Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

dlatego wazne jest, aby kupujac uzywane BEV, sprawdzic w nim wszystko, a to nie jest wcale takie trudne. na pewno latwiejsze niz w przpadku auta spalinowego. do BEV wsiadam, jade, widze jak spada mi pozom baterii, podjezdam na ladowarke, laduje AC i DC i wiem o aucie praktycznie wszystko. 2h max. w przypadku spalinowego, to moze byc i pare dni, bo tyle moze trwac np. "wydmuchanie" silikonu albo "wyplukanie" z silnika jakiegos uszczelniacza, albo innego miodu ;)  

jak kupowales 3-4 lata temu to ok, bo nikt tego gowna nie chcial, wiec handlarzy bylo malo, sprzedawali glownie pasjonaci EV ktorzy zmieniali na inne, albo osoby ktore kupily na probe i jakims cudem bev im nie podeszlo

teraz bev to auto jak kazde inne, popyt jest duzo wiekszy, kazdy chce najtaniej - wiec patologia napraw bedzie podobna jak w ICE - zamiast bezpiecznika moga ci wsadzic drut, bateria moze byc uszkodzona i sie rozbalansowywac po jakims czasie i moze to wyjsc po 1-2 moze 3 tygodniach

dalej w sumie sprawdzenie BEV jest tansze i prostsze ale tez bez przesady

  • Upvote 1
Opublikowano

no i sie wyjasnil Soul z Nysy i dlaczego nie poszedl na gwarancji. to jakis ulep z rynku amerykanskiego - zolte obrysowki.  :hahaha: sadze, ze na "problemie" samej baterii to tam sie nie skoczny

Opublikowano
11 godzin temu, galakty napisał(a):

Kto im pozwolił takie coś kupić... 

Znam przypadek zakupu używanego (3-letniego) auta przez Urząd Miasta, które ściągnięte było z Czech w cenie nowego egzemplarza z polskiego salonu ;)

 

Znajomy handlarz musiał zarobić.

  • Sad 1
Opublikowano
23 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Jak Ci się silnik zatrze, korby wyjdą bokiem albo zerwany pasek narobi problemów to też ? 

 

Tego typu awarie to raptem promil na tle wszystkich usterek i często wynika ze złego serwisowania auta.

22 godziny temu, galakty napisał(a):

Najlepiej to używka z rozbitka, bo te po naprawach to pożal się boże, a jak są dobre to lepiej zezłomować i drugie auto wziąć :E 

 

Tu jest nadzieja w elektrykach, bo poza wymianą silnika i baterii nic więcej nie powinno sprawiać problemu. Tylko rynek musi się napełnić. 

 Nie ma opcji, by producenci nie chcieli zarabiać na serwisach, także prędzej czy później elektryki też będą się psuć i wymagać kosztownej naprawy tak jak obecne auta z tradycyjnym napędem.  Czy telewizory, pralki, komputery się nie psują? Przecież auto elektryczne to właśnie taki sam elektro sprzęt, tylko większy.

17 godzin temu, duniek napisał(a):


teraz bev to auto jak kazde inne, popyt jest duzo wiekszy, 

Stymulowany dopłatami, brakiem podatku drogowego który płacą pozostali w paliwie i przywilejami, jeden własnie może wkrótce paść:https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-samochody-elektryczne-straca-prawo-do-jazdy-buspasami-weto-p,nId,22452515#google_vignette

14 godzin temu, galakty napisał(a):

Kto im pozwolił takie coś kupić... 

Prrzecież to strasz miejska...królowa polskich kabaretów.

Opublikowano (edytowane)

Czemu BEV czy PHEV mają często gniazdo ładowania od strony kierowcy? Dzisiaj tak się przypatrzyłem na auta ładujące się równolegle do chodnika, to mega dziwnie to wygląda. Raz, że musisz stać w zasadzie na jezdni i podłączać ładowarkę, mając za plecami jeżdżące auta, dwa ten wystający kabel ładowania sięga za linię lusterek. Pojedzie jakiś matoł, zahaczy i wyrwie wszystko...

Edytowane przez marko
Opublikowano

w przypadku wspolnych platform dla roznych napedow, bo maja tam wlew paliwa ;) ale w przypadku platform typowo BEV, moga byc rozne powody. konstrukcyjne (np port ma byc najblizej ladowarki pokladowej, jest frunk), kosztowe, bezpieczenstwa. uzywalem rozne miejsca. z przodu, z boku przed kierowca i z tylu. kazde ma swoje wady i zalety. to z przodu wydaje sie najbardziej sensowne, ale jest nabardziej narazone na  uszkodzenie w razie nawet drobnej stluczki, a ze w CCS mamy wysokie napiecie, nikt tam nawet nie kombinuje z "naprawa", tylko z duzym prawdopodobienstwem poleci wymiana calego portu z kablami. no i przod do tych najczystszych stref tez nie nalezy. szczegolnie zima. boki-tyl wiadomo, wystajaca wtyczka i czasami kombinowanie, aby sie dopasowac do ladowarki, ale jak juz ma byc z boku, to lepiej z przodu. zawsze moge wyjac kabel i zamknac klapke przez okno :E

Opublikowano (edytowane)

ładowanie w domu zewnetrzna ładowarką DC - 22-82% rowne 2h

teoretycznie 20kW i 50A max

u mnie tesle 3 i kie eniro laduje max 47,2A (niewiem czemu tak obcina bo moto leci 50A rowne)

max osiagnalem moc 18,80kW (na liczniku 20,4kW) przy 82% ale winie tu godzine bo ladowalem 18:30-20:30 a wtedy mam napiecia w sieci w okolicach 216-224V (a po obciazeniu tymi 20kW mialem 208-216V) 
na najgorszej fazie mialem 31,85A wiec mozliwe dlatego nie wyciagnalem wiecej

nastepny test pewnie na wiosne jak tylko napiecia beda troche wyzsze

 

Edytowane przez duniek
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

turbo cebula dzis 

w lublinie pod salonem skody ogolnodostepny CCS 30kW po 1,23zł za kwh (reanie ograniczony na 22kW)
15min - 7zł
obok byłw sumie orlen i zaladowalbym w 3 min :D no ale za 20 :E  

IMG_8322.PNG

IMG_8318.JPEG

 

 

 

edit
dopiero teraz zobaczylem i te 1,23zl jest tylko w piatki  (i niedziela 22-24) tak to ceny wyzsze 

Edytowane przez duniek
Opublikowano (edytowane)

podbije - 3x12A, czyli jakies 8,3kW.:E dla mnie optymalne, aby eC3 dobic pod korek w te 3-4h. a "pony", ze tak napisze, "je za darmo na miescie" :glodny:

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano

https://wysokienapiecie.pl/114766-test-kia-ev4-pol-polski-bez-ladowania-czy-to-wystarczy-handlowcom/

 

koszt - 0zl :Up_to_s:

 

kia_ev4_test_wisla_warszawa_ev-1024x576.thumb.png.a2b2a38560d10fe51a112723c4001d43.png

 

Mając do pokonania 600 km w jedną stronę (1200 km w obie strony), co nawet dla handlowców nie jest zwykle codziennością, pierwsze 300-400 km zrobimy więc na baterii naładowanej w nocy, a kolejne 200-300 km podoładujemy w trasie w ciągu 20-30 minut.

Opublikowano
7 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Przeholowałeś - teraz braknie wypłaty do 1 :E 

 

7 godzin temu, Wu70 napisał(a):

A mówią że to niby szybkich ładowarek brakuje :lol2:

 

Ja u siebie ładuję właśnie 7kW

rocznie auto z domu wciaga mi 4000-4500kWh, "w trasach" dobijam moze 50-100kwh max

z tym ze zwykle brakuje mi 5-10kwh max wiec sobie kapie za 7-20zl :E, wiec nawet 50kW dla mnei jest szybka - 10min max i jade dalej

 

ogolnie to nie potrzebnie nawet ładowalem  bo wrocilem na -3% (z bufora 3,6kWh zostalo 1,9kWh) ponizej 0% zrobilem 10-11km wiec jeszcze mialem zapas na kolejne 10 , dodatkowo jechalem 120-125 na S19 a potem jeszcze pod koniec jechalem szybciej - ogolnie to chcialem dojechac na glebokim zero - w niedziele jade kolejny raz - moze tym razem sie uda wyczerpac bufor jeszce blizej zera

 

5 godzin temu, galakty napisał(a):

Ty lepiej powiedz skąd śnieg się wziął :E 

niewiem czemu wszyscy tacy zaskoczeni tym sniegiem

u nas sypalo rano od 5 wcozraj, jak widac lublin to samo, a na podkarpaciu to juz wogole mega opady ponoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...