Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, SebastianFM napisał(a):

Ja nie użyłem tego, że wydajność w grach można zwiększyć jako argumentu

Bądźmy poważni :hihot: A Phoenix jeszcze przez jakiś czas Ci nie będzie mógł odpisać xD

  • Haha 1
Opublikowano
42 minuty temu, Karro napisał(a):

dlaczego mi skasowałeś film z qsync ??

Ja go skasowałem -  wyleciał bo użyłeś  kawałka z postu Phoenixa,który też wyleciał  ;)

chcesz to wstaw  sam filmik

Opublikowano
Godzinę temu, SebastianFM napisał(a):

Nie, ja pytałem czy orientujesz się o ile można zwiększyć wydajność w grach odpowiednimi ustawieniami a nie o to, jaka jest wydajność na domyślnych ustawieniach.

Przeskoczy chociaż dziadka 7800x3d czy 14900k po "odpowiednich ustawieniach"? ;)

Opublikowano
W dniu 17.05.2025 o 23:20, Doamdor napisał(a):

Mamy już pierwszego forumowicza, który może pochwalić się swoim nowym PC na platformie Intel Arrow Lake? ;D

Ja mam grafikę ARC 750, więc jestem naprawdę twardym zawodnikiem, ale tego guana to nawet ja nie tknę :hihot:

 

Mam jedynie satysfakcję, że to przewidziałem. Od 20 lat developerzy optymalizują gry pod SMT/HT, a oni myśleli, że mogą od tak to zabrać bez konsekwencji i to przy okazji architektury, która pod żadnym względem nie jest rewolucyjna...

Opublikowano
8 godzin temu, Karro napisał(a):

The last of us?

Nie, ty zgadujesz a ja to sprawdziłem w tej grze w miejscu procesorowym i tak nie jest. Nikt mi do tej pory nie potrafił podać takiej gry, w której byłoby inaczej. 😁

Opublikowano
10 godzin temu, Karro napisał(a):

To coś słabo im idzie bo co wyłączę HT na 10850K to mam więcej fps ,poza paroma rodzynkami gdzie 10 rdzeni to mało.

Tam coś musiało pójść wiecej nie tak,moze koligacja rdzeni.

Majstry, Far Cry od niepamiętnych czasów miało problem z SMT i nawet w szóstej części tego do końca nie naprawili. Cyberpunk 2077 na Ryzenie z 8 rdzeniami +15% po włączeniu SMT.

9 minut temu, Karro napisał(a):

Jasne ze w the last od us w 8 watkach wyłaczenie HT i  zastąpienie e core da do 20 procent wiecej fps ale pozostanie HT dalej bostuje fps

Na jakiej podstawie miałoby tak być?

Opublikowano

Na 10. generacji nie wiem, na Ryzenach jest lepiej z SMT w CP2077.

2 godziny temu, SebastianFM napisał(a):

Nie, ty zgadujesz a ja to sprawdziłem w tej grze w miejscu procesorowym i tak nie jest. Nikt mi do tej pory nie potrafił podać takiej gry, w której byłoby inaczej. 😁

Na 14600K -8% w Starfield, -13% w MW3 po wyłączeniu SMT. Na 14900K oczywiście takie zjawisko nie występuje (więcej dużych rdzeni albo brak cyrków planisty wątków Windowsa?).

Opublikowano

Mnie filmy z YT nie interesują, sam to sprawdzałem na wielu różnych Ryzenach z 8C ;)

Gość na tym filmie nie ma pojęcia o testowaniu, zupełnie różne, losowe przebiegi, do tego w takich warunkach, które promują grube błędy pomiarowe w tej grze.

Opublikowano

Ze starych moich pomiarów, Ryzen 5 5800X w CP2077:

  • brak SMT: 83,6 FPS
  • SMT: 91,5 FPS

Prawie 10% do przodu.

Teraz, Karro napisał(a):

Dobra opuszczam zescie sie zafiksowali.Wyłaczenie Ht i boost fps jest znany lata

W niektórych grach wyłączenie SMT daje zysk, w innych nie. To też rzecz znana od lat.

https://ithardware.pl/testyirecenzje/ile_rdzeni_potrzeba_do_grania_czyli_jak_gry_radza_sobie_z_nowoczesnymi_cpu-6805.html

10 lat temu były gierki wykazujące zyski z SMT.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Karro napisał(a):

Do 16 wątków HT na pewno daje fps na plus bo również to sprawdzałem.

Wyciąłeś sobie z pierwszej mojej odpowiedzi początek i koniec a ja od początku pisałem o procesorach z rdzeniami P i E, o tym rozmawialiśmy.

Godzinę temu, Karro napisał(a):

 

Jasne ze w the last od us w 8 watkach wyłaczenie HT i  zastąpienie e core da do 20 procent wiecej fps ale pozostanie HT dalej bostuje fps

Nie masz racji.

 

Po pierwsze, ta gra działa maksymalnie na 16 wątkach, więc przy włączonych rdzeniach E nie korzysta z HT. Potwierdza to poniższy zrzut ekranu.

TheLastofUsPartI.png.f8bf335272b8cf91c7b79ef8b77d7a6a.png

 

Po drugie, potwierdzają to wyniki w miejscu procesorowym.

The Last of Us Part I, 1280x720, skala renderowania 50, ustawienia Ultra. W rozdzielczości 640x360 na pewno RTX 4070 Ti nie ogranicza ilości FPS.

8P: 157,9 FPS.
8P HT: 179,1 FPS.
8P + 16E: 181,8 FPS.
8P HT + 16E: 181,9 FPS.

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
21 minut temu, wallec napisał(a):

I o tym pisał Seba gdy odpisywał Avengerowi twierdzącemu, że Arrow Lake jest do bani bo nie ma SMT ;)

Brak SMT nie ma wpływu na problemy Arrowa w grach, to chyba od dawna znany fakt.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...