Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z drugiej strony... Ile dni w roku jeździcie w bardzo zimowych warunkach, w sensie że dobra zimówka zrobi różnicę? Ja tam więcej jeżdżę w ciapie / deszczu, gdzie wielosezon lepiej ogarnie odprowadzanie wody niż typowa zimówka. 

Więc to tak bardziej kwestia wymagań, a nie która opona lepsza w naszym klimacie :)

  • Upvote 2
Opublikowano

Oczywiście, ze kwestia wymagań :) 

 

Ja np. Lubię zimą skoczyć w Alpy albo nawet polskie góry na jakiś slowhop. Zawsze pytają czy mam jak dojechać i że mnie swoją terenówką przywiozą. I wtedy ja - cały na szaro - wjeżdżam na łajcie Nissanem. I muszę tam mieć porządne zimówki i basta. 
 

 

Ale do drugiego auta kupiłbym wielosezon. I raczej bym się nie ekscytował podjazdem o nachyleniu 5 stopni :E 

Opublikowano

Mówi się że A4/Zakopane pełne wielosezonow :E A na insta nawet kolega w BMW z letnimi mi wyskoczył co się zakopał i musiał powietrze spuszczać :E 

 

Ja w góry jadę za tydzień, większych problemów nie zamierzam mieć, ale łańcuchy się przydadzą pewnie. 

Opublikowano

Ignoranci będą, założy (pół biedy jak dobrej klasy) jakiś ping-pong wielosezon, ma te prawne oznaczenia, że to zimówka i davaaaaj w góry;
I mam tu na myśli faktyczną zimę, spory mróz i tony kopnego śniegu... do pewnego etapu wielosezon sobie poradzi... do pewnego.

Ja jestem świadomy, że AS, który musi jako tako kleić w lato, nie będzie tak elastyczny przy -15/-20 i dalej (zwłaszcza po np. nocce) jak typowa zima;
Pół biedy jak zabierze ze sobą łańcuchy (mimo, że są popularne trasy i tak wymagające łańcuchów w zimę, jak np. Szczyrk - Wisła via przełęcz Salmopol);

Tak wiem, do Zakopca dojedzie względnie utrzymaną a4, centrum posypane, nocleg przy Hotelu z zadaszonym parkingiem to po co zimówka...
A potem wpadnie na pomysł lokalnej atrakcji, boczna droga już nie taka, na co dzień umiejętności takie a nie inne i ... jest jak jest.

  • Upvote 1
Opublikowano

Po roku w końcu jakis test vectorow season gen3. W kompnym śniegu jechać jada ale żeby sie jakoś super trzymały to nie. Zimówki robią dużo większe wrażenie. Ale i tak bym nie zmienił do mojej jazdy, w góry jednak tak średnio bym powiedział.

  • Like 1
Opublikowano

I ja też wrzucę mały update odnośnie Crossclimate 3 Sport. Dzisiaj u mnie napadało sporo śniegu. Co do jazdy to raczej nie mam tutaj większych zastrzeżeń. Napęd AWD robi też swoje i auto śmiało ciągnie do przodu na tych oponach. Jednak hamowanie to już inna para kaloszy. Mam wrażenie, że auto potrzebuje sporo większej odległości do zatrzymania w porównaniu do mojej poprzedniej Octavi na oponie zimowej. Szeroki kapeć w Stingerze też ogólnie nie pomaga. Przy niskich prędkościach czuć, że opona dużo gorzej wbija się w śnieg. Zobaczymy jak będzie później bo jeszcze uczę się tego samochodu i tego jak zachowuje się na tych oponach.

Ale dojechać do pracy to spokojnie dojechałem. Trasa 10km z czego 90% to nieodśnieżona droga lokalna za miastem.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Gret napisał(a):

Po roku w końcu jakis test vectorow season gen3. W kompnym śniegu jechać jada ale żeby sie jakoś super trzymały to nie. Zimówki robią dużo większe wrażenie. Ale i tak bym nie zmienił do mojej jazdy, w góry jednak tak średnio bym powiedział.

Moje vectory mam od 2,5 roku i dziś zrobiłem drugi test śnieżny. Agresywny start to buksuje jak w zimówkach, ale do normalnego jeżdżenia są wystarczające. Nie czuję różnicy z zimówkami, a śniegu tym razem trochę spadło i jeszcze mokry.

 

Na chodniku, tam gdzie wychodzone, ślisko jak na lodzie. Jak szedłem do garażu i przekraczałem drogę osiedlową, to tam, gdzie były koleiny, to się prawie wywaliłem. Też jak na lodzie.

Na parkingu przed marketem chłopa skodą zarzuciło i pierwsza myśl, że był na letnich. Przejeżdżam tym samą trasą i też mnie dupą lekko zarzuciło. Parkuję, wychodzę z auta i prawie była tragedia.

Wyjazd z parkingu pod górkę i auto przede mną zaczęło się ześlizgiwać, dobrze, że byłem daleko. xD

Przymarzało widocznie i tu już żadna opona nie pomoże. Dla testu wziąłem auto na zimówkach i też tam, gdzie wyślizgane rzuca trochę dupą. 

 

7 godzin temu, MadDog napisał(a):

Crossclimate 3 Sport. Stingerze 

Do takiego auta, to bym nawet nie rozważał wielosezonu premium, szczególnie na zimę inną niż kilka dni w roku ze śniegiem do paru cm. 

Tak czy tak, raczej bezproblemowo pojeździsz, ale na spokojnie. Inaczej też w zimę się jeździć nie powinno. :D

 

7 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

tyle gadania o oponach, a i tak wystarczy jeden, na ogół sebix w bejcy starszej niż on, na letnich jadacy zygzagiem 20-30km/h i za nim procesja . oczywiscie trzymanie odstepu to nadal egzotyka. 

Pozwoliłem sobie zedytować twój post, by bardziej odzwierciedlał nasze realia. 

Z drugiej strony bejca by tam już pewnie w rowie leżała i nic nie blokowała. :lol2:

Edytowane przez Kakarotto
Opublikowano
14 minut temu, galakty napisał(a):

No nie powiesz mi że ubity śnieg + mróz to nie jest problem :E 

Nawet na SKP gość się śmiał że odśnieżając widział jak ludzie boksują kołami. 

W zeszłym roku robiłem test i Nissan poszedł jak czołg. Aż właściciel domków przyszedł obejrzeć auto bo był pewien, że będzie mnie swoim Patrolem wyciągał :E 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...