Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka,

Mam zamiar kupić nowe zimówki i mam dylemat nad 3 modelami. 

  • Firemax FM805+
  • Imperial Snowdragon UHP
  • Dębica Frigo HP2

Frigo mam sprawdzone i spełniały moje oczekiwania, tylko różnica jest 500 zł w porównaniu do firemaxów i zastanawia mnie ich jakość i właściwości jezdne. Miał ktoś może styczność z fm805+ lub Snowdragonami?

Chętnie przyjmę inne propozycje.

 

image.thumb.png.b5db51a5542dd7d1c103db339dafd4a8.pngimage.thumb.png.3c784ba64b6782c48d9d9ab4892b5b5f.pngimage.thumb.png.a3ff32b6cb265ab1cf38833e44f4f7cb.png

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Merqus4 napisał(a):

Frigo mam sprawdzone i spełniały moje oczekiwania, tylko różnica jest 500 zł w porównaniu do firemaxów i zastanawia mnie ich jakość i właściwości jezdne.

500zł na komplecie opon śmietniki vs względnie bezpieczna budżetówka to żadna różnica. Opona to nasz jedyny kontakt z asfaltem dopóki na tych chińskich aliexpresowych nie wypadniesz z drogi, wtedy będziesz miał kontakt dachem z asfaltem.

 

Zadziwia mnie, jak się oszczędza kilkaset złotych na komplecie opon, który starczy nam na 3-5 lat, przecież to wychodzi 100-200zł na rok, ani to nie uratuje naszego budżetu ani go nie zrujnuje.

Edytowane przez Katystopej
  • Haha 1
  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, galakty napisał(a):

Znam osoby które kupują 4-5 letnie. 

Kilka lat temu, podjechałem służbowym do gumiorza bo luft schodził  z jednego koła, stoi w220 s500 w longu, jakoś tak, na pewno long i grubo pod maską. Chłop kupił se jako daily za chyba 4k € i przyjechał jakieś używki dobrać 8:E

Edytowane przez Katystopej
Opublikowano (edytowane)

Ja wczoraj dla Teścia rozglądałem się za zimówkami i z ciekawości wlazłem na całoroczne, raptem 100 drożej od Dębicy na rozmiarze (przynajmniej w Teścia rozmiarze). Nie wiem jak w Twoim przypadku się to sprawdzi ale możesz sobie obadać np. Kumho Solus. Ale poza tym głos na Dębicę, na oponach się nie oszczędza (za bardzo :))

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano (edytowane)

Ja ostatnio brałem Barum Polaris 6 225/50R17 i jestem zadowolony, zobaczę co pokażą na śniegu, 4 i 5 na których to tej pory jeździłem były ok więc pewnie i tu będzie dobrze.

Edytowane przez Krzysiak
interpunkcja
Opublikowano

W cenie Dębicy masz dobrej jakości wielosezon w tym rozmiarze. Zastanowił bym się przy aktualnych warunkach pogodowych, czy stricte zimowa faktycznie się sprawdzi. Tym bardziej, że to przeciętna zimowa opona.

 

Opublikowano (edytowane)

Zima aktualnie to głównie deszcz i na plusie. Ujemne temp i śnieg to już sporadycznie a i w takich warunkach wielosezon spokojnie da radę. Ja użytkuje od wielu lat dobre całoroczne na kilku autach i nie widzę potrzeby zmiany na sezonowe. A mieszkam w górach świętokrzyskich nieopodal stoku narciarskiego ;)

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1
Opublikowano

Brat ma wielosezon GoodRide, ja miałem okazję jeździć na chińskiej zimówce w aucie znajomego; Już na mokrym bywało ciekawie przy temp. ~8-12'C...

Minimum to pół półki wyżej ~950,00 zł:
https://allegro.pl/oferta/4-x-taurus-winter-225-45r17-94-v-xl-fr-3pmsf-opona-zimowa-17629599821 (gr. Michelin, Taurus to bodajże marka węgierska, u nas ten bieżnik mają Kormorany, kolejna kopia to ... Riken)

 

Po drodze mamy nową budżetową markę Hankooka za ~1140,00 zł komplet:
https://allegro.pl/oferta/4x-opona-zimowa-optimo-winter-gt-ow31-225-45r17-94v-xl-fr-17922978030

A sam nabyłbym minimum wspomniane Polaris 6 ~1345,00 zł komplet (bo druga budżet marka Conti, Matador, wychodzi ~27zł taniej na oponie - a Barumy z bieżnikiem wzorowany na starszej zimówce Conti wzbudzają większe zaufanie):
https://allegro.pl/oferta/4x-barum-polaris-6-225-45r17-91h-fr-ev-2025-r-17840568982

W przypadku wielosezonu min. progiem wejścia jest starsza Yokohama AS, która na śniegu radzi sobie całkiem ok, ale to i tak ~1250-1300,00 zł komplet;
Klebery, nowe Uniroyal czy Hankook to koszt powyżej zimówki Baruma; 
A skoro Autor pyta o zimę, to zakładam że letnie ma całkiem ok i nie wymagają wymiany.

Opublikowano
19 godzin temu, galakty napisał(a):

Cebula mocna w narodzie.

I tak chwała mu za to, że nowe. Znam osoby które kupują 4-5 letnie. 

W weekend opchnąłem zimówki, które zostały mi po Octavii. Zimowe Klebery z 2020 roku z bieżnikiem 7-8mm. 
 

Przyejchal gość i mówi, że gdyby nie znalazł tego ogłoszenia to musiałby założyć swoje stare Klebery z 2016 :lol2:

  • Confused 2
  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)

No cóż, ja rok czy dwa lata temu sprzedawałem felgi 15 z zimówkami Nokiana - już 4 czy 5 letnie kapcie, niby jeszcze bieżnik był ale wiek swoje robił. Komplet w cenie felg (2 stówki), w ogłoszeniu wprost pisałem, że opony śmietnik. No i był telefon, czy jeszcze pojeździ na tych oponach... Pojeździ, pytanie jak długo :D 

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano

407 sprzedałem z 4 letnimi nalewkami zimowymi (kupiłem auto na nich) na których nie dało się jeździć, na mokrym jeszcze na 3 biegu tracił trakcję podczas przyspieszania, czy skręcając jechał prosto. Kupcowi powiedziałem, żeby nawet ich nie zakładał na zimę. On jeździł jeszcze 3 zimy na nich, po czym wystawił na OLX i ktoś to kupił...bo jeszcze sporo bieżnika 🙈

  • Like 1
  • Haha 2
  • Sad 1
Opublikowano
18 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Opony wyglądały ok. Nie były popękane i dość miękkie. No, ale ja bym na nich nie jeździł już. 

Dla mnie 4 lata to taka granica dla opon, wiadomo zależy od producenta i modelu, ale z tego co zauważyłem po sobie czy ojcu to tak przy tych 4 latach zaczynają siadać.

 

Jak ojciec miał jakieś 4-5 letnie zimówki, to moje nowe wielosezony Nexen lepiej "gryzły" po śniegu... Ale wtedy to biedak byłem, teraz wleciałyby jakieś premium. 

Opublikowano

Mam te snowdragony 205/50 17, nie kupuj ich, opony na 3 sezony, potem robi się na nich mydło podczas jazdy, głównie w okolicach 2 stopni i poniżej. Nowe założone i wyważone tłuką delikatnie, szczególnie po postoju, potem trochę się ułożą i jest w miarę. Na śniegu lipa totalna, zaklejają się, frigo zjada je do kawy. W terenie też blado, jazda po lasach też hardcore, dwa razy wypychałem auto. Mam te imperiale 6 sezon i jest absolutnie ostatni, bieżnika ok 5mm, przejechane ok 60tyś głównie autostrady.

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 17.11.2025 o 17:17, Petru23 napisał(a):

W cenie Dębicy masz dobrej jakości wielosezon w tym rozmiarze. Zastanowił bym się przy aktualnych warunkach pogodowych, czy stricte zimowa faktycznie się sprawdzi. Tym bardziej, że to przeciętna zimowa opona.

 

Nigdy bym na wielosezon się nie zdecydował, jeżdżę dosyć dużo i tył napędem więc tym bardziej.

 

Finalnie zdecydowałem się na frigo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...