Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@GordonLameman usługi w ramach skoda connect masz tu

https://www.skoda.pl/apps/availability?_gl=1*1e1zan6*_gcl_au*MTYzNzYzMjE4OS4xNzU5NzY5MzQz*GA4_ga*dmVrbmR6ZnItMGVlZS1md2xpLWJybGktZnRiMXhwMjZwNTFs*GA4_ga_KSPVKPC6VY*czE3NTk3NjkzNDIkbzEkZzEkdDE3NTk3Njk0NzkkajQ4JGwwJGgxNzYwMDc1MA..#/

 

Cennika Ci nie pokażę, bo jest dostępny dopiero po zalogowaniu się do własnego konta i wpisaniu numeru vin pojazdu. Wtedy system rozpoznaje jakie w ogóle usługi można aktywować. 

Czy można kupić te funkcje razem z samochodem? Tego nie wiem.

Masz choćby katalog Octavii

Na dole jest taka informacja:

Cytat

Dotyczy usług cyfrowych zapewnianych przez Škoda Auto – Škoda Connect.
 Dla samochodów marki Škoda wyposażonych w Škoda Connect dokonujesz jednocześnie zakupu sprzętu niezbędnego do korzystania z usług Škoda Connect.
 Bezpłatny okres początkowy zapewniany przez Škoda AUTO a.s.: Care Connect: zdalny dostęp – 1 rok, usługi proaktywne – 10 lat Infotainment Online – 1 rok
 Połączenie Alarmowe/eCall – 10 lat.

Czyli jak kupujesz auto z taką usługą, to automatycznie kupujesz też wyposażenie jakie ta usługa może obsługiwać, ale po roku użytkowania nie masz dostępu do niego, dopóki nie zapłacisz abonamentu.

Tu masz filmik o wspominanych wcześniej usługach na żądanie

 

Czyli kupujesz auto wyposażone w konkretne rozwiązania, ale musisz sobie dopłacić za to, żeby działały. Auto przez to nie jest tańsze, a droższe. A jak nie korzystasz, to wbudowane moduły są po prostu zbędnymi elementami pojazdu. 

  • Haha 1
Opublikowano

@LeBomB

bzdury. 
 

Miałem octavię z 2020 roku. Nic poza dostępem zdalnym i internetem nie dało się dokupić. 
 

Żadnych innych usług w abonamencie było. Żadnych dodatkowych funkcji. :) 

 

Ale można dokupić funkcję za które i tak się płaci przy kupnie pojazdu, takie jak:

 

https://www.skoda.pl/apps/availability#/service/39
 

 

korzystają one z hardware’u który jest w aucie i odpowiada za inne funkcje. Ot, możesz niektóre funkcje kupi później. Ale to nie abonament. To jak retrofitting :) 

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Ale to nie abonament.

Tak? To co jest po rozwinięciu strzałki przy okresie użytkowania? Unlimited i co jeszcze? Ponadto to jest właśnie płacenie 2 razy za to samo. Płacisz raz za sam fakt, że dana funkcjonalność znajduje się w samochodzie, a drugi raz za to żeby działała. 

 

Edit: to tak jakbyś kupił laptopa z RTX 5080 za którego zapłaciłeś w cenie laptopa, a potem musisz dopłacić za to żeby móc ją uruchomić, bo inaczej komp działa ci na integrze. Gdzie w takim rozwiązaniu jest logika? Jedynie w kieszeni autora tego wymysłu. Tak samo tu w przypadku skody. Kup auto w pełni wyposażone, za co zapłacisz, ale zapłać dodatkowo za możliwość korzystania z tego wyposażenia. 

Przypominam że np. przez taki zabieg pewne podzespoły też są droższe w przypadku serwisu, awarii itd. Mógłby być samochód bez radaru z przodu, co w przypadku kolizji potrafi potroić koszt naprawy w zależności od użytej technologii, ale jest, nie ważne czy korzystasz z niego czy nie...

Edytowane przez LeBomB
Opublikowano (edytowane)

@Camis tak. Właśnie cały czas o tym piszę. Ok, może nie wszystko to abonament, ale część z tych funkcji jest po prostu płatna i płacisz za to dwa razy. Raz przy zakupie drugi raz przy aktywacji lub przy przedłużeniu funkcji. Zasadniczo jak Skoda się uprze, to może to wrzucić w każdej chwili w plan czasowy, bo czemu nie. Jak znajdą się chętni, bo takie BMW przetrze drogę przez abonament na radio czy podgrzewaną kierownicę, to wszyscy za tym pójdą, a potem będzie narzekanie, czemu nikt nie kupuje europejskich aut :P 

 

Edit: żeby nie było, to idąc tym tropem, chińskie będą wyświetlały kiedyś pewnie reklamy :E 

Edytowane przez LeBomB
  • Upvote 2
Opublikowano
50 minut temu, LeBomB napisał(a):

Tak? To co jest po rozwinięciu strzałki przy okresie użytkowania? Unlimited i co jeszcze? Ponadto to jest właśnie płacenie 2 razy za to samo. Płacisz raz za sam fakt, że dana funkcjonalność znajduje się w samochodzie, a drugi raz za to żeby działała. 

Nie mam pojęcia o czym mówisz. Na tych stroanch, które linkowałeś nie ma żadnego okresu użytkowania ani ultimate dot. funkcji na żądanie.

 

 

Tej funkcjonalności nie ma - jest tylko możliwość. To nie tak jak przy BMW. 

Ale to się nie przyjęło dobrze, wiesz?

Ja miałem ten zdalny dostęp tylko przez rok bo był za darmo. Podobnie w poprzednim aucie (Astra K). 

Teraz Nissan oferuje te usługi przez 3 lata za darmo.

 

I tak nie korzystam bo nie ma z czego. Ale to akurat ma sens, że taka faktycznie dodatkowa usluga jest dodatkowo płatna.

 

NIjak się to jednak ma do ogrzewanych foteli w BMW, czy ostatnio do większej mocy w VW. 

 

50 minut temu, LeBomB napisał(a):

 

Edit: to tak jakbyś kupił laptopa z RTX 5080 za którego zapłaciłeś w cenie laptopa, a potem musisz dopłacić za to żeby móc ją uruchomić, bo inaczej komp działa ci na integrze. Gdzie w takim rozwiązaniu jest logika? Jedynie w kieszeni autora tego wymysłu. Tak samo tu w przypadku skody. Kup auto w pełni wyposażone, za co zapłacisz, ale zapłać dodatkowo za możliwość korzystania z tego wyposażenia. 

Przypominam że np. przez taki zabieg pewne podzespoły też są droższe w przypadku serwisu, awarii itd. Mógłby być samochód bez radaru z przodu, co w przypadku kolizji potrafi potroić koszt naprawy w zależności od użytej technologii, ale jest, nie ważne czy korzystasz z niego czy nie...

Fajne bzdurki, widać że pojęcie o motrozyacji masz z google :) 

 

Radar jest wykorzystywany przez inne funkcje auta. :) 

W Skodzie nie było żadnych tego typu funkcji. No, może poza dodatkowym oświetleniem auta - ono wymagało żeby diody led już były, ale dopłacało się też za to przy starcie jak ktoś chciał. Ja miałem w pakiecie jakimś. 

 

46 minut temu, LeBomB napisał(a):

@Camis tak. Właśnie cały czas o tym piszę. Ok, może nie wszystko to abonament, ale część z tych funkcji jest po prostu płatna i płacisz za to dwa razy. Raz przy zakupie drugi raz przy aktywacji lub przy przedłużeniu funkcji. Zasadniczo jak Skoda się uprze, to może to wrzucić w każdej chwili w plan czasowy, bo czemu nie. Jak znajdą się chętni, bo takie BMW przetrze drogę przez abonament na radio czy podgrzewaną kierownicę, to wszyscy za tym pójdą, a potem będzie narzekanie, czemu nikt nie kupuje europejskich aut :P 

 

Edit: żeby nie było, to idąc tym tropem, chińskie będą wyświetlały kiedyś pewnie reklamy :E 

No tylko spóźniłeś się z tymi wnioskami jakieś 3 lata. BMW i Merceses w zasadzie się z tego wycofały :) 

Opublikowano
42 minuty temu, LeBomB napisał(a):

a potem będzie narzekanie, czemu nikt nie kupuje europejskich aut :P 

Już teraz jest jakie narzekanie. Ludzie mają dość dostawać takie produkty za takie pieniądze. 

Widzieliście nowe Audi Q3? Co to ma być za mikroekran? Do tego przyciski na kierownicy dotykowe w piano black...

Już widzę, jak właściciele poprzednich generacji biegną do salonu po nowe Audi.

 

image.thumb.png.6085432bda8976454ad18aa457ab06ea.png

 

image.thumb.png.818e74d5f8a49ab0d94e926153d350a4.png

  • Haha 1
Opublikowano
47 minut temu, LeBomB napisał(a):

tak. Właśnie cały czas o tym piszę.

Takie usługi ratunkowe jak eCall powinny być udostępniane dożywotnio na samochód bez opłat, dziwne że EU tego nie wymusiła.

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Nie mam pojęcia o czym mówisz. Na tych stroanch, które linkowałeś nie ma żadnego okresu użytkowania ani ultimate dot. funkcji na żądanie.

 

Obejrzyj filmik, piszę o unlimited, nie ultimate.

image.thumb.png.85e62651c355406415eb193095538dff.png

49 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Tej funkcjonalności nie ma - jest tylko możliwość

Jest i właśnie o to chodzi, że możesz kupić auto, w którym później możesz aktywować taką funkcjonalność, a nie zamawiać ją już na etapie wyboru samochodu. 

Cytat

Możesz zamówić wybrane funkcje dla swojego samochodu online. Dotyczy to funkcji, które wcześniej musiałby być zamawiane jeszcze przed wyprodukowaniem auta.

No chyba że zamawiasz, kupujesz, potem wzywają cię do ASO i montują dodatkowe moduły, to wtedy nie było tematu, ale dałem Ci wcześniej informacje, że kupujesz obecnie dane funkcje, które np. przestają działać po roku, chyba że sobie je później ponownie wykupisz. Czyli system samochodu dezaktywuje po prostu pewne elementy, które i tak masz w aucie.

I nie mówię tu o zdalnym dostępie z aplikacji telefonu, tylko też o innych funkcjach. Nawet nie chciało Ci się zajrzeć w podesłany katalog.

49 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Radar jest wykorzystywany przez inne funkcje auta. :) 

 

Które też mogą nie być aktywne jak sobie za nie nie zapłacisz :) 

 

49 minut temu, GordonLameman napisał(a):

No tylko spóźniłeś się z tymi wnioskami jakieś 3 lata. BMW i Merceses w zasadzie się z tego wycofały :) 

Taaaa

https://www.bmw.pl/pl/shop/ls/cp/connected-drive

https://zasadaauto.pl/serwis/dodatki-cyfrowe-z-aplikacji-mercedes-me

 

To się rozwinęło, tylko z takich prostych funkcji, które ludzi kuły w oczy bezczelnością poszli po prostu w dodatkowe funkcjonalności systemu jezdnego, oświetleniowego czy wspierającego kierowcę. Czyli masz w aucie prosty tempomat, ale jak chcesz lepszy, to dokup abonament lub wykup dożywotnio jednorazową opłatą. Tak jak Ci tłumaczę że zostało to zrobione w Skodzie. To że Twoja Skoda nie obsługiwała tego, bo była sprzed 5 lat nie oznacza, że teraz tego nie ma w nowszych modelach. 

 

Powiem Ci jeszcze, że Mercedes i BMW poszły dalej. W nowszych modelach nie wymienisz hamulców czy innych systemów bezpieczeństwa w byle jakim warsztacie, tylko w takim, który ma odpowiedni komputer (już nie tylko oprogramowanie), który łączy się z serwerem w Niemczech i koduje części. Takie rzeczy wiem od różnych warsztatów właśnie, a nie z google.

 

Edytowane przez LeBomB
Opublikowano
42 minuty temu, Camis napisał(a):

Takie usługi ratunkowe jak eCall powinny być udostępniane dożywotnio na samochód bez opłat, dziwne że EU tego nie wymusiła.

 

 

40 minut temu, MaxaM napisał(a):

A może zakłada, że po 5 latach auto na złom? :E

Bajdurzenie


A very important part of ŠKODA Connect is the Emergency Call safety feature that comes as part of the Care Connect service package and is free of charge for the car’s entire lifetime.

Opublikowano
6 minut temu, GordonLameman napisał(a):

car’s entire lifetime.

To jest mega ważne określenie, czy określa czas do zezłomowania auta, czy założony przez producenta np. na podstawie gwarancji, gdzie Skoda dla spalinówek daje 3 lata lub 60 tys. km, czy może po założonej żywotności całego pojazdu czyli 10 lat i około 260 tys. km? Przypominam, że w świetle obecnych przepisów wymiana silnika to w zasadzie nowy samochód, bo chyba te przepisy weszły? 

 

@Camis Gordon wrzucił cytat ze strony międzynarodowej, a nas obchodzi to jak to wygląda w UE, ja wrzuciłem informacje z polskiej strony. Myślę że to akurat rozstrzygnąłby w tym momencie jedynie dealer Skody.

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

W BMW wciąż dostępna podgrzewana kierownica za 40 zł i fotele za 80 zł/msc :)

Do tego ConnectedDrive Plus za 2.5k rocznie. Sporo jak za mapy, kluczyk cyfrowy, nawigację i dostęp zdalny.

Naprawdę chcecie takiej motoryzacji? Dzisiaj BMW, Mercedes i chyba Audi (mój filmik z tempomatem). Jutro w VW, a pojutrze w Skodzie.

 

https://www.otomoto.pl/news/kierunkowskazy-w-abonamencie

https://galicjaexpress.pl/ile-kosztuje-bmw-connecteddrive-sprawdz-ceny-i-pakiety-uslug#pakiet-connecteddrive-digital-services-co-zawiera-i-ile-kosztuje

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/bmw-connected-drive-sklep-z-dodatkowymi-funkcjami-auta.html

 

image.png.3d879a74fa5fcf9a2ac12063c0e30d5e.png

 

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

Moje linki były z różnych lat, w tym z 2025. Co nie zmienia faktu, że masz podaną stronę BMW. Zresztą nie chodzi tu o szczegóły, a sam fakt, że musisz dodatkowo płacić.

Uparłeś się strasznie na bronienie zachodniej motoryzacji. Chyba naprawdę lubisz przepłacać i jeszcze z tego się cieszyć :) Rozumiem, że obecnych obniżek nie pochwalasz, bo lipa jeździć tańszym autem?

 

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 1
Opublikowano

Z jednej strony oburzenie, że jak tak można płacić za funkcję. Z drugiej strony każdy chciałby aktualizacje softu samochodowego najlepiej do końca życia samochodu. Jak to pogodzić?

O ile abonament za podgrzewaną kierownicę czy podgrzewane fotele uważam za głupi tak abonament za funkcje smart w samochodzie to co innego.

  • Upvote 1
Opublikowano

Nie mam pewnie rozeznania w całej branży motoryzacyjnej i swój punkt widzenia opieram tylko na tym co widziałem, jak na przełomie roku chodziłem po salonach samochodowych i wszędzie funkcje smart były w pakiecie przynajmniej na 3 lata (a za 200-300zł) można było przedłużyć do 5 lat. W Hyundaiu mam bezpłatnie na 5 lat.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

 

Powiem Ci jeszcze, że Mercedes i BMW poszły dalej. W nowszych modelach nie wymienisz hamulców czy innych systemów bezpieczeństwa w byle jakim warsztacie, tylko w takim, który ma odpowiedni komputer (już nie tylko oprogramowanie), który łączy się z serwerem w Niemczech i koduje części. Takie rzeczy wiem od różnych warsztatów właśnie, a nie z google.

 

Ale co to ma do tanich chińskich aut? Czy w VW, Oplu, Citroenie itd. też jest taka potrzeba? Ktoś, kto kupił auto premium za bańkę czy choćby pół banki nie pojedzie na wymianę klocków do pana janka z Bździszewa żeby taniej było.

12 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Już teraz jest jakie narzekanie. Ludzie mają dość dostawać takie produkty za takie pieniądze. 

Widzieliście nowe Audi Q3? Co to ma być za mikroekran? 

Tobie pewno potrzebny taki 42 cale przed oczami? Wiele aut ma teraz malutkie wyświetlacze albo nie ma ich w ogóle przed kierowcą, większośc funkcji jest na centralnym a najbardziej potrzebne na Head-up. Mały ekranik powiadasz? To co mają powiedzieć właściciele Tesli?

Piano blak to owszem zło, a w chińskich autach go nie ma?

Edytowane przez Cappucino
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Ktoś, kto kupił auto premium za bańkę czy choćby pół banki nie pojedzie na wymianę klocków do pana janka z Bździszewa żeby taniej było.

Najtańszy model bmw zaczyna się od 129k. Powodzenia dla drugiego właściciela aby go utrzymać.

 

43 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Ale co to ma do tanich chińskich aut? Czy w VW, Oplu, Citroenie itd. też jest taka potrzeba?

Może tańsze marki tak nie mają ale z drugiej strony popytaj mechaników, pooglądaj jak są zbudowane nowe samochody. Teraz często trzeba pół samochodu rozkręcić aby dobrać się do bezpieczników, wymienić rozrząd czy głupią żarówkę lampę. 

Z kolei mechanicy mówią, że chińskie są zbudowane prosto bez udziwnień. Jak myślisz jak to wpłynie na koszt serwisowania i napraw?

 

43 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Tobie pewno potrzebny taki 42 cale przed oczami? Wiele aut ma teraz malutkie wyświetlacze albo nie ma ich w ogóle przed kierowcą, większośc funkcji jest na centralnym a najbardziej potrzebne na Head-up. Mały ekranik powiadasz? To co mają powiedzieć właściciele Tesli?

Tesla była projektowana od początku z taką myślą. Z kolei nowo zaprezentowane samochody z tego co widać po prezentacjach, mają dokładnie ten sam infotainment co poprzednie generacja, ale za to pozabierali fajnie obudowane duże ekrany na rzecz chińskich tandetnych tablecików. Nikt tego nie pochwala. Head up powiadasz? To coś darmowego? :E

 

Ekran w ID7 to już całkiem mistrzostwo 

 

VW-ID.7-GTX-Tourer-interior-dashboard.jp

 

 

Ludzie oczekują tego, co było do tej pory, czytelne konfigurowalne ekrany z mapami. Doszliśmy do takiego punktu, gdzie w niektórych autach mamy mniejszą funkcjonalność niż jak mieliśmy klasyczne analogowe zegary.

Także płać więcej za mniej i jeszcze się ciesz :E

Ciekawe czemu sprzedaż aut maleje :E

 

PS. Mi niepotrzebny jest ekran 42". Ja nie lubię ekranów. Ale jeśli ma być już ekran, to niech on nie wygląda jak chiński tablecik doczepiony na siłę i niech ten ekran niesie funkcjonalność. Aż tak dużo wymagam? W zasadzie wymagam to co oferowały obecne generacje aut.

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

Obejrzyj filmik, piszę o unlimited, nie ultimate.

image.thumb.png.85e62651c355406415eb193095538dff.png

O nie! Zmiany w oprogramowaniu auta są płatne! :)

 

11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

Jest i właśnie o to chodzi, że możesz kupić auto, w którym później możesz aktywować taką funkcjonalność, a nie zamawiać ją już na etapie wyboru samochodu. 

Bzdura.

Możesz te funkcje zamówić z autem :) 

Zarówno ACC, light assist, jak i oświetlenie ambient czy sterowanie głosem. Wszystko możesz kupić z autem. 

11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

No chyba że zamawiasz, kupujesz, potem wzywają cię do ASO i montują dodatkowe moduły, to wtedy nie było tematu, ale dałem Ci wcześniej informacje, że kupujesz obecnie dane funkcje, które np. przestają działać po roku, chyba że sobie je później ponownie wykupisz. Czyli system samochodu dezaktywuje po prostu pewne elementy, które i tak masz w aucie.

I nie mówię tu o zdalnym dostępie z aplikacji telefonu, tylko też o innych funkcjach. Nawet nie chciało Ci się zajrzeć w podesłany katalog.

Które też mogą nie być aktywne jak sobie za nie nie zapłacisz :) 

 

Nie, to zupełnie nie tak działa. Ale w google nie piszą o tym. 

 

Możesz te elementy mieć od razu w aucie. I nikt ich nie wyłącza. 

A możesz - niektóre - dokupić po jakimś czasie. 

 

 

11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

Większość to funkcje online. :) 

 

Jak kupujesz telewizor to subskrypcje na netflixa powinieneś mieć za darmo? :) 

 

 

11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

To się rozwinęło, tylko z takich prostych funkcji, które ludzi kuły w oczy bezczelnością poszli po prostu w dodatkowe funkcjonalności systemu jezdnego, oświetleniowego czy wspierającego kierowcę. Czyli masz w aucie prosty tempomat, ale jak chcesz lepszy, to dokup abonament lub wykup dożywotnio jednorazową opłatą. Tak jak Ci tłumaczę że zostało to zrobione w Skodzie. To że Twoja Skoda nie obsługiwała tego, bo była sprzed 5 lat nie oznacza, że teraz tego nie ma w nowszych modelach. 

W Skodzie nie ma żadnego abonamentu na tego typu funkcje. Tłumaczę Ci to od kilkunastu postów. Ale żeby to wiedzieć to niestety albo trzeba się wybrać do salonu albo pojeżdzić takim autem. 

 

Moja skoda była z 2020 roku. Dokładnie z wtedy kiedy ty wrzucałeś swoje filmiki. I obsługiwała funkcje na żądanie - tylko ja je wszystkie miałem w pakiecie - wzięte razem z autem. Miałem ACC, sterowanie głosem, asystenta świateł drogowych etc.

 

To, że dobrze googlujesz to nei znaczy jeszcze, że wszystko ogarniasz. Na motoryzacji się nei znasz jak widzę w ogóle :) 

 

11 godzin temu, LeBomB napisał(a):

 

Powiem Ci jeszcze, że Mercedes i BMW poszły dalej. W nowszych modelach nie wymienisz hamulców czy innych systemów bezpieczeństwa w byle jakim warsztacie, tylko w takim, który ma odpowiedni komputer (już nie tylko oprogramowanie), który łączy się z serwerem w Niemczech i koduje części. Takie rzeczy wiem od różnych warsztatów właśnie, a nie z google.

 

O nie! 

A wiesz, że to po prostu nie są już takie zwykłe klocki hamulcowe jak w maluchu? :) 

 

I tak, każda firma chce mieć usługi abonamentowe,. BMW przegięło, Merc też.

Ale akurat Skoda miała to zrobione dobrze. 

Opublikowano
2 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Może tańsze marki tak nie mają ale z drugiej strony popytaj mechaników, pooglądaj jak są zbudowane nowe samochody. Teraz często trzeba pół samochodu rozkręcić aby dobrać się do bezpieczników, wymienić rozrząd czy głupią żarówkę lampę.

To lokalne mechaniory miały już na warsztatach te chińskie auta? Przeca one na gwarancji.:E Obejrzałeś kilka filmików na  yt. i się podniecasz. To co zobaczyłeś to ledwo kropla w morzu chińskiego desantu. W ilu autach europejskich trzeba odkręcić pół auta, by wymienić żarówkę ? Pomijam, że teraz wszędzie są już ledy, więc co tam chcesz wymienić ?

Skąd wiesz, jak to wygląda w chińskich autach, skoro dopiero weszły na rynek? Dalej podniecasz się duperelami a nie tym co istotne, czyli awaryjnością czy dostępem części zamiennych i zamienników. Działaniem systemów itp. 

 

  • Upvote 4
Opublikowano
11 godzin temu, Camis napisał(a):

To czemu piszą:

 

 

Nie wiem, ale tu nie ma żadnych 10 lat. Te usługi są bezpłatne i dożywotnie. 

10 godzin temu, MaxaM napisał(a):

W BMW wciąż dostępna podgrzewana kierownica za 40 zł i fotele za 80 zł/msc :)

 

 

No jest - do aut wyprodukowanych w czasie, kiedy bmw się w to bawiło :) 

10 godzin temu, LeBomB napisał(a):

@GordonLameman Dostawałeś aktualne informacje ze strony Skody, BMW, Mercedesa, a nie jakieś z 2022 roku.

Nie sprawdziłeś daty na filmiku ze skody - 2020 rok :) 

9 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Moje linki były z różnych lat, w tym z 2025. Co nie zmienia faktu, że masz podaną stronę BMW. Zresztą nie chodzi tu o szczegóły, a sam fakt, że musisz dodatkowo płacić.

Uparłeś się strasznie na bronienie zachodniej motoryzacji. Chyba naprawdę lubisz przepłacać i jeszcze z tego się cieszyć :) Rozumiem, że obecnych obniżek nie pochwalasz, bo lipa jeździć tańszym autem?

 

Twoje linki są wklejone bez zrozumienia.

 

 

Bronię zachodniej i japońsko-koreańskiej motoryzacji bo to istotny sektor, a chińskie autka to takie gówienko z temu, ale ładnie zapakowane. I solidnie dotowane przez chiński rząd. 

 

 

Nie sądzę, aby przepłacał. Aktualnie jeżdzę japońskim autem. 

 

A to bzdury o obniżkach to już sobie daruj :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...