Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, eyeliner napisał(a):

Rozglądam się za 5070, mam pytanie bardziej ogólne niż do tego konkretnego modelu, ale zapytam tutaj. Jeśli karta jest w dwóch wariantach: z dopiskiem "OC" i bez tego dopisku (~200 zł tańsza), to czy jest tak jak myślę, że egzemplarze które wyszły gorzej idą do wersji bez dopisku OC, a te które w QC wyszły lepsze idą do wariantu "OC"? 

 

Czyli jeśli chce się przy niej coś kręcić (OC/UV) to lepszym wyborem będą te warianty podpisane OC, a wariant bez dopisku jest spisany na mizerny wynik?

Fabryczne OC w obecnej generacji to czysty marketing, a jak szukasz dobrej karty pod OC/UV i bardzo dobrą kultura pracy to polecam tto co sam kupiłem czyli Asus Prime RTX 5070. W aplikaccji komputronika chyba nadal działa kod PARTAPP, który obniża cenę ok. 5%,  więc powinien Cię kosztowac ok.2700zł. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, xtn napisał(a):

Fabryczne OC w obecnej generacji to czysty marketing, a jak szukasz dobrej karty pod OC/UV i bardzo dobrą kultura pracy to polecam tto co sam kupiłem czyli Asus Prime RTX 5070. W aplikaccji komputronika chyba nadal działa kod PARTAPP, który obniża cenę ok. 5%,  więc powinien Cię kosztowac ok.2700zł. 

Fajnie tylko twoja karta na stocku dobija do 107.5C, na pocieszenie większość modeli tak ma. Zapewne z wyliczeń im wyszło że karta padnie po 5000 godzin czyli już po gwarancji :)

asus-prime-rtx-5070-ir-q-charge.jpg

Edytowane przez deathrabit
  • Confused 1
Opublikowano
15 minut temu, deathrabit napisał(a):

na pocieszenie większość modeli tak ma

sprawdziłem z ciekawości te okolice na Prime 5070ti i w SteelNomad po UV nie widzę tam więcej jak 57 stopni

  • Upvote 1
Opublikowano
22 minuty temu, Tornado3 napisał(a):

sprawdziłem z ciekawości te okolice na Prime 5070ti i w SteelNomad po UV nie widzę tam więcej jak 57 stopni

To możliwe po UV + TI wersja ma więcej VRM co przekłada się na mniejsze zagęszczenie źródeł ciepła na PCB.

Opublikowano (edytowane)

Spokojnie. Zotac ma 5 lat gwary po rejestracji a giguś 4. Nie że jest to ubezpieczenie ale zawsze coś w królestwie asusa i wszystkiego cena/wydajność i jeszcze cisza ja się da...

 Trzeba wyciągać kompa do piwnicy niedługo jak co raz rośnie tdp wraz z coolerami i ceną niepropolcjonalnie.

I świerszcze mniej słyszalne...

2080ti miało 250W?

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
39 minut temu, areczek1987 napisał(a):

Tak tylko kondenstory i luty z tyłu karty bez przeciągu nie podzielają twojej wiary w to co raportuje ten czujnik na samym silikonie w akompaniamencie większego lub mniejszego coolera :P

Pirometr kolego a nie żaden czujnik

  • Upvote 2
Opublikowano
38 minut temu, Tornado3 napisał(a):

Pirometr kolego a nie żaden czujnik

To niech któryś z was( liczę z upvote'ującymi twój post) poprawi liptona z 13:30 minuty tego testu tanich 5070. Ja może aż takim specjalistą nie jestem ale jak widzę że ktoś mi tu jakiś problem pokazuje to nie neguje że jest. Jak napisałem jak ktoś chce "spać spokojnie" to są opcje.

I może wytrzyma karta więcej niż 3 lata namolnego giercenia.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, xtn napisał(a):

Fabryczne OC w obecnej generacji to czysty marketing, a jak szukasz dobrej karty pod OC/UV i bardzo dobrą kultura pracy to polecam tto co sam kupiłem czyli Asus Prime RTX 5070. W aplikaccji komputronika chyba nadal działa kod PARTAPP, który obniża cenę ok. 5%,  więc powinien Cię kosztowac ok.2700zł. 

Kod już nie działa, ale jest nowy KTKON i daje taki sam efekt. Dzięki za info, wezmę z komputronika.

 

Jeszcze tylko kwestia producenta, do wyboru jest ten Asus Prime i INNO3D X2, różnica 100/150 zł na korzyść drugiego. Chciałbym go przez UV ograniczyć do poboru ~200W przy jak najlepszych osiągach (wiadomo), czy właściwie warto iść w tego Asusa jeśli nie mam zamiaru podnosić PL? Lipton ma recenzje obu, Asusa w osobnym filmie i INNO3D, w "tanich", gdzie wrzucił wszystkie do jednego kosza i odradził, ale czy słusznie? INNO wychodził tam chyba najlepiej (Edit, nie sprawdziłem testów OC w sumie). No i szansa na hałaśliwe cewki przy tym producencie jest relatywnie niska, z tego co wiem.

Edytowane przez eyeliner
Opublikowano
14 minut temu, sovas napisał(a):

Asusa bierz

Mógłbyś rozwinąć co przemawia za Asusem jeśli nie interesuje mnie podniesienie limitów, a raczej przeciwnie? Czy jego wydajność w OC jakoś przełoży się na jakość UV pod te okolice 200W?

Opublikowano (edytowane)

ogarnąłem sobie czujnik temp do gniazda 12v-2x6 przy gpu i zasilaczu. :E Na płycie mam opcję podłączania.

w hwinfo ustawiłem alert że ma informować jak 80c osiągnie na gpu bo na zasilaczu mam niżej : )

 

fotka od strony zasilacza

image.thumb.png.2b36b43a3fcf14e042931e9a5e45c80c.png

Edytowane przez Ogider
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • sprobuj ustawic kolory wgl tego co podalem i posiedz tak 30min i zobaczy cz sa jakies roznice - jak nie to wroc do defaultowych bo why not   korzystaj z profilu USER/uzytkownik to moze ustawienia sie zachowają.   jesli nie te monitory to nad jakimi myslisz?
    • Fajny bo mega stabilny, ale mało kulek na minutę.  Życia by brakło aby tyle nabić albo to jakieś chińczyki grają 24/7 na zmianę. 
    • Mam do zainstalowania system na dwóch nowych komputerach i im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, serio. Oba komputery mają służyć do zabawy i podstawowych zastosowań (gry, emulatory, programy Adobe i podobne) 1 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D chłodzenie: be quiet! DARK ROCK ELITE płyta: MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI pamięć: GOODRAM 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30 IRDM BLACK V karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti GAMING OC (16 GB) zasilacz: MSI MPG A850G PCIe5.0 850W 80 Plus Gold ATX 3.1 obudowa: Corsair AIRFLOW 7000 Black 2 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen-7 7700 AM5 chłodzenie: Arctic Freezer 36 Black płyta: Gigabyte B650 EAGLE AX AM5 pamięć: GoodRam IRDM 32GB (2x16GB) DDR5 6000 CL30 Black karta graficzna: ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 zasilacz: Seasonic FOCUS GX-750 (80 PLUS GOLD) obudowa: Corsair AIRFLOW 4000 White  Mam wrażenie że w czasach Windowsa 10 wszystko było prostsze i mniej problemowe, teraz ciągle gdzieś czytam o tym jak to jakas aktualizacja Win11 coś totalnie zjeb**ła i trzeba czekac na porządny updajte , poleca sie też blokować aktualizacje Problem w tym że szczerze ja już mam dosyć na starość pierdole**nia sie z tym wszystkim , śledzenie forum, czytania newsów i ręcznego blokowania wybranych aktualizacji. Ktoś może napisać, ze przecież wystarczy zatrzymać aktualizacje i zainstalować ją później jak "już bedzie dobrze", tyle że to jest jest problem jednorazowy, Mały Miękki co chwila coś odwala i jedna aktualizacja psuje drugą, oni tam totalnie nie ogarniają tematu (pewnie przez hindusów zatrudnionych za miske ryżu) W związku z tym nie wiem co robić, Windows 11 aktualnie też juz wystepuje w różnych wersjach np 23h2, 24h2,25h2  Poniżej parę teoretycznych rozwiązań: 1) Zainstalować Windows 10  2) Zainstalować Windows 11 zaktualizować go na maksa i zacisnąć zęby. 3) Zainstalować Winsows 11 ale nieco starszej wersji np 23h2 i zablokować aktualizacje (pytanie jakie będą tego konsekwencje teraz oraz w dłuższym terminie) 4) Zainstalować Windows 11 LTSC  5) Zainstalować Windows 11 w nieco starszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 6) Zainstalować Windows 11 w najnowszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 7) Zainstalować jakąś customową wersje Win11 8) Są też takie wynalazki jak ATLAS OS W całym tym bałaganie jest jeszcze kwestia 1 konfiguracji wymienionej wyżej (mam na mysli procesor) Nie wiem na ile to co tutaj jest poniżej napisane jest aktualne Niektórzy w internecie dla świętego spokoju polecają zainstalować Windowsa 11 LTSC IoT (podobno nadaje sie lepiej do gier niż zwykły LTSC wg niektórych osób)  i w tym windowsie polecają doinstalować ręcznie odpowiedni komponent do obsługi procesorów AMD X3D    
    • Niestety ramię tutaj nie zadziała ponieważ często przenoszę monitor np. na szafkę obok kanapy gdy chce coś sobie obejrzeć niekoniecznie siedząc przy biurku , także mobilna podstawa jest mi potrzebna.   OSD w Samsungu G8 jest w porządku, nawet joystick jest wygoniejszy niż myślałem, problem jest w G7, ale przetestuję to co radzisz czyli ten Samsung Display Manager, jeśli monitor będzie będzie w stanie zapamiętać raz ustawione parametry i nie włączać za każdym razem tego gaming mode to miałbym problem z głowy.    Barw nie ustawiałem w końcu, jedyne co zrobiłem to aktualizację, a że w recenzjach pisali że fabryczne ustawienia są zwykle bardzo dobrze dopasowane w ich przypadku to uznałem, że nie będę się w to bawił skoro i tak kolorystycznie było dla mnie super.
    • Te towary u nich są i będą, ale gdyby nie sankcje, byłyby tańsze. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...