Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś takiego znalazłem na Olx:

 

https://www.olx.pl/d/oferta/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-5080-gaming-trio-oc-16gb-gddr7-nowa-CID99-ID14lKzJ.html

 

Lecz radzę dobrze zweryfikować bo coś podejrzanie tanio sprzedaje... hmm

Edit: Chyba że to faktycznie od 4k negocjować chce bo drobnym druczkiem napisane do negocjacji, ale może komuś uda się wynegociować jakąś atrakcyjną cenę więce polecam.

Edytowane przez FszoQ
  • Haha 1
Opublikowano
5 minut temu, FszoQ napisał(a):

Coś takiego znalazłem na Olx:

 

https://www.olx.pl/d/oferta/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-5080-gaming-trio-oc-16gb-gddr7-nowa-CID99-ID14lKzJ.html

 

Lecz radzę dobrze zweryfikować bo coś podejrzanie tanio sprzedaje... hmm

Edit: Chyba że to faktycznie od 4k negocjować chce bo drobnym druczkiem napisane do negocjacji, ale może komuś uda się wynegociować jakąś atrakcyjną cenę więce polecam.

Ty albo naiwny albo ten oszust.

Opublikowano
19 godzin temu, ztx napisał(a):

Ja właśnie dzisiaj włożyłem 4080 zastępując 3070. Procek podobnie, bo 5800x3D. Gram w 1440p i limitu nie ma, jak masz kasę to poluj 5090. Jak na razie przetestowałem dwa tytuły (Cyberpunk i Wiedźmin 3), w każdym karta leci na pełnym obciążeniu. W wymaxowanego Cyberpunka z RT Overdrive nie zagrasz płynnie w natywnej rozdzielczości, z DLSS jakość wyszło mi 63 średnich i 57 minimalnych klatek. Więc jeżeli chcesz grać w 60FPS+ natywnie musisz patrzeć na 4090 lub 5090.

przyznam, że mnie niemiło zaskoczyłeś :o 4090 a już tym bardziej 5090 to raczej odpada z powodów finansowych,  bardziej tak celowałem w 5070 ti lub 5080 i to zakładając, że za kilka miesięcy ceny się unormują i będzie większa dostępność GPU. 

Opublikowano
7 minut temu, FszoQ napisał(a):

Coś takiego znalazłem na Olx:

 

https://www.olx.pl/d/oferta/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-5080-gaming-trio-oc-16gb-gddr7-nowa-CID99-ID14lKzJ.html

 

Lecz radzę dobrze zweryfikować bo coś podejrzanie tanio sprzedaje... hmm

Edit: Chyba że to faktycznie od 4k negocjować chce bo drobnym druczkiem napisane do negocjacji, ale może komuś uda się wynegociować jakąś atrakcyjną cenę więce polecam.

Gość może zwrócić tą kartę lub parę stówek zarobić za gorący towar ale woli być w plecy 3 koła. 

Opublikowano
2 godziny temu, DżonyBi napisał(a):

Juz wiem, ze przejscie z 4090 na 5090 to dobra decyzja, ale teraz zaczynam sie bac tego potwora. Trzeba bedzie jakies lejce zalozyc.

Olej! W sensie tylko kąpiel olejowa poskromi potwora!

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

Zgadza się, wrzuciłem na OLX, bez większego zamiaru na sprzedaż, twierdząc, że jak się trafi chętny, to why not? ;D

Idź fcholerę pieruński skalperze!! Zamiast odstąpić jakiemuś koledze z forum po cenie zakupu (np mi :czapeczka:) to ten jeszcze dołącza do tych gadów skalperów zawyżających ceny %-) :bicz:
Ludziska co z Wami? Tu powinien jakiś podwójny, dożywotni ban polecieć i totalny ostracyzm forumowy :hihot:


 

Czyja to karciocha? Ktoś może z okolic i może wspomóc w zakupie? :lol2:
https://www.olx.pl/d/oferta/msi-rtx-4090-ventus-3x-oc-edition-24gb-gddr6x-CID99-ID14mwJa.html
 

Edytowane przez Umpero
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, areczek1987 napisał(a):

 

 

Tysiące postów przeczytanych w całości lub w cześci, w nadziei na znalezienie czegoś o VR. 

A nawet mnie nie stagowałeś. :bicz:

 

Dzięki za wrzutkę. :)

 

Różnice są... no mieszane. Dziwne.

Ale jedno chciałem zauważyć:

4090 nie ogarnia Skyrima. Gry na konsole 3 generacje do tyłu. Oczywiście to ulepszona wersja, ale to nadal kurde SKYRIM!

To samo z grami na Unreal Engine. Riven. 

No i Pimax więc narzut na CPU też wychodzi bokiem.

 

No jak ma Kurtka Jensena Mać być dobrze z VR jak wydajność w "grach VR" jest tak tragiczna. Użycie Unreal Engine do VR powinno być karane jak za morderstwa.

Red Matter chodzi jako-tako na Queście 2 i płynnie na Queście 3. To APU pobiera jakieś 10-15W. 5090tka w tej grze powinna robić spokojnie 600fps w 16K. A tu nawet 120 nie zamkniesz na high-endowym Piecu.


"hurr durrr.. PCVR upada bo ludzie nie chcę mieć kasku na łbie"

 

Taaa.. 

 

 

 

 

PS. Tak jak podejrzewałem. Osoby, które chcą PCVR z tych o wyższej rozdziałce (lub gorszej optymalizacji) niestety po prostu muszą kupić 5090tkę.

Chętnie bym się do nich zaliczył, ale VR z rozsądnego 1300€ zrobili 4000€, a z karty z półki "no od biedy daje radę" zrobili z 2000zł 15000.

No to niestety. "Nie chcem ale muszem" olać takie PCVR i celować w jakieś półśrodki typu 5070/ti + coś o niższych wymaganiach.

Czyli Quest 3

Ale jak mam być zadowolony jak obraz leci po kompresji niczym na YT (300mbit w VR w 120fps to jak 30Mbit na Youtube)? No to się aż prosi olać Questa 3 i kupić co innego, ale co? Chińskie guano Crystal za 2000€? Czy może VR1 za 4000€? Przecież te ceny kasują jakiekolwiek szanse PC VRu na zdobycie popularności, bo jak kupiłbym Crystala czy VR1 to zakup 5090 byłby obowiązkowy. Razem.. razem to kwota zamienia plany w wersję wirtualną. Może sobie zrobię symulator posiadania fajnego PCVR w VR.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
1 godzinę temu, areczek1987 napisał(a):

 

 

Miałem wrzucić to samo, ale mnie ubiegłeś.

 

 

5090 przez to że ma tak szeroką szynę i pamięci gddr7, w dużo wyższych rozdzielczościach niż 4k - pokazuje pazur. 

Zresztą kolejny przykład tym razem w grze nie vr - rdr2: 

 

 

 

  • Upvote 2
Opublikowano
15 minut temu, bartez88 napisał(a):

To na taktowaniach ok 3150/34000

To chyba z 10% szybciej od Foundersa albo i lepiej ;) Tak czy inaczej, 5090 nie utrzyma 1440p z PT bez DLSS w 60 FPS, bo od tego się rozmowa zaczęła.

Opublikowano

Te ponad 100% nie ma żadnego sensu. Żaden parametr 5090 nie jest o tyle lepszy od 4090.

Coś tu nie tak. Alokacja pamięci? Ale przecież gra w VR nie zje ponad 24GB RAMu. 

Może problem z softem i coś źle się pcha przez cache, i na 4090 się nie mieści a na 5090 się mieści? 

To też raczej mało prawdopodobne.
 

Ogólnie jest trochę gorzej niż miałem nadzieję.

 

 

 

Miałem nadzieję, że w bardzo wysokich rozdziałkach jakie są używane w VR (ale bez przesady z tym 6K na oko) będzie często +40-50%, a jednak nie. W rozdziałkach gdzie się chce mieć dobrą wydajność jest częściej +20-30%. Czasem 40%. 

Oczywiście to i tak fajnie i lepiej to mieć niż nie mieć. W Skyrim można zamknąć w końcu lock na 72Hz bez spadków (to jest tragedia, powinno być 300fps na takim sprzęcie w takim starociu) a na 4090 się tak nie da. 
 

MS FS 2024 nic już raczej nie pomoże. Optymalizację do VR raczej tam olano, więc zostaje czekać 4-5 lat na procesor o wydajności 120-140% 9800x3d i kartę o 30-50% szybszą od 5090tki.

Z drugiej strony - Jak ktoś ma dużo kasy to brać VR1 + 5090 + 9800x3D to zdecydowanie najlepsze do czego możnaby użyć 5090 poza wykorzystaniem karty do pracy/obliczeń/zabaw z AI.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

5090 w VR w wyzszych rozdzielczosciach potrafi wymiatac. Moj apetyt na 5090 rosnie.

To nie są wyższe rozdzielczości, to są absurdalne rozdzielczości. Więcej niż 8k flatscreen, a jeszcze widok dla każdego oka trzeba renderować osobno przecież.

 

Test przede wszystkim dowodzi, że 5090 ma więcej vram niż 4090. :E

Póki pamięci nie braknie, masz standardowe ~30% różnicy.

Edytowane przez some1
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, tomcug napisał(a):

To chyba z 10% szybciej od Foundersa albo i lepiej ;) Tak czy inaczej, 5090 nie utrzyma 1440p z PT bez DLSS w 60 FPS, bo od tego się rozmowa zaczęła.

Myślę że jakieś 12-13%, w TS potrafi np tak, no i fakt, myślałem że jednak 5090 da radę z 60fps bez dlss... W takim razie to nie ma sensu bo z dlss i ja mam ponad 60 fps

IMG_20250203_094038.jpg

Edytowane przez bartez88
Opublikowano

To już dawno pisałem przed premierą, że 5090 pokaże moc z MSAA i potrafi być 2x do przodu co mnie wcale nie dziwi ze względu na przepustowość gdzie 4090 brutalnie brakuje przy użyciu MSAA. Przy MSAA istotna jest surowa przepustowość, która musi wykarmić ROP-y i żadne kompresje nie pomogą. To jest tylko ciekawostka MSAA to i tak już przeszłość ze względu na swoje ograniczenia.

Opublikowano (edytowane)

Tylko, że 2x MSAA ma więcej sensu niż 8x. Te 8x to kretynizm poza grami superstarymi, które i tak chodzą tak szybko, że zjechanie z MSAAx8 na X4 nie daje kompletnie nic. 

 

Tymczasem co drugi "jutiuber" testuje 8x. Tak teraz jak i dekadę temu to był debilizm.

 

2x to za mało, ale lepsze w VR  (forward render) niż brak MSAA. 

 

Poza tym przepustowość jest o 80% wyższa a tu ponad 100% niby. Tego nie da się wytłumaczyć przepustowością. Szczególnie, że poza anomaliami nie widać za bardzo powtarzających się w wielu grach  wyników typu +60%.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

@VRman generalnie nie wiem czy MFS2024 nadaje sie do miarodajnego porownywania, ale tutaj faktycznie na tym filmie roznica w VR nie powala. Z kolei w stress tescie na plaskim ekranie roznica to solidne 45%

 

Screenshot_20250209_143016_YouTube.thumb.jpg.26af5813d27aa492779209c2eaaae00d.jpg

 

 

Edytowane przez DżonyBi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...