Skocz do zawartości

Steam Machine 2026 - wątek zbiorczy - Zen 4,RDNA 3/28 CU,Steam OS 3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Valv nie goni za topka, tak samo steam deck to zlom a sprzedaje sie swietnie :D 

Bo ma świetny system + możliwość odpalania piratów i emulatorów. Switch 1 to też złom a mnóstwo osób kupowało tylko po to żeby przerobić na pirata :D 

Opublikowano (edytowane)

Dżizas, nie wklejajcie twarzy tego populisty wyżej. :E 

25 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Valv nie goni za topka, tak samo steam deck to zlom a sprzedaje sie swietnie :D 

Co innego przenośna konsola do odpalania indyków, bo duże tytuły nawet na mocniejszym Legion Go/Rog Ally X to kabaret. Co innego sprzęt mający - według zapewnień Valve - odpalać najnowsze gry w 4k z FSR przy 60 klatkach. Akurat Ty dobrze znasz różnice między RDNA3 i 4, oraz jak wpłynęłoby to na wydajność urządzenia, zwłaszcza w kontekście gier, które się dopiero pojawią. Tak, tak, koszty produkcji, można jednak założyć, że ten sprzęt i tak tani nie będzie. A jeśli już teraz startuje z dość przeciętnego pułapu, co będzie za kilka lat? Steam Machine 2 z lepszymi bebechami?

 

Na pewno dobrze zoptymalizowany system tutaj pomoże, co już się na Decku sprawdziło, ale przerobiło się już przez lata tyle marketingowych obietnic, że wolę podchodzić do tego z dużym dystansem. 

Edytowane przez Vulc
Opublikowano

Wplynelo by tez na cene z RDNA4, a ich urzadzenia nie sa high end i nie bedzie to do 4k ultra odpalania ;) W kazdym badz razie czuje ze bedzie to mialo powodzenie :D Steam OS to petarda na tle innych systemow jak windows w handheld i podnoszenia wydajnosci na tle windowsa.

Opublikowano
2 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Wplynelo by tez na cene z RDNA4, a ich urzadzenia nie sa high end i nie bedzie to do 4k ultra odpalania ;) W kazdym badz razie czuje ze bedzie to mialo powodzenie :D Steam OS to petarda na tle innych systemow jak windows w handheld i podnoszenia wydajnosci na tle windowsa.

No właśnie, nie do 4K ultra, co oczywiste. To jest ta marketingowa gimnastyka, gdzie nagle przedział 45-50 klatek będzie podpinany pod 60. ;) Dodatkowo sprzętu z RDNA4 już na dziś high endem nazwać nie można. Plusem jest system i grupa docelowa, która ma raczej przeciętne wymagania pod tym względem, choćby konsolowcy przyzwyczajeni do technicznych kompromisów. Czy to wystarczy? Zobaczymy. 

Opublikowano

Valve wykorzystuje tutaj raczej mobilne wersje zarówno CPU i GPU sądząc po TDP, ewentualnie po niewielkich zmianach. Natomiast AMD nie posiada mobilnych kart na RDNA 4, są tylko desktopowe 9060 XT, 9070 oraz 9070 XT.

Procesor wygląda na jakąś wariację Ryzen 5 7640U (lub HS), 8640U (lub HS). Specyfikacja GPU odpowiada natomiast akurat RX-owi 7600M z podbitym zegarem i TDP. Zarówno Zen 4 i RDNA 3 pojawiły się w podobnym momencie '22 - '23 r.

RDNA 4 to tegoroczna nowinka. Również mogło to wpłynąć na wybór. Raz brak odpowiedniego układu na tą chwilę, który by im pasował, dwa wykorzystanie znanego i dostępnego sprzętu jak w przypadku CPU.

 

I nie zapominajmy o grach. NS2, PS5 i XS nie posiadają wielu tytułów, które oferuje Steam. To może być taka konkurencja nie dosłownie, ale która daje również coś innego. Wszystko rozbije się o cenę tego pudełka.

Opublikowano

Oczywiście, że ma sens bo to nie wydajność jest problemem na rynku ;) Może u Sony ktoś zauważy co się dzieje to i jakieś gry wydadzą.

 

Fajnie obserwować jak PC gaming wywiera coraz większą presję na konsole :lol2:

Opublikowano

To będzie głównie alternatywa dla kogoś kto ma bogatą bibliotekę Steam i chce pograć na TV :D 

Sam jakbym miał teraz brać PS5/Xbox to bym pomyślał nad Steam Machine, tym bardziej gdyby zbudować ekosystem pod VR. Nie wszystko chce się ogrywać na PC. 

Opublikowano

Niekoniecznie, sporo osób z bogatą biblioteką Steam to gracze czysto pecetowi z w miarę sensownym sprzętem. Dużo mocniejszym niż to co zaoferuje SM, a i tak stosunkowo niedrogim. Tutaj zdecydowanie robi się ukłon w stronę graczy konsolowych, promuje nowe środowisko w postaci Steam OS, zachęca do poszerzenia bazy gier o tysiące nowych produkcji, w formie dla nich znanej - konsoli pod telewizorem. ;) Twórcy mogą bajdurzyć o tym, że to nadal PC i możesz sobie zainstalować co chcesz, ale Steam OS swoim interfejsem i konstrukcją, nie powinien pozostawiać złudzeń do kogo to jest skierowane.

Opublikowano (edytowane)

Jak ktoś ma konsolę to nie będzie zadowolony z interfejsu i skomplikowania Steam OS ;) Tym bardziej że jest przyzwyczajony do obecnego ekosystemu, kont, subskrypcji. 

Może gdyby to miało RDNA4 i mocniejsze bebechy to owszem, ale ktoś kto ma obecną konsolę na co mu to? 

 

Kupi sobie Switcha2 czy innego Rogala i podepnie pod TV żeby ograć indyki. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano
W dniu 12.11.2025 o 21:50, Wu70 napisał(a):

To jest konkurencja dla klasycznych konsol i tutaj spec wygląda świetnie. ;)

 

no tak nie do konca bo gry konsolowe są pisane przez głowne zespoły developerskie a konwersje na pc czesto robi ktos inny, pozatym w przypadku konsol masz kodowanie pod konkretny hardware a przypadku PC nie (ma działać na wszystkim) wiec na papierze tak, a w praktyce bedzie to zależne od tytułu.

Opublikowano
7 minut temu, galakty napisał(a):

Jak ktoś ma konsolę to nie będzie zadowolony z interfejsu i skomplikowania Steam OS ;) Tym bardziej że jest przyzwyczajony do obecnego ekosystemu, kont, subskrypcji. 

Może gdyby to miało RDNA4 i mocniejsze bebechy to owszem, ale ktoś kto ma obecną konsolę na co mu to? 

 

Kupi sobie Switcha2 czy innego Rogala i podepnie pod TV żeby ograć indyki. 

A po co to komuś, jeśli ma dobrego PC, albo laptopa którego może sobie podpiąć kablem HDMI pod TV. ;) Valve IMO chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Oczywistym jest, że rynku tym na początku nie zwojują, ale od czegoś trzeba zacząć. Pozycja konsol, jako sprzętu kojarzonego głównie z Xboksem i Playstation, jest najsłabsza od lat. Microsoft leży na macie, Sony osiadło na laurach. Pojawia się więc okno dla nowego gracza. 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Ale w którym punkcie ja bajdurzę, w którym Ty nie bajdurzysz i nie robi tego praktycznie każdy w tym wątku? Przecież na tym polegają zazwyczaj dyskusje w takich okolicznościach, na snuciu domysłów. ;) 

Edytowane przez Vulc
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Oldman napisał(a):

no tak nie do konca bo gry konsolowe są pisane przez głowne zespoły developerskie a konwersje na pc czesto robi ktos inny

Raczej odwrotnie. Jedynie nieliczne gry głównie od Sony które są początkowo exami na PS później konwertują inne studia na PC.

 

A tak praktycznie 99% gierek AAA/AA to multiplatformy robione równolegle przez to jedno studio na trzy główne platformy czyli PC, PS i Xboxa.

 

 

A co do tego Steam Machine i relatywnie słabej mocy tego sprzętu. Pewnie nic mocniejszego nie potrzeba, aby się sprzedawało i ludzie byli zadowoleni :E Wystarczy zerknąć co jest ogrywane na steam.

Tak na oko patrząc to ~80% ludu gra na steam w mało, lub co najwyżej średnio wymagające produkcje.

https://steamdb.info/charts/

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
11 minut temu, lukadd napisał(a):

Raczej odwrotnie. Jedynie nieliczne gry głównie od Sony które są początkowo exami na PS później konwertują inne studia na PC.

 

ja miałem na mysli duze gry konsolowe (gdyby ktos chciał potraktować to jako zamiennik dla konsoli)

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Oldman napisał(a):

ja miałem na mysli duze gry konsolowe (gdyby ktos chciał potraktować to jako zamiennik dla konsoli)

Niby trochę inna sprawa, ale Xbox już nie ma w zasadzie swoich gier, od kilku dobrych lat wszystko wydają równolegle również na PC. 

 

Sony z ich gier exów, obecnie to najwyżej raz na rok coś rzuci w miarę przyzwoitego co na chwilę przyciągnie trochę więcej graczy. A tak na np. PS5 ludzie w przytłaczającej większości tłuką multiplatformowe gierki. Fortnite, Fify itd.

https://newzoo.com/resources/rankings/top-ps5-games

Edytowane przez lukadd
Opublikowano

ja sie już wyleczyłem z grania na samych konsolach, na pececie mam duzy wybór tytułów małych i dużych plus indyki które czesto nie trafiają na konsole, a i dawniejsze exy konsolowe sie juz pojawiają (mi sie nie spieszy moge ograć rok pózniej a jak coś wcale nie wyjdzie na peceta to też nie bede płakał)

Opublikowano (edytowane)

Jakby ktoś był ciekaw, to wygrzebałem test minipc za 1000$ z rx7600m 120w. Wydajność ~na równi ze zwykłym rtx4060, przynajmniej w paru grach, gdzie spojrzałem na szybko. https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Minisforum-AtomMan-G7-PT-Kompaktowy-mini-PC-do-gier-z-procesorem-AMD-Ryzen-9-7945HX-i-karta-graficzna-Radeon-RX-7600M-XT.860266.0.html

Gdyby ktoś porobił podobne test i walnął tytuł "Test komputera podobnego do Gabecube od Valve." to może zgarnąłby wyświetlenia. ;) 
Cyberpunk:

Spoiler

image.png.08d9cd03fe8d1e48114b900902a92e83.png


God of war

Spoiler

image.png.1fb4db9c014c4c50c8af0acad19a8018.png

Far Cry 5
 

Spoiler

image.png.038d02c10e4953846a11960ed2fed174.png

Far Cry 6 
 

Spoiler

image.png.da0c1f93b406c8bdbc5c62b32cf9af07.png

Baldurs Gate 3 

Spoiler

image.png.cdf91a490b33ff4ffe3dc0dd8425dfa4.png


Wiedźmin 3

Spoiler

image.png.1eef6c99d70a175eadb5d8981a816025.png


Dota 2, ale to procesory robią różnicę:
 

Spoiler

image.png.6356aa0c6b9a94dd00a12e0021941ed5.png


Jednak dobrze, że kupiłem siostrze rtx4060 OEM. Kiedyś zrobię sobie lub jej miniPC z tego. Niektóre gry będą celować w tą wydajność, ale dojdzie jeszcze DLSS oraz Physx, przy mniejszym poborze po UV.
Jakby chieftec BT-04B zmodyfikować to można zejść z 10 litrów do pewnie ~6-7, bez przepłacania za Velka 3 i nietypowe zasilacze, aby zejść do 4 litrów.

Kiedyś kupiłem 3 sztuki CS-03B-U3, aby może pobawić się w modyfikacje ich, ale skończyło się na wywierceniu otworów wentylacyjnych do tego komputera dla rodziny, ale może pobawię się, bo wchodzi tam matx. Gorzej z brakiem kart z wtyczką zasilania "na froncie" obudowy.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Policzyłem ile mogłaby mieć obudowa w stylu ze zdjęcia, ale zasilacz byłby odwrócony, aby wyciągać powietrze i wtedy mogłaby stać bez nóżek.
Z 10.5 litra, gdzie sporo zajmują nóżki i uchwyt, można zejść do okolic 6 litrów, może ~6,5L, gdyby wziąć pod uwagę połączenia blach 1.5mm, a nie tylko ich grubość i minimalne odstępy. Wtedy mieściłby się tam zwykły zasilacz SFX, płyta itx oraz karta 17.5cm, 2slotowa licząc z długością wtyczki na froncie, zamiast boku. Wystarczyłoby dodać specjalne chłodzenie procesora, dla lepszej wydajności oraz estetyki, ale zwykłe też nada się.
Zapewne coś takiego byłoby gorsze w masowej produkcji, ale od lat można to złożyć z rtx4060 OEM, tylko brakuje rewizji tej obudowy pod mniejszy rozmiar, w okolicach 257 x 178 x 128mm przy 1.5mm blach. Oryginalnie materiał ma 0,6mm.

Spoiler

image.png.a9db76928fc469f54a59772398875347.png
image.thumb.png.805daf05a4cf2c3a2678a58274d28c0e.png

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Podawajcie propozycje ceny oficjalnej Steam Machine w PL - moja propozycja:

- Steam Machine 512 GB - 2599 zł 
- Steam Machine 2 TB - 3399 zł 

:E 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)

Po oprzytomnieniu i spojrzeniu na ceny miniPC, obstawiam 3200 zł za podstawową wersję, czyli 699$ +VAT, ale mogą celować nawet w 850$.
Z drugiej strony jest to "jedna" główna, 10-warstwowa  płyta, jeden wentylator, jeden radiator i w od groma nietypowych dupereli, ale z bardzo tanim GPU i pewnie dobrą umową na całość chipów, ponieważ AMD bardzo chciało pozbyć się rx7600m, który nie przyjął się w laptopach. To powinno być niewiele droższe od Xbox Series S.

Oh, spojrzałem na ceny laptopów z rtx4060 140w TGP, za ~4300 zł można kupić np ASUS TUF Gaming A15 2023 FA507NVR-LP017W.
Więc może zobaczymy 2800 zł. 
Edit Jednak rtx4060 mobile zauważalnie odstaje, więc kto wie co postanowią. 

Edytowane przez musichunter1x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...