bergercs 1 397 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Elektryk lepszy bo na zwykłych stacjach ZAWSZE są kolejki i minimum pół godziny trzeba stać w kolejce - tak jest na WSZYSTKICH stacjach paliw, a w elektryku wybierasz restaurację z ładowarką na parkingu a w takich restauracjach NIGDY nie ma zajętych stolików i ZAWSZE WSZYSTKO smakuje rodzinie, więc na pewno nie musicie szukać innej. Koniec dyskusji, marsz do salonu po elektryka i do Castoramy po 500m przedłużacz, żeby sobie z 9 piętra móc naładować. 2 1
SuLac0 354 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia 25 minut temu, bleidd napisał(a): Nie jeźdże bo mam 1000 km zasięgu obecnie bez znaczenia czy jest -20 czy +30 więc takich problemów nie mam. 30-40 min naładuje się tak aby wrócić (350-400 km) czy będę musiał robić kolejny postój po 2h na następne 30-40 min? mimo, ze w BEV mam zasieg o polowe mniejszy , tez nie mam takich problem. roznica miedzy nami jest taka, ze ja wiem jak sie jezdzi i czego oczekiwac po aucie spalinowym, a Tobie tylko sie wydaje, ze wiesz to samo, ale o BEV.
galakty 3 318 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 2 minuty temu, SuLac0 napisał(a): mimo, ze w BEV mam zasieg o polowe mniejszy , tez nie mam takich problem. roznica miedzy nami jest taka, ze ja wiem jak sie jezdzi i czego oczekiwac po aucie spalinowym, a Tobie tylko sie wydaje, ze wiesz to samo, ale o BEV. Ty to nawet jakbyś jechał 1000km elektrykiem to bys problemów nie miał 1
SuLac0 354 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia jechalem >1000km, wiec zadne "jakbys" problemy? zadnych. szczegolnie stojac w korku przy prawie 40st na dworze
bleidd 477 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 35 minut temu, SuLac0 napisał(a): mimo, ze w BEV mam zasieg o polowe mniejszy , tez nie mam takich problem. roznica miedzy nami jest taka, ze ja wiem jak sie jezdzi i czego oczekiwac po aucie spalinowym, a Tobie tylko sie wydaje, ze wiesz to samo, ale o BEV. Twoje opiniowanie nie jest tu do niczego potrzebne, bo ja nie mam zamiaru tu nikogo przekonywać czy BEV jest fajny i/lub czy jest lepszy od spalinówek czy na odwrót. Chciałem się dowiedzieć jak to wygląda i już wiem, tyle mi wystarczy.
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia (edytowane) 3 godziny temu, galakty napisał(a): Hmmm nie pytałem jeszcze o taką możliwość, może po prostu popyt mały i nie zauważyłem nigdzie. Akurat u mnie mam osobną księgę wieczystą i udział w hali, nie wiem jak to się ma prawnie. Ale ja i tak muszę mieć spalinówkę, co najwyżej plug-in bym mógł wtedy mieć. Ale czy prąd z domu taki opłacalny jest? To w takim razie zrobisz bez problemu na obydwa sposoby tak jak wolisz. Prąd jest w domu mega tani (w porównaniu do ładowarek), teraz mam średnią po mieście 13kWh/100km, czyli 10.4zł/100km + pewnie kilka % strat na ładowaniu. 3 godziny temu, galakty napisał(a): Planuję wymienić na razie po taniości na Mazdę 3 z automatem, a coś fajnego to za kilka lat, dopiero co na kredyt wydałem kupę kasy Państwo puszcza oczko z dopłatami. Ja się bawię w BEV bo się wszyscy składamy w podatkach żebym się nóweczką bawił za 472zł/mc brutto (a potem to jeszcze JDG optymalizuje) a ci co biorą mniejsze autka miejskie to znajdują też coś w budżecie 100-300zł. To ostatnia edycja dopłat więc liczę że pod koniec programu przygarnę jeszcze coś nowego na kolejne 2 lata 3 godziny temu, huudyy napisał(a): Nie ma, myślisz, że ludzie w bloku nie pytali? Nie ja jeden bym chciał, ale zwyczajnie nie ma takiej możliwości w podziemnej hali. Nie wiem jak jest w naziemnej, ale tam nie mam miejsca. 3 godziny temu, huudyy napisał(a): Ale jak skoro spółdzielnia mówi nie? samowolka? Miałem pytać kogo pytali i na jakiej podstawie odmowa ale jak napisałeś "spółdzielnia" to już wiem że to typowa sprawa z januszem (spółdzielnią), takich przypadków jest mnóstwo na grupach, kilka pism i montujesz a prawo to jeszcze przyspieszy za jakiś czas. 3 godziny temu, huudyy napisał(a): Mam ciągnąć kabel z mieszkania z piątego piętra czy jak? Niee Na dole masz pewnie rozdzielnię elektryczną, stamtąd idą kable, niezależnie od sposobu podłączenia. 1 godzinę temu, bleidd napisał(a): bo mam 1000 km zasięgu obecnie BEV po prostu nie ma jeszcze w tym segmencie, to co jest obecnie dla takich osób to hybrydy plugin. Mimo wszystko czyste spalinówki 1000+ to pachnie bardzo smutnym dieslem bez mocy Edytowane 6 Sierpnia przez Wu70
Cappucino 222 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Godzinę temu, bergercs napisał(a): Elektryk lepszy bo na zwykłych stacjach ZAWSZE są kolejki i minimum pół godziny trzeba stać w kolejce - tak jest na WSZYSTKICH stacjach paliw, a w elektryku wybierasz restaurację z ładowarką na parkingu a w takich restauracjach NIGDY nie ma zajętych stolików i ZAWSZE WSZYSTKO smakuje rodzinie, więc na pewno nie musicie szukać innej. Koniec dyskusji, marsz do salonu po elektryka i do Castoramy po 500m przedłużacz, żeby sobie z 9 piętra móc naładować. Tylko dlatego, ze liczba elektryków to promil na tle pozostałych. Gdy zacznie ich przybywać pojawią się kolejki, a "tankowanie" nie trwa 5 minut. Godzinę temu, SuLac0 napisał(a): jechalem >1000km, wiec zadne "jakbys" problemy? zadnych. szczegolnie stojac w korku przy prawie 40st na dworze Ale jadąc te 1000km, planujesz trasę, szukasz ładowarek a w przypadku benzyny, nawet nie zastanawiam się, po prostu jadę bo zawsze znajdę nalewak. Po prostu, nauczyłeś się z tym żyć. 1
galakty 3 318 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 12 minut temu, Wu70 napisał(a): Państwo puszcza oczko z dopłatami. Ja się bawię w BEV bo się wszyscy składamy w podatkach żebym się nóweczką bawił za 472zł/mc brutto (a potem to jeszcze JDG optymalizuje) a ci co biorą mniejsze autka miejskie to znajdują też coś w budżecie 100-300zł. To ostatnia edycja dopłat więc liczę że pod koniec programu przygarnę jeszcze coś nowego na kolejne 2 lata U mnie jedynie 50%VAT przejdzie Potrzebowałbym coś segmentu C/D, ale na razie nie chcę nowego, nawet z dotacją nie wyjdzie mi tanio (w ogóle skąd 500zł brutto?)
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Dotacja pokrywa większość więc oferty fajnie się kalkulują. To jest bardzo duży w środku Ioniq 5 77kWh a w tej racie jest cały serwis, włącznie z wymianą wycieraczek i czyszczeniem klimatyzacji. Jedna niefortunna awaria takiego kilkuletniego diesla 1000+ i można popłynąć a tu po prostu niczym się nie przejmujesz.
SuLac0 354 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia 19 minut temu, Cappucino napisał(a): Ale jadąc te 1000km, planujesz trasę, szukasz ładowarek a w przypadku benzyny, nawet nie zastanawiam się, po prostu jadę bo zawsze znajdę nalewak. Po prostu, nauczyłeś się z tym żyć. moze kiedys, na poczatku sie w to bawilem. teraz wlaczam NAVI gdzie chce jechac i jade. jak mam ochote sie zatrzymac, wybieram najblzsza ladowarke, zatrzymuje sie i laduje. jak nie, to system sam sie upomni jak mi zostanie 50km zasiegu. zadnego stresu. wsiadam i jade. jak w spalinowym
galakty 3 318 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 7 minut temu, Wu70 napisał(a): Dotacja pokrywa większość więc oferty fajnie się kalkulują. To jest bardzo duży w środku Ioniq 5 77kWh a w tej racie jest cały serwis, włącznie z wymianą wycieraczek i czyszczeniem klimatyzacji. Jedna niefortunna awaria takiego kilkuletniego diesla 1000+ i można popłynąć a tu po prostu niczym się nie przejmujesz. Z tego co czytam to max dofinansowanie to 40k, to skąd tak niska rata skoro Ioniq 5 w podstawie kosztuje 120k?
Cappucino 222 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Teraz, galakty napisał(a): Z tego co czytam to max dofinansowanie to 40k, Max tak, ale dla przeciętnego to raczej koło 30. Cytat to skąd tak niska rata skoro Ioniq 5 w podstawie kosztuje 120k To koszt wynajmu pomniejszony o dopłatę o ile się nie mylę. Po dwóch latach wykupujesz auto albo oddajesz.
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 16 minut temu, galakty napisał(a): Z tego co czytam to max dofinansowanie to 40k, to skąd tak niska rata skoro Ioniq 5 w podstawie kosztuje 120k? 120? 160 i to z mniejszą baterią, ta większa teraz 185 A nawet nie wziąłem maksymalnej dotacji bo jedynie trochę ponad 50% możliwej Wszystko zależy jakie promocje daje marka. Przykładowo teraz Tesla daje leasing 0% i wyjdzie to taniej niż trochę tańsze auto ale na standardowych warunkach. Generalnie trzeba szukać dobrej kalkulacji a nie konkretnej ceny (bez przesady oczywiście).
galakty 3 318 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Dalej nie widzę skąd się wzięło niecałe 500 zł na miesiąc, sorry
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Nie wiem co ci napisać, no takie są oferty z wysoką dotacją na 2 lata i wysokim wykupem końcowym Te miejskie to i za 100zł były Masz tym zawalone peppery https://www.pepper.pl/promocje/wynajem-dlugoterminowy-citroen-ec3-fiat-grande-panda-opel-frontera-czy-jeep-avenger-nawet-za-5-zl-na-miesiac-z-dofinansowaniem-naszeauto-1049267 1
Kyle 200 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia (edytowane) 39 minut temu, Wu70 napisał(a): Czyli płacę za Citroen e-C3 te 43050zł, następnie co miesiąc 118,99 (x23 miesiące) i przy wykupie 90265zł = 136051,77zł Czy dobrze rozumiem te tabelki? To gdybym miał to kupować, to już wolę od razu zapłacić za nówkę 108 tys i ubiegać się dodatkowo o zwrot z naszeauto. Inna sprawa, że te 320 kilometrów zasięgu, to mało będzie w zimie, bo się zamienić może w okolice 100 kilometrów (80%->20%). Edytowane 6 Sierpnia przez Kyle
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Nie, wykup jest opcjonalny i go nie wykupujesz, na tym polegają oferty skrojone pod opcjonalny wykup. Jak chcesz wykupić to szukasz ofert skrojonych pod koszty całkowite leasingu, w tym momencie Tesla 0% jest bezkonkurencyjna. A co do zasięgu to po prostu miejskie auto, chcesz większy to kupujesz większy. 1
galakty 3 318 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 6 minut temu, Wu70 napisał(a): Nie, wykup jest opcjonalny i go nie wykupujesz, na tym polegają oferty skrojone pod opcjonalny wykup. I co zwracasz bez żadnych kosztów? Dofinansowania 30-40k + te niskie raty i na koniec nic? To brzmi za dobrze
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Tak, ja już oddałem jednego z poprzedniego programu I nawet nie potrzeba dofinansowania 30-40k, ja wziąłem tylko 21k, po prostu obecne oferty są obliczone żeby trochę skroić państwo bo ludzie i tak wezmą. Pod koniec roku na wyprzedażach 2025 najlepiej brać.
Kyle 200 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 29 minut temu, Wu70 napisał(a): Nie, wykup jest opcjonalny i go nie wykupujesz, na tym polegają oferty skrojone pod opcjonalny wykup. Zaraz ... i jeszcze mogę się ubiegać o dofinansowanie? Czyli płacę 40 tys na dzień dobry, dostaję dofinansowanie powiedzmy 40 tys (czyli powiedzmy wyjdę na zero), płacę te grosze przez te 2 lata i ... odchodzę jak kot od gówna?
SuLac0 354 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia (edytowane) nie na zero. VAT musisz zaplacic od dofinansowania, bo to jest "netto" ale ogolnie tak - wynajmujesz auto za 120/mies, a po 2 latach oddajesz i "dziekuje" Edytowane 6 Sierpnia przez SuLac0 1
Wu70 739 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Jeśli osoba fizyczna to będzie trochę stratny na VAT ale generalnie tak, dofinansowanie wymaga minimum 2 lat leasingu więc najlepiej opłacają się ..2 lata leasingu i tyle go widzieli.
lukadd 2 912 Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia 24 minuty temu, galakty napisał(a): I co zwracasz bez żadnych kosztów? Dofinansowania 30-40k + te niskie raty i na koniec nic? To brzmi za dobrze Zależy od firmy i od umowy. Potrafią się czepiać za pierdoły np. rysy na lakierze, jakieś otarcia, zabrudzenia w środku itd. Więc ogólnie lepiej oddać wypicowane autko bo inaczej mogą na koniec ładnie krzyknąć za obniżenie wartości auta. Jak masz swoje auto to masz swoje i masz wyjebongo. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się