprawdę dobre opony zimowe. Jeżdżę do Włoch i Austrii latem, gdzie jest ciepło i bardzo ciepło. No, ale nie wybrałem tak jak Ty, więc to zły wybór, co? Dalej nic nie rozumiesz. Nie dziwi mnie to Naprawdę dobre opony zimowe=naprawde dobre opony całoroczne Pisalem komplet caloroczne/letnie optymalny, caloroczne + myślenie i kapkę mniej gazu, również optymalny 1
dannykay 620 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Chciałem zapytać o opony zimowe, ale chyba nie będę Wam przeszkadzał... 8
TheMr. 2 602 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): @TheMr. To sie nie liczy, nie jeździsz co 2 dzień w Alpy Gdybym jeździł bardziej dynamicznie, na tory, albo nawet raz do roku w Alpy to faktycznie bym brał sezonowe. W ekstremalnych warunkach i przypadkach po prostu sprawdzają się lepiej. Do jazdy od Komina po mieście, z naszą jesienno-wiosenną aurą bo o lecie czy zimie nie możemy już powiedzieć to wielosezon styka. Mamy tak samo dużo dni upalnych ile zim zimowych, no może trochę więcej upalnych, większość dni to coś pomiędzy. 3 minuty temu, GordonLameman napisał(a): I spoko. Ja nie namawiam do zmiany tego - co pisałem kilkukrotnie. I totalnie rozumiem te argumenty. Sam do drugiego auta na pewne będę chciał wielosezonowe. Oba rozwiązania to kwestia personalna. Ale mówić że wielosezon to szrot to jest już lekkie przegięcie. Nadaje się lepiej niż używana sezonowa, bądź sezonowa z nisko-średniej półki. 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a): Naprawdę dobre opony zimowe=naprawde dobre opony całoroczne Pisalem komplet caloroczne/letnie optymalny, caloroczne + myślenie i kapkę mniej gazu, również optymalny Tyle, że ja mam głęboko gdzieś co napisałeś I nie, wielosezon =\= zimowe.
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 3 minuty temu, GordonLameman napisał(a): I spoko. Ja nie namawiam do zmiany tego - co pisałem kilkukrotnie. Ty pisałeś ze tam gdzie pojedziesz na zimowych, nie da rady na całorocznych
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Teraz, TheMr. napisał(a): Gdybym jeździł bardziej dynamicznie, na tory, albo nawet raz do roku w Alpy to faktycznie bym brał sezonowe. W ekstremalnych warunkach i przypadkach po prostu sprawdzają się lepiej. Do jazdy od Komina po mieście, z naszą jesienno-wiosenną aurą bo o lecie czy zimie nie możemy już powiedzieć to wielosezon styka. Mamy tak samo dużo dni upalnych ile zim zimowych, no może trochę więcej upalnych, większość dni to coś pomiędzy. Oba rozwiązania to kwestia personalna. Ale mówić że wielosezon to szrot to jest już lekkie przegięcie. Nadaje się lepiej niż używana sezonowa, bądź sezonowa z nisko-średniej półki. O ile dobrze kojarzę to nikt tutaj nie napisał, że wielosezon to szrot. 1
TheMr. 2 602 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 2 minuty temu, dannykay napisał(a): Chciałem zapytać o opony zimowe, ale chyba nie będę Wam przeszkadzał... Continental WinterContact TS. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Teraz, GordonLameman napisał(a): I nie, wielosezon =\= zimowe. No nie tu masz rację, w naszych zimach zimowe gorsze od wielosezonu, ale w garażu sprawdzą się idealnie.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a): Ty pisałeś ze tam gdzie pojedziesz na zimowych, nie da rady na całorocznych Może i da radę, ale będzie mniej bezpiecznie. Ja bym się czuł mniej bezpiecznie. Z tym też masz problem, pstryczku? Teraz, SylwesterI. napisał(a): No nie tu masz rację, w naszych zimach zimowe gorsze od wielosezonu, ale w garażu sprawdzą się idealnie. No. A jak ładnie wyglądają na aucie prezesa banku! I jeszcze w homologowanym rozmiarze, niebywale.
TheMr. 2 602 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 3 minuty temu, GordonLameman napisał(a): O ile dobrze kojarzę to nikt tutaj nie napisał, że wielosezon to szrot. Nie wiem, zgubiłem wątek po 5 stronie Ja jeżdżę na rozmiarze którego producent nie wspiera i jest git Edytowane 3 Października przez TheMr.
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) No to da radę czy nie da? Pikusiu W zimie na sniegu zatrzyma się 48cm dalej , w zimie na mokrym 1m bliżej. A zapomnialem w polsce dalej w zimie mamy 4 miesiace -30'C i pługi nie nadążają z odśnieżaniem, no tak. Edytowane 3 Października przez SylwesterI.
TheMr. 2 602 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Coz, mówi się że czasami 10 cm ratuje życie, wieeeec. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Wtedy wolę metr w Polsce, niz 48cm w Alpach, ale w zimnym sie kurczy
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): No to da radę czy nie da? Pikusiu W zimie na sniegu zatrzyma się 48cm dalej , w zimie na mokrym 1m bliżej. A zapomnialem w polsce dalej w zimie mamy 4 miesiace -30'C i pługi nie nadążają z odśnieżaniem, no tak. Jak ktoś jeździ dwie długości za autem poprzedzającym to nawet te pół metra może mieć znaczenie W innym teście pokazuje, że to 2m, a nie tylko pół --> https://www.caranddriver.com/car-accessories/a64432470/best-all-weather-tires/ No, ale wiadomo. Wszyscy powinni jeździć Dusterami na wielosezonie Każdy inny wybór jest zły
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 11 minut temu, GordonLameman napisał(a): Jak ktoś jeździ dwie długości za autem poprzedzającym to nawet te pół metra może mieć znaczenie W innym teście pokazuje, że to 2m, a nie tylko pół --> https://www.caranddriver.com/car-accessories/a64432470/best-all-weather-tires/ No, ale wiadomo. Wszyscy powinni jeździć Dusterami na wielosezonie Każdy inny wybór jest zły No jak sie przeprowadze do Michigan to kupię sobie zimowki , w polsce moze stracę 2m na sniegu, ale zyskam 7.5m na mokrym Nie bądź skromny, lepszy xtrail w trzymany w garażu
GordonLameman 8 432 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) Nic nie jest lepsze od Dustera w manualu! Powinni zakazać wszystkiego co nim nie jest! A co to się stanęło? Edytowane 3 Października przez GordonLameman
larry.bigl 452 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 11 godzin temu, Klima napisał(a): Popatrz na Hankook W330. W testach wychodzą bardzo dobrze w każdych warunkach. Ja po długiej lekturze właśnie na nie się zdecyduje, tylko poluje na dobrą cenę w rozmiarze 225/40r18 Niestety nie ma nic z DOT 2025 z tego co widze..
HappyLittleGamer 190 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Ja też raczej szybko nie wrócę do letnich+zimówek. Teraz będę jezdził 4ty zimowy sezon na Michelin CrossClimate SUV (to podobno jest wersja CrossClimate 1+). Przejechały już ponad 50000km. Ciekawe co to będzie. W tamtym roku raz na wsi jechałem tyłem na bardzo stromy śliski podjazd w pełnym śniegu i bez żadnych problemów było. Poza tym to po mieście śmigam, ale też jeżdżę na narty tylko że w Polsce a tu wszędzie jest odśnieżone więc zimówka mija się z celem. Tylko raz musiałem podłożyć tarkę pod koła aby wyjechać z śniego/błota.
SylwesterI. 865 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 4 minuty temu, GordonLameman napisał(a): A co to się stanęło? W końcu zobaczymy na jak długo. @HappyLittleGamer W pełnym śniegu, nie było problemów? Być nie może, specjalistom których przerasta obsługa manualnej zmiany biegow światopogląd zrujnujesz. Edytowane 3 Października przez SylwesterI. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się