Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, GordonLameman napisał(a):

A nie może być wpinana po prostu? :) 

Najpierw zobacz jak są skonstruowane kolumny kierownicze w samochodach ;) 

U chińczyków nic nie ma nowego, u nich wszystko kopiuj wklej z różnych marek, w szczególności z Mercedesa. Przynajmniej tak mechanicy mówią ;) 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

A najlepsze, że już nie przeszkadzają opłacani recenzenci. 

Ale jak na YT ktoś dostał auto od widza na testy, to nie, na pewno producent mu grubo zapłacił :E

 

Ja już wspominałem. Planuję niebawem kupić nowe auta i wielce się jaram chińczykami, bo zapłacę mniej za zachodnie auto :E

Jak nie lubicie chińczyków, to możecie płacić stare ceny :E

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman nie można nic stwierdzić, bo nie podane jaki to model, a rozdzielczość 360p raczej nie jest bezcelowym zabiegiem.

 

Z ciekawości obejrzę w playerze odcinek i zwrócę uwagę na ten fragment jak będzie.

 

 

Edit: @GordonLameman w pierwszym odcinku testują Xpeng P7 i po wstępnym przejrzeniu odcinka nie ma takiej sceny. Czy będzie w dalszych odcinkach, zobaczymy. Póki co uznaję to za przynętę do zainteresowania programem.

 

 

Edytowane przez LeBomB
  • Upvote 3
Opublikowano

nie wiem jak to jest z gwarancjami na nowe zachodnie bo każdy producent ma inaczej ale kupno młodego używanego  rocznika 2020+ to koszmar bo ceny części i napraw pogwarancyjnych są wysokie.

BMW daje 24m gwarancji z możliwością rozszerzenia za dopłatą do 5 lat

Kia daje 7 lat lub 150k km.

BMW, Audi, Merc to są auta premium z premium opłatami i abonamentami.

Opublikowano
3 godziny temu, MaxaM napisał(a):

Właśnie nie rozumiem jak nie można tego pojąć.

Odpowiednikiem Omody 5 jest VW T-roc.

Omoda full opcja 120k

T-roc w zbliżonej konfiguracji 200k (golas z małym silnikiem i manualem 130k przy starej cenie

To teraz ciekawe, ile za 5 lat będą kosztować używki t-roc a ile łomody, o ile ktoś je kupi. 

Cytat

Gdzie jak się poczyta o VW to też ile mają problemów i na pewno daleko im do aut idealnych, tak jak dla Omody daleko do auta idealnego 

A jakie to problemy? Obecnie Tsi uchodzą za bezawaryjne, jedyne na co warto zwrócić uwagę, to dość szybko zużywające się sprzęgła w DSG DQ-200 gdy auto jeżdzi głównie w mieście, reszta to drobnica.

A łomoda? Tego nie wie nikt, czas dopiero to pokaże. 1,2 pure-bubel też na początku był super, nawet tytuły silnika roku dostawał.:rotfl2:

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MaxaM napisał(a):

A od kiedy klienta obchodzą jakieś dotacje? Kupuje za tyle ile jest na metce z ceną.

To jest bardzo płytkie i krótkowzroczne myślenie, nie będę nawet go rozwijał bo jak widać, to nie ma sensu.

https://autokult.pl/koniec-rosyjskiego-eldorado-ogromny-spadek-sprzedazy-chinskich-aut,7198357156101024a

Cytat

swoje mogły zrobić również inne niekorzystne aspekty związane z chińskimi markami. W 2024 r. eksperci z firm serwisujących samochody zapytani przez autostat.ru o ocenę chińskich modeli bez wahania wskazywali na ich niższą trwałość względem zachodnich odpowiedników. Według najbardziej skrajnej opinii przepytanych osób trudne rosyjskie warunki mają przekładać się nawet na trzykrotnie krótszą żywotność chińskich aut.

 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, MaxaM napisał(a):

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

  • Upvote 2
Opublikowano
4 minuty temu, MaxaM napisał(a):

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

Cytat

nie będę nawet go rozwijał bo jak widać, to nie ma sensu.

Tak jak pisałem.

3 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

On tego nie ogarnia, dlatego nie warto drążyć.:E

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

Czy nabijanie marży, to dawanie pracy? :) 

Czy robienie subskrypcji na podstawowe funkcje w samochodzie, to dawanie pracy? :) 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman skoda ma skoda connect

Tak jak wiele funkcji to dodatki czy dostęp zdalny np.

image.png.21c699872372929257b682b504d55103.png

Tak w funkcjach na żądanie już masz ciekawiej

image.png.9d2e7b3e34341f54b7ddfbceadf8561e.png

 

A tu ciekawostka od Stellantis

https://francuskie.pl/stellantis-wprowadza-ubezpieczenie-samochodu-taniej-ale-z-monitoringiem-twojej-jazdy/

 

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Edytowane przez LeBomB
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, LeBomB napisał(a):

@GordonLameman skoda ma skoda connect

Tak jak wiele funkcji to dodatki czy dostęp zdalny np.

image.png.21c699872372929257b682b504d55103.png

Tak w funkcjach na żądanie już masz ciekawiej

image.png.9d2e7b3e34341f54b7ddfbceadf8561e.png

 

A tu ciekawostka od Stellantis

https://francuskie.pl/stellantis-wprowadza-ubezpieczenie-samochodu-taniej-ale-z-monitoringiem-twojej-jazdy/

 

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Te funkcje działają bez abonamentu. Wiem, bo miałem Skodę. Niektóre funkcje można było dokupić w sklepie, ale to był funkcje z zakresu oprogramowania, a nie fizyczny urządzenia w aucie. 

 

Nie płacąc tego abonemtu za connected services nie masz tylko dostepu zdalnego - ot, nie możesz otworzyć auta, zatrąbić czy zaświecić światłami. MaxA miał na myśli BMW i ich słynne funkcje jak grzane fotele na abonament. Wycofali się z tego. 

Opublikowano
34 minuty temu, LeBomB napisał(a):

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Maja od dawna. Nawet w chinach.

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, GordonLameman napisał(a):

O ile wzrosła marża na samochodach europejskich? Wiesz? 

Ja wychodzę z prostego założenia. Podstawowe wersje sprzedają się z zyskiem, bo przecież nie będą dokładać do interesu.

W wielu silnikach mocniejsza wersja to tylko flaga w sofcie i już +15k. Kamerka cofania, +1.5k, większy ekran +6k i tak dodasz dodatków, które w produkcji kosztują grosze (gdzie głównie biorą je z Chin) i nalatuje + 50k, golą na każdej drobnostce.

Chińczyk tego nie robi. Dodatki, to groszowa sprawa w produkcji i daje je w standardzie lub przy dopłacie rzędu 10k za wszystko.

Są już pierwsze obniżki. Da się? Da się. I na pewno nie kosztem pracowników. Robocizna, to drobny ułamek w produkcji samochodu.

 

 

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 1
Opublikowano
Teraz, MaxaM napisał(a):

Ja wychodzę z prostego założenia. Podstawowe wersje sprzedają się z zyskiem, bo przecież nie będą dokładać do interesu.

W wielu silnikach mocniejsza wersja to tylko flaga w sofcie i już +15k. Kamerka cofania, +1.5k, większy ekran +6k i tak dodasz dodatków, które w produkcji kosztują grosze (gdzie głównie biorą je z Chin) i nalatuje + 50k, golą na każdej drobnostce.

Chińczyk tego nie robi. Dodatki, to groszowa sprawa w produkcji i daje je w standardzie lub przy dopłacie rzędu 10k za wszystko.

 

 

No to popatrz na azjatycką motoryzację. Tam masz po 2-3 wersje wyposażenia bez pakietów. 

 

Ale to co piszesz to takie trochę chłopskie rozumowanie.

 

Zapytałem o marże, bo sam o niej napisałeś, a okazuje się, że nie masz o tym pojęcia.

Średnia marża na aucie to 5%.

https://www.lazard.com/news-announcements/global-automotive-supplier-study-average-industry-profit-margin-drops-to-just-47/

 

Więc - z czego mają zrzucać te ceny? W Europie są dużo wyższe koszty bo każdy z nas chce zarabiać lepiej. Ale jak wszyscy kupią Chhińczycy to cały europejski (i polski) sektor automotive się złoży. A jest duży. Dostaniesz odłamkiem. 

Opublikowano (edytowane)

@MaxaMWeź pod uwagę że firmy w Chinach są finansowane przez rząd grubymi miliardami rocznie, to są firmy za zgodą partii, to nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem. BYD dostał 2.2 mld euro w samym 2022 roku. 

 

“Badanie Flossbach von Storch stwierdza, że w okresie od 2016 do 2023 Volkswagen otrzymał około 6,4 miliarda euro w formie różnych subsydiów, ulg podatkowych i dotacji, ale to suma za wiele lat, nie tylko za rok 2022.”

 

Teraz pomnóż to przez ilość firm, a BYD chyba nawet nie jest największy. 

 

Słyszałem że państwo w Chinach do każdego modelu daje 10-20k$, być może nawet więcej więc chińczykom opłaca się produkować i żeby stało to na parkingach, będzie tego dużo jak miasta duchy a to co nie sprzedadzą to już wywalone.


Także to jest trudny temat, zwłaszcza biorąc pod uwagę ceny usług, pracy, salonów itd. W Europie. Musimy mieć większe ceny na opłacenie wszystkiego.

Europa nigdy nie będzie mogła konkurować z Chinami, po prostu to nie jest realne, możemy co najwyżej ceny zrównać do poziomu w którym Europejskie samochody będą 20-30% droższe, zamiast obecnych 40-50%. I nawet przy takich obniżkach nie ma gwarancji że Europa się utrzyma. Możesz to sobie skorelować do handlu i sklepów, Do Europy wchodzi supermarket a my mamy małe sklepiki osiedlowe - więc musisz wygrać jakością, obsługa klienta, gwarancjami żeby cena się obroniła i wyższa marża. 
 

 

 

 

IMG_0628.jpeg

@GordonLameman Marża Netto Porsche to 12-13%. Mają z czego ucinać. 40 mld €, 3.5 mld € na czysto po wszystkim. Volkswagen Group powinien zrobić rekonstrukcję swojego “imperium”, i VW/Skody sprzedawać na 1-2% marży, a zarabiać na ciężarówkach i samochodach premium. Trochę ryzykowne, bo jeśli siądzie sprzedaż to wtedy będą w dupce, ale mogliby starać się o dofinansowanie od rządu, i bycie zbyt dużym by upaść. Automotive w Europie odgrywa bardzo ale to bardzo ważną rolę, żadne państwo nie jest gotowe i nie może sobie pozwolić na upadek. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Europejskie samochody będą 20-30% droższe, zamiast obecnych 40-50%.

Oczywiście. Imho jeśli zachodnie marki będą o 20-30% droższe, to się obronią same o ile nie będą iść dalej w tandetę. Teraz to raczej są dużo droższe niż te 40-50%. Popatrz na przykładzie tej Omody.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

więc musisz wygrać jakością, obsługa klienta, gwarancjami żeby cena się obroniła i wyższa marża. 

Według mnie, to kolejny punkt gdzie zachodnie koncerny mogłyby się poprawić i zyskać przychylność. U nas z tym bywa różnie.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Także to jest trudny temat, zwłaszcza biorąc pod uwagę ceny usług, pracy, salonów itd. W Europie. Musimy mieć większe ceny na opłacenie wszystkiego.

Tutaj akurat jest ten sam koszt. Salony stoją u nas, serwisy stoją u nas i to nasi mechanicy je obsługują. U siebie zauważyłem, że chińczyki są sprzedawane przez dealerów zachodnich marek. Tak samo jest z oficjalnymi serwisami.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Volkswagen Group powinien zrobić rekonstrukcję swojego “imperium”

Chodzą informacje, że strasznie wszędzie przepalają kasę i 'rekonstrukcję' to oni powinni przejść już 10 lat temu.

 

2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

No to popatrz na azjatycką motoryzację. Tam masz po 2-3 wersje wyposażenia bez pakietów. 

No i ekstra. To mi się podoba. Po co komplikować produkcję na 50 wariantów i przez to podnosić jej koszt, gdzie ostatecznie to my go płacimy? To jest jeden z czynników, że mają niższe ceny.

VW dopiero otwiera oczy. Konfiguracja nowego T-roca jest znacznie prostsza i w tych samych przedziałach cenowych oferuje więcej niż poprzedni model. Da się? Da się ;) 

Trzeba pamiętać, że to właśnie grupa VAG jest najbardziej istotna dla Europy.

 

Zwróćcie uwagę na Teslę. Na rynek amerykański produkuje je w Kalifornii, czyli w jednym z najdroższych miejsc na świecie i podstawowy model 3 kosztuje raptem 42k$ (+stanowy podatek). Da się? Da się.

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano

BMW wpadło na pomysł abo a później chyba Mercedes, i inne firmy. W Australii podobno dużo kasy na tym kroją bo gdzieś mi się przewinął Instagram który wyśmiewa takie rzeczy. Być może już się z tego wycofali, nie wiem. 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...