Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla mnie osobiście 80 klateczek zapewnia fajne wrażenia z gry. Więcej jest fajnie mieć, ale dla mnie nie jest to must have. Na 4090 przy moim oledzie 120hz, zdecydowanie wolałem 80 natywnych klatek, od generowanych fejkowo 120.

Opublikowano
Teraz, galakty napisał(a):

Ale to dalej nie są prawdziwe klatki i frametime nie spada magicznie xD Wręcz rośnie przy x4 względem x2...

Jasne, ale chodzi o to, że jeśli jednak ten FG będzie działał świetnie przy wyższych ilościach klatek, to będzie w grze w 120fps możliwa różnica między  prawdziwymi klatkami rozmytymi w ruchu, a wygenerowanymi i ułomnymi klatkami, ale za to bez rozmycia w ruchu. I tutaj nawet z kilkoma artefaktami może być sumarycznie znacznie lepiej, a input lag w grach typu Wieśmin czy RDR2 nie będzie aż tak wielkim problemem jak startujemy ze 120fps (prawdziwych) przed FG. 

Opublikowano (edytowane)

Ale po co tego używać w grach jak Wiedźmin? Przecież to typowo do strzelanek i esportu jest, a nie gier AAA :E 

 

Mocno na siłę, w sensie spoko że będzie taka możliwość, ale wolałbym więcej mocy w rasterze niż sztuczne klatki. Naprawdę aż tak się zatrzymaliśmy w rozwoju, że bez sztuczek programowych nie damy rady? 

 

Pomijam totalnie fakt, że mało gier ma FG!

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, galakty napisał(a):

Ale po co tego używać w grach jak Wiedźmin? Przecież to typowo do strzelanek i esportu jest, a nie gier AAA :E 

 

Mocno na siłę, w sensie spoko że będzie taka możliwość, ale wolałbym więcej mocy w rasterze niż sztuczne klatki. Naprawdę aż tak się zatrzymaliśmy w rozwoju, że bez sztuczek programowych nie damy rady? 

 

Pomijam totalnie fakt, że mało gier ma FG!

Ja też bym wolał prawdziwe, ale mamy co mamy.

Oczywiście, że bez AI się by dało poprawić wydajność, ale Nvidia po prostu nie widzi potrzeby, żeby robić GPU do gier. Skoro i tak już inwestują tyle w AI, to wystarczy powiedzieć działowi marketingu, że mają tak to przedstawić, że niby to super sprawa dla graczy i pora na CSa.

Jasne, że rozwój jest wolniejszy i droższy, ale jak coś kosztuje 50$ + 200$ marży, to wzrost ceny z 50 na 100$ nie musi oznaczać zmiany ceny z 250 na 500$ za GPU.  To tylko przykład, oczywiście, nie mówię, że Nvidia ma 400% na każdym GPU.

Jednak jeśli za taki sam chip mogą zarobić więcej dając chip klientom kupującym dla AI, to Nvidia po prostu nie widzi powodu, żeby się wysilać. Intel kuleje w DX 9/10/11 i ich dział discreet GPU ledwo zipie, AMD już nawet nie udaje, że walczy, to po co się wysilać.

 

Apropo. Ktoś liczył ile segment AI zjada powierzchni takiego 4070 czy 4090? W 5xxx pewnie jeszcze więcej.

 

A tu jest  coś o GDDR7 i tam jest mowa o obniżonym czasie dostępu (latency). To mi brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe. Pamięci projektowane pod maksymalną przepustowość nigdy nie miewają poprawy w latency a tu nagle mają mieć? Bardzo ciekawe. Oby się potwierdziło.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Tester Wrażeń napisał(a):

Chciałbym zobaczyć obraz przy x20 XD

Nie chciałbyś... przed chwilą to sprawdziłem na laptopowym RTX 4090 i efekt jest katastrofalny. Ghosting taki, że rozmydla wszystko, co widać na ekranie + input lag na poziomie 160 ms, generalnie niegrywalne. 

Ale muszę przyznać, że ten LSFG 3.0 w przypadku x3 i x4 działa o wiele lepiej od poprzednika. Nadal jest ogromne smużenie i opóźnienia, ale już bez tragedii. 

Edytowane przez Gasparo
  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, green1985 napisał(a):

Nie wiem czy już było, ale na tym fragmencie filmu widać wyraźnie artefakty generowane przez MFG. Zobaczymy jak z czasem z tego wybrną. Czego by nie zrobili, dla mnie ta generacja do pominięcia, przede wszystkim brak gier, dla których warto by było znowu dokładać 5-6 tyś. zł. Może KCD2, ew. dojdzie parę gierek z biegiem czasu, ale wątpię, by to uzasadniało zmianę. No i umówmy się, do przeskoku 3090 -> 4090, gdzie 4090 wygrywało czystą mocą, to w tym przypadku daleko. FG? Próbowałem w TLOU i szybko wyłączyłem, co chwilę ghosting zabijający totalnie imersję. Dopóki tego nie ogarną, to ja za fejk klatki dziękuję.

 

 

Takie cuda to tylko jak się zmienia proces produkcyjny na mniejszy.

Do tego przy 3090-> 4090 doszła zmiana ze słabego procesu Samsunga na o wiele lepszy TSMC więc tam kop był w zasadzie podwójny.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Szybciutko dodaja karty do zakladek :D Chyba nie braknie.

No nie tak szybciutko.
5090 dalej tylko trzy sztuki.
Może to oznaczać, że ich dostępność będzie pieruńsko kulawa.
Pewnie większość gdzieś pod stołem zakontraktowana dla AI firemek przez dostawców.
5090 w naszych domach zobaczymy jak świnia niebo.

Edytowane przez Umpero
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
    • Ktoś pozjadał wszystkie rozumy i zapomniał spalić te kalorie.  
    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...