Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.08.2025 o 08:01, Kris194 napisał(a):

Przecież tak zawsze było - np. Volkswagen Up! 60 KM od 2011r. - dopłata 1500 KM do odblokowania 75 KM (płatne w czasie zamówienia) lub później (taniej) w nieautoryzowanym serwisie :red:

Edytowane przez SweetDreams
Opublikowano (edytowane)


Doprecyzuję: Gosc troche popłynął w tym filmiku bo ten samochód nie jest najszybszym autem tylko najszybszym elektrycznym autem

Dokładniej wygląda to tak:

 

1. Samochody lądowe (Land Speed Record)

ThrustSSC to rekordzista świata w kategorii pojazdów napędzanych silnikami turboodrzutowymi – osiągnął 763 mph (~1228 km/h) i jako pierwszy pojazd przekroczył barierę dźwięku (Mach 1.016) Motor1.comFIA.

Jednak nie jest to typowy „samochód” – to specjalny pojazd rekordowy, niewyposażony w koła, które akceptowane byłyby w ruchu drogowym.

2. Najszybszy seryjnie produkowany (road-legal) samochód

Bugatti Chiron Super Sport 300+ – jako pierwszy produkcyjny pojazd przekroczył 300 mph (~304.8 mph / ~490 km/h), potwierdzony podczas testu w 2019 roku Motor1.comSupercars.netAutocarNationalWorld.

To obecnie najszybszy “legalny” samochód według oficjalnych rejestrów (np. Guinnessa).

3. Najszybszy „na papierze” – bez potwierdzonych testów

Koenigsegg Jesko Absolut – deklarowana prędkość topowa to 330 mph (ok. 531 km/h), oparta na symulacjach aerodynamiki i mocy silnika, jednak nie potwierdzona praktycznie na torze AutocarMotor1.comCARS24.

4. Rekord jednorazowego przejazdu

SSC Tuatara – odnotowała jednorazowy przejazd z prędkością 331.15 mph (~532 km/h), ale średnia prędkość z dwóch kierunków – wyniosła 282.9 mph (~455 km/h), co zostało zweryfikowane jako oficjalny rekord Car and DriverMotorTrendWikipediaNationalWorld.

5. Samochody elektryczne

Rimac Nevera – uznawany za najszybszy seryjny samochód elektryczny, osiągający ponad 258 mph (~415 km/h) Wikipedia+1.

Yangwang U9 Track Edition (BYD) – niedawno ustanowił nowy rekord prędkości pojazdu elektrycznego, osiągając 472.41 km/h (~293 mph) podczas testu w Niemczech

Ale co do reszty komentarza z filmiku to sie zgrubsza zgadzam, czasy w ktorych chinczycy konkurowali tylko z tanimi rzeczami miną.

Edytowane przez Oldman
Opublikowano
W dniu 27.08.2025 o 09:20, SweetDreams napisał(a):

Przecież tak zawsze było - np. Volkswagen Up! 60 KM od 2011r. - dopłata 1500 KM do odblokowania 75 KM (płatne w czasie zamówienia) lub później (taniej) w nieautoryzowanym serwisie :red:

nominalnie to w mocniejszej wersji jeszcze była krótsza skrzynia. I do 100 było na papierze szybciej.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.08.2025 o 11:47, galakty napisał(a):

 

Trasę z Włoch do Grodziska Mazowieckiego łącznie 1475km Teslą 3 LR zrobiłem w równe 16h i na tym odcinku ładowałem auto 4 razy. 
Jechałem zgodnie z obowiązującymi przepisami i średnie zużycie wyszło na poziomie 16.1kWh/100km
Czas był by lepszy ale w Katowicach po prawie 13h jazdy musiałem zrobić 1 godzinną drzemkę bo organizm już siadał. Z Włoch wyjechałem o 15:00 a do domu dojechałem następnego dnia 7:00. 
Generalnie nie polecam tak długich podróży ale się uparłem ze jedziemy prosto do domu.

Plan był taki że robimy w Wiedniu nocleg i rano dalsza trasa do domu. Czułem się dobrze więc Wiedeń minąłem i zrobiłem całą trasę na raz. 
Pierwszy i ostatni raz :E 

W dniu 28.08.2025 o 12:10, galakty napisał(a):

Ja rozumiem fascynację, ale póki co jedyne rekordy jakie chińczyki biją to przyspieszenie i V-Max... a potem najprostsze aplikacje na tablecie się chrzanią ;) 

Jest jeszcze wyposażenie, które w podobnej półce cenowej jest znacznie wyższe. 
Nie zawsze te aplikacje się chrzanią ale ja bym chińczyka nie wybrał zamiast Tesli :E

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Jakbym miał kupować elektryka to już też chyba Teslę, mimo że wiele rozwiązań mi w niej nie pasuje to jednak całościowo wypada chyba najlepiej (osiągi/ekonomia/sterowanie). Hyundai czy Kia niby spoko ale po Zmywaku wiem że się psują i serwis ssie :E Nooooo chyba że taki chińczyk byłby o połowę tańszy, to bym pomyślał. 

 

Przyznam że te szybkie ładowarki robią robotę na trasie, ale problem jest taki że trzeba robić doktorat która działa (bo nie każda zawsze działa) i do której nie będzie kolejki... A zanim ich będzie tyle co stacji benzynowych to o panie, 2100 rok chyba w Polsce. 

Edytowane przez galakty
  • Upvote 1
Opublikowano

i co ci po o polowe tanszym chinczyku, jak bedzie stal pol roku na serwisie, bo beda czekac na czesci ;) 

nie trzeba robic zadnych doktoratow, wystarczy umiejetnosc obslugi nawigacji :E 

 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, galakty napisał(a):

I nawigacja pokazuje że 2 z 6 ładowarek nie działa albo jest zajętych? :E 

Na SuC Tesli tak. Pokazuje również w minutach za ile będzie wolna pierwsza ładowarka. Tylko nie wiesz ile osób na placu do niej stoi :E 

Na pozostałych masz aplikacje pokazujące obłożenie i status. 
 

IMG_5917.thumb.png.f508b28a9f5cc4b2132a74288d9c1455.png

IMG_5916.png

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

i co ci po o polowe tanszym chinczyku, jak bedzie stal pol roku na serwisie, bo beda czekac na czesci ;) 

No ale co tam ma się zepsuć? Przecież podobno w elektryku nie ma się co zepsuć.

Chińczyki robią dobre elektryki, w europie wyprzedzili już tesle której sprzedaż spada 7 miesiąc z rzędu, no to chyba ludzie bubli nie kupują i jakieś raporty o awariach by już wypłynęły ?

 

https://www.money.pl/gospodarka/sprzedazy-tesli-nurkuje-w-europie-chinski-gigant-przejmuje-rynek-7194131915692960a.html

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
14 minut temu, galakty napisał(a):

I nawigacja pokazuje że 2 z 6 ładowarek nie działa albo jest zajętych? :E 

Te samochody mają stały i własny dostęp do internetu, ja widzę na mapce fabrycznej navi realtime status ładowarek. ;)

  • Like 1
Opublikowano

@Cappucino logistyka czesci do chinczykow jest jaka jest - J. Balkan o tym wspominal, a wystaczy tez przesledzic wpisy na FB dot, np Omody. i to czy cos sie psuje czesciej czy wcale, nie ma w tym przypadku wiekszego znaczenia - problem dotyczy chinskich BEV ja i ICE

btw. prowokacja b.niskiego poziomu. stac cie na wiecej :gordon:

  • Upvote 1
Opublikowano
39 minut temu, Cappucino napisał(a):

No ale co tam ma się zepsuć? Przecież podobno w elektryku nie ma się co zepsuć.

Czy to elektryk czy ICE jeśli coś się zepsuje czekasz bardzo długo na części. Znajomy kupił Omode spalinową i miał kolizję z nie swojej winy. W warsztacie gdzie wstawił auto czekali 5 miesięcy na błotnik :E 

 

Opublikowano

od ladnych paru lat nie mialem okazji jechac w dluzsza trase ICE. trafila sie taka. w sumie 1200km. octavia kombi, '23 tdi automat. przebieg 60tys .

po zatankowaniu do pelna pokazywalo +800km zasiegu. tylko co z tego wynikalo? dla mnie nic. przez to, jak to auto bylo meczace podczas jazdy, wymagalo ode mnie postoju co 2-3 h, czyli srednio po jakis 200-300km. musialem wysiasc z niego i zrobic sobie przerwe. glownie od halasu/drgan jakie generowal ten diesel.

sama jazda tez byla bardzo meczaca. pomijam brak aktywnego tempomatu, bo to kwestia wyposazenia, ale sposob w jaki to auto reagowalo na przyspiesznie, wymagalo zawsze wczesniejszego "przemyslenia" manewru. czas pomiedzy wcisnieciem przyspieszenia, a rekacja auta, to byla dla mnie wiecznosc. bardzo meczace. w miescie jeszcze gorzej. zanim to wszystko sie tam rozkrecilo, zlapalo obroty, cisnienia, przekazalo to wszystko z silnika na kola, to  troche trwalo. delikatnie ujmujac. start-stop przemilcze. chociaz nie. jestem bardzo wdzieczny, ze to jest, bo nic tak nie zabija rogrzanego ICE i calej tej tech, jak jego wylaczenie zaraz po zjedzie z autobahny, na parking. :thumbup: nic nie trzeba robic. analogowa tech spalinowa sama sie ubije

na pewno jakis rodzaj hybrydy by tutaj ogolnie pomogl, ale wtedy nie bedzie juz zasiegu +800km. wiec sens tego znikomy

rozumiem tez, skad te "watpliwosci" dotyczace dzialania klimy. byl tam climatronic, ale nie bylem w stanie tego ustawic. zadne temp, pozycja nawiewu,  nic nie dawalo mi konfortu. ciagle cos musialem klikac. wiec jakby ktos znowu pytal o roznice pomiedzy klima manualna/automatyczna, a klima "inteligentna", to roznica jest taka, jak  pomiedzy tempomatem zwyklym, a aktywnym. niby to samo, ale komfort uzywania, latwosc obslugi to przepasc - klikasz raz i zapominasz

ogolnie, po tych "paru" km z wielka ulga wrocilem do swojego BEV. stara, analogowa technologia jest dla mnie juz zbyt meczaca. szczegolnie po tylu latach z BEV :cool:

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Czy to elektryk czy ICE jeśli coś się zepsuje czekasz bardzo długo na części. Znajomy kupił Omode spalinową i miał kolizję z nie swojej winy. W warsztacie gdzie wstawił auto czekali 5 miesięcy na błotnik :E 

 

No ale co się ma zepsuć w elektryku, przecież tu pisano, że tam nie ma co się zepsuć.:E.  Co do terminów oczekiwania na części, dopiero wchodzą na rynek więc jest jak jest, do tesli na początku tez pewno terminy były długie.

2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

@Cappucino logistyka czesci do chinczykow jest jaka jest - J. Balkan o tym wspominal, a wystaczy tez przesledzic wpisy na FB dot, np Omody. i to czy cos sie psuje czesciej czy wcale, nie ma w tym przypadku wiekszego znaczenia - problem dotyczy chinskich BEV ja i ICE

btw. prowokacja b.niskiego poziomu. stac cie na wiecej :gordon:

Ile lat(miesięcy) na naszym rynku jest Omoda a ile lat tesla? Czy do Tesli w pierwszym roku tez były części od ręki? 

Cytat

prowokacja b.niskiego poziomu. stac cie na wiecej 

Raczej odpowiedz jest na niskim poziomie i gdzie ty tam widzisz prowokacje? Znowu elektrozaworki przygrzało?

2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

i to czy cos sie psuje czesciej czy wcale, nie ma w tym przypadku wiekszego znaczenia - problem dotyczy chinskich BEV ja i ICE

Ty w ogóle pytanie zrozumiałeś? :boink:

Opublikowano
19 godzin temu, Cappucino napisał(a):

No ale co się ma zepsuć w elektryku, przecież tu pisano, że tam nie ma co się zepsuć.:E.

Wszystko to co może się zepsuć. Tesla w pierwszych latach miała dość dobrze rozwiniętą sieć i tu cały osprzęt znajdował się w Holandii więc w razie awarii czas oczekiwania nie był duży. 
Kolejna kwestia to Tesla istniała już dużo wcześniej. Marki Chińskie wyrastają jak grzyby po deszczu, wchodzą na rynek i dość szybko zdobywają klientów a co dalej jak skończy się wsparcie Chinskiego rządu do produkcji EV ? 
Firmy znikaja i przetrwają tylko te, które dość mocno się zakorzenią na zagranicznych rynkach. 
Ryzyko, że firma przestanie istnieć i zostaniesz bez części jest bardzo duże ;) 

Takiego ryzyka przy Tesli nie było. 

  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Wszystko to co może się zepsuć. Tesla w pierwszych latach miała dość dobrze rozwiniętą sieć i tu cały osprzęt znajdował się w Holandii więc w razie awarii czas oczekiwania nie był duży. 
Kolejna kwestia to Tesla istniała już dużo wcześniej. Marki Chińskie wyrastają jak grzyby po deszczu, wchodzą na rynek i dość szybko zdobywają klientów a co dalej jak skończy się wsparcie Chinskiego rządu do produkcji EV ? 
Firmy znikaja i przetrwają tylko te, które dość mocno się zakorzenią na zagranicznych rynkach. 
Ryzyko, że firma przestanie istnieć i zostaniesz bez części jest bardzo duże ;) 

Takiego ryzyka przy Tesli nie było. 

Nie bój, selekcja będzie to oczywiste, ale te silne marki na pewno zostaną, także wsparcie. Im zalezy na zdobyciu kolejnych rynków więc logiczne, że tego nie oleją.

Na dzisiaj już narobili zamieszania, które spowodowało obniżkę cen u wielu producentów, także tesli.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Jak zwykle - jak nie zmusisz przepisami i karami to kapitalistyczni producenci utrudnia wszystko co się da, bo we wszystkim widzą zysk.

W Audi E-Ttron było podobnie. Producent nie przewidział wymiany łożyska i uszczelniaczy w silniku elektrycznym.

Tesla Profesora Chrisa i wymiana zawieszenia - cena części i rozwiązania konstrukcyjne, które są chyba pod mechanika robione by miał łatwiej :E

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Nie dość że płaci się krocie za "premium" to jeszcze tak robią żeby tego się naprawić nie dało. Kiedyś banalna wymiana żarówki to była minuta, dzisiaj często wymaga wyjęcia lampy albo zdjęcia koła i nadkola. Filtry kabinowe? U mnie w schowku pasażera, u innych trzeba pół kokpitu rozebrać. 

 

I potem się dziwią że ludzie idą w Teslę czy chińczyki... 

  • Upvote 1
Opublikowano

Silniki elektryczne SĄ dużo prostsze, a czy bezawaryjne to już zależy od producenta... 

 

Tak samo da się zrobić silnik spalinowy który będzie bezawaryjny i przeżyje cały samochód, ale nikomu się to nie opłaca ;) 

Opublikowano (edytowane)

Najbardziej klientowi się nie opłaca,  bo powie, że drogo i pójdzie gdzie indziej. 

Albo powie, że 110KM to było dobre 25 lat temu i pójdzie gdzie indziej. 

Edytowane przez marko
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...