Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój z Komputronika już wysłany, w Media Expert zastanawiam sie czy zostawić zamówienie czy już teraz anulować.

 

7800X3D już za 1500 wystawiają?? Olobości będziemy sie jutro przebijać kto taniej wystawi :E

Opublikowano

To jest właśnie magia rynku, ludziom brakuje cierpliwości i kupują emocjami. Potem mamy takie kwiatki w stylu 2k przed premierą to świetna cena i ludzie kupują, dwa dni później za 1,5k nikt tego nie chce. Grunt to spokój i opanowanie. 

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

@SebastianFM gdzie jesteś mordeczko? Demony przeszłości wracają. Miałeś mi coś przypomnieć...

obraz_2024-11-07_190748854.thumb.png.9f9c5a24868a0addc305bc9f53026ab2.png

9 minut temu, Totek napisał(a):

Potem mamy takie kwiatki w stylu 2k przed premierą to świetna cena i ludzie kupują, dwa dni później za 1,5k nikt tego nie chce.

Przecież cena 9800X3D nie drgnie ani o zł z tych 2400 przez najbliższych kilka mięsiecy w normalnych sklepach. Ten procesor jest poza konkurencją. Intel nie ma odpowiednika, więc AMD nie będzie robic totalnie nic. Mają 7800X3D i sobie ustawią cene na 1800 zł i tyle.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Opublikowano

@PiPoLiNiO, pisz normalnie, bez jakichś aluzji, insynuacji i głupich tekstów. ile razy ci trzeba zwracać uwagę? Jakie znowu demony przeszłości? Co ty wymyślasz? Ja cały czas śledzę ten temat, nie ukrywam się, kibicuję mocno AMD, cieszę się, że udało im się wyjść tak bardzo na prowadzenie, cieszę się też, że tobie udało się kupić w pierwszym rzucie super procka. Ty się wtedy przesadnie ekscytowałeś, wyciągałeś jakieś dziwne wnioski na podstawie szczątkowych danych. Nawet nie trafiłeś z tą różnicą w wydajności. Tak samo ja mógłbym ci to wypominać. Po co w ogóle jeszcze ciągniesz ten temat?

Opublikowano
9 godzin temu, sniper76 napisał(a):

 

Wziąłem pastę Noctua NT-H2 której nie trzeba wygrzewać i od razu działa poprawnie :) po za tym Masz przynajmniej 3 lata z głowy.

Jak ktoś faktycznie nie będzie jakimś cudem ściągał chłodzenia przez te 3 lata w stacjonarce to można mieć 3x taniej od noctuy to https://proline.pl/gelid-heatphase-ultra-intel-ph-gc-02-i-40x30x0-2mm-p8120290 - ptm w innym opakowaniu z logiem gelida :E i spokój nawet na zawsze :E 

Opublikowano
41 minut temu, Mizu napisał(a):

Mój z Komputronika już wysłany

o widzisz, a ja nic nie dostalem jeszcze, wisi na "Przekazano do wysyłki"

ramy i plyta przyjda jutro, gorzej jak procka mi anuluja albo wysla nie wiadomo kiedy xd

Opublikowano
7 minut temu, PaVLo napisał(a):

Zacząłem się wahać, czy odbierać jutro ten procesor, bo on jednak ciągnie więcej watuff :')

W grach aż 15w więcej niż 7800X3D, transformator nowy trzeba będzie stawiać

Opublikowano

A czy roznica jest tak duza, ze rachunki wyskoczą pod sufit? :o

 

Ja bym sie bardziej bal o pobor pradu grafik obecnych i tych przyszłych :s

 

Moj z x-kom wysłany 

 

Komputronik:

Zamówienie zawiera pozycje wymagające uwagi Obsługi.
Za 2-4 dni robocze zamówienie będzie gotowe do odbioru, skontaktujemy się niezwłocznie po otrzymaniu dostawy uzupełniającej do tego zamówienia.

 

Zabrakło dla mnie?

 

Wiecej czasu na testy 1 cpu :s

Opublikowano

@Krzysiak Ja jedynie przypomniałem mu, że miał mi przypomnieć :) Bo bardzo dużo wtedy pisał tych postów, a jak przyszło co do czego to jakoś zamilkł. Zresztą nie tylko on, ale już mi się nie chciało reszty szukać i screenów robić. 

 

I błagam, daruj sobie. Przecież wszyscy wiemy, że gdyby nie pyknął 9800X3D i bym się pomylił, to już tu wczoraj 20 postów atakujących mnie by było.

 

Ode mnie koniec tematu, honorowo przeprosiła tylko jedna osoba. Reszta pierwsza do nabijania, a potem cisza. 

 

Opublikowano
42 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Przecież cena 9800X3D nie drgnie ani o zł z tych 2400 przez najbliższych kilka mięsiecy w normalnych sklepach. Ten procesor jest poza konkurencją. Intel nie ma odpowiednika, więc AMD nie będzie robic totalnie nic. Mają 7800X3D i sobie ustawią cene na 1800 zł i tyle.

Z forum overclockers co uk:


Wave 1 Stock: Due next week and sold out around 14:10 - 14:15 if you ordered before 14:15 you should have your CPU next week.
Wave 2 Stock: Due in about two weeks time, sold out around 14:45, if you ordered before 14:45 you should have your CPU this month.
Wave 3 Stock: Due in December, anyone who placed an order after 15:00 don't expect your CPU until December.

 

Sprzedali 1000 w 45 minut a dostają po 500 na tydzień a jemu się obniżki za 2 miesiace marzą :D

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, muszka napisał(a):

Z forum overclockers co uk:


Wave 1 Stock: Due next week and sold out around 14:10 - 14:15 if you ordered before 14:15 you should have your CPU next week.
Wave 2 Stock: Due in about two weeks time, sold out around 14:45, if you ordered before 14:45 you should have your CPU this month.
Wave 3 Stock: Due in December, anyone who placed an order after 15:00 don't expect your CPU until December.

 

Sprzedali 1000 w 45 minut a dostają po 500 na tydzień a jemu się obniżki za 2 miesiace marzą :D

Może chociaż stówke taniej na BF :sad:

Edytowane przez damyan123
Opublikowano
55 minut temu, Totek napisał(a):

To jest właśnie magia rynku, ludziom brakuje cierpliwości i kupują emocjami. Potem mamy takie kwiatki w stylu 2k przed premierą to świetna cena i ludzie kupują, dwa dni później za 1,5k nikt tego nie chce. Grunt to spokój i opanowanie. 

Jak  przecieków wynikało że 9800X3D to lipa, to inaczej to wyglądało :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...