Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze - myjką to sobie możesz buty ze słomy* umyć a nie dpfa - w montowanych od kilku lat dpf możesz zapomnieć o regeneracji: 150-200k km i się "rozlatują".

Po drugie - te pierdolety o "prawie padnięciu Mercedesa przez bezawaryjność 123/124" to totalne bzdury.

Po trzecie - utrata wartości: wystarczy jedna zapowiedź o zakazie spalinówek do miast od roku xxxx i zobaczysz co oznacza utrata wartości samochodu.

Po czwarte - większość aut jest obecnie użytkowanych w ten sposób (wymiany oleju co 30k km) plus żenująca trwałość, że zapomnij, że te nowe spalinówki posłużą naście lat - a remont nowoczesnego silnika to nie kilka a często kilkadziesiąt tys.

 

*Jestem przeciwnikiem elektryków, ale to co prezentujesz swoimi wypowiedziami to żenada - zero merytoryki i buractwo na poziomie Czarnka.

Edytowane przez bergercs
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No widziałem... Jestem z branży elektrycznej i rozważaliśmy wejście w biznes polegający na wystawianiu kwitów na stan baterii w używanym elektryku. Popartej odpowiednimi pomiarami itp. Ogarnij się już. 

 

Oskarżasz rozmówców o odklejenie, a sam chyba styki masz popalone.

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 4
Opublikowano
2 minuty temu, bergercs napisał(a):

Po pierwsze - myjką to sobie możesz buty ze słomy* umyć a nie dpfa - w montowanych od kilku lat dpf możesz zapomnieć o regeneracji: 150-200k km i się "rozlatują".

Po drugie - te pierdolety o "prawie padnięciu Mercedesa przez bezawaryjność 123/124" to totalne bzdury.

Po trzecie - utrata wartości: wystarczy jedna zapowiedź o zakazie spalinówek do miast od roku xxxx i zobaczysz co oznacza utrata wartości samochodu.

Po czwarte - większość aut jest obecnie użytkowanych w ten sposób (wymiany oleju co 30k km) plus żenująca trwałość, że zapomnij, że te nowe spalinówki posłużą naście lat - a remont nowoczesnego silnika to nie kilka a często kilkadziesiąt tys.

 

*Jestem przeciwnikiem elektryków, ale to co prezentujesz swoimi wypowiedziami to żenada - zero merytoryki i buractwo na poziomie Czarnka.

Po pierwsze dpf myli myjką o ile nie były mocno uwalone, dało się.

Po drugie, to te pierdolety o mercedesie to nieoficjalna informacja, ale cos musiało być, skoro tak zmieniła sie jakość tych aut.

Po trzecie, żadna władza nie podejmie tak drastycznych zmian odnośnie zakazu spalinówek do miast, chyba nie wiesz o czym piszesz.

Po czwarte, te większość to głównie firmowe brane w leasing, prywatni użytkownicy wymieniają rozsądnie olej.

 

  • Haha 1
  • Confused 1
Opublikowano
3 minuty temu, dannykay napisał(a):

No widziałem... Jestem z branży elektrycznej i rozważaliśmy wejście w biznes polegający na wystawianiu kwitów na stan baterii w używanym elektryku. Popartej odpowiednimi pomiarami itp. Ogarnij się już. 

 

Oskarżasz rozmówców o odklejenie, a sam chyba styki masz popalone.

Skoro tak, to podaj warsztat w Polsce, gdzie wymienię baterie w 11 letniej Tesli i jaki to koszt. Czekam.

Teraz, dannykay napisał(a):

o ku$%#a :rotfl2:

Styki ci się popaliły? Ja mam swoje nie na ratki i wymieniam co 10 tys.

Opublikowano (edytowane)

NO TO SE JESZCZE POCZEKASZ!!1111 :

 

W swoim prawie pełnoletnim też wymieniam co 10k km. Znam też mnóstwo ludzi, którzy mają to w dupie i w nowych wymieniają zgodnie z książką serwisową.

Edytowane przez dannykay
  • Upvote 2
Opublikowano

baterii we wspolczesnych autach nie oplaca sie naprawiac

kiedys to jeszcze bo:
1. byly drogie
2. modularne (tesla model S)
3. nawet te moduły dalo sie rozbierac

pamietam sytuacje z modelu S gdzie nowa bateria 20-25k USD
a wystarczylo wymienic dwa ogniwa i wszsytko wrociło do normy

z tym ze koszt ogniw to było 20-30USDa robocizna 5k bo pare dni potrzebowali zeby te ogniwa znalesc


teraz np tesle maja zalane baterie gdzie nie ma to sensu, a np kia ev6/ioniq/taycan maja moduły - tyle ze jak cos zaczyna padac to moze pociagnac wszystkie moduły ze sobą - do tego cieżej dobrac moduł o tej samej rezystancji wiec bardziej oplaca  sie wymienic calosc niz sie bawic w pojedynczo gdzie roboczogodzina zaczyna sie od 500zl albo wyzej

Opublikowano
21 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a):

@marko W miastach UE już tylko około 30% mieszkańców mieszka w domach jednorodzinnych. Więc w terenach zabudowanych trudniej jest o własną ładowarkę EV. Mieszczuchy mają trochę bardziej "pod górkę". 😅

 

 

gpt-4.5-preview-2025-02-27

 

 

Czyli żeby mieć własne BEV, to trzeba uciekać na wioski... 

 

@duniek ja stawiam flaszkę, że to pójdzie w kierunku upgrade'ów baterii, a nie wymiany 1:1. Teraz jest dziki czas, bo to nie technologia, a polityka wymusza zmiany. 

Opublikowano
@marko No dokładnie! Jeśli mieszkasz w bloku, to albo trzeba zrobić nocne wypady do Lidla na ładowarkę, albo pakować manatki i uciekać na wieś 😉🏡. Co do baterii, to absolutnie masz rację – polityka mocno pcha tę technologię do przodu, ale też producenci będą oferować raczej upgrade zamiast wymieniać całą baterię 1:1. Nikt nie będzie wyrzucał 5-letnich baterii, skoro można dorzucić parę modułów albo zaktualizować oprogramowanie i wycisnąć dodatkowe kilometry z tego, co już masz. Szkoda by było dobrych ogniw na złom! 😄🍻

gpt-4.5-preview-2025-02-27

Opublikowano
2 minuty temu, marko napisał(a):

Czyli żeby mieć własne BEV, to trzeba uciekać na wioski... 

 

@duniek ja stawiam flaszkę, że to pójdzie w kierunku upgrade'ów baterii, a nie wymiany 1:1. Teraz jest dziki czas, bo to nie technologia, a polityka wymusza zmiany. 

albo mieszkanie gdzie masz wykupione miejscie postojowe wewn lub na zewn - wtedy o swoj pkt ladowania prosciej 

ja za 8 lat mieszkania w bloku autem zrobilem 40-50k km - głownie w zimie - wieksozsc wiosna- jesien dawało sie zalatwic na rowerze - i to nie kwestia paliwa, bo niekiedy było nawet szybciej na rowerze ;)

jakbym miał to policzyc to pewnie taxi/traficar wyszedłby podobnie albo nawet taniej jesli bierzemy pod uwage tylko koszty a nie komfort posiadania

7 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a):

@marko No dokładnie! Jeśli mieszkasz w bloku, to albo trzeba zrobić nocne wypady do Lidla na ładowarkę, albo pakować manatki i uciekać na wieś 😉🏡. Co do baterii, to absolutnie masz rację – polityka mocno pcha tę technologię do przodu, ale też producenci będą oferować raczej upgrade zamiast wymieniać całą baterię 1:1. Nikt nie będzie wyrzucał 5-letnich baterii, skoro można dorzucić parę modułów albo zaktualizować oprogramowanie i wycisnąć dodatkowe kilometry z tego, co już masz. Szkoda by było dobrych ogniw na złom! 😄🍻

 

 

gpt-4.5-preview-2025-02-27

 

 

no ale po co w nocy - u nas akurat bieda bo pod lidlami są 50kW, zwykle, ale np biedronki maja 150kW- w 15min tam naładujesz nawet 30% baterii co jest wiecej jak wystarczajace w codziennym uzytkowaniu

 

Opublikowano
@duniek No biedronek to chyba nie stać na półśrodki jak Lidl! Jak już ładować, to na pełnej biedronkowej mocy, co nie? 😄🐞 Spoko życie w mieście z EV też nie jest aż takim dramatem, zwłaszcza jak masz dobrego quick chargera pod ręką. A i tak najbardziej "pro eko" opcja zostaje rower — cicho, tanio i bez nerwów po co pięć razy koło bloku krążyć 😉

gpt-4.5-preview-2025-02-27

Opublikowano
44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Porównujesz DPF którego da się nawet wyczyścić dobrą myjką na gorąco do baterii w elektryku?? Ty już całkiem się odklejasz.

Znowu nie masz pojęcia o czym piszesz :E 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Na forach masz to czego często nie dowiesz się ze ściekowej propagandy którą głównie czytasz.

Adac ma ściekową propagandę? Zaczyna Ci już całkiem odwalać. 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

To dlaczego jeszcze go nie wkleiłeś ? Dlaczego nagle mercedesy zaczęły się psuć i gnić po modelu 124? I skąd nagle taka poszerzona gama? Bo im zyski nagle zaczęły rosnąć? W tamtych czasach mieli cztery modele na krzyż, a teraz?  Brakuje ci kompletnie wyobraźni chłopie, daj se siana z dalszymi bzdurami.

Bo udowadnianie twierdzeń to robota twierdzącego, czyli Ciebie.

 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

To twój ulubiony cytat, typowa retoryka zakompleksionych ludzi którzy za życia doznali takiego traktowania i dlatego tak to odreagowujesz u każdego tutaj. Wypad do ignorowanych, nic nie wnoszisz do tematu po za spamem i ciągłą pyskówą.

Nie, to po prostu prawda o Tobie. Nie masz pojęcia o czym piszesz. 

 

Pyskówkę to robisz tutaj Ty i coraz ostrzej wjeżdżasz z chamstwem. Całym problemem jest Twoje ego i to, że nie możesz do siebie dopuścic tego, że się mylisz. Zachowujesz się jak.... dziecko :) 

44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

A co, mieli to umieścić w raporcie? :rotfl2:

I nie W123 a W124 był ostatnim porządnym mercedesem, znowu błysnąłeś brakiem wiedzy. Nara i...

W raportach są finanse, a nie tego typu informacje. Ale wiesz, ludzie którzy maja łeb na karku potrafią z raportów finansowych wyciagać wnioski. Wiem, żę ty tego nie potrafisz i dlatego powtarzasz jakieś durne mity, ale to Twój problem nie mój. :)

Widzisz, w kontekście tego mitu mówi sie raczej o W123 - nawet tego nei wiesz. :) 

 

Idź sobie stąd, jeśli nie potrafisz dyskutować na jakimkolwiek sensownym poziomie.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, GordonLameman napisał(a):

 

Adac ma ściekową propagandę? Zaczyna Ci już całkiem odwalać. 

 

Czytanie ze zrozumieniem sie kłania, ale do kogo ja to pisze...

Cytat

Znowu nie masz pojęcia o czym piszesz

Rany muszą być wyjątkowo  głębokie.

Jak zwykle, ZERO argumentów po za inwektywami.

Cytat

Idź sobie stąd, jeśli nie potrafisz dyskutować na jakimkolwiek sensownym poziomie.

A co ty prezentujesz?

Cytat

Nie, to po prostu prawda o Tobie. Nie masz pojęcia o czym piszesz. 

Przyklejasz to każdemu, kto ma odmienne zdanie,wystarczy przejrzeć inne tematy,  grasz szeryfa który obrał sobie za cel, podważanie cudzych opinii, to już choroba psychiczna.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, duniek napisał(a):

albo mieszkanie gdzie masz wykupione miejscie postojowe wewn lub na zewn - wtedy o swoj pkt ladowania prosciej 

ja za 8 lat mieszkania w bloku autem zrobilem 40-50k km - głownie w zimie - wieksozsc wiosna- jesien dawało sie zalatwic na rowerze - i to nie kwestia paliwa, bo niekiedy było nawet szybciej na rowerze ;)

Miejsc parkingowych zawsze będzie mniej niż mieszkań. Wystarczy, że potrzebujesz dwa auta i masz problem. Ja mieszkam w mieście głównie dla wygody i oszczędności czasu. Co mi z tego, że za cenę mieszkania wybudowałbym dom 20km od miasta, jak codziennie traciłbym czas na dojazdy do tego miasta? Do tego musiałbym opłacać drugie auto. Nie, dziękuję. 25 lat życia na przedmieściach mi wystarczy.

Mam przykład kolegi z pracy. Wybudował się gdzieś pośrodku niczego. Bo duża działka, bo własny dom, bo nic go nie obchodzi, bla bla bla. Tylko, że jak on już jedzie do pracy, to ja jeszcze śpię, a jak ja już dawno w domu po obiedzie, to on nadal jedzie do domu :E Ale to taki skrajny przypadek. 

Edytowane przez marko
Opublikowano
2 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Czytanie ze zrozumieniem sie kłania, ale do kogo ja to pisze...

Nie napisałeś o co ci chodzi, a pisaliśmy o informacjach z ADAC vs. informacje z forów (dziś to głównie na FB). 

 

Dla mnie mimo wszystko większa próba jest bardziej wiarygodna i wiem to nawet po posiadaniu auta, które często gościło na forach z problemami.

2 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Rany muszą być wyjątkowo  głębokie.

Jak zwykle, ZERO argumentów po za inwektywami.

Powiedzenie, że nie masz pojęcia o czymś o czym piszesz to nie są inwektywy. Nie jest to wszak obraźliwe. 

A to, że Twoje ego to odbiera inaczej to tylko dowód na to, ze to problem z Twoim ego. ;) 

 

2 minuty temu, Cappucino napisał(a):

A co ty prezentujesz?

Dyskusję na argumenty. Jako jedyny stawiam się je przedstawiać i podpierać czymś innym niż słowem ;) 

2 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Przyklejasz to każdemu, kto ma odmienne zdanie,wystarczy przejrzeć inne tematy,  grasz szeryfa który obrał sobie za cel, podważanie cudzych opinii, to już choroba psychiczna.

Bzdura. Przyklejam to tym, którzy piszą bzdury. 

To, że znalazłeś się w tym gornie to nie moja wina. Wyżej nie tylko ja wyjaśniłem CI, że piszesz bzdury. 

 

A te psuedodiagnozy zachowaj dla siebie. Bardzo blisko im do projekcji :) (możesz sprawdzić co to).

2 minuty temu, marko napisał(a):

Miejsc parkingowych zawsze będzie mniej niż mieszkań. Wystarczy, że potrzebujesz dwa auta i masz problem. Ja mieszkam w mieście głównie dla wygody i oszczędności czasu. Co mi z tego, że za cenę mieszkania wybudowałbym dom 20km od miasta, jak codziennie traciłbym czas na dojazdy do tego miasta? Do tego musiałbym opłacać drugie auto. Nie, dziękuję. 25 lat życia na przedmieściach mi wystarczy.

Mam przykład kolegi z pracy. Wybudował się gdzieś pośrodku niczego. Bo duża działka, bo własny dom, bo nic go nie obchodzi, bla bla bla. Tylko, że jak on już jedzie do pracy, to ja jeszcze śpię, a jak ja już dawno w domu po obiedzie, to on nadal jedzie do domu :E Ale to taki skrajny przypadek. 

Dlatego lokum, auto i resztę dobierasz do siebie, swojego stylu życia i swojej roboty.

 

Ja mimo mieszkania w domu mógłbym wstać 3 minuty przed pracą, bo praca zdalna to dzik :E 

Piszą do mnie jacyś rekruterzy ciagle, ale coraz mniej firm daje 100% pracy zdalnej, a maks na co mogę się zgodzić to 1-2 dni w miesiącu :E 

Opublikowano
45 minut temu, duniek napisał(a):

ale np biedronki

Widziałeś ceny? Jakby biedronka postawiła to tylko ze względu na jakieś wymagania a najlepiej jakby nikt nie korzystał.

 

Generalnie nasze markety zmarnowały potencjał wybierając drogich operatorów 

Opublikowano
Teraz, Cappucino napisał(a):

Tak, a gdzie one są? Może w tym kłamstwie które ci udowodniłem wczoraj?

Gdzie te linki o które pytałem? Zero argumentów.

 

Nic nie udowodniłeś :) 

 

W normalnej dyskusji twierdzący udowadnia swoje twierdzenia - ty tego nie robisz. Ile razy prosiłem Cię o dowody? Zamiast tego lecisz w pyskówki i chamstwo.

 

Co do Mercedesa:

Recesja w roku 1991 i 1992 mocno ich dojechała:

https://www.afr.com/companies/mercedes-benz-hit-by-recession-19920706-k51fc 

 

Dodatkowo mieli zdywersyfikowany biznes, który też nie przyniósł sukcesów (np. 10% dochodu Daimlera w latach 90 to był dochód z AEG, któr podupadało wtedy). 

Nie znalazłem żadnej przekonującej informacji, że problemem były auta zbyt dobre.

 

Ba, znalazłem informację, że największym problemem dla Mercedesa była premiera A-klasy, która była porażką. I M-klasy, która w swojej klasie była najgorsza.

Dodatkowo, czego nei wiedziałem wcześniej, Mercedes S przegrał na początku lat 90 z Lexusem:

 

Cytat

"In December 1989, shortly after the LS 400's launch, Lexus ordered a voluntary recall of the 8,000 vehicles sold so far, based upon two customer complaints over defective wiring and an overheated brake light. All vehicles were serviced within 20 days, and the incident helped establish Lexus' customer service reputation.[27][54][55] By 1990, U.S. sales of the LS 400 had surpassed those of competing Mercedes-Benz, BMW, and Jaguar models.[56] Production of the first-generation LS 400 totaled over 165,000 units.[57] The LS 400 made Consumer Reports 2007 list of recommended vehicles that regularly last 320,000 km (200,000 mi) or more, with proper maintenance.[58]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_LS

 

Wprawdzie to była końcówka modelu W126 i dopiero w 1991 wchodził W140, ale ciekawe jest to, że W140 sprzedała się ledwie połowa (400 tys. jednostek) w porównaniu do W126 (800 tys.). Konkurencja okazała się równie dobra albo tańsza. Ot, rynek. 

 

Nie ma mowy o tym, że producent nie zarabiał bo auto było za dobre. To po prostu mit. 

 

 

 

17 minut temu, marko napisał(a):

Ja jestem w opozycji. Żadnej pracy do domu. Raz musiałem i podziękowałem. 

To może zależeć od preferencji i uwarunkowań. Ja mam gabinet w którym pracuję i w weekendy czy popołudniami do niego nie wchodzę. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Widziałeś ceny? Jakby biedronka postawiła to tylko ze względu na jakieś wymagania a najlepiej jakby nikt nie korzystał.

 

Generalnie nasze markety zmarnowały potencjał wybierając drogich operatorów 

tak, z tymi cenami to porazka - ale sledze ogolnie elektromobilnosc od chyba 2017 roku i jest coraz lepiej, zaczely wchodzic dynamiczne ceny - ladowalem nawet po 1,19 chyba kolo łodzi w slonecznym szczycie (poza szczytem 1,99)

a te stacje postawila inna firma, bierdronka prawdopodobnie tylko udostepnia miejsce i nie zdziwilbym sie jakby mieli umowe na 0zl albo jeszcze doplacali - cena z kosmosu to nie wina biedronki - chociaz teraz na niektorych ceny juz sa 2,25zl -dalej drogo , ale mysle ze kwesita czasu ze od wiosny do jesieni przez to ze jest duzo slonca to ceny beda dązyc do 1-1,50zl/kWh

2 godziny temu, marko napisał(a):

Miejsc parkingowych zawsze będzie mniej niż mieszkań. Wystarczy, że potrzebujesz dwa auta i masz problem. Ja mieszkam w mieście głównie dla wygody i oszczędności czasu. Co mi z tego, że za cenę mieszkania wybudowałbym dom 20km od miasta, jak codziennie traciłbym czas na dojazdy do tego miasta? Do tego musiałbym opłacać drugie auto. Nie, dziękuję. 25 lat życia na przedmieściach mi wystarczy.

Mam przykład kolegi z pracy. Wybudował się gdzieś pośrodku niczego. Bo duża działka, bo własny dom, bo nic go nie obchodzi, bla bla bla. Tylko, że jak on już jedzie do pracy, to ja jeszcze śpię, a jak ja już dawno w domu po obiedzie, to on nadal jedzie do domu :E Ale to taki skrajny przypadek. 

no a ja miastowych nie rozumiem
dom kolo krakowa z mala dzialka 1,2-1,5mln 

dom na zadupiu 0,5mln - a nawet i mniej

nawet zarabiajac 3k mniej to ten milion odrobie za 30 lat, a mieszkajac AZ 10km od malego (20k ludzi) miasta i tak dojezdzam i zalatwiam wszytko szybciej niz w krakowie

No ale ile ludzi tyle potrzeb - kazdy ma inaczej

ja do miasta raczej nie wróće

 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...