Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, MJRegul napisał(a):

@pieciak ja uważam, że jakakolwiek eksploracja w tej grze na dziś dzień sensu nie ma, chyba tylko by ustawić wszystko na max, wgrać mody i cykać screeny :) 

Dla mnie teź bez sensu coś tam szukać bo potem załadowany jak wielbłąd trzeba walić kilometry a idziemy tak wolno że szkoda gadać.

Opublikowano
14 godzin temu, dawidoxx napisał(a):

Niestety ale mi po ok 20h już się przejadła.. Może dlatego że zamiast robić fabule to biegałem po świecie i szukałem fantów i robiłem misję poboczne. 

 

Parę potworów na krzyż plus te same ataki, pusty nudny świat w którym nawet ciężko spotkać innych stalkerow :E ale  za to mamy respawny wrogów na plecach 😁

 

 

Nie ma bata żeby to coś dostalo multiplayer - bankowo się z tego wycofają.. nie mam pojęcia co by miało przyciągnąć i zatrzymać w multi ludzi jak oni nawet w singlu nie potrafią ogarnąć jakiś sensownych aktywności. 

 

U mnie leci z dysku i odpalę może za kilka miesięcy. 

 

Syf jakich mało a oceny 8/10 na golu to już nie śmieszny żart 

 

 

Mam podobne odczucia i wrażenia

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

HP mutantów jest ok. Mięsacze nigdy nie były zbyt twarde. W SoC wycinałem je z początkowego pistoletu.

 

Nibyolbrzymy i Chimery nadal mają tonę HP. Na Chimerę musiałem zużyć z 40 przebijających pocisków do strzelby (Cracker).

 

Fajne te niektóre nutki w radiu.

 

46 minut temu, azgan napisał(a):

i 15 lat różnicy 🤭:lol2:

Latarka sprawia że grafika w grze cofa się o jedną generację. :E Strasznie spłaszcza oświetlenie w pomieszczeniach. Z wyłączoną latarką gra wygląda znacznie lepiej i klimatyczniej. Niestety jednak miejscami zbyt ciemno, więc latarka mimo wszystko jest wymagana. Nie rozumiem czemu nawet cienie od latarki są wyłączone. Jest na to mod i nie ma raczej większego wpływu na wydajność.

 

@azgan @dawidoxx Btw. jak próbujecie eksplorować dosłownie wszystko to nie dziwię się że się nudzicie. Stalker to nie są gry typu Ubi gdzie masz nieskończony ekwipunek i zbierasz wszystkie śmieci i grindujesz znaczniki na mapie. Nie potrzeba wam 1000 apteczek i 10000 bandaży. Musicie po prostu przetrwać i szukać sposobów na zarobek. Co nie zmienia faktu, że w późniejszej części gry nie ma zbyt dużo do roboty jeśli chodzi o poboczne aktywności. Grze daleko do ideału pod względem technicznym, ale pod względem gameplayu jest to stary dobry Stalker minus A-Life (nad czym ubolewam, ale nadal oszukuję się że to naprawią :E). Wiedziałem że sporo osób się odbije, bo jest to seria niszowa i specyficzna.

 

W dodatku GSC słabo sobie poradziło z wdrożeniem nowych graczy w lore i fabułę serii. Te gry nigdy mocno fabułą nie stały, była ona słabiej zarysowana i stała sobie gdzieś tam z boku. Stalker 2 stawia na fabułę odrobinę mocniej, albo przynajmniej sprawia takie wrażenie. Skif jest w Zonie kotem (czyt. świeżakiem) i dopytuje innych o wiele rzeczy. Ale z perspektywy osoby która grała w starsze części serii, powiem wam że i tak mało co zrozumiecie. Nie ogarniecie o co chodzi z Monolitem i Spełniaczem Życzeń, nie ogarniecie jak ważnymi postaciami są Strielok czy Szrama. Nie ogarniecie zależności między frakcjami np. Wolność i Powinność. Ba, nawet nie ma w PDA bestiariusza mutantów jakie już spotkaliśmy/zabiliśmy, czy krótkich opisów różnych pojęć i frakcji. To wszystko zostało niestety słabo wytłumaczone nowym graczom. Mi się fabuła podoba, bardzo polubiłem Fausta i jego backstory. Ale nowy gracz nie ma szansy tego ogarnąć...

Edytowane przez Isharoth
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
48 minut temu, Isharoth napisał(a):

Latarka sprawia że grafika w grze cofa się o jedną generację. :E Strasznie spłaszcza oświetlenie w pomieszczeniach. Z wyłączoną latarką gra wygląda znacznie lepiej i klimatyczniej. Niestety jednak miejscami zbyt ciemno, więc latarka mimo wszystko jest wymagana. Nie rozumiem czemu nawet cienie od latarki są wyłączone. Jest na to mod i nie ma raczej większego wpływu na wydajność.

 

Latarka i cale oswietlenie w dwojce wygladaja jakbysmy sie cofneli o 10 lat, albo i wiecej patrzac na to, ze 10 lat temu gry wykorzystywaly dynamiczne oswietlenie. Nie rozumiem, jak cos takiego moglo byc pominiete w grze, ktora stoi wlasnie klimatem, gra swiatel dodala by jeszcze wiecej. Nie wiem jak mozna wydac gre na UE 5, ktory to juz od wersji 3'ciej(z 2006 roku :E )  obslugiwal tak zaawansowane oswietlenie i cieniowanie, ze glowa mala. 

 

53 minuty temu, Isharoth napisał(a):

@azgan @dawidoxx Btw. jak próbujecie eksplorować dosłownie wszystko to nie dziwię się że się nudzicie. Stalker to nie są gry typu Ubi gdzie masz nieskończony ekwipunek i zbierasz wszystkie śmieci i grindujesz znaczniki na mapie. Nie potrzeba wam 1000 apteczek i 10000 bandaży. Musicie po prostu przetrwać i szukać sposobów na zarobek. Co nie zmienia faktu, że w późniejszej części gry nie ma zbyt dużo do roboty jeśli chodzi o poboczne aktywności. Grze daleko do ideału pod względem technicznym, ale pod względem gameplayu jest to stary dobry Stalker minus A-Life (nad czym ubolewam, ale nadal oszukuję się że to naprawią :E). Wiedziałem że sporo osób się odbije, bo jest to seria niszowa i specyficzna.

 

Tutaj chyba wlasnie, jest jeden z problemow Stalkera. Ta gra byla kultowa, ale dla dosc waskiego grona odbiorcow, teraz z racji, ze wyszla duga czesc nakrecono hype, gdzie ludzie w wiekszosci nie znali jedynki i mamy taka dosc dziwna sytuacje przez to. Sam bylem fanem stalkera swojego czasu, choc nie powiem, nie bawilem sie nie wiadomo jak w modowanie, duzo wiecej czasu spedzilem w podstawce i dodatkach bez modow. Ludzie troszke za duzo sobie naobiecywali chyba.

  • Upvote 1
Opublikowano
19 minut temu, Joloxx9 napisał(a):

Nie rozumiem, jak cos takiego moglo byc pominiete w grze, ktora stoi wlasnie klimatem, gra swiatel dodala by jeszcze wiecej.

Tutaj zwyczajnie brakło czasu i goniace terminy, ta gra powinna wyjsc za rok, a moze i dwa lata.

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Joloxx9 napisał(a):

Tutaj chyba wlasnie, jest jeden z problemow Stalkera. Ta gra byla kultowa, ale dla dosc waskiego grona odbiorcow, teraz z racji, ze wyszla duga czesc nakrecono hype, gdzie ludzie w wiekszosci nie znali jedynki i mamy taka dosc dziwna sytuacje przez to. Sam bylem fanem stalkera swojego czasu, choc nie powiem, nie bawilem sie nie wiadomo jak w modowanie, duzo wiecej czasu spedzilem w podstawce i dodatkach bez modow. Ludzie troszke za duzo sobie naobiecywali chyba.

Ludzie którzy nie grali w poprzednie części, nie wiedzą na co się piszą. Z kolei ci którzy grali, a potem przerzucili się na Gammę czy Anomaly, również są rozczarowani, bo gra wydaje im się zbyt mało hardcorowa i brakuje jej elementów które znają z tych modów. Wiele osób zapomniało jednak, że żadna z gier z serii S.T.A.L.K.E.R. nigdy nie była dopracowana czy dopieszczona. Co więcej, pierwszy S.T.A.L.K.E.R. w dużej mierze przyczynił się do powstania terminu "eurojank". Te gry zawsze były przeciętnymi shooterami pełnymi błędów, ale nadrabiały atmosferą i klimatem. Dokładnie to samo oferuje druga część, a przynajmniej dla mnie.

  • Like 1
  • Upvote 3
Opublikowano
7 godzin temu, Tooth napisał(a):

Zagraj sobie na najtrudniejszym wtedy nie będziesz kosił :)

Z ciekawości sobie przełącze ale nie spodziewam się że zobacze kolosalne różnice. Oczywiście nie omieszkam napisać bo czuje że jeżeli będzie jakaś różnica to w przypadku shootguna będzie to jeden strzał więcej a PTM może kilka kulek.

Opublikowano
22 minuty temu, Crew 900 napisał(a):

W anomaly custom ktoś gra?

Próbuje wgrać tego moda i postępuje zgodnie z instrukcją ale coś nie chce działać.

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/modular-compass-minimap-extension

 

I gdzie mogę zwiększyć udźwig? Bo wszędzie próbuje i dalej lipa. Może temat stworzyć do tego moda...

Dobry pomysł, zerknąłem na szybko i tą wersję custom chyba nie łatwo zainstalować, masę problemów ludzie z tym mają, jeżeli masz na to sposób to podeślesz info jak to zainstalowałeś ( może faktycznie najlepiej już w nowym temacie to ogarniać ) ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.12.2024 o 09:54, Sobtainer napisał(a):

Ustawcie sobie włosy na low, u mnie to właśnie powodowało ogromne spadki fpsów podczas grania, nawet cutscenki potrafiły do 5 fpsów spaść i to właśnie przez włosy na epickim. 

To mówisz, że w nowym patchu wszyscy będą łysi? :rotfl2:

Edytowane przez blabla123
literówka
  • Haha 2
Opublikowano
2 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

Serio by mogli zrobić opcjonalną szybką podróźm z mapy chociaż do tych głównych miast. Im bliżej końca tym te odległości są bardziej absurdalne:(

to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie 

Spoiler

a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze? 

 

Opublikowano
8 minut temu, JeanPepin napisał(a):

to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie 

  Ukryj zawartość

a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze? 

 

Spoiler

34 misje a ta z dugą jest 19

 

Opublikowano
17 minut temu, JeanPepin napisał(a):

to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie 

  Ukryj zawartość

a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze? 

 

To potem jest 3.3km:/

  • Sad 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Crew 900 napisał(a):

W anomaly custom ktoś gra?

Próbuje wgrać tego moda i postępuje zgodnie z instrukcją ale coś nie chce działać.

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/modular-compass-minimap-extension

 

I gdzie mogę zwiększyć udźwig? Bo wszędzie próbuje i dalej lipa. Może temat stworzyć do tego moda...

Specjalnie stworzyłem temat do tego, tam rozmawiać o modach i trylogii, by zostawić ten temat Stalkerowi 2.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, DITMD napisał(a):

Wiele osób zapomniało jednak, że żadna z gier z serii S.T.A.L.K.E.R. nigdy nie była dopracowana czy dopieszczona. Co więcej, pierwszy S.T.A.L.K.E.R Te gry zawsze były przeciętnymi shooterami pełnymi błędów, ale nadrabiały atmosferą i klimatem. Dokładnie to samo oferuje druga część, a przynajmniej dla mnie.

Można się jak najbardziej zgodzić, zresztą poziom poprzednich odsłon już był wcześniej poruszany. Pytanie tylko czy nie powinniśmy wymagać więcej od produkcji, która wychodzi kilkanaście lat później. Czasy się zmieniają, a nawet pomijając problemy czysto techniczne (które twórcy tak ochoczo przenieśli ;)), gra ma kłopot z rzeczami tak podstawowymi jak sprzedanie fabuły, o czym wspominał już @Isharoth. Przy czym nawet jak ktoś grał w Stalkery wcześniej, niekoniecznie będzie pamiętał lokacje i postaci z 15 lat wstecz. Ja, mówiąc szczerze, pamiętam je słabo.

 

Gra nie wprowadza praktycznie żadnych znaczących usprawnień do rozgrywki, a przecież lata modowania trylogii to raczej bogate źródło pomysłów. Daleki jestem od twierdzenia, że wszystko powinno robić się bardziej przystępnym, z myślą o nowych graczach. Jedno z drugim nie musi się wzajemnie wykluczać, można przemycić nowe rozwiązania pozostając w "duchu" serii, a wyzwanie regulować choćby poziomem trudności.

 

Obecnie gra ma problem z trafieniem do jakiejkolwiek z grup, bo dla nowych nadal może być zbyt toporna mechanicznie (co doskonale widać po popularności modów), a zbyt lajtowa dla starych wyjadaczy. Ja tym ostatnim nie jestem, a i tak mój survival skończył się w grze kilka godzin temu, bo z apteczek i jedzenia mógłbym zbudować pawilon, a mając dodatkowo 200k na koncie, raczej nie ma się co martwić o przyszłość.

 

Nie znaczy to, że kończę zabawę z tym tytułem, bo nadal oferuje on ten charakterystyczny dla serii klimat. Swoisty magnetyzm pchający do przodu, w poszukiwaniu kolejnych anomalii, zachęcający do przeczesywania kolejnych, opuszczonych zakładów, zmierzając nieuchronnie ku północy i majaczącej w oddali elektrowni. To akurat, na szczęście, nie uległo zmianie. Dodatkowo nowy patch i fixy z Nexusa, pozwoliły mi w końcu ustabilizować całość w powiedzmy akceptowalnej postaci.

Edytowane przez Vulc
  • Like 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...