Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, jankooo napisał(a):

Możemy tylko spekulować ale to nieco martwiące jest bo jednym z powodów mogą być ograniczenia technologiczne. Drugi powód według mnie to przekierowanie znacznej części mocy przerobowej inżynierów na segment AI (bo skoro konkurencja w tyle to nie trzeba sie bardziej starać i można zgarniać kasę na nowym zyskownym segmencie rynku).

Ps. Jak kupujesz auto w salonie bmw serii3 a po kliku latach wymieniasz na nowszy model to też narzekasz, ze seria 7 jest coraz droższa czy interesuje cię tylko to, ze twoje nowe auto bmw serii3 jest lepsze niż to poprzednie bo ma np. lepsza kontrolę trakcji i wygodniejsze zawieszenie? Takich analogii mniej lub bardziej trafnych można by mnożyć.

Zachęcam do otworzenia głowy na szersze spojrzenie na rzeczywistość bo spinanie sie, że jest gorzej nie znaczy z automatu, ze jest źle bo gdyby nie nvidia to w jakim miejscu bylo by teraz nasze hobby? Tak dla większości z nas to tylko hobby:P

 

No jak zaczniemy sie tak rozdrabniać to sami sobie pętle na łeb zakładamy. I Nvida może i rozwinęła GPU i przyczyniła się do wielu dobrych rzeczy ale to nie znaczy ze trzeba jej klaskać jak odwala fuszerę. Ba trzeba jej jasno dać do zrozumienia ze takie zagrania to nie przejdą.

Piszesz żeby szerzej otworzyć głowę a sam widzisz tylko jedna stronę medalu.

I z ta analogia do samochodu to nie bardzo, bo takie BMW może cie wozić przez kolejne 20 lat i będzie spełniło swoja role, a zobacz gdzie są GPU nvidii które kiedyś  były na topie juz po 3-4 latach. Takie BMW jakby po 4 latach nie dowiozło mnie nawet do Biedronki to chyba by nikt nie kupował.

Nikt nie mówi tez ze topka ma być tania. Ale średni i wysoki segment powinien mieć zdecydowanie lepsza wydajnosc do ceny.

Opublikowano

@Kadajo Trochę szacunku do NV! Przez to że robią takie fajne karty powinieneś im dziękować i kupować topkę, a nie marudzić! 

 

Nie no trzymajcie mnie, to że coś zrobili dobrze nie znaczy że mamy akceptować nieludzkie zagrywki. 

  • Upvote 1
Opublikowano

No właśnie.

O dzięki ci wielka Nvidio ze darzysz nas swoimi kartami bo by gejming bez ciebie umarł.

NO nie mam pytań, jeszcze tylko sekty brakuje i tatuażu Nvidii na czole :E

Jak ci użytkownicy Radeonow są w stanie grac. Przecież trzeba mieć Nvidie.

Jak konsole działają jak tam AMD siedzi, toż to czarna magia jakaś. :E

Opublikowano

To jeszcze z czasów jak Nvidia była cool :D

Nie ważne jaki byleś zajebisty w przeszłości, jak zaczniesz odwalać kite aktualnie.

W sumie Steve z GN dobrze mówi, Nvidia stworzyła modern Gaming wiec teraz może go zniszczyć :D 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

W sumie Steve z GN dobrze mówi, Nvidia stworzyła modern Gaming wiec teraz może go zniszczyć :D 

Ta branża to się sama ora i to bez udziału NV :lol2:

Kiedyś wychodziły takie gry, że to warto było zmieniać flaki na nowe ;)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@Smalec Impossible without artificial intelligence %-) 

:) Sztuczna Inteligencja to jest też DLSS 4 transformer,  obie techniki sa oparte na A.I.

Model analizuje całe framy i sekwencje klatek (a wczesnjszy lokalne fragmenty) pozwala to na lepszą rekonstrukcję szczegółów, zmniejszenie ghosting,u większą stabilność obrazu w ruchu. 

Ale juz sam obraz nawet w bezruchu w przypadku rozdziałki 4k dorównuje natywnej TAA :) 

Wiec kazdy zachwala DLSS 4, który jest tez oparty o A.I. a inne rzeczy sa bbee. Bez przesady. 


Porównaj sobie scene ciemna  co dla upscalera jest raczej trudne. Ja tam gdzie sie da DLSS 4 transofrmer, to uzywam performance z 0.5 sharpering. 

Śmieciowa scena, ale tez trudna dla upscalera.

Detale Ultra bez RT i PT

Screenshot(340).thumb.png.c46ef4e8b0e299a073ed9f48d0c0dd90.png
DLSS P


Screenshot(344).thumb.png.b1057205d38c627f1fc8a3c4955652d5.png
TAA 100%



Niestety po dołożeniu PT DLSS P traci nieco na jakosci, ale nie wiele. 

Natomiast co ciekawe, po dołożeniu path tracingu DLSS Quality z sharpering 1, czyli 100%, praktycznie dorównuje jakoscia obrazu DLAA, a znowu DLSS Quality sharpering 0.5 wyglada kiepsko.
Ultra + path tracing

Screenshot(364).thumb.png.8743aca2549af23cde1721039464bfe4.png
DLAA


Screenshot(375).thumb.png.88671f18aafe00a69b263004de77ec86.png
DLSS Q Sharpering 1

Screenshot(370).thumb.png.404ca7e354f052c0075e16b6ba661b81.png
DLSS Q sharpering 0.5 
Screenshot(358).thumb.png.3da7e5626ceb3966efd88db3a7161889.png
DLSS P sharpering 0.5
Także, DLAA generalnie najlepsze aczkolwiek DLSS Quality 1 sharp mu dorównuje. DLSS performance jest nieco gorsze szczegolnie z PT ale bardzo porownywalne do DLSS Q 0.5 


Wiec jak grac w 4k? Zawsze z DLSS Transformer. Jak grasz bez path tracingu to najlepiej po prostu uzywac DLSS performance 0.5 sharp, Jak grasz z path tracingiem i ray tracingiem to najlepiej uzywaj DLSS Quality z sharpering 1, jezeli wlaczassz DLSS balance sharpering 0.75. 

TAA to juz jest przeszłość, fajnie że mozna sobie wlaczyc i porownac te techniki renderingu obrazu, ale dzieki wlasnie A.I. nvidia stworzyla swietny upscaler dajacy niezly boost do wydajnosci. Wiec sie nie ma co czepiac o te MFG bo tego nie musisz uzywac. Polecam Ci wybrac jakis obiekt z tego zdjecia i sobie porownaj.

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
13 minut temu, sideband napisał(a):

Kiedyś wychodziły takie gry, że to warto było zmieniać flaki na nowe ;)

Ahhhh, BF1942... Nie wiem ile lat miałem, ale pamiętam że mapa wczytywała się 20-30 minut. Ojciec coś wymienił i nagle 2-3 minuty, ale się japa cieszyła :D 

Opublikowano
24 minuty temu, galakty napisał(a):

Ahhhh, BF1942... Nie wiem ile lat miałem, ale pamiętam że mapa wczytywała się 20-30 minut. Ojciec coś wymienił i nagle 2-3 minuty, ale się japa cieszyła :D 

Od 15roku życia sam grzebałem w PC i musiałem ogarnąć sprzęt sobie i innym :E

6 minut temu, tomcug napisał(a):

Do DLSS jest suwak wyłoszczenia, do TAA nie widziałem, żeby był w opcjach.

Przy TAA to już developer musi dorzucić wyostrzenie tylko mało kto to robi i nie chodzi nawet o pasek w grze.

Opublikowano
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

Dlatego właśnie żeby było fair porównanie daj ten suwak wyostrzenia na 0.

Żeby wyglądały tak samo ? 

Masz zoom

1p.thumb.jpg.88aa91c4514fab0f08bda93569de40c4.jpg

DLSS P 0.5

2Q5.thumb.jpg.54356a8fb9657e5e3fc8a4345e09de13.jpg
DLSS Q 0.5


2Q1.thumb.jpg.7a5c2d7faa6f8906a375725a1dcefd33.jpg
DLSS Q 1


DLAA.thumb.jpg.d5476b813f3d0bd22244fd2f175672c2.jpg
DLAA


W DLSS wlasnie chodzi o to zeby uzywac Sharpering. Zauwaz że DLSS P przy 0.5 wyglada podobnie a moze nawet lepiej jak DLSS Q 0.5, Wiec jaki jest sens dawac 0?
  

Opublikowano
10 minut temu, sideband napisał(a):

Przy TAA to już developer musi dorzucić wyostrzenie tylko mało kto to robi i nie chodzi nawet o pasek w grze.

To wiem, ale nie ma paska, to w ogóle nie ma tematu, bo i tak gracz sobie tego zmienić nie może (co najwyżej dorzucić zewnętrzne wyostrzenie). Więc nie ma się co dziwić, że maxmaster wyostrza DLSS w opcjach, a TAA nie, bo tego dotyczyła pierwotna uwaga Kadajo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...