Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Raczej sytuacja się powoli normuje bo używane Tesle były nieopłacalnie drogie, model 3 jest już fajny do zakupu ale Y nadal w kosmosie.

 

Za to inni producenci niż Tesla mają gigantyczną utratę wartości a sami producenci dają ogromne rabaty na wszystkie BEV, tego nikt nie kupuje po cenie katalogowej.

  

7 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Dlaczego żaden elektro oszołom nie mówi jak wygląda rynek wtórny 2,3-5 latków, nie mówiąc o 10 letnim elektryku. Przecież tego później nikt nie chce kupować. O ile 2-3 letni na kolejne 2-3 lata miałby sens, o tyle 5 czy 10 letniego będzie ultra ciężko sprzedać. Spalina nawet 15 letnia ma fabryczny zasięg na baku.

Nawet nie sprawdzaj cen 10 letniej Tesli model S bo się złapiesz za głowę jak drogo ludzie to sprzedają. ;)

Edytowane przez Wu70
Opublikowano
6 godzin temu, Totek napisał(a):

 

Ogólnie jak bym miał kupować takiego elektryka to jazda próbna musiałaby trwać aż do wyczerpania baterii, inaczej bym nie kupił, z zasady nie ufam nikomu. 

tylko jaki to ma sens jak masz 8 lat /160kkm gwarancji na pojemnosc baterii :hmm: najwazniejsze imo to sprawdze wlasnie czy jest gwarancja. ewentulanie moce ladowania AC/DC oraz odglosy z samego napedu.  i to by bylo na tyle. oczywiscie standardem jest tutaj tez odpytanie serwisu/producenta, czy nie ma jakis akcji serwisowych , bo moze sie okazac, ze dostaniesz np. zupelnie nowa baterie. wiec imo zakup BEV jest obarczony zdecydowanie mniejszym ryzykiem niz ICE

Opublikowano (edytowane)

@SuLac0

Dobrze prawisz, wszelkie info trzeba zdobywać na wlasną rękę. Przeważnie sprzedający na niczym się nie zna, on tak jezdził do końca i wg niego jest ok. Przerobiłem z 20 aut już i prawdę mówiąc kultura techniczna w narodzie nadal szoruje po dnie, bez znaczenia czy pierwszy czy dziesiąty wlaściciel. 

 

Z bateriami jest ta niewiadoma, że nie wiemy do końca co kupujemy, więc taki test zasięgu na jeździe próbnej byłby wskazany. Chyba że są jakieś testy, procedury w ASO które są w stanie określić stan baterii. Wtedy sprawa prosta, wydruk do umowy i spoko.

Edytowane przez Totek
Opublikowano

praktycznie kazdy autoryzowany serwis zrobi weryfikacje baterii i jej pojemnosci. SoH, bo o tym mowa nie jest jakims 100% wskaznikiem kondycji baterii, bo wystarczy zmiana temp, aktualizacja oprogramowania i ten wskaznik moze "plywac" +/-10%, ale i tak jest to lepsze niz "loteria" w ICE.

teraz nawet nie musisz jechac do serwisu, bo mozesz zamowic usluge np. w DEKRA

 

https://www.dekra.pl/pl/test-dekra-baterii-pojazdow-elektrycznych-hybrydowych/

 

fakt, ze w wiekszych miastach, ale samo to juz daje zupelnie inne mozliwosci. I tak jak piszesz, taki dokument to powinien  byc standardem w przypadku sprzedazy/zakupu BEV. i mysle, ze powoli sie staje.

 

i jeszcze taka ciekawostka

 

Dobre perspektywy dla rynku używanych samochodów elektrycznych: baterie zachowują wysoką sprawność przez lata

 

"Analiza Arval jednoznacznie pokazuje, że obawy o szybkie zużycie baterii w pojazdach elektrycznych są nieuzasadnione. Dane z używanych pojazdów wskazują, że ich akumulatory zachowują wysoką sprawność przez setki tysięcy kilometrów."

 

"Analiza Arval jednoznacznie pokazuje, że obawy o szybkie zużycie baterii w pojazdach elektrycznych są nieuzasadnione. Dane z używanych pojazdów wskazują, że ich akumulatory zachowują wysoką sprawność przez setki tysięcy kilometrów."

 

i z wlasnego doswiaczenie widze, ze bateria w BEV, to element ktorego wlasnie bym sie najmniej obawial kupujac uzywane auto.

Opublikowano

Wy tu pitu pitu a BMW daje 2 lata gwarancji na M135, które ma 2.0L i 300KM. 4.9s do setki więc całkiem dobry wynik ale cena 220 tys stawia go już w konkurencji z szybszymi i większymi BEVami. Swoją drogą 2 lata gwarancji idealne na pierwszych klientów pod leasing/najem. A drugi właściciel który kupi to z salonu w wierze, że okazję dorwał zdziwi się przy pierwszej naprawie gdzie BMW dobrze zarabia na częściach. Na serwisie i naprawach w ASO też, to wtedy klient właśnie może poczuć co to znaczy "niemieckie premium" :E

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Ja w sumie nie wiem o co chodzi, że niemieckie marki dają teraz króciutkie okresy gwarancji, a azjatyckie naprawdę świetnie sobie radzą z tym. Gwarancje mobilności i takie tam.

 

W Skodzie gwarancja 2 lata była a sterownik airbag siadł po 2 latach i 4 miesiącach. Tyle z łąski zrobili, że dali sterownik za darmo i trzeba było za robociznę zapłacić. Ale to i tak nie ja płaciłem :E 

Opublikowano
15 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Ja w sumie nie wiem o co chodzi, że niemieckie marki dają teraz króciutkie okresy gwarancji, a azjatyckie naprawdę świetnie sobie radzą z tym. Gwarancje mobilności i takie tam.

 

W Skodzie gwarancja 2 lata była a sterownik airbag siadł po 2 latach i 4 miesiącach. Tyle z łąski zrobili, że dali sterownik za darmo i trzeba było za robociznę zapłacić. Ale to i tak nie ja płaciłem :E 

Klienci teraz biorą auta w leasing lub w najem. Czasem kredyt 50/50. Rzadko ktoś kupuje za gotówkę. Więc dla BMW liczą się tylko Ci klienci, którzy biorą nowe. Można więc relatywnie tanio sprzedać nowe BMW bo zarobi się jeszcze na naprawach "lekko używanego ". 

Opublikowano
7 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

w przypadku np. VW gwarancje zatrudnienia i poziomu wynagrodzenia w grupie z nikad sie nie braly - klient stawial. :Up_to_s:

Konfigurując Volkswagena doklikujesz Safe+ i masz gwarancję 5 lat / 150tyś.km

Opublikowano
8 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ale nie chodzi tutaj o to, ze mozna ja dokupic, ale o to, ze nie ma jej w standardzie. i nie dotyczy to tylko VW

Dokładnie. Chodzi o to, że pierwszy klient bierze auto w najem/leasing na 2 lata i zostawia u dealera. Więc producent ma w d... Robienie samochodów na lata.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Ja w sumie nie wiem o co chodzi, że niemieckie marki dają teraz króciutkie okresy gwarancji, a azjatyckie naprawdę świetnie sobie radzą z tym. Gwarancje mobilności i takie tam.

Azjatyckie sobie świetnie radzą? 

 

Pierwszy z brzegu zapis z karty gwarancyjnej KIA:

image.thumb.png.06b22bc311847497ba93b445eeab1a88.png

 

To mają być te super warunki gwarancyjne najprężniejszej azjatyckiej marki na naszym rynku?

Na co jest ta pełna gwarancja na 7-lat, którą tak wszędzie się szczyci producent?

 

Wszystko, co zostało powyżej wyszczególnione w takim niedobrym Volkswagenie robione jest na gwarancji bez żadnego zająknięcia, bez wykręcania się elementami eksploatacyjnymi - poza tarczami, klockami, piórami wycieraczek czy spalonymi sprzęgłami.

 

Najśmieszniejszy jest zapis stanowiący, iż sprzęgła DCT i koła zamachowe są elementami z ograniczoną gwarancją do okresu 24 miesięcy / 20tyś.km. A dodam, że te sypią się na potęgę - koszt naprawy ok. 7tyś.zł. W VAG przyjeżdżasz do serwisu ze zgłoszeniem szarpania, piszczenia przy zmianie biegów mając 149tyś.km przebiegu (pod warunkiem przedłużonej gwarancji w VW, czy podstawowej w CUPRA/SEAT). Oddajesz auto na dwa dni i masz nowe sprzęgła w ramach gwarancji ;)

Edytowane przez Seeba03
Opublikowano

Warunki gwarancji VW różnią się jedynie tym, że nie ma tego zapisu z 24miesiącami lub 20 tys. km. Z ciekawości popatrzyłem na co to ma Nissan w swoich warunkach gwarancji i w zasadzie jest praktycznie tak samo napisane jak w VW. 

Opublikowano

BMW stało się autem tylko dla pierwszego klienta. Kupno takiego auta po 6-8 latach to strzał w oba kolana. Nawet najtwardszy syndykat powoli mięknie i przesiada się do Merca czy Audi :hihot:

BMW potrafi się zepsuć z niespotykanych przyczyn, to jak odkrywanie zagadnień mechaniki pojazdowej na nowo, coś ekscytującego.

  • Upvote 1
Opublikowano
48 minut temu, marko napisał(a):

Warunki gwarancji VW różnią się jedynie tym, że nie ma tego zapisu z 24miesiącami lub 20 tys. km.

Różni się także zapisami o wyłączeniach po 36 miesiącach.

W Volkswagenie ostatniego dnia 5-cio letniej gwarancji przy przebiegu 149tyś.km. przyjeżdżasz z wybitym łącznikiem stabilizatora lub końcówką drążka kierowniczego i element jest wymieniony gwarancyjnie.

Opublikowano
2 godziny temu, KiloKush napisał(a):

Dokładnie. Chodzi o to, że pierwszy klient bierze auto w najem/leasing na 2 lata i zostawia u dealera. Więc producent ma w d... Robienie samochodów na lata.

Nie do końca.

Marki takie jak BMW mają wszystko w płatnych opcjach, w tym również rozszerzoną gwarancję i zazwyczaj auta mają ją wykupione.

Taka strategia biznesowa.

Opublikowano
1 godzinę temu, Totek napisał(a):

BMW stało się autem tylko dla pierwszego klienta.

Brat jesienią chciał kupić 2-3 letnią trójkę...jak poczytaliśmy, popytaliśmy to wyszło, że mój 14 letni C5 z przelotem 300k jest pewniejszym autem niż tamto z przelotami rzędu kilkudziesięciu k km (nie setek)  :E  No i ostatecznie stanęło na 3 letnim (prawdopodobnie demo)  cla z przelotem 7k km.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja za 2 lata kończę pierwszy w życiu leasing. Się człowiek przekona, z czym naprawdę się to je. Pracownicy w salonie wychillowani, że nie mam się czym martwić, widzieli w jakim stanie był poprzedni X-Trail. No ale słyszałem już tyle historii (szczególnie w VW) z dopłatami, że nie wiem :E

Edytowane przez marko
Opublikowano

widzac cos takiego

 

a2805878b295b66cb84f7c4e08a135f2c52712d3-2250x2250.thumb.jpg.e1c9d39ac026d222a6ef8506d694f01d.jpg

 

i czytajac to

 

1000014424.thumb.jpg.e6b2c387bb784f0f59dd1f7296469d0d.jpg

 

"ujednolicone ceny ladowania, dostosowane do stawek obowiazujacych (sic!) u innych operatorow"

 

czlowiek zaczyna odnosic wrazenie, ze mamy tutaj do czynienia z jakas "zmowa cenowa" .

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 21.02.2025 o 22:44, marko napisał(a):

Ja za 2 lata kończę pierwszy w życiu leasing. Się człowiek przekona, z czym naprawdę się to je. Pracownicy w salonie wychillowani, że nie mam się czym martwić, widzieli w jakim stanie był poprzedni X-Trail. No ale słyszałem już tyle historii (szczególnie w VW) z dopłatami, że nie wiem :E

Moja poprzednia firma oddawała kilka razy po naście samochodów z wynajmu długoterminowego.

 

3 latki z przebiegiem 150kkm

 

Zazwyczaj wyglądało to tak, że auta szły na detailing by zlikwidować wszystkie rysy w lakierze ale i tak kilka razy musieliśmy dopłacić za uszkodzoną tapicerkę itp

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Przy tak skromnym budżecie lepiej szukać jakich używek, bo z nówek to ciezko bedzie cos sklepac, szczegolnie teraz gdy ceny RAM-u odleciały w kosmos.
    • Zrobisz UV, będzie ciszej i dalej wydajniej od RTX 5070 Ti. 
    • Naprawdę bawi Cię oranie Twoich poglądów wynikających z samotności i nienawiści do kobiet? A za kim jesteś, mogę wiedzieć? Ukraina może, a może Francja, a może USA demokraci? Jak siebie spozycjonujesz na skali? A może bliżej Ci do islamu bo patriarchat kochasz, a tam gdzie napisałem go nie ma? Bzdurki pleciesz, nie ma takiego powiązania. Jest znacznie szersze, jak choćby patriarchat, surowsze kultury niż nasz zgniły zachód pedalski z wsparciem psychologicznym. Cmok cmok. W rosji go nie, a w islamie też nie. W chinach w sumie też nie, pedały same chcą wsparcia. Spoko, ale nie udowodniłeś tego dążeniem do tego samego co oni. Ty raczej brzydzisz się całym światem, lewactwo na zachodzie złe, dalej też źle. Wszystko złe. Ty dobry. Sobie tak myśl. Powtórzę, w dawnych czasach miałeś dużo mniejszą populację, zerowy rozwój technologii medycyny więc musiałeś się rozwijać np masowym dziecioróbstwem a często podbojem militarnym. Dziś osiągneliśmy szczyt i musimy zaliczyć spadek. to normalne. A kto nie wymiera, podpowiesz? I czy chcesz tam zamieszkać czy kisisz dupę tutaj bo jednak jest lepiej? Rosja i jej demografia, hiv i tak dalej pokazują najbardziej jak oni cieszą się z ich kultury. Przecież powtórzę, 80% facetów jest w związkach. System naprawdę tak Cię karze czy Ty sam siebie swoją niekompetencją? I dzisiaj nie możesz tego, rozumiem. Nieprawda. Patriarchat to ciągłe wojowanie akurat i wmawianie że tylko silni są męscy. Patriarchat przyszedł w międzyczasie łowiecko-zbierackim. Najpierw uprawiało się pole i było spokojnie, a potem przyszły inne problemy i trzeba było kopa w dupę dać tym co niszczą nasze plemię. Rzesza - 10%, rozumiem. Kiedyś na pewno tak nie było. Nie masz na to dowodów. Każdy debil, brzydal i baran był sam i jak klaun w społeczeństwie. Nie rób bredni, nigdy nie było że 100% facetów miała małżeństwa. Nie masz dowodów! A nawet jak było ich więcej to powtórzę, populacja była dużo niższa np 2 miliony vs 40. Ty póki co niczego nie rozumiesz poza swoimi preferencjami i chcesz je przenieść na całość ludzkości. Geopolityki nie znam, czyli co? Rosję jednak trzeba chwalić, a nie jak ja - ganić? A ja chcę by wymarły najbardziej prymitywne plemiona. To nie zachód. Kochasz islam panie hipokryto, to twój patriarchat i twoja wizja. Tylko nie biała, a taka śniada. Nigdy nie podałem coś takiego jak "ja ok, oni źle". Weź to skonkretyzuj i wtedy można się odnieść. Jeszcze raz powiem. Ich łatki są kulą w płot, a moje trafne. Oni są tacy jak mówię i oni to popierają. Patriarchat nie jest na zachodzie. A ja z kolei nie jestem skrajnym lewakiem popierającym drag queen jak chcą sądzić. Proste jak wodorosty.
    • 9800X3D jest u progu "chrupania". Coś dziwnego dzieje się z silnikiem w tej grze bo jak tylko dropnie poniżej 80 to zaczyna się stuttering. Co oznacza że 5700X3D chrupie non stop więc dlatego z niego uciekłem  Jesteśmy o jeden update od śmierci 9800X3D jestem tego pewien     Btw: u mnie jak włączyłem visibility na 3000 czyli na maxa, to co 5 minut crash gry i nawet bluescreen poleciał. Wróciłem do 2000 i jest spokój. 
    • To najlepiej wróć jak będą już te raty 0% dostepne (choć w X-Kom to raczej nie jest częsta promka), bo na dziś nie ma sensu nic proponować skoro kupisz to np. za pół roku dopiero. Teraz są ogromne wahania cen i dostępności podzespołów.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...