Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, userKAMIL napisał(a):

2 metry od 65 cali czy ja wiem czy tak daleko. 🤷

Na zdjęciu wygląda dużo dalej, chyba, że do grania siadasz bliżej. Ja mniej więcej 1 metr 30 centymetrów od 65". Lata temu wpadłem na ten kalkulator odległości od TV z HDTV i moim zdaniem sprawdza się idealnie,  nie ważne, czy oglądam film, czy gram. Możesz spróbować, te 2 metry do 100" są dobre, niby nie duże różnice, ale widać to zwłaszcza na materiałach 4K w filmach, czy grach, przynajmniej ja widzę. Najbardziej mnie rozwala jak nie raz u znajomych widzę TV 65" kanapa od niego z 5-6 metrów i tak grają na konsolach, albo filmy oglądają.

 

https://hdtvpolska.com/kalkulator-odleglosci/

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, skunRace napisał(a):

Na zdjęciu wygląda dużo dalej, chyba, że do grania siadasz bliżej.

Jest 2m ale miarki nie rozkładałem. ;) Mogę się przysunąć/oddalić spokojnie o extra metr. Jakoś tak czuję się najbardziej komfortowo. Wcześniej w tym samym pokoju siedziałem 4 może 5 metrów przed 150 cali. 
Coś za coś… OLED jak już wspominałem skradł moje serce. 
 

IMG_8255.jpeg

Edytowane przez userKAMIL
  • Like 1
Opublikowano
11 minut temu, DżonyBi napisał(a):

To chyba solidarność za wojne na Ukrainie

Na pewno ale pomijając problemy techniczne które były również w Baldur's Gate III na premierę to S.T.A.L.K.E.R 2 jest dobrą grą z możliwością bycia jeszcze lepszą jeśli uporają się z jej poprawianiem i zapewnieniem długiego wsparcia po premierze 

Opublikowano

Pograłem chwile i balans leży całkowicie, przeciwnicy, a w szczególności mutanty to takie gąbki na pociski że głową mała. Do tego wystrzwlamy 3 magazynki i broń już się psuje, bo bez przesady. 

18 minut temu, samsung70 napisał(a):

siema siema, jak tam przygoda, ja dzisiaj zacznę, wszyscy narzekają na bugi i drewno i inne techniczne rzeczy, jednak oceny na steam o dziwo są dobre, po tym hejcie na technikalia, animacje i inne problemy spodziewalem sie review bombingu , a tu prosze

image.png.1533095fdbbc177993bbaf73ed9b86d3.png

Nie wiem za co tam gra zbiera takie dobre oceny.

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano

Jest coś specyficznego w tej grze. Po pierwsze są miejsca, gdzie jest 100 fps na liczniku, a mimo tego nie czuję masła, tylko... nie wiem. Coś jest nie tak. Pierwsza oberża. Wchodzę 85-90 fps, cut scena i spada do 40, ekstremalnie odnotowałem 37 fps! Na 4090, DLSS, FG, itd... pogadali i - jeb - 90 fps. Jest pogięte, jak cholera. Co ciekawe, któryś z userów mi uświadomił, że w GP jest też teraz Black Ops 6 i chyba MWIII (?) - sorry, ale już bardzo dawno odbiłem od tych codów, nie kumam który jest który, która historia o czym mówi, mniejsza... KURDE jakie to dobre! Mówię o misjach fabularnych. Jak to chodzi! Jak to działa! Jakie animacje i modele! Nie mogę dziś zdzierżyć tych stojących kukieł w ich monologach w STALKERZE. Ja wiem. Rozległość, eksploracja, inny rodzaj gry, wiem, wiem... niemniej - no wali śledziem i starością z niego :(. Ja chyba wolę jednak dolizane tunele na 5 - 10h, niż te 10-letnie produkcje, trącące naftaliną. Wiem. Ambitne, z historią i potencjałem na Xdziesiąt godzin, nostalgia - wszystko OK, ale... no nie wygląda to świeżo, przy takim "pifpaf hollywood paździerzu" nawet, choćby pokroju CoD. Włączone jedna po drugiej. No nie. Dystans duży. Tu naprawdę czuje się, co się ma pod maską. Gra płynie i poraża wizualiami. STALKER - liczę, że połatają, że podciągną, ale... no coś mi nie leży w tej produkcji w stanie obecnym.  

  • Upvote 3
Opublikowano
2 minuty temu, Joloxx9 napisał(a):

Pograłem chwile i balans leży całkowicie, przeciwnicy, a w szczególności mutanty to takie gąbki na pociski że głową mała. Do tego wystrzwlamy 3 magazynki i broń już się psuje, bo bez przesady. 

Zagraj sobie w Misery, tam zobaczysz, co to absurdalny poziom trudności xD Pamiętam, jak podczas jednej z pierwszych misji mnie lekko napromieniowało, wyżarłem z 4 paczki antyradu i wypiłem całą wódkę, jaką byłem w stanie kupić za fundusze, a i tak padłem na chorobę promienną :hihot:

Opublikowano
1 minutę temu, Joloxx9 napisał(a):

Do tego wystrzwlamy 3 magazynki i broń już się psuje, bo bez przesady. 

 

Totalna głupota wybijająca z immersji i odpowiadają za to ludzie dla których broń palna jest codziennością. Oby to połatali 😅

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, tomcug napisał(a):

Zagraj sobie w Misery, tam zobaczysz, co to absurdalny poziom trudności xD Pamiętam, jak podczas jednej z pierwszych misji mnie napromieniowało, wyżarłem z 4 paczki antyradu i wypiłem całą wódkę, jaką byłem w stanie kupić za fundusze, a i tak padłem na chorobę promienną :hihot:

Nie chodzi mi o sam poziom trudności, tylko balans. 

 

A to całe a life czy jak się tam to nazywa nie istnieje, skrypty odpalają te całe "randomowe" wydarzenia. Po wyjściu z tunelu jakiś typ walczył z dwoma mutantami, na moje nieszczęście wyszedłem bez hp(konsolowa klawiszologia mnie dobija) zostałem zabity, restart, następne podejście nie wychodzę z tunelu tylko idennad nim i co? Nie ma eventu :E oczywiście save miałem z 50m od tego miejsca więc powtórzę, ten świat nie żyje.

Opublikowano
49 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

@Alek_MCzyli dupa jesteś nie Stalker jak płaczesz;) Pudełka z odpowiednim pędem zabijają. Masa x prędkość zabija.

 

Dzieciaku, nikt nie płacze tylko zwraca uwagę na nierealne obrażenia jakie zadają martwe przedmioty. Ograłem wszystkie Stalkery jakie były z modami i w żadnej grze nie ginąłeś od dwóch uderzeń byle czym, więc sam jesteś dupa, bo nie znasz poprzednich części.

  • Haha 2
Opublikowano


Ta gra jest aktualnie niegrywalna (przynajmniej dla mnie). Mimo stabilnych 100fps co kilka minut fps-y tak o sobie z dupy spadają do 7-10 fps i muszę w opcjach cokolwiek zmienić na chwilę, żeby wszystko wróciło do normalności.

Grafika też nie powala jak na ue5.
 

Opublikowano
3 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

Wchodzę 85-90 fps, cut scena i spada do 40, ekstremalnie odnotowałem 37 fps! Na 4090, DLSS, FG, itd... pogadali i - jeb - 90 fps. 

O tym właśnie pisałem ale podobno Digital Foundry twierdzi że to nie wina kompilacji shaderów tylko CPU :E. Mnie to totalnie nie przekonuje bo to samo było zresztą w The Callisto Protocol (już połatali i jest wyraźna poprawa) na premierę i w Silent Hill 2 Remake na Unreal Engine 5 😉.

  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

Jest coś specyficznego w tej grze. Po pierwsze są miejsca, gdzie jest 100 fps na liczniku, a mimo tego nie czuję masła, tylko... nie wiem. Coś jest nie tak. Pierwsza oberża. Wchodzę 85-90 fps, cut scena i spada do 40, ekstremalnie odnotowałem 37 fps! Na 4090, DLSS, FG, itd... pogadali i - jeb - 90 fps. Jest pogięte, jak cholera. Co ciekawe, któryś z userów mi uświadomił, że w GP jest też teraz Black Ops 6 i chyba MWIII (?) - sorry, ale już bardzo dawno odbiłem od tych codów, nie kumam który jest który, która historia o czym mówi, mniejsza... KURDE jakie to dobre! Mówię o misjach fabularnych. Jak to chodzi! Jak to działa! Jakie animacje i modele! Nie mogę dziś zdzierżyć tych stojących kukieł w ich monologach w STALKERZE. Ja wiem. Rozległość, eksploracja, inny rodzaj gry, wiem, wiem... niemniej - no wali śledziem i starością z niego :(. Ja chyba wolę jednak dolizane tunele na 5 - 10h, niż te 10-letnie produkcje, trącące naftaliną. Wiem. Ambitne, z historią i potencjałem na Xdziesiąt godzin, nostalgia - wszystko OK, ale... no nie wygląda to świeżo, przy takim "pifpaf hollywood paździerzu" nawet, choćby pokroju CoD. Włączone jedna po drugiej. No nie. Dystans duży. Tu naprawdę czuje się, co się ma pod maską. Gra płynie i poraża wizualiami. STALKER - liczę, że połatają, że podciągną, ale... no coś mi nie leży w tej produkcji w stanie obecnym.  

I tutaj muszę się zgodzić, miałem pewien hype na stalkera, przy czym były obawy. Ale mam wrazenie, że dostałem gre, która stoi jedna noga w 2010r a druga w 2024, przy czym znaczna większość tejże gry zatrzymała się dawno temu od strony technicznej. Niby najnowszy silnik, ale jedyne co nam serwuje to stuttering i wymagania kompletnie nie odpowiadające temu co jest na ekranie. Są trzy rzeczy które mogę pochwalić, dzwiek, black level(w końcu nie zepsuty) i strona artystyczna gry, bo widać, że jest to zrobione dobrze i fajnie oddaje klimat. Ale czy gry oferuje cos poza tym? Mam wrazenie, jakbym dostał port z konsoli gry, czegoś podobnego do Starfielda, niby przepis na sukces ale wykonanie na max 40%. Gra z jednej strony wciąga ale z drugiej, co chwilę jakiś taki lepiej na twarz dostaje, bo mogłoby to działać i wyglądać lepiej. Co cod'a w singla chyba z 15 lat nie grałem, i teraz właśnie odpaliłem pobieranie. 

  • Like 2
Opublikowano
1 minutę temu, azgan napisał(a):

O tym właśnie pisałem ale podobno Digital Foundry twierdzi że to nie wina kompilacji shaderów tylko CPU :E. Mnie to totalnie nie przekonuje bo to samo było zresztą w The Callisto Protocol (już połatali i jest wyraźna poprawa) na premierę i w Silent Hill 2 Remake na Unreal Engine 5 😉.

Oczywiście, że nie, bo w SCENIE NIC SIĘ NIE ZMIENIA.
Ani ilość NPC, oświetlenie, dynamika, nic! Zresztą pierwsza scena, gdzie kierowca wysadza nas przy ogrodzeniu.
To samo. 90 fps gry, cut scena i 45 fps. A GPU 70% / CPU 60%, to... (?). No nie kumam. SPSULI i tyle!

  • Upvote 2
Opublikowano
1 minutę temu, Proxide napisał(a):


 

Grafika też nie powala jak na ue5.
 

Jest na poziomie Banishers: Ghosts of New Eden tylko że to tytuł AA i dużo lepiej działa a też otwarty świat na Unreal Engine 5 chociaż i tutaj DLSS 3 wraz z Frame Generation daje bardzo duży boost https://www.purepc.pl/banishers-ghosts-of-new-eden-z-obsluga-dlss-3-wzrost-liczby-klatek-na-sekunde-jest-znaczacy

Opublikowano
5 minut temu, azgan napisał(a):

O tym właśnie pisałem ale podobno Digital Foundry twierdzi że to nie wina kompilacji shaderów tylko CPU :E. Mnie to totalnie nie przekonuje bo to samo było zresztą w The Callisto Protocol (już połatali i jest wyraźna poprawa) na premierę i w Silent Hill 2 Remake na Unreal Engine 5 😉.

To jakie cpu potrzebne niby?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...