Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

Wiesz no nie wiem, Jak weźmiesz jakas wersje powiedzmy za 11k supereme czy cos takiego jednak w niektorych gierkach lub momentach przyrost jest dużo wyższy niz te 30%..
Zaorkąglajac 115:74=155% wydajnosci 4090. 

Porównujesz podkręconą kartę, do 4090 FE. Podkręć ją adekwatnie, różnica będzie jednak mniejsza. ;) 

Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

Nie. Tylko nowy model DLSS.

Nowy DLSS dostaną wszystkie gry z tej listy na premierę 30 stycznia? (70 czy tam 75 gier).

I normalnie DLSS overdrive z nvidia app na gierki ze starszą wersją DLSS ? 

Opublikowano
3 minuty temu, Kiper09 napisał(a):

Mam rtx 3070 ti, FG będzie mi działać?

No powinno przynajmniej te x2. Ponoc juz nie opieraja sie na OFA. Które tak na marginesie jest w kazdym RTX 2000. Kazdy rtx ma OFA z tym, ze ponoc różne edycje i predkosci. Wiceprezes nV mówił, że tak może działac te nowe FG na kartach z serii RTX. Czy zrobią, nie wiem cos mówił, że sporo optymalizacji sterownikow trzeba by zrobic. Wiec ciezko powiedziec. Oczywiscie jedyne na co mozesz liczyc to x2 tak samo jak kazdy posiadacz 4000, Bo nie ma sprzetowego wsparacia układania sekwencyjnie FPS jeden po drugim (w tych samych odstepach czasowych). Ale i tak zawsze cos. Taki RTX 2080 z x2 zyskałby drugi oddech

Opublikowano
8 minut temu, NoviAMG napisał(a):

Odliczając wszystkie graty w ich sklepie + windowsa 300zł daje nam 6298zł za 5080 :E 

Nie wiem czy po premierze 5080 nie okaże się że to okazja jak za Asusa Tuf OC

Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, maxmaster027 napisał(a):

Taki RTX 2080 z x2 zyskałby drugi oddech

Marketingowo nieopłacalne. Oni chcą żeby ludzie z 20X0 i 30X0 przeszli na 50X0, a nie nadal siedzieli na starych kartach, korzystając z nowych ficzerów. Na samym PiPo sprzedaż się nie zrobi. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Haha 1
Opublikowano
Opublikowano
Teraz, Element Wojny napisał(a):

Marketingowo nieopłacalne. Oni chcą żeby ludzie z 20X0 i 30X0 przeszli na 50X0, a nie nadal siedzieli na starych kartach, korzystając z nowych ficzerów. Na samym PiPo sprzedaż się nie zrobi. 

No ale z drugiej strony, koles co ma 2070 lub 2080 gra w jakas gre. Ma ustawienia swoje, i ogarnal w dobrej grafie te 55-60fps. Nv daje mu FG ma 100fps. Patrzy jak dobrze to działa, widzi stoi piekny za szyba RTX 5060TI za tysiac pińcet, na slajdach widział x4, mówi do siebie. Grzech nie wiząć, bo liznął jak to działa i go moze to przekonac do nowej serii.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

No ale z drugiej strony, koles co ma 2070 lub 2080 gra w jakas gre. Ma ustawienia swoje, i ogarnal w dobrej grafie te 55-60fps. Nv daje mu FG ma 100fps. Patrzy jak dobrze to działa, widzi stoi piekny za szyba RTX 5060TI za tysiac pińcet, na slajdach widział x4, mówi do siebie. Grzech nie wiząć, bo liznął jak to działa i go moze to przekonac do nowej serii.

Ale ja się z Tobą zgadzam, dla graczy to byłoby mega, ale z punktu widzenia firmy totalnie bezsensowny ruch. Widziałem ten wywiad gdzie mówili że nad tym pomyślą, ale to nie była żadna deklaracja, ot co jakaś tam kwestia do rozważenia. Przekonać do nowej serii to ludzi przekonają koledzy na forum albo filmiki na YT, gdzie będą widzieć że tam gdzie on ma 60fps, ktoś inny ma 140 albo 200fps. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Upvote 1
Opublikowano

na razie to MFG muszą konkretnie dopracować

x4 a AW2 to kpina

tam z tą latarką po lesie się nałaziłem nie po to żeby i z Mrokiem to jeszcze z artefaktami  walczyć (od 13::25)

chyba że unlimited ammo

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Tak sobie oglądam ten materiał od HU i MFG to pułapka :E

Widzę ze jednak Nv magicznie nie udało się powstrzymać artefaktów na x3 i x4, czyli tak jak myślałem stad wybór tego, z jakim mnożnikiem będziemy grali.

Na Alanie Wake'u pięknie widać, jaka lipa się robi z obrazu przy x3 i x4.

A dlaczego pułapka ?

Bo im lepsza mamy jakość obrazu (Transformer) i obraz jest płynniejszy (czyli mamy więcej FPS jeśli nawet są fejkowe), tym łatwiej jest wygenerować, a i także wyłapać artefakty, bo staja się bardziej widoczne w sytuacjach gdzie na 4 klatki 3 to interpolacja.

Opublikowano (edytowane)

Nie jest źle w kwestii latency (opóźnień) przy sensownym bazowym FPS, ale to mnie zadziwiło. To jest "motion-to-photon"? Bo coś za mało. Poniżej 20ms w Hogwart's Legacy?
image.thumb.png.7a2854e3e2637ed2e53f0578016d863e.png

 

Obejrzałem resztę video HU i jestem rozczarowany, że nie wspomnieli nawet o tym, że MFG może pomóc z blurem w ruchu. Szkoda, bo w reckach monitorów wspominają o sample and hold i o tym co to jest image persistence, więc to nie z braku wiedzy.

Mogli wspomnieć, mogli zrobić test na 480Hz.

Dopiero co ich broniłem kilka dni temu w tym wątku, żeby nie było zaraz, że "hejtuję".

Materiał spoko. Na 4+ w staroszkolnej skali ocen. Ale mogli dostać 5-tkę.

Póki co wnioski takie, że artefakty przy źródle 120fps nie powinny być wielkim problemem, ale jak wspomina o rozmyciu i o problemach z detalami typu roślinność, to trochę się niepokoję. 

Digital Foundry na pewno walnie gorsze video na ten temat, choć pewnie lepiej pokażą przykłady artefaktów.

No chyba, że pozytywnie zaskoczą. Czasem im się zdarza. 

Na testy od kogoś z Blurbusters to raczej będzie trzeba czekać długo. 

 

 

 

Cena 5080

Ktoś tu zauważył, że skoro przepaść jest pomiędzy cenami 5080 a 5090, to przy 5080 24GB Nvidia to wykorzysta i podbije cenę. No.. a miałem jeszcze jakieś nadzieje, że 24GB zastąpi model 16GB w tej samej cenie za pół roku czy rok. Ale niestety to faktycznie bardzo logiczne i zapewne trafne spostrzeżenie. No to co? Czekamy do 2026-28 na obniżkę?

Czy może "wait for Navi" (UDMA czy jak jej tam) znowu? ;)

Pewnie wyjdzie lipa, albo dobre GPU, ale jak dobre GPU to jak zwykle pewnie AMD przywali cenę jak premierowa cena 7900xtx i Nvidia nawet nie ruszy palcem w reakcji na taką "konkurencję".

Ale może to będzie pierwszy raz, gdzie zaskoczą i dobrym sprzętem i dobrym zarządzaniem/marketingiem/itd.

W każdym razie moje nadzieje, że w tym roku będzie wśród 5080 cokolwiek wyraźnie bardziej opłacalnego od 4080s za 4600zł już przestały istnieć.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
5 minut temu, bofff napisał(a):

na razie to MFG muszą konkretnie dopracować

x4 a AW2 to kpina

tam z tą latarką po lesie się nałaziłem nie po to żeby i z Mrokiem to jeszcze z artefaktami  walczyć (od 13::25)

chyba że unlimited ammo

 

 

Ten MFG, jak i cale generowanie klatek to jest kina. Ludzie ustawiają wyższe detale tyle po to, żeby dostać milion artefaktów i mydło z dlss+FG

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Tak sobie oglądam ten materiał od HU i MFG to pułapka :E

Widzę ze jednak Nv magicznie nie udało się powstrzymać artefaktów na x3 i x4, czyli tak jak myślałem stad wybór tego, z jakim mnożnikiem będziemy grali.

Na Alanie Wake'u pięknie widać, jaka lipa się robi z obrazu przy x3 i x4.

A dlaczego pułapka ?

Bo im lepsza mamy jakość obrazu (Transformer) i obraz jest płynniejszy (czyli mamy więcej FPS jeśli nawet są fejkowe), tym łatwiej jest wygenerować, a i także wyłapać artefakty, bo staja się bardziej widoczne w sytuacjach gdzie na 4 klatki 3 to interpolacja.

to można naprawić tylko w jeden sposób!!

zamiast  poprawiać raster w 6xxx cała para musi  iść w powrót zFP4 na FP 16 i więcej tensor cores dla modelu MFG!

większy  model, większa precyzja poprawi  artefakty

a że można było  po  prostu  raster poprawić :boink:

Opublikowano
1 minutę temu, Element Wojny napisał(a):

Jakiś koleś wrzucił fajny fix na wysokiej jakości tekstury do FFVII Rebirth, gdzie gra ponoć wygląda fenomenalnie, ludzie pościągali i nagle zonk, okazuje się że 16GB Vramu to za mało, bierze w porywach nawet do 20GB. 

Fix wyłączył optymalizacje a tu się cieszą i nagle rzeczywistość uderzyła :hihot:

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Tak sobie oglądam ten materiał od HU i MFG to pułapka :E

Widze ze jednak Nv magicznie nie udalo sie powstrzymac artefkatow na x3 i x4 czyli tak ak myslalem stad wybor tego z jakim mnoznikiem bedziemy grali.

Na Alanie Wake'u pięknie widać, jaka lipa się robi z obrazu przy x3 i x4.

A dlaczego pułapka ?

Bo im lepsza mamy jakość obrazu (Transformer) i obraz jest płynniejszy (czyli mamy więcej FPS jeśli nawet są fejkowe), tym łatwiej jest wygenerować, a i także wyłapać artefakty, bo staja się bardziej widoczne w sytuacjach gdzie na 4 klatki 3 to interpolacja.

Już przy 2x robi się lipa. Czyli z tym skokiem z adą to tylko nowe półki wytestowali i ciekawe czy teraz na tym marketingu nie będą jeszcze bardziej kosić jeszcze większe g... Dokładając. Liczę że wróci 2080ti zdatne do użytku i czekamy na rubin.

Opublikowano
3 minuty temu, bofff napisał(a):

to można naprawić tylko w jeden sposób!!

zamiast  poprawiać raster w 6xxx cała para musi  iść w powrót zFP4 na FP 16 i więcej tensor cores dla modelu MFG!

większy  model, większa precyzja poprawi  artefakty

a że można było  po  prostu  raster poprawić :boink:

Większy model to chyba więcej VRAM będzie trzeba :E

Nvidia wpadła we własną pułapkę :E

 

A tak poważnie to brak konkretnego postępu w rasterze to chyba nie jest ich wina tylko po prostu rozwój zdycha.

Mogliby zrobić RTX'a 5xxx na powiedzmy dwa razy mniejszym procesie jeśli to w ogóle już jest możliwe, ale kosztowałby pewnie 2 albo 3 razy więcej.

Mamy przechlapane patrząc czysto pod względem jakości :E

 

Nvidia musiałby chyba zrezygnować z kosmicznych marzy, żeby się coś ruszyło :)

Opublikowano
1 minutę temu, bofff napisał(a):

to można naprawić tylko w jeden sposób!!

zamiast  poprawiać raster w 6xxx cała para musi  iść w powrót zFP4 na FP 16 i więcej tensor cores dla modelu MFG!

większy  model, większa precyzja poprawi  artefakty

a że można było  po  prostu  raster poprawić :boink:

Róbcie sreenshota. Jest jakieś 80% że tak będzie faktycznie. I jak będzie to macie winnego, co wykrakał w 2025tym i to przez niego! ;)

 

Teraz, Kadajo napisał(a):

A tak powaznie to brak konkretnego postepu w rasterze to chyba nie jest ich wina tylko po psorttu rozwoj zdycha.

Mogli by zrobic RTX'a 5xxx na powiedzy dwa razy mniejszym procesie jesli to wogle juz jest mozliwe ale kosztowalby pewnie 2 albo 3 razy wiecej.

Mamy przechlapane patrzac czysto pod wzgledem jakosci :E

Proces 3N nie jest nawet połową tego skoku jaki był w skoku z procesu w serii 3xxx na 4xxx. 

3nm coś tam pomoże, ale prawdziwy normalny skok, choć i tak sporo mniejszy niż kiedyś (np. z 90nm do 65nm) to będzie dopiero z tranzystorami GAA w 2nm.

Na pewno to nie jest tylko wina Nvidii, że jest z rasterem taka lipa. Na pewno postęp obecnie wbija się w ścianę i dąży do zatrzymania się całkiem, przynajmniej jeśli patrzeć na tradycyjne podejście. Nowe materiały i technologie coś pewnie na to poradzą, ale dla graczy to raczej późniejsze lata 2030-te, bo będzie super-mega-bardzo-ultra drogo i przemysł wyssa wszystkie moce produkcyjne u TSMC i (tu wstaw firmę, która po 2030 jeszcze będzie z nimi konkurować)

Osobiście mam nadzieję, że dodadzą może więcej cache nawet jeśli go się zminiaturyzować nie da. Albo jakiś stacked 3D cache ala ten w procach 9800x3d.

Tylko nie wiem ile by to pomogło nowym grom. W sensie ile tej pamięci z lepszym czasem dostępu i przepustowością by trzeba. Jak całość tych newralgicznych obliczeń da się upchnąć w  300MB, to może nas czekać ogromny przyrost. Ale jeśli to jest 3GB to zmiana z 88MB na nawet 300MB nie da żadnej rewolucji. 

PS. Sprawdź PM

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...