Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@TheMr. przy jednym aucie tak, ale dla setek/tys aut jakimi obracaja np. firmy leasingowe/banki, to juz nie sa "drobne", wiec nie do konca jestem przekonany, ze zmiana ta, bedzie miala "nijaki" wplyw na przyszla wartosc aut "poleasingowych". czas pokaze

  • Upvote 2
Opublikowano
40 minut temu, MaxaM napisał(a):

No właśnie VW chce abyś kliknął wyżej i cyk dzisiąt więcej tysi :E

Co twój wpis ma do jego uwag i do tematu który poruszyłeś, czyli rzekomo niższej ceny na nowego? Patrzysz wybiórczo na wyposażenie a nie na to co istotne.Pisałem, VW często miesza w pakietach przy lifcie lub nowej gen.

Opublikowano
W dniu 8.10.2025 o 11:13, huudyy napisał(a):

torba z moim DSLR odpalała ten czujnik w Renówce na wakacjach, musiałem ją zrzucać na ziemię, bo inaczej pikało że pasażer bez pasów jedzie :E 

Podobnie jak w aucie mojego ojca. Pożyczyłem kiedyś od niego samochód, bo ja miałem problem ze swoim. Rzucam plecak na miejsce pasażera i ruszam, a nagle wyjący dźwięk przypomina o niezapiętych pasach pasażera. 

Plecak lekki, jakiś pojemnik z żarciem, klucze od domu i dokumenty. 

 

Czasami tragiczna i upierdliwa jest ta nowa motoryzacja... 

  • Upvote 1
Opublikowano
21 godzin temu, zdunzdun napisał(a):

Podobnie jak w aucie mojego ojca. Pożyczyłem kiedyś od niego samochód, bo ja miałem problem ze swoim. Rzucam plecak na miejsce pasażera i ruszam, a nagle wyjący dźwięk przypomina o niezapiętych pasach pasażera. 

Plecak lekki, jakiś pojemnik z żarciem, klucze od domu i dokumenty. 

 

Czasami tragiczna i upierdliwa jest ta nowa motoryzacja... 

Rozwiązanie problemu za 5zł ;)

ykj.zaslepka-wtyczka-do-pasow-bezpieczenstwa-1.thumb.jpg.c2984db1d2811efbad2b981dfc21ee54.jpg

 

Opublikowano

Teraz trochę bardziej w temacie. Ciekawy materiał na temat norm emisji spalin i jak to może wpływać na motoryzację w najbliższych latach.

  • MG wycofało sprzedaż spalinówek, bo za dobrze się sprzedawały względem HEV/BEV. Przez to szacunkowo musieliby za parę lat płacić 32k zł kary za sprzedaną każdą sztukę spalinówki.
  • Tesla zarobiła 5 mld $ na handlu emisjami
  • Stellantis prawdopodobnie kupił chińskie Leapmotor aby poprawić statystyki BEV i od sukcesu tego chińczyka będzie zależeć ich najbliższe portfolio
  • jak już była mowa o t-roc, nie bez powodu nowy jest tylko w wersji z mhev, a później będzie dostępny w opcji z hev.

 

  • Upvote 2
Opublikowano
18 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Teraz trochę bardziej w temacie. Ciekawy materiał na temat norm emisji spalin i jak to może wpływać na motoryzację w najbliższych latach.

  • MG wycofało sprzedaż spalinówek, bo za dobrze się sprzedawały względem HEV/BEV. Przez to szacunkowo musieliby za parę lat płacić 32k zł kary za sprzedaną każdą sztukę spalinówki.
  • Tesla zarobiła 5 mld $ na handlu emisjami
  • Stellantis prawdopodobnie kupił chińskie Leapmotor aby poprawić statystyki BEV i od sukcesu tego chińczyka będzie zależeć ich najbliższe portfolio
  • jak już była mowa o t-roc, nie bez powodu nowy jest tylko w wersji z mhev, a później będzie dostępny w opcji z hev.

 

Po co robisz reklamę kolejnemu pajacowi z yt ? Typek zbiera info znalezione po necie lub zerżnięte od innych jutuberów. Nie ma tam nic, czego nie wiemy od dawna i czego nie znajdziemy na powszechnych portalach czy podobnych kanałach. Najpierw łysy teraz ten...

I co Ty, dopiero się zorientowałeś, jak działają te średnie" normy emisji spalin?:E

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
7 godzin temu, Dimazz napisał(a):

jeżeli nowe chińskie akumulatory okażą się przełomem to problem samochodów spalinowych będzie rozwiązywał się sam

Dla statystycznego kowalskiego akumulator nie jest problemem. Problemem jest brak infrastruktury, w tym tej najważniejszej - możliwości ładowania w mieszkaniu.

  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, galakty napisał(a):

Chyba w nowych inwestycjach.

W nowych blokach musi być przynajmniej 1 ładowarka na 10 miejsc. Na start ok, ale co dalej?

Ciekawe ile deweloper życzy sobie więcej za takie miejsce parkingowe. 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, MaxaM napisał(a):

Dla statystycznego kowalskiego akumulator nie jest problemem. Problemem jest brak infrastruktury, w tym tej najważniejszej - możliwości ładowania w mieszkaniu.

Jest bo baterie są drogie, zużywają się, mają wady fabryczne, droga jest naprawa i to odstrasza. 
Jak będą tańsze do tego dłuższa żywotność, 800km zasięgu i szybsze ładowanie to i Kowalski się złamie jak przekalkuluje że może jeździć za darmo.
Przy dzisiejszych cenach materiałów potrzebnych do PV jeżeli nie podrożeją to będzie się kalkulował samochód i panele.

Edytowane przez Dimazz
Opublikowano
4 minuty temu, Dimazz napisał(a):

przekalkuluje że może jeździć za darmo

xD 

 

Za darmo się jeździło/jeździ jak są dopłaty i mało osób użytkuje. Spowszechnieje to "nagle" przestanie być opłacalne.

Jak jazda na prądzie może być darmowa w kraju gdzie węgla już nie ma, OZE to mała część, a atomu brak? 

 

Czy Wy zapominacie że nie każdy ma dom i PV?

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

A co z blokowiskami na byłych PGRach?? Tam jest jak w mieście tylko komunikacji jakiejkolwiek nie ma xD a z takich wsi do roboty to sie lata po 50km w jedną stronę, w moim przypadku to i 100 do trójmiasta bo nie ma pracy w okolicy.

Edytowane przez Totek
  • Upvote 1
Opublikowano
23 minuty temu, Dimazz napisał(a):

Oczywiście chodzi mi o Kowalskich z domem i posesją. 
Kowalskie mieszkające w blokach maja komunikację miejską

Kowalskie w domku mają pociągi i koleje regionalne. A do sklepu rowerem elektrycznym jak dostaną dofinansowanie. 

 

Rasa panów widzę się załączyła i jak ktoś bogatszy to lepszy ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Totek napisał(a):

A co z blokowiskami na byłych PGRach??

ich plan na najblizsze lata jest taki by wyjsc kawałek za stodołe i urabać sobie troche drewna na zime i popatrzeć jak was rąbią dycydenci %-)

Edytowane przez janek25
  • Upvote 1
Opublikowano

@janek25 w sumie w punkt, jak by na to nie spojrzeć, ogólnie spore rozwarstwienie klasowe nam się robi w narodzie. Dla mnie np. SCT są takim objawem tworzenia miejsc dla grup bardziej majętnych. Jednak w miastach stare gruzy nie są w przeważającej większości by taka strefa miała cokolwiek zmienić. 

Opublikowano (edytowane)

Ostatio mi złomiarz przyjechał z małego miasta co kupuje piec pellet.

Ci ludzie beda rabać system az im nóż na gardło przyłoza poprzez AI.

Gwaratuje ci to xD

Edytowane przez janek25
Opublikowano

@galakty @Dimazz @MaxaM @Totek

Wjedę do SCT swoim gruzem, bo realizuję interwencje jako pojazd techniczny. SCT mają wyjątki dla służb, pojazdów specjalnych i sytuacji awaryjnych - a do awarii w środku nocy nikt nie wyśle elektryka z 2 cm prześwitu.

 

Mój gruz może i śmierdzi ON, ale jak padnie zasilanie, to jest pierwszy na miejscu. Elektryki w tym czasie będą szukać ładowarki w lesie albo walczyć z błotem w trybie eco :smiech:

Defender TD5, agregat, przewody, drabina, narzędzia - i jazda. Żaden EV nie wjedzie tam, gdzie ja wchodzę na reduktorze i błocie po szyby.

 

Ja przynajmniej wiem, że jak jadę na awarię, to dojadę. A nie będę liczyć słupki procentów baterii i czy mogę włączyć ogrzewanie.

I jasne - może kiedyś EV to zastąpią, ale na dziś. W tej pracy niezawodność i dostępność wygrywa z ideologią.

 

@janek25 i tak, jak będzie trzeba, to system się rąbnie… kluczem 27 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...